(PL) Brentford - Manchester United (13-08-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Har ikke lest igjennom her.
Fikk ikke sett matchen heller, like greit tror jeg.

Hva er det som skjer i klubben vår?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13327
Liker mottatt: 8515

Eit United som går fullstendig opp i liminga, @Pink Final. Ein keeper utan sjølvtillit som gjer juniorfeil. To stopparar som verken kommuniserer med kvarandre eller keeperen. To backar som blir overkøyrt defensivt og som enten legg innlegga bak mål eller i nærmaste forsvarar. Ei midtbane som taper alle 50/50-duellane og som verken hjelper forsvaret eller angrepet. Kantspelarar som er så utan sjølvtillit at dei upressa gir vekk cornerar og som søv i staden for å følge mannen sin. Ein spiss som heilt openbart vil bort og som brukar mest krefter på å syte saman med sin portugisiske kompis.

Dvs ei mentalt øydelagt spelargruppe som er usikre, livredde eller generelt gir pokker. Dette er verre enn under Rangnick, tru det eller ei. Vi kan håpe at det fører til meir press på Glazers, men dei umiddelbare problema stikk djupare enn som så. Per no ser det ut som om det blir ein kamp for å halde plassen. Iallefall om ein ser kampprogrammet vårt framover.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Blodfink, Belfastboy, Pink Final, FigoFernandes, Can2, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

En ting er i alle fall sikkert, ting er ikke på stell. De fleste har vel klart å se at eiermodellen ikke har vært bærekraftig over tid. Problemet starter der og må også avsluttes på det nivået. Derfor håper jeg at protestene rundt hjemmekampene nå blir intense. Temperaturen må opp og får vi en reprise av protesten mot Liverpool tilbake i 2021 så blir i alle fall jeg glad. Sikkert ikke alle som er enige, men skal det skje noe som helst så må det sterke virkemidler til. Om en kamp eller to blir avlyst så er det en billig pris å betale i mine øyne.

Når vi er ferdig med toppen så kommer neste nivå, nemlig Arnold og Murtough. Jeg tenker først og fremst på Murtough som åpenbart ikke er god nok til å være sportsdirektør for United. Til og med Woodward var mer effektiv på overgangsmarkedet og vi ser alle konsekvensen av manglende aktivitet nå. Arnold har ikke vært lenge i jobben som toppsjef, men han har vært lenge i klubben. Og han er den med mest makt til å iverksette tiltak for å få bedret den sportslige situasjonen. Ikke at jeg tror noe vil skje nå, men denne mangelen på effektivitet fra den sportslige ledelsen bør få varsellampene til å lyse. Jobben som sportsdirektør for en av verdens største fotballklubber er ikke en jobb som du skal lære deg underveis, man bør kunne den før man blir ansatt.

Hopper over et nivå og begynner med spillerne. Disse spillerne fortjener på ingen måte noen hyllest, men jeg skal innrømme at jeg ikke misunner situasjonen de befinner seg i heller. Samtidig så må denne gruppa her i det minste begynne å jobbe hardt. Både fysisk og mentalt, de må få inn den mentaliteten om at i United så gir vi aldri opp. De må få inn den mentaliteten om at fotballkamper varer i minimum 90 min og frem til dommeren blåser i fløyta for siste gang så skal det jobbes. Mange har vært inne på det lenge, jeg satt på gjerdet en god stund, men Harry Maguire kan ikke få fortsette som kaptein for dette laget. Jeg har ingenting i mot Maguire, han virker som en fyr med gode verdier og holdninger. Men han er for det første ikke en god nok fotballspiller for dette laget, og han er ingen god leder i motgang. Som kaptein kan du ikke stå stille på 2-0 med armene ut til siden og se i lufta. Du må ta grep. Bortsett fra det så mener jeg at klubben nå må innfri Ronaldo sitt ønske om å forlate klubben. Ikke fordi han nødvendigvis er et problem på banen ei eller av, men for å gi Ten Hag arbeidsro i tiden fremover. Så lenge Ronaldo er i klubben så vil det bli støy, uavhengig av om Ronaldo er den som står bak støyen eller ikke. Ellers så er det mange andre jeg også kan ta, men jeg lar det ligge til en annen anledning. Vi har for mange problemer til at jeg orker skrive om de her og nå.

Til slutt så har vi Erik ten Hag. Og ja, han burde nok vært mer pragmatisk. Han burde tilpasset spillestilen spillerne han har til rådighet. Det var åpenbart en risiko å spille med Eriksen som en holdende midtbanespiller. Det er en risiko å spille seg ut bakfra når spillerne ikke er gode nok i den fasen av spillet. Samtidig så må Ten Hag starte et sted, og det kan ikke være å gå vekk fra alle prinsippene sine om fotball heller. Erik ten Hag er ikke problemet, men han kan være løsningen. Jeg kommer til å stå bak Erik ten Hag i lang tid fremover og forsvare han for en hver pris. De som ønsker å være kortsiktige og heller begynne på nytt allerede nå får gjerne gjøre det, men i mine øyne så vil det være en helt idiotisk ting å gjøre. Kritikken bør absolutt ikke rettes mot Erik ten Hag, men mot eiere, ledelse og spillere. For øyeblikket så ser det ut til at Ten Hag jobber mot eierne, ledelsen og spillerne. Da MÅ fansen stå MED han!
post liked by: Vidar Dale Fjeld, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13095
Liker mottatt: 5013

@Pink Final For å si det litt flåsete så virket det som spillerne og manageren møtte hverandre for første gang i går, og at det ble loddtrekning om hvem som skulle spille hvor på banen. Og med det som havnet alle i "feil" posisjoner mot hvor de pleier å spille.

Nei, dette holder ikke. Nå begynner jeg allerede å bli bekymret for sesongen.
Ender vi topp 10? Eller blir det en fight nede i sumpa for å berge plassen?
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Var kanskje like greit at jeg ikke fikk sett kampen igår.
Leste gjennom kamptråden her nå, etter fest igår hjalp i hvertfall ikke det på formen idag nei.

Etter neste runde står vi med stor sannsynlighet 0 poeng og en negativ målforskjell vi sjelden ser etter kun 3 kamper.

Aller mest så syns jeg synd på Erik ten Hag.
Jeg støtter den mannen 100%
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Var ikke noe gøy å lande flyet og se resultatet.

Mot slutten av fjorårssesongen spilte vi faktisk som et nedrykkslag (det er ingen overdrivelse), og det ser dessverre ut til å fortsette.
Ser ETH, som OGS og Rangnick før ham, snakke om at det ikke går an å møte til kamp uten å være påskrudd. Dette har altså vært et tema i måneds-/årevis, men spillerne evner altså fortsatt ikke å finne det rette tenningsnivået. Hva er galt med hodene deres? Det er tusenkronersspørsmålet, spør du meg.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, FigoFernandes, Pangaea
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

EtH får begynne å ta av spillere lenge før pause, når det blir for jevelig.
Litt handling.
Så får de noe å fundere på.
Kanskje stå på litt mer neste sjanse byr seg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Det som står mer og mer klart er at situasjonen ikke kan legges på enkelt personer i den sportslige avdelingen.
Solskjær fikk en del pes for å være faglig svak.
Ganske mange enkelt spillere har fått passet påskrevet.

Det er noe riv ruskende galt som gjennomsyrer hele klubben.
Og jeg tror det begynner med holdningen til eierne.
Som ikke bryr seg døyten om klubben.
Deres totale likegyldighet til alt annet enn fortjeneste smitter.

Det må være lite motiverende å jobbe for den slags folk.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Can2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 631

Ekstra trening på spillerne i dag. Måtte løpe 13.8 km. Det var den samme distansen som Brentford løp lengre enn United på kampen i går.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, messilingard, Belfastboy, Pancho P, Ryder, Can2, Pangaea

Deleted User 430

Litt kjipt om de bruker statistikken fra kampen som et direkte utgangspunkt, @mcilroy2.0, da den gjelder lagene totalt. Blir jo under 1km pr spiller 😲

Hadde riktignok vært straff nok om det var meg som måtte løpe, men... 😏
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

@Steinar Stenseth

Fra hva jeg har funnet så er det mange som har fått løpt fra seg denne helgen.

post liked by: Pink Final, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Har kun sett Hirst, som disse liker til, retweete Sky sin tweet, @messilingard. Er det snakk om individuelt er det selvsagt sånn det skal være.
Poenget mitt var at den tweet'en fra Sky refererte til lagstatistikken og da blir det fort helt andre tall..
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

@Steinar Stenseth

Fra United.no
Som Sky Sports’ Kaveh Solhekol omtalte tidligere på dagen, så skriver også The Times at Erik ten Hag fikk spillerne til å løpe 13,8 kilometer hver siden Brentford løp til sammen 13,8 kilometer mer enn United-spillerne.
- Link

Vet ikke om det stemmer, men høres ikke ut som særlig styr og løpe litt over en kilometer heller.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Da regner jeg med det er snakk om pr spiller og applauderer det med høylytte klapp, @messilingard 👏👏

Tolket tweet'en fra Sky-duden som at det var laget og lagenes måling som var utgangspunkt. Ikke at de individuelt måtte ta samme distanse, selv om det var det jeg håpet på..

User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

mcilroy2.0 wrote: 14 Aug 2022, 15:58 Ekstra trening på spillerne i dag. Måtte løpe 13.8 km. Det var den samme distansen som Brentford løp lengre enn United på kampen i går.
Velfortjent! Fikk bakoversveis når jeg så den statistikken etter kampen. Og med tanke på at man beveger seg ganske mye bare med hobbyaktig "gåfotball", så må innsatsen ha vært katastrofalt dårlig. Ca 14 km i forskjell er helt ekstremt.
post liked by: Can2
Post Reply