(PL) Manchester United - Liverpool 22-08-22

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5061

Det trodde faktisk jeg også. Men mulig den 'lyver' litt. Tror nemlig ikke sjanser som ikke fører til avslutning eller blokkering teller med i statistikken, så mulig den sjansen etter de driblingene av Rashford ikke teller med for eksempel. Følelsen når jeg så kampen var vertfall at vi var det ganske klart farligste laget. Ikke så nøye med lavt ballinnehav når motstander ikke klarer å skape noe særlig farligheter. Men jeg ble også overrasket når jeg ser at Liverpool hadde 70%. Men det blir vel slik når vi satser så hardt på overganger som vi gjorde her, og slo raskt opp på løp fra særlig Rashford når det var "on".
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17750

Håpet at Ten Hag skulle gjøre som han gjorde i går.
Vi spilte 14 matcher mot Lfc under Mourinho, Solskjær og Rangnick.
I 10 eller 11 av dem har vi truet Liverpool massivt ved å bruke fart og spille direkte på første berøring.
Rashford har ofte vært svært viktig.
I går satt jeg å ventet på det andre målet, og ventet også på det tredje målet når vi skaper/får så mye rom.
Og har spillere som passer så godt til denne fotballen.
¨
Digget også at de Gea revansjerte seg.
Han har virkelig vært god det siste året, men knivene kommer ut med en gang han gjør en svak match (Brentford).
Man ser at han har fått beskjed om å rykke ut og møte ball lenger ut i feltet.
Jeg holder også på at han er såå svak med ball i beina ikke stemmer.
Men den kommer garantert fram igjen neste gang han gir bort ball.
(Som Allison også gjorde i går, selv relativt upresset slo han ballen til kast i 2 omgang.
Stress?).

Moro at Varane spilte så godt i går.
Han falt drastisk i kvalitet utover i 21/22, men i går så vi den spilleren vi forventer å se - herlig!

Nydelig seier.

På lengre sikt så håper og tror jeg Ten Hag vil utvikle spillet, slik at vi kan føre matchene mer med ball i laget.
Det er opplest og vedtatt at vi bør bytte ut nærmest hele laget for å kunne ta steg.
Jeg tror vi kan bruke flere av spillerne vi har til dette spillet.
Og Ten Hag trenger ikke gjøre vann til vin.
Spillere som Martial, Sancho, Varane, Lindelöf og til og med Rashford og Fred er allerede den vinen vi trenger.
post liked by: Buchan, Can2, offside, Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Dette hadde jeg ikke forventet.
Jeg trodde ikke den gjengen hadde det i seg.

Etter Brighton og Brentford kampen var jeg enormt skuffet.

Jeg følte denne gjengen ga F.

Men heldigvis tok jeg feil, det var deilig å se at de gav alt fra første secund.
Det hjelper at ETG viser baller, og faktisk benker Ronaldo og Maguiere. Det var på høy tide.

Hvis denne gjengen kan levere sånn, så er jeg happy!

Jeg krever ikke tikitaka, jeg krever ikke at United skal spille en romantisk fotball hele tiden.
Men at man i det minste gir en innsats og viser at man bryr seg. Det gjorde United i går, og det er det jeg og de fleste supportere vil se.

Nå med Casemiro inn, så kan han og Eriksen danne en fin duo på midten. Vi kan ikke bruke Scott eller Fred sorry altså.
Malacia viser at han vil ha venste backen.
Martinez virker jo mye, mye tryggere med Varane ved siden av seg.

Får vi også inn Anthony, Matrial kan vise seg å passe ETH sin spillestil han visste gode takter i går og gjennom hele preseason. Da snakker vi.

Men det hjelper ikke bare å ha løpt skjorta av seg mot Liverpool, det kommer andre kamper. Jeg håper denne gjengen ønsker å prestere videre og får det til.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, pixma, Pangaea, Belfastboy, Can2, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10673

Pangaea wrote: 23 Aug 2022, 01:51 Det trodde faktisk jeg også. Men mulig den 'lyver' litt. Tror nemlig ikke sjanser som ikke fører til avslutning eller blokkering teller med i statistikken, så mulig den sjansen etter de driblingene av Rashford ikke teller med for eksempel. Følelsen når jeg så kampen var vertfall at vi var det ganske klart farligste laget. Ikke så nøye med lavt ballinnehav når motstander ikke klarer å skape noe særlig farligheter. Men jeg ble også overrasket når jeg ser at Liverpool hadde 70%. Men det blir vel slik når vi satser så hardt på overganger som vi gjorde her, og slo raskt opp på løp fra særlig Rashford når det var "on".
Ja, vi hadde vel 68 prosent ball mot Brentford og 63 prosent mot Brighton og tapte likevel begge fullt fortjent.

Deleted User 430

Schmeichel wrote: 23 Aug 2022, 01:19 jeg tror faktisk også at det er en reelt god sjanse for at vi kan få se et annet United-lag fremover
Håper virkelig du har rett, men hos meg slipper nok ikke bekymringen taket før denne innsatsen blir mer regelmessig. Hadde de vunnet "Ten Hag-style" ville det nok vært annerledes, men...

Det sagt så er det ekstremt gledelig, og positivt, for fremtiden å se at manageren gjør de taktiske justeringene han gjør inn mot kampen og ikke kun har en "plan A". Det lover veldig godt.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4428
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2857
Liker mottatt: 9422

For min del så var dette en typisk Solskjær-seier. Vi jobbet hardt, er organiserte og straffet Liverpool på kontra. Jeg er ikke nødvendigvis særlig bekymret for det, men de fleste av oss er enig i at man som lag trenger flere strenger å spille på. Erik ten Hag har en stor jobb med å få utviklet et system som bryter ned etablerte angrep, det å kontrollere kampene samtidig som at vi er en trussel for motstander. Absolutt en komplisert øvelse, og en som vil ta tid å få til å sitte. Men for min del så er det de faktorene jeg kommer til å måle Ten Hag på de to første sesongene.

Ellers så er jeg enig at denne innsatsen må være standarden og ikke unntaket. Spørsmålet er om vår tropp vil håndtere denne arbeidsmengden i lengden. De fleste av oss husker sikkert hvor mye skader Liverpool hadde de to første sesongene under Klopp. Med andre ord så bør det fortsatt forsterkes.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pangaea, Belfastboy, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10673

Et must for en mer ambisiøs og proaktiv spillestil er å få midtbanespillere som er i stand til å kontrollere kampbildet. Casemiro vil bidra på sin måte ved å gi mye bedre balanse, men vi trenger fortsatt tryggere ballspillere i midtbaneleddet. Kanskje kan Eriksen frigjøres i den rollen når Casemiro tar seg av grovarbeidet - men optimalt trenger vi en ball- og pasningssikker spiller til.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14617
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23277
Liker mottatt: 19234

Buchan wrote: 22 Aug 2022, 23:59
Blodfink wrote: 22 Aug 2022, 23:14 Vi taper alle stats så det synger, men vinner den viktigste
De tapte ikke helt alle da 😊

Statistikken etter kampen viste også at United løp 113,78 kilometer, mot Liverpools 110,6 kilometer. United-spillerne sprintet 155 ganger, mot Liverpools 104.
Min feil, så bare stats-plakaten på sendingen etter match, der var tydeligvis ikke alle stats med.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 23 Aug 2022, 07:23 Vi spilte 14 matcher mot Lfc under Mourinho, Solskjær og Rangnick.
Ta med LvG og da, hahaha, jeg husker ikke hvordan vi spilte, men husker vi vant flere enn vi tapte mot dem i hvert fall, tapte for dem i Europa-cup da...
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13394
Liker mottatt: 8592

