(PL) Manchester United - Brighton & Hove Albion (07-08-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 08 Aug 2022, 10:42 Så har vi spillerne, det tredje problemet i min bok. Roy Keane er inne på noe når han sier at de bare gir opp.
Godt innlegg, igjen. Fikk lettere sjokk når jeg hørte Maguire (tror det var han) i intervju etter kampen. Der sa han at 0-1 ødela mye for United, at de "sluttet å spille", altså spilte ikke slik som planen var, og gikk tilbake til gamle synder. Helt utrolig for meg at en gjeng med profesjonelle fotballspillere fortsatt opererer så på instinkt uten å involvere hodet. Og blir nær sagt hodeløse kyllinger bare vi får én ball i nettet bak oss. Er laget som helhet så ekstremt svake mentalt, så blir det knalltøft å snu trenden for Ten Hag.

Vet det er upopulært blant noen, men jeg var enig med Rangnick når han sa at man trengte en åpen hjerteoperasjon, altså at små justeringer her og der ikke er nok. Vi har i stor grad samme stallen som i fjor, faktisk svakere dekning nå pga alle som forsvant gratis, og sesongen blir enda tøffere og lengre. Tre spillere inn er ikke i nærheten nok om målet vårt er å vinne EL og komme blant topp fire i ligaen. Vi er alle på repeat til batteriene ebber ut, men uten kraftig oppgradering av midtbanen er vi fucked. Og i motsetning til i fjor, vertfall når sesongen startet, så har vi nå særs dårlig dekning på spissplass også, og faktisk også dårligere bredde på begge kantene, ettersom Mata og Lingard er borte.

Vi går tre veldig viktige uker i møte, og skjer det så godt som ingenting på transferfronten, så blir dette en tung sesong. Med all mulig rasjonalisering og positiv tenking, så klarer jeg ikke å dra noen annen konklusjon.

Kanskje vinner vi neste kamp 1-0 og humøret blir mye bedre. Men de underliggende problemene er der uansett, og uten en løsning der så vil vi slite over en hel sesong.
post liked by: Pancho P, Pink Final, messilingard, RedTrafford, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Vi er alle skuffa over søndagen.
Gjør allikevel et forsøk på å balansere litt nå.
Tar ikke bort at vi imploderte de siste 35 av 1 omgang.
Men, HELSVART var vel ikke matchen.

Bruno burde truffet målet etter et godt oppbygd angrep, der kunne det stått 1-0.
Og i de første 8-10 minuttene styrte vi matchen.
Påroper meg ikke å være noen analyse ekspert, men helt grønn er jeg heller ikke 😄.
Jeg står på at Fred begynte ganske bra.
Han søkte å slå den forløsende pasningen framover.
Jeg tror han gjorde som Ten Hag hadde bedt ham om.
Men, så begynte Brighton å presse ham tøffere når han fikk ballen.
Og det har aldri Fred taklet.
Tror det var @messilingard som skrev i går at vår brasse ikke orienterer seg godt nok før han får ball.
Enig.
Fred var katastrofe i mye av matchen, men han begynte bra.
Verre med vår engelske skotte 😉, han gjemmer seg bort.

Brighton er et eksepsjonelt godt skolert lag.
De tok oss der de vet vi er svake.
De presset ballfører, og de løp inn bak spillere som gir bort rom (les Dalot).
Dalot er ikke noe bedre enn Wan-Bissaka i defensiv posisjonering.
Faktisk verre direkte 1v1.

De tok oss der vi er svake, og flere har merket seg det.
Så er det om å gjøre for Ten Hag og trenerne å kamuflere svakheter.
Jeg satte opp Martinez på midten i konken v Brentford (gambler).
Fordi jeg mener vi må ha større ballsikkerhet der.

Tilbake til Brighton matchen.
Så presset vi dem ganske hardt bakover i første halvdel av 2 omgang.
Mulig Potter ba dem legge seg lavere.
Uansett så spilte vi oss til sjanser.

Poenget mitt med et litt springende innlegg er at det godt kan snu mot Brentford.
Får vi det første målet, eller unngår at de trigger våre svake punkter kan vi vinne.
Da kommer også humøret og selvtilliten til å stige.

Jeg nekter å gi opp 22/23 dagen etter sesongstart 😅
post liked by: RedTrafford, offside, Pangaea, Can2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Takk, @Pink Final 👍 Et viktig og godt innlegg. Den kollektive depresjonen legger et grelt teppe over det hele, og vi trenger nesten psykologhjelp hele gjengen. -Men, det er som du sier å gi opp dagen etter sesongstart ligger ikke for meg heller. Det kan bli kjipt, men så kan vi også muligens se noen rekrutter slå ut i full blomst i løpet av sesongen.
post liked by: Pink Final, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Med to spillere ute av form i Bruno og Rashford, det kunne ha sett annerledes ut i målprotokollen om de hadde scora 3 mål til sammen, Eriksen kunne vel ha fått til noe bedre på den ene der au. Helsvart var det ikke. Men det er jo et stygt tap om man vil eller ei.
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Interessant analyse av kampen her:


Kan se ut som en kanal det er verdt å følge med på :)
post liked by: Pancho P
Post Reply