(PL) Brentford - Manchester United (13-08-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pwint wrote: 13 Aug 2022, 21:45 Rolig nå Sir Alfie. 😂 Tenk på at vi er mange med forskjellige synspunkter her. Man kommer utrolig langt med å legge til en «Min mening er at» eller en «Jeg syns at» når man diskuterer her inne. :)
Jada jeg er enig det Pwint. Men blir litt i kampens hete vettu. Har ikke landet helt enda, tar nok en god stund å få gjort det etter en slik kamp ;(
post liked by: Pwint
Glory Glory Manchester United!!!!

Deleted User 430

Sir Alfie Rey wrote: 13 Aug 2022, 21:41 Så du mener vi skal glemme dette
Nevn ett sted hvor jeg skriver noe som helst som hinter om dette, eller dagens prestasjoner i det hele tatt, så kan vi ta en saklig diskusjon på det..
post liked by: Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2881
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13397
Liker mottatt: 8578

Det forstår jeg godt, Sir Alfie. Jeg har vært deppa siden åpningskampen. Vet ikke hvor sunt det er for oss dette her? 😂
post liked by: Sir Alfie Rey
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1904
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13332
Liker mottatt: 5115

Sir Alfie Rey wrote: 13 Aug 2022, 21:41 Håper vi har tilbake klausul i kontrakten til Deano! Hent han tilbake ASAP!!!
Han er jo i Nottingham på et sesonglangt utlån, og da er det ikke mulig å hente han tilbake midt i en kontrakt. Eneste muligheten da vil jeg tro er at det er Forest som sender han tilbake.
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pwint wrote: 13 Aug 2022, 21:50 Det forstår jeg godt, Sir Alfie. Jeg har vært deppa siden åpningskampen. Vet ikke hvor sunt det er for oss dette her? 😂
Nei det var det da ;P

Godt man er ung og har et frisk hjerte ;)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Belfastboy wrote: 13 Aug 2022, 21:51
Sir Alfie Rey wrote: 13 Aug 2022, 21:41 Håper vi har tilbake klausul i kontrakten til Deano! Hent han tilbake ASAP!!!
Han er jo i Nottingham på et sesonglangt utlån, og da er det ikke mulig å hente han tilbake midt i en kontrakt. Eneste muligheten da vil jeg tro er at det er Forest som sender han tilbake.
Det finnes en klausul man kan legge inn i en lånekontrakt. Dvs at man kan kalle tilbake spilleren om man har behov for det.
post liked by: Pwint, Blodfink
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19161

Helt enig i at DDG fortjener litt godhet, samtidig er det ikke vanskelig å være litt mann. (håper jeg). Men han er jo den eneste, bortsett fra EtH, han var presset i intervjuet og prøvde å beskytte spillerne. Samtidig er det ikke rakett-forskning å forutse spørsmålene man får etter en slik opptreden. Slik sett kunne EtH gjort et bedre intervju. Han er bedre vant med taktikk på banen enn på TV, selv om det ikke så slik ut i dag, hehe.

Man kan dele ut strykkarakter til alle i adm/spillergruppe/eierskap. Men jeg starter så absolutt med eierskapet. De skal vekk.

Altså: de Gea hadde en lettere jobb i sitt intervju enn EtH, han skal tross alt som leder veie opp slik at ingen blir krenket. Hadde han sagt det han tenker hadde eiere/adm/spillere alle hatet ham.
post liked by: Pwint, Pancho P, Can2, Pangaea
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1904
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13332
Liker mottatt: 5115

Sir Alfie Rey wrote: 13 Aug 2022, 21:53 Det finnes en klausul man kan legge inn i en lånekontrakt. Dvs at man kan kalle tilbake spilleren om man har behov for det.
Det er mulig, men jeg vil da tro at "behov" vil være skader på opptil flere keepere, og ikke fordi keeperen har vært dårlig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg så opp igjen det som skjedde i forkant av det første målet.
Ronaldo vil ha frispark for en soft takling.
Hvor lang tid ville en fotballkamp ha tatt hvis det hadde vært frispark?
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9410

Slik situasjonen var når Henderson ble lånt ut så føler jeg meg temmelig sikker på at det ikke foreligger en slik klausul i avtalen mellom United og Forrest. De type klausulene er vel uansett mest vanlig å sette i unggutters sine utlån, ikke så vanlig for seniorspillere.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Dette handler om Brighton, og det gikk akkurat bedre i dag, men synes det var en god analyse. Fyren som heter eller kaller seg Cam virker å ha god snøring. Interessant. Men spoiler warning: midtbanen er et problem :-|

post liked by: Blodfink, Pancho P

Deleted User 595

Det var tidligere vanlig med tilbakekallingsklausuler med umiddelbar virkning mot et finansielt vederlag, og spesielt i låneavtaler til målvakter.

Dvs. at hvis man får skader på målvakter og har keeperkrise, kan man betale en avtalt sum til låneklubben, og umiddelbart hente tilbake keeperen. Dette må uansett være siste utvei, da det både er uheldig økonomisk for utlånerklubb, samt at det gjør fremtidige utlån vanskeligere. Hvem vil låne fra en klubb som gjør seg kjent for å drive slik praksis?

Vet ikke hvor vanlig det er nå, men hadde ikke overrasket meg om det fortsatt blir brukt.

En annen mulighet er at man får dispensasjon fra FA til å hente målvakter utenfor transfervinduet, hvis det oppstår skadekrise.

Uansett, så er dette uaktuelt for United. Vi har ikke skader på målvakter, og man kan ikke tilbakekalle basert på prestasjoner, såvidt jeg har forstått.
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9410

Angående klausuler om tilbakekalling fra utlån. Hvis jeg ikke tar helt feil så må spilleren også godta å bli tilbakekalt. Noe jeg tviler på at Henderson kommer til å gjøre per dags dato. Uansett så blir dette veldig hypotetisk, de aller fleste forstår nok at dette ikke er aktuelt.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Blodfink wrote: 13 Aug 2022, 21:10 Herlig av Neville post-game i dag synes jeg, se han på youtube litt seinere ;)
Fant den på youtube, og det var en veldig bra tordentale. Ganske sykt at de andre er dørhåndtak og ikke engang vet hva situasjonen er, som hun Freya-kopien som kommer med de tåpelig påstandene om at Glazers bruker penger. Veldig bra at Neville korrigerte henne så godt der. Kanskje det faktisk går inn hos litt folk, og jeg inkluderer United-fans i den kategorien.

Selvsagt er et mye galt med spillerne også, og klubben har brukt mye penger helt feil, som igjen kommer tilbake til Woodward og Glazers som ville ha galacticos med mange Twatter-følgere heller enn framtidsrettede signeringer. Og som en konsekvens av mye, så sitter vi her i dag med et halvt lag som fortsatt må erstattes, gigantiske lån, utbytte på flere hundre millioner kroner i året, et stadion i gradvis forfall, og sannsynligvis labre utsikter til CL neste sesong (som dermed går hardt utover sponsorpengene pga avtalen vi har med Adidas).

Helt på sin plass at Gary Neville setter fokus på eierne, for de er det suverent største problemet med klubben i dag.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 13 Aug 2022, 22:55 Angående klausuler om tilbakekalling fra utlån. Hvis jeg ikke tar helt feil så må spilleren også godta å bli tilbakekalt. Noe jeg tviler på at Henderson kommer til å gjøre per dags dato. Uansett så blir dette veldig hypotetisk, de aller fleste forstår nok at dette ikke er aktuelt.
Selv om en slik klausul er i avtalen, noe jeg tviler på, så hadde det vært veldig reaktivt å tilbakekalle reservekeeperen etter at førstevalget har en dårlig kamp. Bedre for Hendersons utvikling at han er i Forest og får spille hver kamp. Så får vi heller ta en ny vurdering etter sesongen om hva som skjer med begge to. Sannsynligvis har også Forest betalt en lånesum for å få Hendo, i tillegg til lønnskostnader, da slike ting har blitt mer vanlig nå enn før, særlig for etablerte spillere.
post liked by: Blodfink, Can2, Pancho P

alfen74
Posts: 53
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 144
Liker mottatt: 256

Jeg fikk ikke sett kampen, men fra bildene ser det ut som om vi stilte med hele laget i keeper-drakter?! Total forvirring, med andre ord. Spøk til side, dette var blytungt. Kampen mot Liverpool kan i beste fall bli en mulighet til å reise kjerringa, men i verste fall et nytt stor-nederlag.
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19161

Når Bjarte Valen gir alle de startende bunnkarakteren 3, vet du at det ikke har vært all verden til kamp. Innbytterne får litt bedre, hele 4,5/5.

Dette tapet kostet mye, følelser løper av sted. Man får tvinge seg inn i realiteten igjen nå da. Tenke fornuftig og være tålmodig. Men det er ikke enkelt når man ser det dårligste United-laget man kan huske hver eneste sesong. Valen påstår det er det verste han har sett på 41 år!

Veldig spent på hva som skjer mtp protester mot Liverpool neste (blå)-mandag?!
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy, Pangaea
LUHG!
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

alfen74 wrote: 14 Aug 2022, 04:58 Jeg fikk ikke sett kampen, men fra bildene ser det ut som om vi stilte med hele laget i keeper-drakter?! Total forvirring, med andre ord. Spøk til side, dette var blytungt. Kampen mot Liverpool kan i beste fall bli en mulighet til å reise kjerringa, men i verste fall et nytt stor-nederlag.
Sier du det du alfen.....
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Belfastboy wrote: 13 Aug 2022, 22:11
Sir Alfie Rey wrote: 13 Aug 2022, 21:53 Det finnes en klausul man kan legge inn i en lånekontrakt. Dvs at man kan kalle tilbake spilleren om man har behov for det.
Det er mulig, men jeg vil da tro at "behov" vil være skader på opptil flere keepere, og ikke fordi keeperen har vært dårlig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg så opp igjen det som skjedde i forkant av det første målet.
Ronaldo vil ha frispark for en soft takling.
Hvor lang tid ville en fotballkamp ha tatt hvis det hadde vært frispark?
Er nok det med skader som har vært den mest vanlige grunnen, om man har hentet tilbake en spiller. Men mener en slik klausul inneholder en rett med at klubben som låner ut, kan hente tilbake når de selv ønsker uansett grunn.
Glory Glory Manchester United!!!!
Post Reply