(PL) Manchester United - Liverpool 22-08-22

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10653

Fytti grisen så deilig, dette trengte vi alle mann - fra Ten Hag til Rashford til alle oss på stadion, puben eller stua.
Vi KAN altså spille god fotball. Selv om det ble tight og jevnt til slutt vil jeg påstå det var fortjent også. Vi mangler fortsatt kvalitet her og der, men innsats og organisering var top notch.
Definitivt også en seier for Ten Hag, de «kontroversielle» endringene var innertier, også veldig smart å drite i frispilling bakfra. Ga dem problemer på sine defensive kanter og demmet veldig bra opp for de offensive. Lærebok i å spille mot Liverpool, etter min mening.

Martinez - herregud så digg å ha et skikkelig rasshøl bak der, som samtidig er god til å spille fotball. Enorm kamp! Malacia likeså, hadde Salah i lomma i sin debut fra start. Rashford lyktes med mye, håper dette er restarten vi alle har ventet på.

Så må laget sørge for å ta med seg den viktigste lærdommen fra kampen: Innsats, disiplin, lojalitet og offervilje rekker veldig langt. Hold dem på dette nivået, så er vi flytende til de taktiske detaljene sitter.
Last edited by Ryder on 22 Aug 2022, 23:45, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, messilingard, Blodfink, RedTrafford, Buchan, Pancho P, Pangaea, red, Belfastboy
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 887
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7862
Liker mottatt: 2601

Har kanskje annen tråd på det, men dekningen til Viasat vs. TV 2; Ikke mitt absolutte fagfelt, men Helland virker å ha grei fagkunnskap, mens Djorkovic er mer synser.

Det ihvertfall jeg synes er veldig behagelig at ikke studio er så innmari heseblesende.

På en annen side, det første jeg så når jeg slo på TV'n var Fjørtoft som intervjuet Lockhurst! 🙄 Herre min juldag.

Så fikk de intervjuer med sentrale aktører etter kamp, men ikke Ten Hag. Merkelig.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Belfastboy
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Kanskje vi får se noe slikt på Anfield, elsker sånt.

post liked by: RedTrafford, Can2, Pink Final, Buchan, Pancho P, Torquemada, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Herregud, dette var enormt deilig! Vi hoppet og spratt på puben når vi scoret, ordentlig god stemning og for en utrolig herlig og spennende kamp!
Begynte nesten å grine da Liverpool scoret, og jeg visste da at det ville bli så nervepirrende at jeg nesten vurderte å gå derfra. 🤣

Men bet heller neglene til siste slutt, det som var mest fantastisk med denne kampen var vel hvor utrolig fortjent det var
Og at gutta endelig blødde for drakta og viste at de ville. Om noe burde vi vel heller hatt både 3 og 4-0 før de fikk sin scoring, jeg vil i det minste påstå at 3-0 hvertfall ikke hadde vært et ufortjent resultat etter kampbildet!

Og det aller beste er at Ten Hag nå kan si til gutta i garderoben: "Der ser dere. Vi er tilogmed bedre enn Liverpool, bare alle jobber knallhardt og kjemper!" 👏👏
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Pancho P, Pangaea, red, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17744

Mye å like i kveld, ikke minst INNSATSEN til alle på laget.
Som flere har nevnt, Martinez og Malacia kan bli store favoritter.

Jeg likte den taktiske biten med å bruke Rashford på topp fra start.
Ok, han rotet bort ball flere ganger, men du som han binder opp motstander.
Vi kunne være direkte med den farta han har.
Hvor mange managerer og hvor mange ganger har vi ikke utnyttet farta til Rashford mot scouserne.
Som jeg unnet ham det målet ❤️.
Og han kunne hatt minst ett til.
Må nevne Elanga også.
Burde jo ha scoret da han traff stanga, men tok helt luven av Trent,
Elsker når vi spiller på fart i angrepet vårt.
Det er så United fotball som det kan bli.
🎵«Fastest team in the league» 🎵
post liked by: RedTrafford, Buchan, Ryder, Pancho P, Pangaea, Can2, Blodfink, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

Blodfink wrote: 22 Aug 2022, 23:14 Vi taper alle stats så det synger, men vinner den viktigste
De tapte ikke helt alle da 😊

Statistikken etter kampen viste også at United løp 113,78 kilometer, mot Liverpools 110,6 kilometer. United-spillerne sprintet 155 ganger, mot Liverpools 104.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea, Elkey, Can2, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Torquemada wrote: 22 Aug 2022, 23:44 På SkySports gjentar Erik ten Hag at han gjorde byttene i forsvaret for å få tilbake kommunikasjon der. Han sa også at de satset på fart på topp, og at Ronaldo derfor måtte starte på benken. Han var full av lovord om Martínez, noe jeg skjønner godt. Den forsvarsrekka er noe av det bedre jeg har sett på lang tid hos United. Ten Hag snakket også om Casemiro, han ville ha flere tydelige ledertyper inn på laget som kunne vise vei.
Likte at han sa "they can fucking play some good football" eller noe i den duren. Blir sikkert suspendert til etter VM for å ha satt sporten i vanry nå, men ja... :rofl: Godt å høre slike utsagn rett fra levra.

La merke til at han også mente de i forsvaret viste mer "composure" i dag, og at det fortsatt er et område laget kan bli bedre på. Låter bra, og Casemiro vil nok bidra bra der også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Liverpool var best, la det være klart, men Manchester United var best på innsats.
Hva har Gary Neville røyka? Tror ikke det er sunt, min gode mann. United var klart best.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Can2, Pink Final

Deleted User 430

Deilig å se EtH "dra frem sin indre Solskjær", i en kamp som denne, og legger laget et lite hakk dypere, får intensitet av gutta og går for raske overganger. 👏👏

Er mange enkeltspillere som kan nevnes i dag, men i dag handler det, for meg, aller mest om laget. Med stor L!
Ga en fantastisk god følelse å se innsatsen vare i samtlige 90+ minutter og ikke kun første 5. Utrolig hva er lag kan få til! Et lag som løper nesten 114km, av alle ting 😂

Det absurde med følelser er at det, midt i seiersrusen, allerede har meldt seg en bekymring for hva vi får se i neste kamp.. 🙄
Gleder meg til den følelsen jeg hadde under kampen i dag blir hverdagen, ikke håpet om et unntak..
post liked by: Buchan, Pangaea, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Steinar Stenseth wrote: 23 Aug 2022, 00:26 Det absurde med følelser er at det, midt i seiersrusen, allerede har meldt seg en bekymring for hva vi får se i neste kamp.. 🙄
Heh, kjenner på det samme her. Frykter litt at vi ga alt pga at det var Liverpool, og når "hverdagen" kommer tilbake så blir det å tusle rundt med blikket i bakken igjen. Vertfall en kjempeopptur i dag, og det tror jeg mange trengte, også spillerne. De viste at de faktisk kan spille god fotball, og legge ned en solid innsats. Blir det den nye normalen, så blir det en bra sesong til tross for at vi kom så skeivt ut.

For å si det sånn, tror det hadde vært en større overraskelse at Liverpool sto med bare 2 poeng etter de tre første kampene, enn at United sto med 3 poeng. Holder vi Liverpool bak oss ut sesongen, så kan det jo bli bra, haha. Neida, skal ikke ta av, men det var utrolig godt med en så fin og fortjent seier i dag.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Holder beina plantet på bakken, enn så lenge 😅

Vi gjør en taktisk bra kamp, og er energisk.

Mot Southampton, og andre lag som ligger lavere enn Liverpool, må vi spille en helt annen type fotball.

Klarer vi det, så ser det virkelig bra ut. Å slå Liverpool er fantastisk, og spesielt når vi fortjener det! Så må vi jobbe med å knekke koden med å spille oss ut bakfra, ikke gi bort ballen så mye, og bryte ned en lav blokk.

Det er slike lag vi møter de fleste kampene i ligaen. Motstandere som høytstående Liverpool er few and far between, så nøkkelen for en god sesong ligger i å utvikle vårt eget grunnspill, som vi kan benytte mot enhver motstand.

Den store gleden for meg i dag, er hvor god forsvarsrekka så ut. Og at de Gea og Rashford slår tilbake. Men det er åpenlyst at vi må spille langt flere pasninger og slå mindre langt i de fleste kampene, om vi skal fortsette å utvikle oss. Selvtilliten spillerne får i dag, vil forhåpentligvis bidra til at man tør å utvikle grunnspillet. Så vil det og hjelpe på med noen flere signeringer før september 😄👏
Last edited by Deleted User 595 on 23 Aug 2022, 00:55, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Ryder

Deleted User 430

Pangaea wrote: 23 Aug 2022, 00:33 De viste at de faktisk kan spille god fotball, og legge ned en solid innsats
Er nettopp dette som er grunnen til den litt ambivalente følelsen min nå. De har fått bevis for dette en god del ganger før, men hittil har de trengt sånn ca 2,5mnd med kokos igjen før de drar det frem på nytt og "høvler over" neste topplag 😁

Krysser armer og bein for at en dose Casemiro, i kombinasjon med noen nederlandske krav, på treningsfeltet de neste dagene gjør at vi klarer 2 kamper på rad i det minste..
post liked by: Pangaea, Schmeichel, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

GBailey wrote: 23 Aug 2022, 00:53 Det er slike lag vi møter de fleste kampene i ligaen. Motstandere som høytstående Liverpool er few and far between, så nøkkelen for en god sesong ligger i å utvikle vårt eget grunnspill, som vi kan benytte mot enhver motstand.
Ikke mange, om noen, lag som står så høyt og spiller med så stor risiko bak -- var gjerne 2 v 2 hele tida der. Men samtidig er det svært mange lag nå til dags som presser høyt, så det er lit "både og". Men det er klart, vi må bli mye bedre til å spille ut og 'gjennom' lag som ligger lavt. Én ting er når vi får overganger og kan bruke fart, men mot etablert forsvar trenger vi flere strenger å spille på. Det er her jeg er veldig fornøyd med at vi fikk inn Eriksen, for han tenker raskt, er kreativ, og er rolig med ballen i beina. Det så vi i dag også, selv om han ikke kom like godt til sin rett og ble sliten på slutten. Han rett og slett oser kvalitet, og det er bra å se. Og i motsetning til Bruno, så er han flinkere til å ikke miste ballen :P

Hvis Antony kommer inn, så tror jeg faktisk han blir veldig viktig. Ja, prisen er helt totalt sinnssyk, som jeg har skrevet til det kjedsommelige. Men det han er veldig dyktig på, er å føre ball inn i farlig område, progressive pasninger, osv. Det kan bli gode egenskaper mot lagene som ligger dypere og kjører lavere risiko i forsvar. Så må vi selvsagt også bli flinkere til kombinasjonsspill og samtidige løp, men det tror jeg kommer med tid, og med bedre spillere. Det som sikkert blir hovedmålet neste sommer, er en topp, topp spiss. Ikke flust å velge i der nå, så håper noen dukker opp, eller at vi f.eks. får kloa i Nkunku.
post liked by: Schmeichel, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Steinar Stenseth wrote: 23 Aug 2022, 00:26 Det absurde med følelser er at det, midt i seiersrusen, allerede har meldt seg en bekymring for hva vi får se i neste kamp.. 🙄
Selvsagt er man litt bekymra, men jeg tror faktisk også at det er en reelt god sjanse for at vi kan få se et annet United-lag fremover.
Jeg er faktisk mer optimistisk enn jeg er pessimistisk:
Noe av det denne gruppa har mangla er nemlig selvtillit, og tro på at vi kan få til noe og nå har vi faktisk vist at vi er kapable til å slå et av verdens antatt beste fotballag.

Det andre som har mangla gjør det selvsagt mer bekymringsverdig, og det er jo nettopp innsatsen. Men jeg tror at med spillere som Malacia og Varane inn på laget, benke Maguire, Shaw og Ronaldo, og vise at ingen her har klippekort - kommer til å gi en stor boost til lagmentaliteten. ENDELIG tenker jeg, så har vi faktisk fått en manager som har forstått viktigheten av dette. Solskjær var en fin fyr han, men er det en ting som irriterte meg så kollosalt med nordmannen var det at uansett hvor r*vva man spilte forrige kamp, kan du banne på at du fikk starte neste og den etter det også. Så det berømte klippekortet er forhåpentligvis nå helt borte vekk. (Et veldig godt tegn på det er å benke han du nesten nettopp utnevnte til kaptein.)

Så jeg tror dette kan være et vendepunkt. Og jeg tror Ten Hag kommer til å bare utnytte dette på det groveste: "Nå har dere vist hvor gode dere kan være og hvor mye innsats dere kan gi, da er det selvsagt ingen unnskyldning for å ikke gjøre det hvertfall nesten like bra mot Southampton.
Og om dere får to kjappe mål i mot, så trenger dere ikke la dere knekke og falle sammen, men jobbe enda hardere. For nå¨r dere scorer 2, nesten 3 og 4 mot Liverpool, kan dere enkelt score 3-4 mot Southampton også, selv etter å ha fått en forferdelig start".
Samme mentaliteten vi hadde under Ferguson, f.eks da vi lå under 3-0 mot Tottenham, og han sa de berømte ordene: "First goal wins." Er dit vi trenger å komme tilbake til, å vise at vi aldri gir oss. Og jeg tror og håper Ten Hag kan være mannen til det.
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Bare et lite faktum her: ifølge understat, så hadde United xG på 2,02 mot Liverpools 1,52. Velfortjent seier med andre ord. Vet det finnes andre slike sider også, men denne er offentlig tilgjengelig.
https://understat.com/match/18231
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jøss, trodde faktisk det skulle være mer i favør United @Pangaea

Siden jeg tross alt syntes vi spilte klart bedre og hadde flere sjanser og ganske mye "nesten". Elanga hadde jo en stolpe ut, og Rashford var syyykt nærme å score et mål som nok hvertfall hadde blitt én av de nominerte for årets mål i år. Driblet av 3-4 mann før han nesten dunket den knallhardt rett inn i kassa.
post liked by: Pink Final
Post Reply