Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Ser på united.no at flere engelske aviser melder at vi kan kvitte oss med opptil 17 spillere i sommer.
Skal vi ut av Premier League og satse på syver fotballen kanskje :-| :D
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Det blir nok ikke så ¨mange som forsvinner nei,
men med utgående kontrakter, utlånte, de som ikke holder mål osv, blir det fort tosifra faktisk. Jeg tenker 14 ut og 7 inn. Mange av de 14 spiller ikke kamper om troppen er mer skadefri. United trenger en enda bedre første-ellever, da må det ryddes voldsomt.

Ønsketenkning og ikke realistisk.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Dette kunne vært posta i andre tråder, men er vel greit at det kommer her. Bare noen tanker rundt kantspillere og litt annet.

Amad Diallo, må jo få en mulighet i sommer. Men er ikke helt sikker på at EtH vil gi ham sjansen. Vi har "prestisje"-kjøpet Antony, (som jeg forøvrig har trua på, men til og med jeg som har ham som en av favorittene mine, er lei av sluttproduktet hans nå). Men han kommer ikke til å selges og er nok et klart valg i Antony/Amad-diskusjonen i EtH's hode. Så har man Rashford. Sancho er det jo uvisst hva man skal tenke om. Ikke veldig salgbar, og håpet er at han skal tørre å spille fotball igjen...Pellistri har heller ingen fremtid under EtH ser det ut til.

Om vi hadde hatt kun Rashford/Antony/Amad/Garnacho som kanter neste sesong er nok ikke det ned i kvalitet fra årets sesong, mye fordi 3 av de 4 er de samme...

Om man kunne fått noe cash, så er salg av Sancho og Pellistri logisk muligens. For min del kan vi godt ha 6 kanter neste sesong, men skal det komme inn 1-2 spisser, 1 keeper, stopper, MB og back må det jo ut folk både her og der i troppen.

Casemiro/Eriksen, det er vel stor enighet om at begge er på hell, fortsatt gode, men det trengs nye batterier på United's MB. 23-26 år bør være alderen. FdJ kunne fylt en rolle, fyller 26 år 12.mai btw.

Jeg ser ikke for meg at Casemiro/Eriksen presterer bedre neste sesong enn denne, de kan kanskje være mer tilgjengelige om de unngår kort og skader. Men bedre fotball tror jeg ikke på. Litt avhengig av hva de får rundt seg neste sesong selvfølgelig.

Rice en annen kandidat, MacAllister og Caicedo nevnes. Alle unge spillere.
Palhinha også, men han har faktisk blitt 27 år.

Er ikke i mot salg av noen på dagens MB om erstatterne står klar i porten. Så samtlige MB bortsett fra Bruno er til salgs :hah: Tenker to ut og to inn.
post liked by: Ryder, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kan ikke skjønne annet enn at Fred og Maguire garantert blir solgt. Maguire har mistet det helt og passer ikke inn i spillestilen til ten Hag. Og når det gjelder Fred så kunne han sikkert vært stallfyll neste sesong, men så lite som han involveres for tiden så kan jeg ikke skjønne annet enn at han blir solgt i sommer. Så får vi krysse fingrene for at ten Hag finner gull i sommer, for det trenger vi.

Harry Kane, Declan Rice /Frenkie de Jong og en ny keeper hadde vært drømmen.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7640

Jeg tror det vil være feil å selge sancho nå, og det av to grunner : 1. Jeg tror han kan bli svært god igjen om han får selvtilliten tilbake. 2. Å selge ham nå vil mest sannsynlig gi veldig lite og innebære et massivt tap for oss. Vet det er lenge siden han har glimtet skikkelig til, men jeg har enda ikke mistet troen.
post liked by: MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Blodfink wrote: 08 May 2023, 21:23 Dette kunne vært posta i andre tråder, men er vel greit at det kommer her. Bare noen tanker rundt kantspillere og litt annet.

Amad Diallo, må jo få en mulighet i sommer. Men er ikke helt sikker på at EtH vil gi ham sjansen. Vi har "prestisje"-kjøpet Antony, (som jeg forøvrig har trua på, men til og med jeg som har ham som en av favorittene mine, er lei av sluttproduktet hans nå). Men han kommer ikke til å selges og er nok et klart valg i Antony/Amad-diskusjonen i EtH's hode. Så har man Rashford. Sancho er det jo uvisst hva man skal tenke om. Ikke veldig salgbar, og håpet er at han skal tørre å spille fotball igjen...Pellistri har heller ingen fremtid under EtH ser det ut til.
Tror Diallo kan bli en veldig bra tilvekst til sommeren, og konkurranse er bare sunt. Gleder meg til å få han tilbake, faktisk.

Klink selges/gis bort:

De Gea
Maguire
Martial
Greenwood

Bør vurderes solgt til den riktige prisen:

Fred
Sancho
Wan Bissaka
McTominay
post liked by: Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Enig i Maguire, Martial og Greenwood.
Angående De Gea så er det vel ingen ting som taler for at han blir solgt. Og det er ikke akkurat flust av keepere som er linket til United heller.

