Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Få ut de 6 under her og bruk pengene på en høyreving, en midtbanespiller og en spiss i toppklasse, så kan neste sesong bli veldig bra.

Sanchez. Riv kontrakten i fillebiter og betal kompensasjon om nødvendig.
Pogba - Jeg er så jævla lei. Gi meg heller en spiller med lavere toppnivå, men som er motivert og gir 100% uten å lage kvalm .

Lingard - Fått mange nok sjanser uten å ta dem. Gitt klubben fingeren ved å ansette Raiola som agent.
Smalling - Bak Maguire, Lindeløf, Bailly og Tuanzebe i køen.
Jones - Elsker fyren, men er bak Maguire, Lindeløf, Bailly og Tuanzebe i køen.
Rojo - Vandrende katastrofe som er bak Maguire, Lindeløf, Bailly og Tuanzebe i køen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Føler meg sikker på at følgende spillere forlater United i sommer:

- Jones
- Lingard
- Mata
- Pereira

De bidrar med lite og ingenting.

Spillere som burde slå følge, men som jeg ikke tror United selger sånn uten videre (uten riktig pris):

- Sanches (viser kjempeform)
- Smalling (viser kjempeform)

Andre potensielle salg er:

- Dalot (presterer ikke godt nok i mine øyne, og føler at han står i veien for Ethan Laird på U23-laget).
- Fusa Mensah (I likhet med Dalot, så føler jeg han står litt i veien for å gi Ethan Laird en sjanse til å ta steget opp til første laget).
- Bailly (plaget av skader)
- Tuanzebe (plaget av skader, og står nok i veien for Teden Mengi på U23)
- James (virker å totalt mistet det; lenge siden han har prestert)
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Blir interessant å se om United blir kvitt de man evt. vil kvitte seg med.

De fleste av dem kan nok være av interesse for klubber på nedre halvdel i PL eller andre ligaer.

Mata drar nok om han ønsker å spille fotball, men kanskje han blir værende og får en rolle i klubben.

Rojo, Smalling, Sanchez, Jones, Pereira, Dalot spøker det vel også for.

Lingard er et lite spørsmålstegn, vil aldri bli førstevalg under OGS om han da ikke plutselig øker kapasiteten sin. Men om han er motivert for en tropp-rolle så blir han værende?

Håper ikke flere backer enn Dalot drar, da må i tilfelle et par nye inn. Selv om vi har noen prospekter i akademiet.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Romero forsvinner vel, vil gjerne ha han men han vil vel ikke være 2 valg.
Jones har nok spilt sin siste kamp.
Rojo
Smalling

Lingard
Pereira

Sanchez

Kan jo kanskje tenkes at Lingard får en sessong til faktisk.
Men de andre tror jeg forsvinner.

Håper vi henter inn 5-6 til..

3 som kan gå rett inn, og 2 - 3 for fremtiden.

Uansett, Solskjær er nådeløs. Han er ikke redd for å kvitte seg med folk, så det kommer garantert til å skje.
Samtidig nå som vi har fått 3 plass, så kommer Glazer til å åpne lommeboken. Vi kommer til å hente det er jeg helt sikker på.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Den eneste vi kan få brukbart med penger for er Smalling. Håper egentlig han blir som backup, men det er han neppe interessert i. Han er en meget god forsvarer, som han har bevist nok en gang i Roma denne sesongen.

Spilleren jeg aller mest ønsker bort, er Sanchez. Håper vi blir kvitt ham, men det er vanskelig pga den sinnsyke lønnen.

I tillegg ligger disse tynt an, som vi vet av spilletid etter restarten når Solskjær fikk sine beste tilbake:
- Jones
- Rojo
- Pereira
- Lingard
- Mata (håper han blir)

Vi trenger likevel en bredere stall, spesielt framover på banen, så jeg har ikke kjempetro på massesalg. Vi skal ikke glemme at neste sesong blir knalltøff. Like mange kamper som i år, men på 4-5 uker mindre tid. Samtidig som spillerne får nesten ingen ferie, vertfall hvis vi går langt i EL. Vi må tross alt ha en viss form for opptrening, og ikke reise rett fra ferie til sesongåpning -- men det er bare 3-4 uker fra slutten av EL til første kamp i PL igjen. Derfor mener jeg vi trenger en bred og god stall, for det vil komme skader, og vi trenger mer rotasjon enn vanlig. Det blir umulig å kjøre et slikt løp som etter restart i en hel sesong. Det er snakk om ca 60 kamper på 9 måneder.
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Daniel James er det bare å selge. Ingen utvikling og like dårlig kamp etter kamp.
En retur til en championship klubb er kanskje ikke så dumt da det virker som det er den ligaen han maks klarer å mestre. Hvis ikke Leeds fremdeles har lyst på han i januarvinduet da...
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Van The Man wrote: 19 Oct 2020, 09:49 Daniel James er det bare å selge.
Må si at han spilte betraktelig bedre i Newcastle-kampen, enn han har gjort på lang tid. Så kan være at ting er på vei til å snu for han.
post liked by: Blodfink, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Heftig "bump", men hva er tankene deres nå?

Avhenger naturligvis en del på hvem som kommer inn, men i utgangspunktet tenker jeg at disse spillerne bør bort for å få nye sjanser og mer spilletid enn United kan tilby, samt gi plass til andre spillere eller bedre sjanser til akademiet.

-Bailly - allerede misfornøyd, og trenger å komme seg videre. Hans sjanser i United er svært små nå, særlig når vi ser etter en ny midtstopper også i Martinez (og Timber før den tid).
-Andreas Pereira - har heller ingen framtid i klubben, og jeg håper overgangen til Fulham går gjennom. Absolutt ikke en dårlig spiller, men ikke god nok for United, dessverre.
-Wan-Bissaka - Har vist seg å være for begrenset teknisk / offensivt, og trenger å komme seg videre tror jeg. Problemet for United er alle alternativene våre på høyreback er dårlige, eller dårligere enn de burde være. Men jeg ser på Dalot som noe bedre helhetlig sett.
-Telles - også en spiller som ikke er god nok, men var vel et greit kjøp i sin tid for å gi Shaw konkurranse. Med Malacia på vei inn, er det på tide at Telles finner seg en annen arbeidsgiver.
-Jones - virkelig synd at han ikke ble den spilleren han kunne ha blitt, men så ekstremt mange og store skader har satt ham permanent tilbake. Spørs om klubber er interessert nok, for utfallet kan også bli at han er her til kontrakten går ut, som jeg tror er sommeren 2023.
-Martial - egentlig ønsker jeg ham bort fordi han ikke har vært god på et par sesonger, og virker veldig misfornøyd, inkl. har nektet å spille kamper (i flertall etter det jeg forstår). Lånet til Spania gikk dårlig og han har høy lønn, så jeg aner ikke om det er realistisk. Og med Ronaldo "kicking up a stink", så blir klubben kanskje nødt til å beholde Martial og håpe på det beste.

Har ikke tatt med ganske unge spillere som muligens trenger nytt miljø også, slik som f.eks. Tuanzebe og Chong. Vanskelig å vite hva som skjer der, men hvis de fortsatt har 1+ år igjen av kontrakten, kan det være fornuftig med flere lån.

Edit: Jøss, fet skrift kom ikke med av en eller annen grunn? Det var rart?
post liked by: messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@RaoulDuke

Ser du på fet skrift i innlegget til @Pangaea?
post liked by: Pangaea, RaoulDuke
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Enig i alle du gjennomgår @Pangaea. Gode og interessante gjennomganger.

Jeg er kanskje alene om dette, men personlig ville jeg og solgt Rashford og Lindelöf. Ikke fordi de er dårlige, det er de jo absolutt ikke. Men de har ganske høy verdi i markedet. Maguire ville vært tredjemann, men har av en eller annen grunn mer troa på han, enn Rashford. Veldig subjektivt, og kanskje feil av meg. Håper virkelig Rashford gjør skam av mine ord! 😄

Men, ja. Det ville rett og slett vært en enkel måte å få inn mye kapital til anskaffelse av mer stabile og kanskje hakket bedre spillere. Begge to er attraktive spillere for mange klubber på tvers av de største ligaene.

Øvrige spillere blir ente vanskelig å selge, eller vanskelig å få noe særlig til kapital for.
Last edited by Deleted User 595 on 04 Jul 2022, 14:53, edited 1 time in total.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Telles, Pereira og Bailly/Jones. Bør være mulig å hente 25-30 mill pund for disse tre i sommer.

Martial bør få en sesong til, gjerne som falsk nier, mens Wan Bissaka blir i klubben så lenge man risikerer å stå igjen med Dalot som eneste alternativ på HB.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Uten å helt ha oversikt over alle klubbers økonomi så tror jeg at man må redusere håpet om å inn noe særlig for spillere i dagens marked. Spesielt med Uniteds lønninger. Det er en del klubber som fortsatt sliter etter Covid, spesielt på kontinentet. En del klubber har høy gjeld, hvor spesielt fremtidige renteutgifter kan bli tunge utgiftsposter. Mange av klubbene i PL har en OK økonomi, men mange ser på Uniteds spillere med deres lønninger som rett og slett dårlige investeringer.

Mulig jeg undervurderer spillernes verdi, men jeg tviler på at vi vil se flere titalls millioner pund komme inn i år.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Maguire, selg Maguire...!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 04 Jul 2022, 14:51 Mulig jeg undervurderer spillernes verdi, men jeg tviler på at vi vil se flere titalls millioner pund komme inn i år.
Naturligvis ingen automatikk i at vi får det spillerne sånn halv-objektivt er verdt hvis de selges, mye pga høye lønninger som du sier. Men om vi ser på verdien til noen av de aktuelle spillerne på transfermarkt, så er de som følger (i euro):

Eric Bailly: 6m
Phil Jones: 3m
Alex Telles: 18m
Aaron Wan-Bissaka: 25m
Andreas Pereira: 7,5m (var vel snakk om et bud på ca 9-10m euro?)
Anthony Martial: 16m

Sjokkerende fall i markedsprisen på både Wan-Bissaka og Martial, men slik går det når de spiller dårlig og mister plassen på laget.

Hvis vi faktisk selger en god del av disse, særlig Marital + Wan-Bissaka, så BØR vi få inn minst 30m synes jeg. Og jeg hadde heller sett på ca 50m som rettferdig. De er gode spillere, ikke veldig gamle, men nedsiden er høy lønn. Mye 'rart' som går for 10+ mill i disse dager, og alle disse spillerne er eller har vært på store landslag.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Pangaea

Godt poeng, selv om at jeg personlig ofte syntes Transfermarkt overvurderer verdier noe. For eksempel så vurderer de Messi til å være verdt 50 millioner euro. En 35 åring med et år igjen av kontrakten som scorte 6 mål i Ligue 1 i fjor + 15 assist og 5 mål i CL, med en svært høy lønn skal være verdt 50 millioner euro? Jeg får det ikke helt til stemme.

Ellers så var sikkert mange av de summene der relativt greie anslag. Personlig så syntes jeg 25 millioner for AWB høres noe mye ut, men det får så være.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply