Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Blodfink wrote: 21 Feb 2024, 16:55 Selvhøytidelighet er jo ikke morro
Det er faen meg helt sikkert. Disse fotballspillerne er helt i verdenstoppen når det gjelder å massere sine forvokste ego. Man dør ikke av å le litt av seg selv..
post liked by: Jan Erik, Blodfink, 10Hag, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Ikke FFK @Jan Erik , var innom der som liten pjokk, ble litt for meget for en bondetamp som meg, men jeg var like god som de andre :hah:

Det morsomste jeg opplevde var å bli turneringens beste spiller i en G-17 turnering i Danmark, skulle på treningsopphold i HamburgerSV å greier. Det var speidere i Danmark. Men min klubb rota det til tror jeg :dead:

Så kom damene og festingen. Var ikke OGS-disiplin her i gården. Spilte ikke på 10 år, men starta igjen som 30-åring, spilte i 3 og 4 div.

Ble ikke proff for å si det sånn :hah:
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13474
Liker mottatt: 8636

Rød Pølse wrote: 21 Feb 2024, 17:11
Blodfink wrote: 21 Feb 2024, 16:55 Selvhøytidelighet er jo ikke morro
Det er faen meg helt sikkert. Disse fotballspillerne er helt i verdenstoppen når det gjelder å massere sine forvokste ego. Man dør ikke av å le litt av seg selv..
Det kan du si, men jeg tror ikke nødvendigvis det er bare enkelt å ha vært stor og så merke at karrieren er på hell. Og når en ung og lovende spiller gjør narr av deg så føles det nok ikke bra for sånne folk. Jeg for min del hadde ledd tilbake og tenkt at jyplingen hadde mye å lære, men så har jeg aldri vært en stjerne på noe som helst vis 😆
post liked by: Blodfink, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13474
Liker mottatt: 8636

Blodfink wrote: 21 Feb 2024, 17:12
Så kom damene og festingen.
Applauderer prioriteringene dine. 😆
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Spirograf1, RedTrafford, 10Hag
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

:hah: :hah: @Pwint
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag
LUHG!

Alf banan
Posts: 322
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 650

Hva tenker folk om Bruno? Han har vel 1,5 år igjen av kontrakten? Fyller 30 år i år. Fornyes kontrakten blir han umulig å selge.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

2,5 år igjen. Bruno har kontrakt ut 2025/26 med opsjon på 1 år forlengelse.

Vil tro sportslig adm. har begynt å se på det. Vanskelig å vite om de benytter opsjonen.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2582
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13406
Liker mottatt: 8599

Det er ei kjensgjerning at vi må selge unna ein del spelarar for å få rekneskapen til å gå opp. Som Mourinho sa i intervjuet med Rio Ferdinand og Stephen Howson: "ein må rydde og vaske huset før ein kjøper nye møblar".

Eg tenker at det først og fremst er i forsvaret at dei største endringane må skje. Éin av høgrebackane bør ut, og akkurat no ser det ut til at Dalot har gjort plassen til sin. Elles er det ein smule forgubbing på stopparplass og både Varane, Lindelöf, Maguire og Evans kan fort forsvinne (om ikkje alle på éin gong). Shaw er dessverre altfor mykje skadd og eg tippar det vil bli handla inn ein ny venstreback.

På midtbana tippar eg at Casemiro får lov til å reise til Saudi-Arabia om sjansen dukkar opp, mens Donny og Eriksen nok er inne i sine siste månader som United-spelarar. Framtida til Antony, Greenwood og Sancho er også usikker, mens Martial forsvinn.

Om vi klarer å få nokre slantar for dei salgbare og vi i tillegg klarer å spare inn nokre millionar pund på lønsbudsjettet, ville eg aldri ha vurdert å selge Bruno. Eg trur at ein ny, defensiv midtbanemann med kraftig motor vil passe som hånd i hanske med Mainoo og dermed kan Bruno frigjerast meir i det offensive spelet. Dette vil også komme Højlund til gode.
post liked by: red, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Stemmer nok bra den ut-lista @Pancho P.
Ang. Bruno: Er nok interessant for Saudi-ligaen, han fikk jo et massivt tilbud derfra. Det er sikkert mange klubber i europeiske ligaer som ønsker ham, men alderen og kostnadene taler kanskje litt i mot at han får tilbud fra de største klubbene.

Pr. nå så ser jeg for meg tre muligheter egentlig. Han går gratis i 2026. Om han fortsetter å spille bra så går han gratis i 2027. Eller United mottar et godt bud sommeren i år, og han får kanskje ta valget om han blir eller drar.
post liked by: Pancho P, Pwint, RedTrafford
LUHG!

Beta 2.0
Posts: 320
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Fernandes er aldri skadet og virker ikke engang å bli sliten selv om han løper veldig mye og spiller alt. Utifra det så er 30 år ingen alder for en spiller som aldri har vært avhengig av eksplosive muskler og høy toppfart.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Pwint, red, Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Absolutt, men det ville være rart om ikke strategiske INEOS ser på situasjonen hans uansett. Alt avhenger vel av hvordan formen hans utvikler seg.

Jeg synes nå han har begynt å vise tegn på slitasje jeg da. Enig i at han er lett i kroppen og tåler mye. Det har han jo bevist siden han kom. Men heller ikke han blir yngre.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Vi kan alltids selge Bruno, får kanskje £30-40m for ham, litt mer om han vil spille i Saudi-Arabia. Men så må vi ut med £70-100m for å erstatte ham. Og det har vi neppe råd til.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13474
Liker mottatt: 8636

For meg er Bruno essensiell. Han er den spilleren som aldri er skadet, aldri slacker og alltid gir alt han har. Han er min favorittspiller og jeg ville syns det var utrolig trist om vi kvittet oss med ham nå. Jeg tenker han kommer til å være en nøkkelspiller når vi tar seriegull i 2026.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pancho P, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150

Skulle gjerne sett at United på sikt innfører en uskrevet regel, slik som Real Madrid, der spillere over 30 år i praksis bare får kontraktforlengelser på 1 år av gangen.

Hvor ofte vi bryter den regelen vil avhenge litt av hvor gode vi etter hvert kommer til å bli igjen. Real Madrid er for mange spillere et endelig stoppested å regne / det ultimate målet. Det er ikke vi før vi begynner å konkurrere om PL og CL igjen.

Men tenker at Bruno absolutt er en type spiller som kan holde til han blir godt inn i 30-årene.

Og av alle spillerne som er på laget vårt i dag, vil jeg si at kapteinen vår er den eneste det kan være riktig å gi noe annet enn en 1+1 kontrakt etter fylte 30.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Pwint, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Jeg tror ikke at man aktivt vil forsøke å selge Bruno til sommeren. Vi har, som @Pancho P er inne på, veldig mange andre som bør selges før man kvitter seg med kapteinen. Så stiller det seg selvsagt annerledes hvis det kommer et monsterbud fra Ronaldo-ligaen. Da blir det nok opp til Bruno selv om han vil dra. Jeg tviler på at han ønsker å ta det lange steget ned når United endelig har en plan for å gjenerobre verden.

Hvis man ser til de klubbene som har gjort det bra de siste årene er det fortsatt rom for rutine på det høyeste nivået. I mine øyne vil det være mer naturlig å se på hvordan man kan avlaste Bruno, slik at man kan få det beste ut av vår eminente nr. 8 de kommende sesongene. For meg virker det mer hensiktsmessig enn å selge en av våre aller beste spillere.

Bruno er jævlig god, ultraprofesjonell, aldri skadet og han er en av få seniorspillere som har en lønn som er mulig å forsvare på bakgrunn av prestasjoner over tid. Ifølge Rasmus Højlund er han også den som utmerker seg mest på trening.

INEOS-gutta har gjort det meste riktig så langt. Jeg føler meg trygg på at Bruno fortsatt er Unitedspiller når neste sesong sparkes igang.
post liked by: Pancho P, red, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply