Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 378
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 509

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor noen ønsker å selge/vurdere salg av Bruno Fernandes. Prikk den siste spilleren jeg ville sluppet fra dette laget. Tallene er jo klokkeklare: Bruno har rett og slett bare for dårlige angripere rundt seg, som ikke er på samme nivå som han i det hele tatt. Må være fælt å spille med så mange folk som ikke forstår/bryr seg om at du har mye høyere standarder enn dem.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Ryder, red, Pwint, Belfastboy, Jan Erik, Tringe
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14794
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23843
Liker mottatt: 19913

@Harry Greaves, som jeg skreiv i posten som startet dette her, bare sett opp din liste, (om du vil), så kan debatten eventuelt komme når det ikke kommer flere lister. Jeg kan selvfølgelig ikke nekte noen å vurdere andre sine lister uten å komme med sin egen. Men det var håpet :blush:
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4813
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2720
Liker mottatt: 11119

Lett å bli farga av nylige resultater, samtidig er det greit å huske at mange av disse spillerne vil framstå mye bedre i et velfungerende lag med selvtillit osv.
Lista mi er derfor kanskje mest farget av hvem som på sitt beste har vist et godt nok toppnivå, evt et potensial til å nå dit. På rødt er spillere som er for gamle/over toppen/aldri friske, eller som aldri har bevist at de har United-nivået inne. De på gult er spillere jeg gjerne vil ha i troppen, men som jeg mener ikke bør være i en skadefri startoppstilling, og som vi kan vurdere å selge dersom prisen er god.
Tar heller ikke hensyn til rykter om hvem som lekker, skaper splittelse og uro osv, da ingen av oss vet.



Grønt:
Bruno
Mainoo
Onana
Shaw
Martinez
Mount
Højlund
Rashford
Bayindir
Gore
Garnacho


Gult:
Dalot
AWB
Maguire
McTominay
Hannibal
Pellistri
Amad
Reguilon
Amrabat
Antony
Lindelöf
A. Fernandez
Malacia

Rødt:
Sancho
Greenwood
Martial
Varane
Donny
Evans
Casemiro
Eriksen
Williams
Last edited by Ryder on 12 Dec 2023, 10:51, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, red, RedTrafford
User avatar

Harry Greaves
Posts: 378
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 509

Blodfink wrote: 12 Dec 2023, 10:25 @Harry Greaves, som jeg skreiv i posten som startet dette her, bare sett opp din liste, (om du vil), så kan debatten eventuelt komme når det ikke kommer flere lister. Jeg kan selvfølgelig ikke nekte noen å vurdere andre sine lister uten å komme med sin egen. Men det var håpet :blush:
Sorry!

GRØNT:

Garnacho
Mainoo
Licha
Onana
Bruno
Shaw
Mount
Eriksen
Diallo
Malacia
Højlund
Rashford
Altay

GULT:

Dalot
Lindeløf
McTominay
Antony
AWB
Hannibal
Sancho
Casemiro


RØDT:

Maguire
Varane
Williams
Evans
Van de Beek
Martial
Pellistri


... ingen av de som er på lån bør heller hentes permanent, forresten.

Lista er laget med utgangspunkt i to faktorer:
1) Er de isolert sett gode nok spillere?
2) Kan man få verdi av å selge dem pr nu?

Derfor er jeg ikke sikker på å selge f.eks Sancho og Antony nå, ettersom aksjen deres er historisk lav. Og på andre siden er jeg ganske trygg på at dersom Maguire fortsetter å spille fast for United denne sesongen, så bør vi cashe inn for han til sommeren.
Last edited by Harry Greaves on 12 Dec 2023, 10:46, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14794
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23843
Liker mottatt: 19913

@Ryder , du mangler Maguire (om jeg ikke blingser).
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2231
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10195
Liker mottatt: 9124

Her er fasit. For å fremstå en smule ydmyk har jeg valgt å kalle det for "mitt forslag" 😇

Grønt ✅

Bayindir
Onana
Martinez
Mount
Fernandes
Rashford
Højlund
Garnacho
Antony
Shaw
Mainoo
McTominay
Mejbri
Gore
Diallo
Pellistri

Gult ⚠️

Eriksen
Casemiro
Amrabat
AWB
Dalot
Greenwood
Malacia
Lindelöf
Fernandez

Rødt ❌

Maguire
Martial
Sancho
Van de Beek
Evans
Reguilón
Varane
Williams

✅ Noen av de jeg har i grønn sone er der pga alder og utviklingspotensiale, noen fordi de rett og slett er gode nok, noen fordi de er kulturbærere/squad-players og noen fordi de har et høyt toppnivå og en (alt for) lang og god kontrakt. Litt realistisk må man være 😬

⚠️ De jeg har plassert i gul sone er spillere som kan beholdes for å spille en rolle som backup og/eller rotasjonsspillere. Et par av gutta har sine beste år foran seg og jeg synes det kan være verdt å vente for å se hvordan de utvikler seg. Alle er spillere som kan/bør selges dersom man får et tilfredsstillende bud 💰

❌ I rød sone har jeg plassert spillere som jeg av ulike årsaker mener bør selges eller ikke kjøpes etter endt låneperiode. En salig blandning av spillere som enten ikke er gode nok, ikke lojale nok, ikke jobber hardt nok, ikke klarer å holde seg skadefrie eller ikke passer inn i ønsket spillestil. Noen bør selges så fort som mulig og ingen bør være Unitedspiller når neste sesong starter ⛔

PS! For de yngste spillerne i grønn og gul sone bør man prioritere spilletid og utvikling. Utlån bør vurderes, da til en klubb på høyest mulig nivå hvor de kan forvente å spille i en rolle som tilsvarer den de evt er tiltenkt i United. Mainoo og Højlund er unntakene, her er det kun matching i United som gjelder 💪
post liked by: Jan Erik, Pwint, Blodfink, Lingard, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4813
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2720
Liker mottatt: 11119

Blodfink wrote: 12 Dec 2023, 10:46 @Ryder , du mangler Maguire (om jeg ikke blingser).
Ah, stemmer. Maguire er på gult for meg.
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2231
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10195
Liker mottatt: 9124

PPS! Garnacho skal selvsagt heller ikke lånes ut.
post liked by: Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Rød Pølse wrote: 12 Dec 2023, 10:50 Her er fasit.
Jeg støtter deg vel egentlig i samtlige, og det er helt håpløst at det bare er 2 forsvarsspillere vi ser på som god nok..
Og sånn ellers så er saken med Sancho veldig synd. Han kostet mye penger og har levert svært få gode kamper i United-drakta, men han kunne nok bidratt med noe denne sesongen om han ikke hadde kommet på kanten med ten Hag. Han kunne fått mye spilletid mtp den dårlige formen til Rashford, samt at Garnacho varierer veldig i prestasjonene. Men så ligger det heller an til salg i januar. Elendig.
post liked by: Rød Pølse

Tringe
Posts: 222
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1134
Liker mottatt: 470

Harry Greaves wrote: 12 Dec 2023, 10:15 Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor noen ønsker å selge/vurdere salg av Bruno Fernandes. Prikk den siste spilleren jeg ville sluppet fra dette laget. Tallene er jo klokkeklare: Bruno har rett og slett bare for dårlige angripere rundt seg, som ikke er på samme nivå som han i det hele tatt. Må være fælt å spille med så mange folk som ikke forstår/bryr seg om at du har mye høyere standarder enn dem.
Enig i det du sier om at han har for dårlige rundt sæ, bare se på kjemien mellom Bruno og Raphinha i sporting. Bruno elsket jo hvordan Raph startet i bakrom (etc..) hver gang Bruno hadde sjans å slå ballen. Begge viste hvor og når ball/løp skulle. United-spillerne Bruno har spilt med virker ikke å skjønne akkurat det, de fleste havner liksom på etterskudd med ett lite sekund, og da virker Bruno sine pasninger å være "dårlige".
I en perfekt verden ville vi casha inn på 30 år gamle Bruno, og kjøpt inn f.eks Wirtz. Derfor havner han i gul sone hos mæ.
Vi trenger både cultural reboot og åpen hjerteoperasjon på samme tid.

I mitt hode har fotballen utvikla sæ, og man trenger de unge fremadstormende med bein som løper som trommestikker (derfor ble f.eks Casemiro - dinosaur).

Angående det siste du sier om standarer; sku tru United har blitt ett sted der man ska senke sine standarer og legge lista lavt for å ikke tråkke noen på tærne fordi de ikke har den samme høye standaren som f.eks Bruno. Håpløst, og håper EtH får tid på sæ til å endre det uten Glazers på slep.
post liked by: RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5603

Vil ikke selge dem.

Vil dra de etter nakkeskinnet og kaste dem til helvete bort fra både balløya og klubben.

Tipp tre ganger hvem :angry:
post liked by: Tringe, Rød Pølse, Pwint, Spirograf1

Tringe
Posts: 222
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1134
Liker mottatt: 470

Pangaea wrote: 12 Dec 2023, 13:00 Tipp tre ganger hvem :angry:
Mike Dean
&
Jon Moss
:P :hah:
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink
Ingen er større enn klubben!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4090
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17910
Liker mottatt: 11615

Setter opp en liste jeg også. Gøy :D

Grønn:

Martinez
Bayindir
Mount
Garnacho
Bruno
Højlund
Mainoo
Shaw
McT- Egentlig ikke stabil god nok, men det er jo McT da
Hannibal
Pellistri
Diallo
Gore
Greenwood
Rashford- På grønn enn så lenge, men veien til gul og rød er kort.

Gul varsellampe :

Onana- Trenger ikke å bli for min del.
Eriksen- Begynner å nærme seg slutten på dette nivå. Synd, liker spilleren
AwB- Kan bli når han blir stabil til å slå innlegg
Malacia- For tidlig å si så mye
Williams- -----"---


Rødt:

Sancho- Selges- Helst etterpå.
Martial - Selges fort som mulig
Maguire- Bør få noe for han til sommeren. Ikke noe å satse på.
Varane - selg fort som mulig når det tikker inn et bud som er overkommelig. Alder, lønning og prestasjon står ikke i stil rett og slett.
Casemiro- ----"----
Evans -Old
Antony- Bomkjøp, håper på en god sum, gjerne til sommeren
Lindelöf- Ikke bra nok
Dalot- Ikke bra nok
Donny van de Beek- Skal tydeligvis ikke få sjansen (flere kamper på rad), så like greit å selge.
Amrabat- Kan sendes dit han kom fra.
Reguilon- -----"------

Alle i rødt kan selges til sommeren, bortsett fra Sancho, Martial, Varane og Casemiro, de kan gjerne selges før kampen i kveld.
Mulig jeg har glemt noen, de kan få bli.. :hah:
post liked by: Pwint, Tringe, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3073
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14401
Liker mottatt: 9360

Pangaea wrote: 12 Dec 2023, 13:00 Vil ikke selge dem.

Vil dra de etter nakkeskinnet og kaste dem til helvete bort fra både balløya og klubben.

Tipp tre ganger hvem :angry:
Glazers? Er vel ikke så mange som vil kjøpe dem heller 😂 Vi er heldigvis i gang med å bli kvitt dem. Synd det ikke går fortere, men hvis det var eneste måten å få det gjort på så er jeg happy 😆
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4482
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9685

Det her er en morsom øvelse, hadde også vært interessant å se hva fellesskapet har svart her, men har ikke helt tid eller energi til å gå igjennom svarene nå.

RØDT
Martial: Åpenbar
Sancho: Åpenbar
Van de Beek: Åpenbar
Greenwood: Tror det blir vanskelig for han å bli.
Lindelöf: Syntes han blir for svak i duellspillet.
Maguire: For treg.
Evans: For gammel
Varane: For skadeutsatt
Williams: Blir ikke god nok.

GULT
Rashford: Må prestere jevnere og bedre dersom han skal bli værende. Kroppspråket bør også forbedres.
Antony: Må få opp produksjonen etter min mening.
Shaw: Må fikse konsentrasjonen som er noe ujevn.
McTominay: God spiller i boks, ikke så god utenfor boksen. Kan være en rollespiller i mine øyne.
Mejbri: Talent, men må jobbe med temperamentet sitt.
Gore: Trenger å ta en del steg før han kan vurderes sikkelig.
Amad: Trenger matching på et bra nivå. Synd med skade.
Pellistri: Trenger også matching på et bedre nivå, neppe plass til både han og Amad
Eriksen: Ikke en langsiktig løsning, men når han er skadefri og vi spiller mot lag som ligger bakpå så er han fortsatt en av ligaens beste boksåpnere.
Casemiro: Trenger mer støtte sentralt dersom han skal bli i klubben. Ikke en spiller som håndterer å bli etterlatt alene sentralt.
Amrabat: For treg etter min mening, men er kanskje en grei backup.
AWB: Er noen mangler offensivt, ser ingen grunn til at klubben skal strekke seg milevis for å beholde han heller.
Dalot: Er som Shaw ukonsentrert. Tidvis god i pasningsspillet.
Malacia: Har vært mye skadet. Bør få en halv sesong på å bevise seg.
Reguilón: Må nesten konkurrere om en plass med han over og under.
Fernandez: Har virket noe lovende, men jeg tror samtidig at han må ta en del steg skal han etablere seg hos oss.
Heaton: Spiller egentlig ingen rolle hvem som er tredjekeeper for min del så lenge det er en engelskmann av kvoteårsaker.

GRØNT
Onana: Må få tid til å bevise at han duger. Har nærmest egenhendig kostet oss gruppespillet i CL.
Bayindir: Spent på å se hva kan gjøre.
Martinez: En av ligaens beste stoppere i fjor. Et enormt savn i år.
Mount: Må få sjansen til å bevise seg, spent på om ten Hag klarer å få noe ut av han.
Mainoo: En mann vi bør bygge midtbanen vår rundt. Fremtidig engelsk landslagsspiller.
Fernandes: Vår beste spiller pr dags dato, bør flyttes lenger opp i banen, få mindre defensivt ansvar og mindre ansvar som dyptliggende playmaker.
Højlund: Råtalentet virker enormt, trenger tid, tillit og et lag som forsøker å spille han god.
Garnacho: Den kantspilleren av mange som jeg ikke er villig til å ofre. Sammen med Mainoo og Højlund en jeg vil bygge et lag rundt.
post liked by: Jan Erik, Tringe, RedTrafford, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply