Lisandro Martínez

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Fantastisk type.
Deler ut high fives til lagkamarater og virker å være en som sprer god stemning.
Topp signering.
post liked by: RedTrafford, Can2, Pancho P, Blodfink, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

"Great minds think alike" @RedTrafford ! 👍😄
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Pwint
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Veldig glad for at EtH har god teft, og har bestemt seg for hvilke egenskaper som er viktige for å skape gode resultater. Det er stort sett fokus på hardt arbeid, regler og prinsipper. Martinez er prototypen og det ser ut til å smitte over på flere i troppen. Endelig har man trua på igjen.
post liked by: Pink Final, Can2, RedTrafford, Pancho P, Pwint
LUHG!

Deleted User 430

red wrote: 20 Oct 2022, 23:40 rørt til tårer
Godt eksempel på hvordan ting overdrives så lenge spilleren er en "fan-favourite"😁

Herlig spiller som jeg har blitt mer imponert av i enkelte kamper i rød drakt enn hva jeg gjorde i de fleste kamper jeg så av han i Ajax-drakt.
Er dessverre såpass kjedelig av meg at jeg ikke klarer å ta helt av riktig enda. Ser fortsatt en del feil som må lukes bort, ala den rusingen i forrige kamp som sendte Bentancur (?) gjennom på reneste E6 osv. (Vet om minst 3 andre stoppere i klubben hvor det ville vært all fokus om de gjorde det samme. 😂)

Forhåpentligvis holder Varane seg skadefri over en lengre periode nå. Eneste muligheten for et stabilt forsvar, i mine øyne.
post liked by: RedTrafford

Deleted User 661

Jeg er kjempe imponert over Martinez. Mener dette er en type vi har savnet. Men enig i at Varane er viktig for at Martinez lykkes. Tror også fort at Martinez er grunnen til at Varane har funnet formen. Elsker et slikt par. To forskjellige typer som utfyller hverandre.
At Martinez svinger i prestasjoner er forventet, men han har funnet seg til rette raskere enn hva jeg trodde han ville og elsker råskapen han tilfører.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Jeg mener faktisk at Martinez har vært vår viktigste spiller denne sesongen og at det ikke(med respekt til alle andre) har vært særlig jevnt en gang.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Steinar Stenseth wrote: 21 Oct 2022, 19:36 Er dessverre såpass kjedelig av meg at jeg ikke klarer å ta helt av riktig enda.
Nei, dette var i overkant kjedeleg, Steinar😅 Eg har sjeldan vorte så begeistra for ein spelar på så kort tid som det eg har vorte for slaktaren frå Gualeguay. Klart at han kan vere litt uryddig i stilen, men utan styrkene og mentaliteten til Martínez, hadde heller ikkje Varane fungert så bra som det han gjer no. Dei to er ein match made in heaven.

Eg er meir på linje med @red. Eg sat også og småsippa i sofaen av dette intervjuet🥲
post liked by: Can2, Pink Final, Pwint
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Anbefaler deg å ikke sjekke statistikken til Varane, på sofascore, for i år kontra i fjor, @Pancho P, om du tenker det er Martinez som gjør han god😁

Som sagt, han har tidvis imponert meg mer enn hva jeg har sett av han tidigere, men likevel syns jeg det hauses opp i overkant mye. Statistisk sett er det, ifølge sofascore, ihvertfall ikke mange ting han hittil gjør bedre enn f.eks mannen som spilte på den samme plassen i fjor, og han ble slaktet..

Han er en veldig god spiller, for all del, men kan det ha noe med at forventningene er et lite hakk mindre pga størrelsen hans? Eller at han ser mer aggressiv og elegant ut enn mange andre og det gjør noe med helhetsinntrykket? Underbevisstheten er en finurlig sak, sånn sett..
Jeg syns også det er veldig moro med en "maximum effort" spiller i de bakre rekker, men det tar nok litt mer tid før jeg har helt av 😁
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Nei, eg har ikkje sjekka statistikken på Sofascore, @Steinar Stenseth, men om den viser at Maguire er like god eller betre enn Martínez, då kjem eg til å forkaste alt som heiter vitenskap og vie meg til følelsar og blind tru resten av livet😅 Eg vil også tru at det er mykje dei defensive statistikkane ikkje plukkar opp, slik som dekking av rom, kommunikasjonen mellom stopparane på kven som går i press etc.

Uansett er stopparparet vårt mykje meir solid no enn i fjor. Det kan også ha med organiseringa til Ten Hag å gjere. Casemiro har gjort/ vil gjere jobben til forsvaret relativt mykje lettare. Likevel synest eg Martínez har heva kvaliteten på forsvaret, både med den reint defensive biten i tillegg til i oppspelsfasen. Og eg vil ikkje ta lett på det om statistikken motseier meg😂
post liked by: messilingard, Can2, Pink Final, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Jeg har ikke innsikt i hvordan Sofascore regner ut sine rangeringer og hvordan deres algoritme fungerer. Jeg registrerer likevel at mot Tottenham så mente de blant annet at Sancho (6,8) presterte bedre enn Rashford (6,4). De hadde også Bruno Fernandes på 9,4 mot Fred på 8,2. I begge tilfeller så er jeg uenig i deres rangering av prestasjoner. Rashford var etter min mening bedre enn Sancho, selv om at Rashford bommet på flere sjanser. Jeg syntes heller ikke at Bruno Fernandes var langt bedre enn Fred i kampen, spesielt når snittet for hele laget var 7,31. Tottenham sitt snitt var forøvrig 6,84 til informasjon. Bak disse tallene så er det rett og slett flere ting som jeg med mitt subjektive og utrente øyet er uenig i.

Når det gjelder Martinez vs Maguire så er det flere faktorer som jeg spesielt registrerer. For det første så gjør Martinez en langt bedre sikringsjobb dersom venstrebacken går opp i press. For det andre så har Martinez en ro med ball som Maguire er langt unna å ha, sammen med de resterende spillerne i de defensive posisjonene så evner vi faktisk å spille oss ut bakfra nå, i alle fall oftere enn før. Til sist så opplever jeg at Martinez i større grad påvirker lagkameratene i positiv grad enn hva kaptein Harry Maguire gjorde i fjor. Når det er sagt så er jeg enig i at det fortsatt er tidlig og skal Martinez få noe heltestatus på Old Trafford så kreves det solide prestasjoner over flere sesonger. Men at Martinez er en soleklar oppgradering fra Maguire i fjor, spesielt på vårparten, er jeg absolutt ikke i tvil om.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Pancho P wrote: 21 Oct 2022, 21:03 Det kan også ha med organiseringa til Ten Hag å gjere.
Dette er jo ganske så viktig å ta med i regnestykket, i mine øyne. Laginnsatsen vi har sett nå i de siste kampene er noe helt annet enn hva vi så i fjor. Da ser brått alle mye bedre ut også. Bla. ved de andre faktorene du nevner ang forsvarsspill.
Antall baklengs i ligaen er jo på samme nivå som de 2 foregående sesongene, etter 10 runder, så sånn sett er det ikke en massiv forbedring alt i alt om man ser på han alene..
Det skal sies at jeg tror det kommer til å bli mye bedre enn både hva det var og er nå, men da ikke nødvendigvis pga han. Det er flere faktorer som spiller inn, hvor han sannsynligvis er en del en pakken, men ikke nødvendigvis den avgjørende faktoren.

Skjønner forresten godt at du ikke vil sjekke statistikken. Ble, mildt sagt, veldig overrasket selv. 😂
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 21 Oct 2022, 21:33 Jeg registrerer likevel at mot Tottenham så mente de blant annet at Sancho (6,8) presterte bedre enn Rashford (6,4). De hadde også Bruno Fernandes på 9,4 mot Fred på 8,2.
Akkurat scoren deres syns jeg er veldig spesiell selv. Aner ikke hvordan de kommer frem til de tallene..
Jeg sikter dog til tallene der fører over dueller, pasninger, brytninger osv inne i spillerprofilene deres. Så bare på PL-tallene i år, for Martinez, og i for for Maguire, samt begge sesongene for Varane. Var der jeg ble overrasket.

De fleste tingene du nevner ellers der er selvsagt ikke mulig å lese ut ifra ren statistikk, og det er så absolutt mye positivt der som han bidrar med. Spørsmålet som melder seg hos meg da, og som også er mye av grunnen til min litt avventende entusiasme, er hvor mye er det det taktiske justeringene som er ansvarlige for og hvor mye er det spilleren..?
Ikke ute etter å lage noen konkurranse mellom den eller den stopperen her, da jeg syns gutten stort sett har vært god, men syns det er interessant å se på litt andre årsaker også da tallene, både individuell statistikk og antall baklengs, ikke akkurat tilsier at enkeltspillere "fortjener" noen heltestatus riktig enda 🙂
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Jeg er sjeleglad for at jeg er en følelses-supporter. Jeg nyter når United spiller som de gjorde mot Spurs. Det føles så mye bedre og tryggere i de bakre rekker, nå. Det kan, og vil, komme nye nedturer - men, samtidig er det en del viktige piler som peker oppover.

Nå er jeg kanskje både naiv og frekk, men statistikk og "skjematikk" interesserer meg ikke i det hele tatt. Det er ikke det fotball handler om for meg .

Er forøvrig ikke enig i at Martinez' høyde er noe som blir brukt som en unnskyldene faktor. (Eller bør bli brukt som det.)
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Pwint
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Can2 wrote: 21 Oct 2022, 22:15 Nå er jeg kanskje både naiv og frekk
For min del syns jeg ikke du er noen av delene. Vi er bare forskjellige 😁
Selv kombinerer jeg begge de tingene du nevner før og etter den setningen. Er både veldig følelsesmessig styrt under kampene, samtidig som jeg liker å lese tall og statistikk i etterkant. Det gir meg en helhetlig fotball-glede. Ikke verre enn det👌

Er også derfor jeg sier at Martinez/"maximum effort"-typen er noe jeg liker å se, men det er ikke ensbetydende med at det er aufori på alle områder enn så lenge..
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Can2, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Can2 wrote: 21 Oct 2022, 22:15 Jeg er sjeleglad for at jeg er en følelses-supporter. Jeg nyter når United spiller som de gjorde mot Spurs.
Det er der jeg vil kategorisere meg selv også,
Angående statistikk så er det noe som blir etter kamp og ikke før.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg trur nok alle er følelsessupportarar under kamp og eg skjønnar godt @Steinar Stenseth sin fascinasjon og interesse for statistikk.

Som Steinar nemner, blir vi nok prega av det underbevisste når vi ser kampar live, og då kan statistikk og taktisk analyse vere viktige korrigeringar i ettertid. Tenk berre på all slakten Fred har fått i løpet av si tid i klubben. Ein kan jo få inntrykk av at han gir bort fire dusin målsjansar per kamp om ein skal lese dommedagsprofetane i ulike medier.
post liked by: RedTrafford, Can2, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply