(PL) Manchester United - Brighton & Hove Albion (07-08-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Pancho P wrote: 07 Aug 2022, 17:02 . Garner kan ikkje vere dårlegare enn det Fred og McTominay presterte i dag.
Skal ikke slenge kritikk etter Fred og McTominay ettersom jeg ikke så kampen, men er enig ang. Garner, og håper han får mange sjanser denne sesongen, og griper dem med begge hender. Vet at Championship er noe helt annet, men han spilte bra der i fjor, og har andre egenskaper enn både Fred og McTominay. Synd han ble skadet i pre-season, ellers hadde han kanskje presset seg inn i laget allerede.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

Det er for så vidt ei kollektiv svikt, ja @Pink Final, men mange av problema offensivt og defensivt oppstår pga at Fred og McTominay vert overkøyrde på midtbana. Dei taper viktige duellar, dei dekker for lite rom, dei slår ballen bort i overgangsfasen og dei er nesten alltid på halvdistanse.

Eg har lenge forsvart dei, men eg ser at vi må oppgradere på midten, særleg når Ten Hag er så opptatt av å ha gode ballspelarar i denne posisjonen.
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Pink Final, messilingard
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Jaja, kanskje vi vinner rundens mål da😀
post liked by: Pangaea, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Image

Hvor er Mekka? Vi trenger litt assistanse her :bigcry:
post liked by: RedTrafford, Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Det er som nevnt midtbanen som er problemet. Og man kan også tenke seg at mangelen på kvalitet på midten spres til andre posisjoner også. Altså at det blir vanskeligere for forsvaret og angrepet. For eksempel så kommer Martinez til å få det svært tøft om vi skal ligge bakpå å forsvare oss. Han er en spiller som er best når vi har mye ball og vi kan stå høyt. I dag så ser Welbeck betraktelig bedre ut enn hva han egentlig er.

Ellers så er det frispillingen bakfra som er problematisk med Fred og McTominay. McTominay er kjent for å oppholde seg i pasningsskyggen og Fred mangler den nødvendige orienteringsevnen til å bekle en slik posisjon. I tillegg så kommer alt av feil valg, dårlige touch, dårlige pasninger etc. Individuelle feil som ikke bør begås. Angriperne får heller ikke særlige gode arbeidsforhold da vi bruker mye energi på å vinne tilbake ball samt at alternativene blir færre siden midtbanen ikke har kontroll på kampen.

Noen her nå som ikke vil fordele skyld. Og det er forsåvidt fair enough. Men vi har en sikkelig flaskehals på midten som må løses. For per dags dato så henger vi LANGT bak de andre topplagene i ligaen når det kommer til nettopp den posisjonen.
post liked by: Pink Final, Pangaea, RedTrafford, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

Dere har nok mye rett i at den sentrale midtbanen er et problem.
Ingen av McFred kommer helt til sin rett/er gode nok.
post liked by: Pancho P, Pwint, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

Heilt klart, @messilingard. Eg har ikkje tal på kor mange angrep som blei øydelagde av dårlege pasningar eller dårlege pasningsvalg. Vi blir då ståande å stange utanfor Brighton-boksen og det ender ofte ned blokkerte skot eller duellar i feltet som vi er dømde til å tape.

Welbeck var enorm i dag, men også Caicedo, Lallana og MacAllister såg ut som ein milliard dollar, og mykje er dei ikkje verdt. Skal ikkje eingong nemne Groß...
post liked by: Pink Final, messilingard, Pangaea, RedTrafford, pixma
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Godt innlegg @messilingard.

Selv om jeg i utgangspunktet liker Fred og McTominay som spillere eller kanskje mest mentaliteten deres, så har vi sett i flere sesonger at United har trøbbel sentral i banen, eller motorrommet som det gjerne kalles. McTominay er stor og sterk og er ikke en dårlig spiller, men han har ikke de styrkene som et lag som United trenger i hans posisjon. Som du påpeker, så blir alle fasene av spillet mer vanskelig når spillerne våre sentralt ikke helt holder nivået som trengs. Vi blir for enkelt spilt gjennom midtbanen av enkelt kombinasjonsspill, slik som før 0-1 i dag. Selv om Ten Hag virker å stole på Dalot (kanskje det minste vonde..?), så mener jeg vi har en stor svakhet her, som det virket som Brighton prøvde å utnytte i dag.

Det er en klisjé og kan delvis kompenseres for, men laget er ikke sterkere enn dets svakeste ledd. Når det leddet er sentralt i banen, så er det klart vi får trøbbel. Hvis ikke De Jong kommer, så må vi ha en annen spiller i noenlunde samme format. Jeg håper Garner kan komme inn og gjøre et positivt inntrykk, men det blir optimistisk å tro at han er løsningen, eller andre "internt". Derfor var jeg bekymret for at ingenting virker som å skje, og at United har plasser alle eggene i de Jong-kurven. Det skal spilles en del kamper før vinduet stenger, og kommer De Jong 1. september så blir det kanskje en grei sesong likevel. Men forblir dette problemet uløst denne sesongen også (!), så frykter jeg det blir veldig vanskelig for Ten Hag å implementere den fotballstilen han ønsker.

Til slutt tror jeg noe av grunnen til at Ten Hag drøyde med bytter i dag (vet han bruker å gjøre det slik da) et at Brighton måtte få løpe fra seg det verste. Vi avsluttet tross alt kampen i realiteten uten en sentral midtbane, eller vertfall bare offensive spillere der. Hadde vært selvmord å gjøre de byttene ved pause for eksempel, eller starte kampen slik.
post liked by: Pancho P, messilingard, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8319

Lurer på hvordan kampen i dag hadde sett ut med FdJ på plass. Ser ikke helt for meg at det skulle løst alt.
post liked by: RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Gode poeng og innlegg👍 Får bare håpe de med makt ser/mener det samme.
post liked by: Pangaea, Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Det er nettopp det som er problemet når ditt svakeste ledd er den sentrale midtbanen. Den sentrale midtbanen påvirker alle andre posisjoner på banen. For eksempel så blir ikke venstrekanten særlig påvirket av at vi spiller med en svak høyreback. Men når midtbanen er problemet så blir absolutt alle andre posisjoner på banen påvirket av dette. En løsning på dette kunne vært å spilt med tre bak, ligget lavere og satset på kontringer. Det har vi riktignok prøvd før, men på den måten så har suksessene vært kortvarige.

Jeg syntes det er rett og slett skremmende hvor svak McTominay og Fred fremsto i dag. De er for langt unna til at coaching vil hjelpe noe særlig også. Det er en av grunnene til at jeg har skreket etter å få løst den sentrale midtbanen. Alle venter på Frenkie de Jong, men jeg tror faktisk ikke at det vil være nok heller. Jeg tar gjerne inn en spiller til sentralt. Fred har jeg litt troen på i kamper mot topplag, men McTominay bør etter min mening snart være ferdig i klubben. Vet at han er manges favoritt, han var en mine også, men han holder rett og slett ikke nivået. Han er i nærheten engang.
post liked by: Pangaea, Pancho P, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Ten Hag har åpenbart lest Unitedforum rett etter kampen :D
– Vi gjorde feil på ballen og organisasjonsfeil i forsvaret. Vi må ta lærdommen og lære raskt av det. Vi har en enormt stor jobb foran oss. Vi må jobbe hardt, analysere og gå videre.
....
– Det er tydelig å se i andre omgang at vi var bedre på midtbanen med Eriksen nede og Ronaldo på topp. Rashford hadde to gode sjanser, det er synd vi ikke scoret.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/vi-ha ... foran-oss/
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ekstremt skuffet, samtidig var det dette jeg fryktet. Jeg påpekte dette i mine tidligere innlegg. Vi kan hente inn verdens beste trenere men det hjelper ikke så lenge klubben er på grunt farevann og det har vi vært lenge. Det er faktisk skuffende å se Shaw scott Dalot og Fred i startoppstillingen. Det var akkurat hva jeg fryktet.

Klubben er i elendig forfatning, og vi henger milevis etter de største klubbene og hva gjelder drift og treningsfasiliteter. På toppen av det hele så har vi eiere som tapper klubben for ressurser. Før disse tingene blir tatt tak i så kommer vi bare å gå fra et mareritt til et annet. Syntes faktisk mest syne på Erik ten Haag her. Han har havnet i et vepsebol…
post liked by: RedTrafford, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Ser noe av det Ten Hag kanskje mener med organisatoriske feil i forsvar, som Maguire også var inne på i et intervju, om at han og Martinez ikke har spilt mye sammen enda og derfor ikke kjenner hverandre så godt.
Brighton 0-1.jpg
Brighton 0-1.jpg (273.44 KiB) Viewed 520 times

Maguire får ikke med seg kryssløpet bak ryggen hans (ikke lett), og Martinez må ta løpet over. Han er egentlig venstrestopper, så kommer dermed godt utenfor egen sone, men noen måtte nesten følge det løpet. Følgefeil av alt det her (samt at Dalot ikke la skikkelig press, og var på halvdistanse, samt midtbanen som ble lett gjennomspilt før det igjen), er at to spillere, nesten tre, er ganske så fri i feltet. Brighton får en lett tap-in på bakre stolpe og DDG kan ikke gjøre en ting.

Alle er på en måte på halvdistanse eller i ingenmannsland, fordi det ser ut som alle har to mann å passe på. Synes også Maguire ble passiv rett i etterkant av det her, og ikke visste hvor han skulle plassere seg. Feilene var uansett skjedd, og når flomvernet er borte sliter man med å stå støtt i stranda.

Kanskje dette blir for strengt, men synes det egentlig begynner med at McTominay prøver å ta med seg ball forbi to spillere, med nesten som vanlig løs touch. Poff, og så er midtbanen borte etter én ett-touch-pasning, og så kommer de nærmest i fritt løp mot forsvaret vårt. Greit å analysere feil helt bakerst der, men de får vanskelige arbeidsforhold når de reelle feilene skjer lenger framme.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Når det er sagt om midtbanen, så har vi høyreback plassen.
Syns ikke akkurat at Dalot for AWB har løst så mye heller. Har egentlig bare byttet noe bedre innlegg mot elendig forsvarspill.

Skrikende behov for noe nytt der også.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final, Blodfink, Can2
Post Reply