Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Summerte opp og la svarene inn i en tabell. Forkastet McNeill som kun @10Hag ga grønt lys. Har gitt grønt lys 3 poeng, gult lys 2 poeng og rødt lys 1 poeng. Veldig bred enighet om 4 spillere i Garnacho, Højlund, Mainoo og Martinez.
Skjermbilde 2023-12-13 kl. 10.52.58.png
Skjermbilde 2023-12-13 kl. 10.52.58.png (175.91 KiB) Viewed 870 times
post liked by: Pwint, red, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink, Ryder, Rød Pølse, Tringe, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Godt jobbet @messilingard. Den listen var artig.

Var overraskende å høre Jaap Stam snakke om ten Hag og spillerne han har fått inn (Stick to football podkasten). Han sier ganske klart at Antony ikke er god nok for PL. Det hadde jeg ikke trodd han skulle si. Jeg har alltid tenkt at Antony bare trenger tid, men her er Jaap ganske hard. Han kjenner jo Antony ganske godt, så det er en tøff påstand.
post liked by: Blodfink, messilingard, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

:thumb_up: @messilingard
Av de grønne så er Bruno, Shaw og Rashford spillere man forventer mer av. Jeg gjør det da, og om alle tre skulle finne seg nye klubber, så ville jeg akseptert det uten for mye sorg. Avhenger da av hvilke erstattere man fikk selvfølgelig. Fernandes er forbi sine beste år antageligvis. De to engelskmennene sliter med diverse ting: form, skader, innstilling etc. Det blir aldri bærebjelker av dem mener nå jeg.

Mount er et stort spørsmålstegn, fysikken hans, rolle etc. Det er litt Dvd Beek-vibber rundt ham.

Ville hatt Mejbri, Greenwood og Pellistri på grønt, Shaw og Rashford ut av grønt. Ellers er det vel en grei tabell. Mange usikre kort på gult. Når man får det mer visuelt så slår det meg igjen at det er en diger tropp, med for få gode nok spillere.
post liked by: messilingard, Pwint, 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Tror nok at Onana og Mount får litt godvilje siden de kom i sommer. Onana har vært god i Premier League, men har samtidig vært den som vi må ilegge mest skyld for at gruppespillet gikk ad undas. Mount har vi ikke sett så mye av enda så det er en forklaring til at man er tålmodig med han. Bayindir har vi bokstavelig talt kun sett varme opp så det blir noe av det samme.

Ellers så tenkte jeg på det når jeg skrev inn spillernavnene at det er utrolig mange navn, og det er utrolig mange som bare ikke er gode nok. Vi kunne med fordel ha slanket troppen med 1/3-del uten å egentlig legge merke til det. Så skal det vel sies at vi har rundt 1/3 ute med skade eller usikre til neste kamp også. Det bør i alle fall investeres mer i det medisinske apparatet samt at vi henter spillere uten en alt for stor skadehistorikk i fremtiden, nå er vel dette ting som har gått igjen over ganske lang tid nå så det er spesielt at det blir gjort lite med det. Men det skyldes nok at de på toppen ikke bryr seg særlig selv om at det er penger rett ut av vinduet til tider.
post liked by: Blodfink, Pwint, 10Hag, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Helt på linje der @messilingard.

Man blir egentlig litt satt ut, det hentes spillere, troppen er bred, men det hjelper liksom ikke. Det mangler så mye liksom. Ingenting fungerer som det skal i grunn.
Men bra det finnes spillere nok til å stille lag i hvert fall, haha. Når skadestua er full til enhver tid.
post liked by: Pwint, messilingard, Tringe, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Dette henger sammen med flere ting, lønnsnivå, scouting på spillere, manglende evne til å låne ut unge spillere i vannskorpen og en skadesituasjon som må fikses på et eller annet vis.

Lønnsnivået gjør at vi ikke blir kvitt spillere, og det er kanskje det største problemet vi har per dags dato. Basert på tall fra Spotrac så har vi følgende skadeliste:
Casemiro: £350,000
Rashford: £300,000
Martial: £250,000
Mount: £250,000
Sancho: £250,000
Maguire: £190,000
Eriksen: £150,000
Shaw: £150,000
Lindelöf: £120,000
Martinez: £120,000
Malacia: £75,000
= £2,250,000 i uka som ikke spiller.

Man kan egentlig plusse på £340,000 for Varane også.

I tillegg så kan man se på de spillerne som burde vært utlånt. Jeg tenker i alle fall at Hannibal og Pellestri burde vært utlånt i sommer basert på den situasjonen som vi befant oss i tilbake da. Nå sitter de uke inn og uke ut på benken uten å egentlig utvikle seg noe særlig mer.

Så kommer alt av skader i tillegg, åpenbart at klubben trenger store investeringer i det medisinske apparatet samt bli betraktelig strengere når man henter spillere om hva slags skadehistorikk spilleren har.
post liked by: Pwint, Blodfink, 10Hag, Tringe, RedTrafford, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Det er helt vanvittige tall @messilingard. Syns denne sier litt om hvorfor vi sliter så mye:

post liked by: messilingard, Blodfink, 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Ja, fy f...Det er jo kun ett ord som dekker dette: Krise...

Det villeste for min del er at av de 12 spillerne du nevner over her @messilingard, så er det 1 jeg ønsker å beholde...Resten kan dra, ikke at jeg hater dem eller absolutt ønsker de ut, men de kan dra om de vil.
post liked by: Pwint, 10Hag, Tringe, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Blodfink wrote: 13 Dec 2023, 12:53 Det villeste for min del er at av de 12 spillerne du nevner over her @messilingard, så er det 1 jeg ønsker å beholde.
Ja, enig. Kun Martial jeg vil beholde også. :D
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Huff, Martial har litt motbakke på Unitedforum for tiden :yikes: Veien går videre for ham til sommeren, selv om det bør skje i januar, kanskje det går an å gi bort Martial i en deal, eller kreve 10 mill. eller noe.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Jeg synes den tabellen ser ganske grei ut. Spillerne i rød sone fortjener å ligge der. Hovedgrunnen til at Varane scorer så lavt er vel først og fremst fordi han er så skadeutsatt at det grenser til å være en parodi.

Når det gjelder Bruno synes jeg det er ganske spesielt å mene at en spiller på 29 år, som er den eneste garantisten vi har for stabilt gode prestasjoner, er nærmest ferdig på toppnivå. Mannen er ekstremt profesjonell, aldri skadet og en av få spillere i stallen som er i stand til å levere øyeblikk i verdensklasse. I tillegg er han klubbens kaptein.

Jeg er enig i at han er et av de beste salgsobjektene, men vi kan ikke selge Bruno fordi alle andre underpresterer og er bortimot umulig å bli kvitt. Han fyller 30 år neste høst, har en tilnærmet ikke-eksisterende skadehistorikk. Han er heller ikke en spillertype som er utpreget eksplosiv og avhengig av farten sin. At han kan ha 3-5 år igjen på det øverste nivået er jeg ikke i tvil om

Det er greit å være frustrert etter en hårreisende dårlig høstsesong, men er det én seniorspiller vi ikke bør selge så er det Bruno Fernandes. Når vi i tillegg vet hvor mye penger som er pisset bort på spillere som ikke rekker Bruno til anklene engang, så er det heller ikke bare å hente en erstatter for klubbens soleklart beste spiller de siste 4 årene.

Det hjelper ikke med åpen hjerteoperasjon hvis man starter med å kappe hodet av pasienten.
post liked by: Ryder, messilingard, Pwint, Pink Final, Belfastboy, Tringe, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Om det er mine setninger om Bruno du sikter til @Rød Pølse så vil jeg understreke at jeg ikke nærmest har avskrevet ham på toppnivå. Jeg tror han har hatt sin peak, det er det jeg forstår av min egen post. Jeg er ikke uenig med deg i hans kvaliteter, selv om vi nok ikke har helt samme syn på hvor viktig han er. Det finner vi heller ikke ut før han evt. blir solgt. Jeg kan jo understreke at jeg ikke ønsker ham ut, men jeg ville ikke blitt søvnløs om han dro.

Edit: Skrivefeil.
Last edited by Blodfink on 13 Dec 2023, 13:36, edited 2 times in total.
post liked by: Pwint, 10Hag, Tringe, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Det var ikke et svar til deg, @Blodfink. Mer en generell betraktning rundt det jeg mener er klubbens beste og viktigste spiller. Det er flere som har tatt til orde for selge Bruno her inne. Da har alderen også vært et tema. Jeg kunne ikke vært mer uenig.
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg ser på Bruno som en av våre, om ikke den aller beste spilleren på laget. Men som kaptein? Der er jeg litt mer usikker. Men han er en av få som jeg ser på som god nok for oss. Utover det så er det kanskje en 9-10 spillere jeg føler hører hjemme i et topp United. Og da ikke nødvendigvis i start elleveren. :D
post liked by: 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Det er som alltid veldig ulikt syn på diverse spillere blant oss, Bruno er 1 av dem. Selv om han nok har de aller fleste på sin side. Jeg forstår godt argumentene til alle som mener han er den beste spilleren osv. Jeg er ikke uenig, men som sagt tviler jeg mer enn andre på hvor viktig han er, noe jeg ikke finner ut så lenge han spiller i United, hehe.
post liked by: Pwint, 10Hag
LUHG!
Post Reply