Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

red wrote: 22 Feb 2024, 13:23 Skulle gjerne sett at United på sikt innfører en uskrevet regel, slik som Real Madrid, der spillere over 30 år i praksis bare får kontraktforlengelser på 1 år av gangen.
Støttes. Det var vel litt sånn politikk i klubben før minnes jeg. Var en del misnøye fra enkelte om at de ville sikre seg lengre kontrakter på slutten av karrieren og ikke fikk det.

Tenker INEOS er veldig der.
post liked by: red, Pwint, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

Og så er det jo igjen at det ene ikke utelukker det andre.

Er du god nok fra 30 og oppover så er du god nok.

Det er individuelt dette her.
post liked by: Pwint, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2946
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13697
Liker mottatt: 8802

Jeg tenker at om vi hadde hatt "Bruno-kvalitet" og innsats i alle posisjoner, så hadde vi nok vært helt i toppen hver sesong. :D
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pancho P, Jan Erik, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

11 Brunoer hadde blitt komisk.

Dum spøk, vet det @Pwint
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2946
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13697
Liker mottatt: 8802

Det tør jeg nesten ikke tenke på., @Blodfink. 😂
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8732

Dei blei vel sagt om salig Duncan Edwards at han hadde vore blant dei beste i sin posisjon uansett kor på bana ein plasserte han. Til og med i mål. Heller 11 Brunoar enn 11 Darwin Núñezar 😅
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8527

Rob Dawson i ESPN mener det er mange spillere som kan bli solgt til sommeren. Det overrasker nok ingen. Av de som nevnes håper jeg man beholder McTominay. Så lenge han er fornøyd med å være en rollespiller, og ikke en fast starter.

post liked by: Pwint, Pancho P, Blodfink, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2516
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7809
Liker mottatt: 8209

@Rød Pølse, ikke et eneste overraskende navn der. Blir nok ikke fullt så mange, hvis ikke de nye direktørene kan trylle.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8527

Enig i det, @Jan Erik. Heller ingen overraskelse at Bruno ikke nevnes. Regner med at de som kommer inn har litt mer effektive metoder enn Woody Woodpecker og de andre som har vært på utvidet arbeidsuke i United, men trylling er nok litt for mye forlangt.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

King Eric
Posts: 60
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 81
Liker mottatt: 371

Det vil fremover komme en haug med artikler om hvem som skal selges, med varierende treffsikkerhet. United-stoff selger, spesielt nå med Sir Jim og nye folk ledelsen. Mye av det er nok rene spekulasjoner på tynt kildegrunnlag. Vi snakker om britisk presse her...

Uansett er vel de fleste til salgs for den rette summen. De som nok er helt uaktuelle for salg er Mainoo, Højlund og Garnacho. Vil tro at Martinez også er i den kategorien. Tror vel også det må særdeles høye bud til for at Bruno og Rashford selges.

Kan jo uansett ikke bare selge unna i vilden sky. Vi må jo ha en viss bredde i stallen.
Dessverre er det vel fortsatt slik at vi har spillere på eventyrkontrakter som ikke er så lett å bli kvitt. At det må ryddes kraftig i stallen er åpenbart, men tar nok mer enn en sommer. Vi får se nå som vi, håper jeg, har fått litt mer kompetanse inn i ledelsen.
Last edited by King Eric on 22 Feb 2024, 16:38, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2516
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7809
Liker mottatt: 8209

Noen er jo greie å 'selge', siden de enten går gratis eller ikke koster noe å snakke om...Martial, Williams, Eriksen...Varane. Van de Beek går nok greit, Pellistri også.

Maguire, McT, AWB blir litt verre. De vil nok United ha litt penger for, men AWB har vel bare ett år igjen, så ikke så lett...Casemiro? Tja...Saudi-Arabia for 1/3 av det vi gav for ham? Sancho? Blir et voldsomt tap, i tillegg må vi sikkert betale ut deler av kontrakten hans. Ikke mye å tjene der.

Tror nok vi må leve med at en del av disse spillerne fortsetter, uten å kunne bruke voldsomme summer ellers? Håpet er vel at FFP-situasjonen bedrer seg etter hvert som årene går.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Pancho P
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8527

Det meste er spekulativt, @King Eric. Jeg tror de fleste er klar over det. Blir ikke mye aktivitet i disse trådene hvis vi skal vente på «here we go» før vi skriver om noe som omhandler overganger. Det blir nok noe «hit» og mye «miss» før vi sitter med fasit i september.
post liked by: King Eric, 10Hag, Jan Erik, Pwint, Blodfink, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

Champions League er essensielt for FFP det au. Ratcliffe var innom det.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag, Jan Erik, Pwint, Pancho P
LUHG!