Ryder wrote: 23 Aug 2022, 11:31 Et must for en mer ambisiøs og proaktiv spillestil er å få midtbanespillere som er i stand til å kontrollere kampbildet. Casemiro vil bidra på sin måte ved å gi mye bedre balanse, men vi trenger fortsatt tryggere ballspillere i midtbaneleddet. Kanskje kan Eriksen frigjøres i den rollen når Casemiro tar seg av grovarbeidet - men optimalt trenger vi en ball- og pasningssikker spiller til.
Det finst ein ganske god spelar på Barcelona som eg trur ville ha passa godt. Rart vi ikkje har prøvd oss på De Jong endå :wink:
post liked by: Blodfink, Pink Final, Ryder, Pangaea, Belfastboy, Buchan, Can2, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17750

Enig @messilingard, det var gjerne slik Solskjær spilte både mot Liverpool og Man City.
Synes det var en fornuftig plan i går, så tidlig i Ten Hags regime.
På sikt må ambisjonene heves, uten tvil.

@Blodfink.
Tenkte på matchene v Liverpool under Klopp.
Da utelot jeg de to EL matchene mot dem under van Gaal.
Synes det ville blitt urettferdig mot ham.
For i ligamatchene mot Liverpool utspilte vi dem hjemme på Old Trafford, og vant også begge på Anfield.
Så om vi tar med van Gaal epoken har vi spilt jevnt med dem i 13-14 av de siste 20.
Blitt utspilt i 3 (0-4 og 0-5 samt 0-2 i EL i 2016) og dominert dem i 2.
Begge under van Gaal.

Men jeg tenkte på mot dagens Lfc, under Klopp.
Tre av de fire ligamatchene i hhv 14/15 og 15/16 var mot Rodgers.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14617
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23277
Liker mottatt: 19234

Takk @Pink Final, skjønner
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5061

Carragher var litt mer passiv ser jeg :joy: :joy:
post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Buchan, Can2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Det at Ronaldo og Maguire var på benk var to av de viktigste faktorene til at United vant kampen i går. Det tillot laget å stå mye høyere i banen, og samtidig ha et ordentlig press på ballfører til Liverpool. Tidligere har minst én av disse to faktorene vært umuliggjort, som oftest har det skyldtes at United har for dårlige og treige midtstoppere (og en keeper som ikke kan sweepe).

Når i tillegg Casemiro kommer inn, vil vi se en ekstra dimensjon i Uniteds spill - de to andre sentrale midtbanespillerne vil kunne pushe enda høyere opp i banen, både i etablert angrep og i motpresset.

Ellers var jeg veldig positivt overrasket over begge backene. Kjempemessig av de to. Så skal det nevnes at de også fikk veldig god hjelp av stopperne, men sånn skal det jo være.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Can2, Pangaea, Pink Final, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

For nesten tårer i øynene i dag også 😊



post liked by: Can2, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 887
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7866
Liker mottatt: 2603

Jeg er vel hakket mer optimistisk enn flertallet, som vanlig. 😄 (Kanskje inn til det (be)dåre(nde).)
Det kan jo ha vært et blaff, men i mine øyne er Martinez og Malacia betydelig forsterkninger, kanskje større enn forventet. Ja. Det er tidlig, men som andre har vært inne på, det er lenge siden vi har hatt midtstoppere på nivået til Varane og Martinez. Kanskje vi snakker Ferdinand/Vidic. Og andre har nevnt Parker og Malacia i samme åndedrag.

Noe jeg synes var tydelig, og veldig gledelig, var at det så ut til å gi trygghet og selvtillitt både forover og bakover på banen. De Gea, Rashford og Elanga var i nærheten av de beste utgavene av seg selv. Flere andre også. Med Casimiro inn for McTominay (synd, men sant) så begynner det å lukte fugl av dette.

Jeg har skjønt lite av de som vil(-le) ha ut Rashford og Sancho. Jeg har følt meg helt sikker på at de vil/ville komme tilbake.

Det er kanskje snart bare Rashford som er garantisten for å ha en egen akademispiller i troppen. Det er også litt viktig i min bok, iht. identitet.
post liked by: Pangaea, Pwint, Schmeichel, Buchan, Pink Final
Kong Eric Cantona
Post Reply