Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

De Gea (overvurdert) - 70 mill pund
Darmian - 10 mill pund
Smalling (for dårlig) - 20 mill pund
Rojo (for dårlig) - 15 mill pund
Martial (hårreisende holdninger) - 50 mill pund
Lukaku (for dårlig) - 50 mill pund
Alexis (for dårlig) - 5 mill pund
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Ja, summene stemmer bra synes jeg [mention]Harry Greaves[/mention] .

Nå må jeg slenge med Jones, det er ikke stabilt nok det han driver med.

Enig med en eller annen i TV2-studio for noen uker siden: "Nå har vi lurt på om Smalling/Jones er gode nok for United siden de kom til klubben, de må ha bedre stoppere". Vi har jo kjøpt stoppere nok, men det hele er ustabilt. Idag gjør Lindelöf en ok kamp, Bailly har noe, men må strigles.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Sannsynlige salg:

Bekreftet: Herrera, Valencia

Sannsynligvis ut: Lukaku, Darmian, Mata, DDG, Sanchez, Rojo,

Bør ut?: Matic, Pogba, DDG, Mata, Young, Martial, Rojo, Jones.

Jeg vil ha ut: : Young, Martial, Matic, Smalling, Jones, Lingard.

En motivert Pogba kan bli...ellers vekk.

Edit: Valencia også bekreftet.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Valencia er også bekræftet, at han forsvinder.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Stemmer det [mention]Kyndilfan1[/mention]
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Etter sist kamp har jeg lyst til å sparke ut alle bortsett fra Rashford, McTominay, svensken og ungguttene. Men det blir litt drastisk å kvitte seg med 20 spillere i løpet av sommeren.

Jeg håper at Solskjær får bestemme i sommer, og at han tenker på å bygge laget opp igjen fra bunnen. Jeg vil prioritere å få ut de som lager dårlig stemning og ikke vil gi 100%. Så kan heller de som ikke er voldsomt gode men villige til å jobbe for drakta bli en sesong til.

Young må aldri mer være førstevalg, men er visst viktig for garderoben. Og Jones og Smalling er sikkert blant de som jobber ordentlig og husker SAF. De kan gjerne bli værende en sesong til. Lingard er greit å ha i stallen. Ekte Manchestergutt som løper som ei bikkje, selv om ferdighetene er for lave til at han kan være førstevalg.
Resten, i prioritert rekkefølge:

Aller først må Sanchez ut. Om vi så må kjøpe ham ut. Den kontrakten ødelegger hele lønsstrukturen.

Så bør Rojo og Darmian ut. De er så langt unna å være gode nok at det er uforståelig at de fremdeles er i klubben.

De som lager kvalm og ikke er interessert i å gi 100% ut. Jeg vet ikke alt som foregår i garderoben, men mistenker at dette særlig handler om et par franskmenn.

Lukaku har ikke vært verst. Men passer ikke i fotballen Solskjær vil spille. Og vi får sikkert igjen det vi betalte for ham, med tanke på hvordan markedet har utviklet seg.

De Gea vil jeg gjerne beholde, men om han ikke ønsker å skrive under en ny kontrakt er det bedre at han forsvinner nå enn at vi får en sesong til med usikkerhet.

Da bør vi ha fått inn store summer som kan brukes på en forsvarssjef og sultne unge spillere, samtidig som lønnsbudsjettet er kraftig slanket.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

aregran wrote: 14 May 2019, 19:24 Young må aldri mer være førstevalg,
Det må komme inn noen, håper på Wan-B fra Palace
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 15 May 2019, 20:28 aregran skrev: ↑14 mai 2019, 19:24
Young må aldri mer være førstevalg,
Det må komme inn noen, håper på Wan-B fra Palace
Wan Bissaka er spennende, men er usikker på om han er riktig signering for oss nå. Vi har jo allerede Dalot, som er et stort talent selv om han er uferdig. Kjøper vi Wan Bissaka nå er veien frem veldig lang for Dalot.

Da liker jeg ryktene om Meunier bedre. Det hadde passet godt med ham som førstevalg i et par sesonger mens vi venter på at Dalot forhåpentligvis vil utvikle seg til en toppspiller.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Joa [mention]aregran[/mention] , men det kan se ut som Dalot nesten er bedre som rein kantspiller?

Jeg ble veldig glad når han ble flytta opp i banen, selv om innleggene hans svikta litt. Noe han egentlig skal være bra på...
Men han har jo tiden på sin side.

Meunier er et godt alternativ til Wan-B , United-fan sier noen, artig. Jeg håper vi henter inn en av dem i alle fall.

Tror MUFC prøver seg på Wan-Bissaka. Passer inn i OGS-profilen.
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 28 May 2019, 15:44 Joa @aregran , men det kan se ut som Dalot nesten er bedre som rein kantspiller?

Jeg ble veldig glad når han ble flytta opp i banen, selv om innleggene hans svikta litt. Noe han egentlig skal være bra på...
Men han har jo tiden på sin side.

Meunier er et godt alternativ til Wan-B , United-fan sier noen, artig. Jeg håper vi henter inn en av dem i alle fall.

Tror MUFC prøver seg på Wan-Bissaka. Passer inn i OGS-profilen
Godt poeng. Det vil ikke plage meg veldig om vi kjøper Wan Bissaka og lar Dalot være backup både som høyreving og back. Da bør det bli nok spilletid på ham. Håper ikke Dalot blir parkert på benken hele sesongen. Spennende spiller selv om han ikke er ferdig utviklet.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

aregran wrote: 28 May 2019, 17:23 Håper ikke Dalot blir parkert på benken hele sesongen
Han får nok sine sjanser, tror OGS er ok fornøyd med ham.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

De viktigste å beholde er jo rashford, mctominay, lindelof, de gea og shaw. De kan vi ikke selge. Unge spillere som kan ta steg opp og som også har prestert etter min mening best av de spillerne vi har i troppen.
Skjønner ikke helt hva folk tenker når jeg ser de er skrive ned.

De som må bort er rojo, darmian, sanchez og young.
Helst også kvitte oss med fred, bailly, mata, matic og lukaku. Ikke noe hastverk med de men ikke noe å spare på.
Så kan lingard, Pereira og mctominay være benk.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

MÅ bort:
Sanchez (ferdig, ødelegger moralen og lønnsstrukturen)

BØR bort:
Rojo (kan han noe annet enn å få røde kort?)
Jones (nok sjanser, kjeks)
Darmian (aldri god nok)
Young (for gammel)
Pereira (blir aldri god nok)
Lukaku (vil ikke passe OGS-stilen, kan få gode penger for ham)

Blir ikke trist om de forsvinner:
Matic (beina bærer ikke lenger, overspilles for lett defensivt)
Lingard (Blir ikke bedre enn dette, og det er ikke bra nok)
Smalling (backup, men ikke mer)
Mata (godgutt, men på vei ned - og passer ikke OGS-stilen)
Martial (strålende på sitt beste, men holdningene og spiriten holder ikke)
Pogba (sier dette med tungt hjerte, men med mindre han er 100 prosent dedikert kommer det bare til å bli tull)

Håper de beholder:
Bailly (tror fortsatt det bor en spiller der om han får være skadefri og spille seg i form)
Lindelöf (blir aldri verdens beste, men ok andrestopper)
Rashford (mener fortsatt han kommer til å bli world class)
Fred (fortjener et år til, blir det ikke bedre bør han selges)
Shaw (ikke helt overbevist, men god nok til å beholdes enn så lenge)
McTominay (store steg i år. Solid backup, i alle fall)
De Gea (tre elendige måneder ødelegger ikke for fem fantastiske år)
Romero (mer enn god nok nr. to, kanskje fortjener han å starte også om DDG drar)
Dalot (begynner å tvile på om han virkelig er en toppspiller, men fortsatt utviklingspotensiale)

Det vanskeligste her er jo Martial og Pogba. Føles feil å ønske dem bort, så enormt gode som de kan være på sitt beste. Men vi kan ikke ha spillere som ikke har den rette innstillingen, og om de ikke gidder kan vi ikke fortsette å bære på dem. De har et toppnivå som ingen andre i klubben, dersom OGS finner en måte å holde dem påskrudd på, er de selvsagt bankers på laget begge to.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja sant det, det er ikke lett med de to. Har forsåvidt mere tro på martial, men vi får se hva tiden bringer.
Men shaw og dalot tror jeg og håper kan bli verdensklasse backer. Shaw er bare 23 og dalot ble akkurat 20. Shaw sin første sesong tilbake fra den lange skaden han fikk og dalot sin første sesong i United. Så jeg tror at hvis de blir satsa på videre nå så blir nok det bra.

Litt usikker på Pereira. Nicky butt hadde veldig mye bra å si om han og har selv sett at det bor noe i han. Ekstremt bra i fjor i pre season. Detsverre vært litt opp å ned.

Bailly syntes jeg har fått nok sjanser. Han er for gæren. Er alltid livredd for at han skal få rødt kort når han er ute på banen. Tror ikke han klarer å forandre seg så mye i spillestil. Han har sikker spilt sånn siden han begynte med fotball. Spillestilen hans er også en grunn til at han ofte kommer til å bli skadet.

Jeg tror hvis vi klarer å bli et godt offensivt lag med litt bedre spillere i troppen så kommer rashford til blomstre enda mer. Han er 21 og har allerede god erfaring. Kjempe talent!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

2 forsvarere, 2 midtbanespillere og to angripere inn, og keeper?

Betyr lite spilletid for bl.a Young, Matic og flere av våre stoppere. Bra.

Våre 3 største "stjerner", DDG, Pogba og Lukaku forsvinner tror jeg, Herrera og Valencia allerede vekk.
Mata, Darmian, Bailly og Rojo også ut muligens.

9(!) ut og 7 inn? Det er greit. Valencia, Rojo og Darmian spiller aldri. Så egentlig går vi da 1 spiller i pluss.
LUHG!
Post Reply