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

28FPellistri wrote: 12 Dec 2023, 08:03 Fryktelig vanskelig det her, men jeg lander slik.

Grønt lys:

Antony
Bayandir
Fernandes
Garnacho
Gore
Højlund
Maguire
Mainoo
Martinez
McTominay
Mejbri
Mount
Onana
Pellistri
Rashford
Shaw

Gult lys:

Dalot
Diallo
Fernandez
Lindelöf
Malacia
Wan-Bissaka

Rødt lys:

Casemiro: Cash inn nå, var god en halv sesong i fjor.
Eriksen: Digger fyren, men er for mye skadet og for treg, funker i noen enkeltkamper.
Evans: Skulle aldri blitt signert på nytt, få det bort.
Greenwood: Fantastisk spiller, men tror han vil få det svært tøft i England. Ikke verdt støyen.
Martial: Tilbyr ikke nok og pilen har gått feil vei i mange sesonger allerede.
Reguillon: Liker typen, men er for skadeutsatt. Måtte vært grisebillig og "pay as you play" kontrakt.
Sancho: Er verken god nok eller proff nok.
Van de Beek: Ikke god nok, kanskje det er fysisk.
Varane: Litt det samme som med Casemiro. Er alt for skadeutsatt også og det blir neppe bedre nå som han har passert 30.
Williams: Liker fyren, men er ikke god nok.
Nå som sesongen nærmer seg slutt, så tenkte jeg å se på hva jeg hadde satt her sist og hvordan jeg tenker nå. Største forandringen min er at jeg føler meg tryggere på Dalot nå, og har han på grønt.
Så skal det sies at jeg mener at SAMTLIGE bør være til salgs, med unntak av: Fernandes, Garnacho, Højlund og Mainoo.

Bayandir - Under tvil på grønn ,da jeg ikke ser behov for å bytte ut andrekeeperen.
Fernandes
Dalot
Diallo - Merkelig å ta opp en spiller fra gult, som knapt har fått spilt, men syns allikevel innhoppene beviser såpass mye. Rart han ikke har fått startet enda.
Garnacho
Højlund
Maguire - Bare bekreftet utover i sesongen at han fortjener å være på grønn.
Mainoo
McTominay - Litt bekymret for skadehistorikken hans også, men velger å beholde på grønt fordi han viser til stadighet hvor viktig han kan være i en tropp. Ikke nødvendigvis en starter.
Onana


Gult lys:

Gore
Fernandez
Martinez - Soleklar grønn før, men alle skadene bekymrer meg. Er åpen for salg, men vil se hvordan det blir neste sesong. Skadefri så er han blant ligaens beste stoppere.
Mejbri - Digger innstillingen, men er veldig i tvil om han kan ta nivå. Setter på gult, men kunne like gjerne vært på rødt.
Mount - Bekymret for skadene, men velger å la tvilen komme han til gode og setter han ned på gult nivå. Blir det en ny skadeforfølgt sesong så bør vi kvitte han.
Pellistri - Digger spilleren og innstillingen, men ingen krise om han også blir solgt.
Rashford - Liker ikke å sette han ned på gult, men det han har bevist i årets sesong er krisedårlig. Er definitivt villig til å gi han en ny sesong, men ingen kriser om vi selger heller. United er ofte vel så god spillemessig uten han.


Rødt lys:

Ambrabat - Heldigvis bare på¨ lån, blir nok aldri signert. Burde aldri vært hentet på lån heller, den spilletiden burde vi gitt til en av våre egne.
Antony - Ok- førstesesong, fått det enda tøffere i en generelt vanskelig United-sesong. Jeg sliter litt med meg selv her, fordi jeg enkelt kunne hatt han på grønn også, siden jeg innimellom liker spilleren, men tror egentlig ikke han vil passe inn godt nok eller komme på godt nok nivå.
Casemiro: Cash inn nå, var god en halv sesong i fjor. Aldri komt på noe som helst nivå i år, monsterlønnen i tillegg. Få det bort.
Eriksen: Digger fyren, men er for mye skadet og for treg, funker i noen enkeltkamper.
Evans: Skulle aldri blitt signert på nytt, få det bort. Har allikevel imponert, noe som er litt skremmende på en måte.
Greenwood: Fantastisk spiller, men tror han vil få det svært tøft i England. Ikke verdt støyen.
Lindelöf: Hadde han på gult fra før, er stor fan av han og liker personligheten og fyren, men i tillegg til jeg er usikker på kvaliteten, så er han for mye skadet.
Malacia: Hele sesongen i vasken pga. skader. Viste fint lite i fjor. Virker for meg som nok en spiller fra Æredivisjon som er langt unna nivået man trenger i PL.
Martial: Tilbyr ikke nok og pilen har gått feil vei i mange sesonger allerede.
Sancho: Er verken god nok eller proff nok.
Shaw: God nok, men for mye skadet, er også i en alder hvor skader vil begynne å komme hyppigere, påtide å cashe inn om muligheten er der. Blir 29 før ny sesong starter. Ingen krise om han får en ny sesong.
Van de Beek: Ikke god nok, kanskje det er fysisk.
Varane: Litt det samme som med Casemiro. Er alt for skadeutsatt også og det blir neppe bedre nå som han har passert 30. I tillegg så har han en monsterlønn.
Wan-Bissaka: Beste takleren i ligaen kanskje? Syns uansett ikke det er nok, og er for dårlig i utspilling og for få gode bidrag offensivt. Ingen krise om han blir squadplayer, men er bekymret om han skal være fast back. Ser litt kleitete og klønete ut.
Williams: Liker fyren, men er ikke god nok.

* Lånespilleren Reguillon er allerede borte.

Ikke veldig overraskende kanskje at troppen man ønsker å ha med videre er svært tynn. Når man tar sesongen til betraktning. Tar ikke med alle juniorspillere som har fått være med i troppen, da jeg anser de som gult samtlige inntil videre.
post liked by: messilingard, Blodfink, Pwint, Pancho P, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4447
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2886
Liker mottatt: 9497

Interessant dette her. Kan vel trygt si at listen har blitt betydelig mer vektet mot ut enn inn det siste halve året. Skriver i parantes hvor jeg hadde de før jul siden det tar mindre plass enn å sitere inn hele det forrige innlegget.

Rødt:
Martial
Sancho
Van de Beek
Greenwood
Lindelöf
Evans
Varane
Williams
AWB (tidligere gul)
Antony (tidligere gul)
Eriksen (tidligere gul)
Amrabat (tidligere gul)
Casemiro (tidligere gul)
Pellistri (tidligere gul)

Den røde sonen har vokst siden jeg vurderte sist. Føler egentlig ikke at det er noe særlig kontroversielle plasseringer her heller. Spørsmålet er heller om man klarer å kvitte seg med såpass mange.

Oransje:
Rashford (tidligere gul)

Jeg lager en egen kategori for Rashford. Han er ekstremt nærme for min del å bli plassert på rødlista, men han overlever basert på fjorårets sesong. Forbedrer ikke prestasjonene seg neste sesong så må han ut, det er det ingen tvil om.

Gul:
Maguire (tidligere rød)
Shaw
McTominay
Mejbri
Gore
Amad
Malacia
Fernandez
Heaton
Bayindir (tidligere grønn)
Onana (tidligere grønn)
Mount (tidligere grønn)
Martinez (tidligere grønn)

Maguire har et av få opprykk, gjør meg ingenting om han blir basert på antall stoppere som kommer til å forsvinne. Onana sliter jeg med å stole på, men han får nok en sesong til. Mount trenger en skadefri tropp, er det ikke bedre neste sesong så må han også flyttes til rødlista. Martinez er svært god når han er skadefri, men vi trenger stoppere som kan spille 50+ kamper. I år har Martinez spilt 11 kamper, og det er alt for lite til å forsvare en plass på grønn liste.

Grønn:
Fernandes
Dalot (tidligere gul)
Højlund
Garnacho
Mainoo

De få gutta som er aktuelle å beholde. Dalot får et opprykk basert på årets sesong som vår mest stabile forsvarsspiller. Fernandes har vært god de siste kampene. Højlund har egentlig hatt en OK førstesesong, men det er viktig at han får både støtte og konkurranse på topp. Mainoo og Garnacho er to av de største talentene i ligaen.
post liked by: Blodfink, Pwint, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply