Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Hannibal fylte 21 år i januar. Skulle gjerne sett at han fikk flere sjanser, men hvis han ikke forlenger blir han nok solgt. Kontrakten går ut sommeren '25.
post liked by: Andtho01, Pwint, Belfastboy, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Stort sett enig med deg @Harry Greaves, foruten Rashford, som riktignok har hatt svake perioder, men som jeg personlig syns er sinnsykt god når han er god.

Vanstyre er et godt ord i denne sammenhengen ja, og det kan bli tøft å rydde opp. Og så har vi jo sett hvor skadeutsatte vi er, så om vi selger veldig mange, veldig billig, så kan det bli vrient å få inn bra erstattere. Og der ligger mine bekymringer for dette vinduet. At det, på grunn av hårreisende dårlige avtaler, kan bli en skuffelse rent økonomisk. Hadde f.eks. håpet at Sancho skulle vise seg skikkelig frem nå, så vi kunne fått en god pris for ham, men siden BVB ikke ønsker å kjøpe ham, og han ikke har sprudlet (enda i alle fall), så tror jeg det kan bli tøft å få solgt ham. Flere andre spillere har altfor god lønn, og liten salgsverdi. Unntaket er kanskje Greenwood som kan bli en bra avtale, siden det er to større klubber som er interessert. (Hvis ryktene stemmer.)

Varane sin avtale går vel ut, så der er det ingenting å tjene. Casemiro kan jo gi oss noen kroner om Saudi Arabia vil ha ham (og han vil dit). Antony er jeg veldig usikker på. Ingen tvil om at vi ga alt for mye for ham, og at han har hatt en dårlig sesong. Men jeg har også sett spor av storhet der. Jeg vil kalle ham et bomkjøp, men kan han redde seg inn igjen ved å storspille igjen? Det skal veldig mye til for meg før han dytter Garnacho ut i alle fall.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Rød Pølse wrote: 21 Feb 2024, 15:22 Hannibal fylte 21 år i januar. Skulle gjerne sett at han fikk flere sjanser, men hvis han ikke forlenger blir han nok solgt. Kontrakten går ut sommeren '25.
Ok, tar dette med alder på min kappe, er tatt ut fra hodet så mulig jeg har misset der.

Så skal det sies at jeg har tegnet et worst case-scenario i forrige post. Det er lite sannsynlig at flere av de nevnte spillerne forsvinner, men jeg tror at alle disse hver for seg er salgbare. Dette vil selvsagt frigi midler til å hente inn 4-5 nye spillere. Men man må være forsiktig med å gjøre for store endringer i en spillerstall - det er mange ny fjes som ikke bare skal inkluderes, men også faktisk slå til og bli en suksess. Bommer man på to av fem kjøp, så sitter man potensielt sett med nye problemer. Fordelen med å beholde de spillerne man allerede har, er i hvert fall at man noenlunde vet hva man får.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Rød Pølse wrote: 21 Feb 2024, 15:22 Hannibal fylte 21 år i januar. Skulle gjerne sett at han fikk flere sjanser, men hvis han ikke forlenger blir han nok solgt. Kontrakten går ut sommeren '25.
Er redd han kanskje bør jobbe litt med holdningen. Dukker opp flere og flere meldinger om at det er noen problemer der. Eksempel fra Daily Mail (som ikke akkurat er et sannhetsvitne, men som er en av flere kilder som sier dette: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... nited.html

Der sies det: "Sevilla aren't interested in making Hannibal Mejbri's loan move permanent at the end of the season due to issues with the player's attitude, according to reports."
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Det ble nevnt på div. United-podcaster at Mejbri hadde kjeftet noe kraftig på medspillerne i Sevilla på en av treningene, rett etter han ankom. Han skulle visst være misfornøyd med nivået på trening. Det var visstnok ikke spesielt populært.

Vet ikke om det stemmer, men det var ryktene for noen uker siden.

Amad er visstnok en flott fyr. Så har det gått en del rykter om at Ten Hag rett og slett ikke synes han er god nok. Igjen, kun rykter.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Hvis det stemmer liker jeg ikke Hannibal noe mindre 😂 Har ikke vært rapportert om holdningsproblemer da han var i United, som jeg har fått med meg i hvert fall. Temperament har han alltid hatt. Gult kort er nærmest garantert hvis han spiller mer enn 10 min. Det er mulig å gjøre noe med...
post liked by: 10Hag, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Ouch. I så fall en interessant strategi @10Hag. Kanskje lurere å sørge for å være et forbilde på trening i stedet? :D Ikke kjefte på resten av spillerne like etter man har ankommet?
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Rød Pølse: Faktisk enig, det viser i det minste at han har høy standard 😎

@Pwint: Haha, strategisk skivebom ja! Det er kanskje ikke en bestevenn-strategi, og det lureste å gjøre i uke 1 på utlån som forholdsvis ung og urutinert spiller 😂
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

10Hag wrote: 21 Feb 2024, 15:43 Det ble nevnt på div. United-podcaster at Mejbri hadde kjeftet noe kraftig på medspillerne i Sevilla på en av treningene, rett etter han ankom. Han skulle visst være misfornøyd med nivået på trening. Det var visstnok ikke spesielt populært.

Vet ikke om det stemmer, men det var ryktene for noen uker siden.
Har hørt en litt annen versjon - en av veteranene på laget hadde gjort en ganske grov feil på trening, og Hannibal hadde ledd av ham/feilen. Det var visstnok særdeles lite populært hos vedkommende, som har stor makt i Sevillas spillergruppe...
post liked by: Rød Pølse, Pwint, 10Hag, Blodfink, Andtho01, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Jeg har også hørt samme versjon som @Ryder. Så kan man spekulere i om det er Navas, Ramos eller en annen. Hannibal har i hvert fall et sett med relativt store cojones 😅
post liked by: Pwint, 10Hag, Ryder, Blodfink, Andtho01, Belfastboy, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Ryder: Du har rett, jeg husket feil. Hørt samme versjon som deg.
post liked by: Ryder
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Det er jo i så fall en veldig fin måte å bli likt i ny klubb ja. Eneste som manglet da var vel en nutmeg på denne erfarne spilleren etterpå, og så og toppe alt med å sette fot på ham på vei inn i garderoben. :D
post liked by: Ryder, Andtho01, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

Angående Mejbri, så var det Mariano Diaz han lo av etter at han ikke klarte å kontrollere en pasning. Det ble en krangel i garderoben etterpå, og bl a Ramos var kritisk til Mejbri.

Så kan man stille spørsmål om det var riktig klubb å sende Mejbri til? I og med at de sliter, og har en del eldre spillere på vei ned? Men samtidig så må jo United selge spillere, så da spiller det vel ingen rolle så lenge klubbene ikke står i kø.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Andtho01, 10Hag, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Støtter Mejbri, spillere uten humor er det nok av. Selvhøytidelighet er jo ikke morro, bare le av dem Hannibal. Diaz må jo tåle litt.

Ramos er jo prototype på rass. Og way over the top nå. Du er den neste Hannibal ler av Sergio :hah:

Jeg var litt sånn selv i garderoben, ble tatt opp i A-stallen og tok for meg så mye jeg kunne. Mye furting ble det :hah: Hengehuer er det overalt.

Man skal jo ikke overdrive, men man skal heller ikke kneble selvtillit.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

@Blodfink, det spørs vel litt hvordan man gjør det? 'Kødde' litt, eller latterliggjøre nye lagkamerater er to forskjellige ting. Var det FFK du spilte for? (Uansett litt forskjell til dagens Sevilla...)
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
Post Reply