Tror heller ikke Sancho, AWB eller McTominay blir solgt. Kan ikke selge unna så mange britiske spillere. Uten at de eventuelt blir erstattet med spillere fra Storbritannia.
Da har jeg heller tro på at Fred kan bli solgt.
post liked by: messilingard, red, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi får vel regne med at Telles og Bailly forsvinner - vet ikke om de (og andre lånespillere) telles på egenprodusert/utlending-kvoten per i dag?
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Ingen fremtid i klubben:
Tom Heaton (stallfyll)
Jack Butland (stallfyll)
Harry Maguire (nok er nok)
Eric Bailly (neppe noen fremtid)
Phil Jones (spiller han fortsatt fotball?)
Alex Telles (neppe noen fremtid)
Brandon Williams (neppe noen fremtid)
Axel Tuanzebe (neppe noen fremtid)
Fred (nok nå)
Donny Van De Beek (aldri vært god nok)
Greenwood (åpenbart god nok, men forsvinner nok pga det utenomsportslige)
Anthony Elanga (ikke i nærheten)
Antony Martial (god nok på en god dag, men de gode dagene er det langt imellom)

Lån som bør avsluttes asap etter sesongslutt:
Wout Weghorst (den låneavtalen bør avsluttes sekundet etter at sesongen er over)
Marcel Sabitzer (ikke hatt den innflytelsen jeg hadde håpet på)

Så kommer selvfølgelig homegrown med i bildet på hvem av disse som faktisk forsvinner.
post liked by: RedTrafford, Lingard, Schmeichel, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Veldig enig @selje 👍

Skulle gjerne lagt på noen til, men det er en god start.
post liked by: Blodfink
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Kan vel legge til disse også, ikke nødvendigvis salg av de, men ja.. alt er relativt.

Spillere jeg synes mangler kvaliteter til å være i førsteelleveren, men som kan fungere som squadplayers/benk:
David De Gea (ikke god nok i oppbyggende spill, kunne vært andrevalg i cup, men spørs vel med den lønnen)
Diogo Dalot (alt for ustabil, mange feil og håpløse pasningsvalg defensivt)
Tyrell Malacia (squadspiller, ikke noe mer)
Aaron Wan Bissaka (god sesong i år, men er han god nok for førsteelleveren)
Raphael Varane (selvfølgelig god nok når han er skadefri, men er sjelden skadefri..)
Victor Lindeløf (squadspiller)
Scott McTominay (squadspiller, ikke noe mer)
Antony (forsvarer ikke den sinnsvake prislappen, mangler sluttprodukt, og er for meg ikke annet enn en squadspiller)
Pellistri (ikke fått nok sjanser av Ten Hag, og forsvinner vel sannsynligvis ut?)
Amad (god i Championship, men holder nivået hans i PL?)
Jadon Sancho (venter fremdeles på at han skal begynne å spille fotball..)
post liked by: RedTrafford, Schmeichel, 10Hag, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Er relativt enig med deg om disse du nevnte @selje. I tillegg så vil jeg nevne Eriksen under tvil. Han begynner jo å bli eldre han også, og synes ikke han har vært så overbevisende etter han kom tilbake fra siste skade. Synes det går litt for tregt med han, spesielt mot de beste. Jeg mener av den grunn at han i utgangspunktet ikke er god nok for førstelaget, samtidig som han er veldig god å ha i bakhånd mot de svakere lagene som legger seg bakpå.

Dalot - Enig. Mangler ekstremferdigheter, helt ok rotasjon.
Malacia - Kan utvikle seg mer, men ikke noe tapsprosjekt hvertfall
Aaron Wan-Bissaka - Hovedgrunnen til at jeg vil vente med høyreback forsterkning i år. Hvis han fortsetter utviklingen (...)
Varane - Enig. Vi trenger en stabil midtstopper ved Martinez.
Lindelöf - Enig, men mener det er viktig å presisere at han er veldig god som reserve. Rett og slett en stabilt god allrounder, som er relativt lite skadet. Uvurderlig som rotasjon synes jeg.
McTominay - Enig. Synd han ikke like god for oss som Skottland.
Antony - Enig. Utenom at jeg ikke synes vi skal avskrive han enda. Men potensialet virker dessverre ikke å være så stort som jeg trodde det var.
Pellistri - Fortsatt et talent, men tviler på at han kan bli noe mer enn en allright squadspiller.
Amad - Blir spennende å se. Kanskje den med høyest potensiale/talent pr dags dato utenom Garnacho.
Sancho - Har ikke gitt opp håpet enda, men blir nok aldri den spilleren vi trodde og håpte på. Men det er jo utvilsomt et høyt potensial der.

Er ellers stort sett helt enig i de du mente i innlegget før bør ut tvert.

alfen74
Posts: 42
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 113
Liker mottatt: 189

Siden vi sliter med å få solgt spillere, kanskje United bør stille med "til salgs-elleveren" mot Leeds i Oslo, og bruke kampen som et rent utstillingsvindu?
Henderson
Williams-Maguire-Bailly-Telles
Fred-van de Beek-Mejbri
Sancho-Martial-Elanga
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@alfen74
Nei, da får vi ikke solgt noen.
Personlig vil jeg at vi beholder Fred-Williams-Sancho-Eleganta
Og behold Hendersom som en 3de målvakt grunnet oppførsel,
og latt han sitte på benken ut kontrakstiden som en opp våkner til evt andre som snakker ned klubben sin
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Litt forklaring hvorfor jeg vil beholde enkelte
1 Fred, = Duracell canin som løper og løper og ødelegger for motstanderen. Mye pga at ingen, heller ikke vi, vet hva han tenker.
2 Williams = Skulle jeg havne i bråk og ha Williams med meg, så vet jeg at motparten hadde løpt.
Han lar ingen tråkke på han, eller hans medspillere.
Noen ganger på grensen til kort. Men han ville jeg hatt med meg i krigen.
3 Sancho = Har ikke fått ut sitt potensiale etter å ha vært i Tyskland,
vil bli bedre denne sesongen. Hvis ikke SALG
4 Eleganta = Har for få innhopp denne sesongen, mener at han utvikler seg fra dag til dag. Hvis ikke så SALG neste år
5 Henderson = Er som jeg beskrev før. La han sitte på benken ut kontrakts tiden

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er jo ein litt menneskeleg dimensjon oppi dette også som kan gå begge vegar mtp pre season.
På den eine sida kan det vere ganske demotiverande å vite at ein ikkje er ein del av framtidsplanane, som eg reknar med at mellom anna Williams og Telles kanskje har både blitt fortalt og innser. På den andre sida er det jo jobben din og du skal alltid prestere. Er likevel litt meir på den sida at det faktisk ER ganske kjipt å bli med på ei oppkøyring berre for å meir eller mindre vite at du skal sitte på benken 95% av tida neste sesong.

Så til det som er tema.
Tenker at ein av keeperane kanskje bør gå. Og eg skal ærleg talt innrømme at eg er kanskje eit lite prosent meir på å behalde De Gea sjølv om, som så mange påpeiker, er han ikkje like god som mange andre toppkeeparar på felt og fotarbeid. Når det er sagt så kan me likegodt behalde han og bruke han som førstekeeper (om han vil bli værande sjølv).

I forsvaret er det desverre Maguire som bør gå. Tenker eg ikkje treng å utbrodere sånn ekstremt mykje om kvifor, men han har berre, desverre aldri vist at han over tid har hatt ferdigheitar eller konsentrasjonen til å ha den rolla han burde hatt i klubben.
Resten av forsvararane i a-lags stallen er vanskeleg. Eg er ein av dei som syns at Williams burde blitt satsa meir på, men ser jo at det er vanskeleg både på høgre og venstrebacken. Så for hans eigen del bør han kanskje satse på andre jaktmarker.
Telles er også ein spelar eg i utgongspunktet likar ganske godt, men i såfall er han før Williams ut døra i og med at han sannsynlegvis ønsker å vere førstevalet på backen.

På midten tenker eg at det er Fred som bør satse ein annan stad. Ikkje for at eg ikkje likar typen, men med mindre ein kan spele eit system eller plassere han i ein posisjon han kan prestere betre ser eg ikkje heilt at han har det me treng. Slik det er no er han for begrensa som DM, AM og ving. Som btb er McTominay også betre i mi meining. Er vel ikkje så mykje meir å seie kanskje?

Av angipande spelarar meiner eg kanskje at Martial også vil ha godt av ein ny start. Om han hadde vore halvparten så lite skada og litt meir stabili i prestasjonane (noko som gjerne heng saman?) hadde me hatt ein klassespiss, men slik ståa er no ser det ikkje så bra ut, og jo eldre ein vert jo vankelegare er det vanlegvis å koma seg etter skadar.
Så er det Sancho. Bli eller ikkje? For meg bør me kunne lytte på bud om det kjem noko.

Forutsetningen for at me skal selje, og deretter erstatte og styrke stallen er derimot at me må byrje å gjere fornuftige overgongar. Ikkje ta store risikoar med dyre spelarar og gigantiske kontraktar. Om me kan klare det trur eg det er mange gode og spanande kandidatar der ute. Eg ser det nesten som umogleg å konkurrere om tittelen når eg ser kor godt dei andre laga, spesielt eit anna lag frå Manchester styrkar seg i det siste så for min del kan me gjerne fortsette lagbyggjinga med lavrisiko spelarar og akademiprodukt før å spele høgt med "galactico" prisar og kontraktar for middelmådige spelarar som er ute etter å sikre pensjon for halve nabolaget.
post liked by: Blodfink
Post Reply