Premier League 22/23

Diskusjon om engelsk fotball
Post Reply
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

«Vennene» West Ham v Man City nå.
Vennskapet bygger på siste ligarunde i mai 1987.
Da City rykket ned, men fansen deres ble klappet for av West Hams ditto, med rop som «Loyal supporters, you’ll be back».
35 års goodwill mellom de to supporter gruppene.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Og der åpnet Håland mål kontoen sin.
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Skaffer straffesparket selv også. Imponerende klyv, de beina minner litt om måten Usain Bolt tar seg frem på.

Når det er sagt så tror jeg ikke Haaland nødvendigvis vil gjøre at City blir så mye bedre i Premier League enn de har vært. Men at han vil gi dem en dimensjon som de har manglet for å vinne tighte kamper i Champions League.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink, Belfastboy, RedTrafford, Pancho P, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Var på hugget i dag ja...Ikke bra...
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Begynner å innse at jeg burde hatt Arsenal høyere i tabelltipset...Tenkte jo på det når jeg tippa, men orka ikke skyve United enda lengre ned...Lenge igjen av sesongen, mye kan skje. Men at Arsenal gjør det dårligere enn i fjor tviler jeg på...
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser ut som mitt tips om Arsenal på 3. plass kan slå inn ja. Litt verre med United på 4. plass... :yikes:

Lenge igjen og vi har 36 kamper å snu det på, men snakk om ræva start da. All positiviteten før sesongen forduftet som dugg for solen i løpet av 90 minutter.
post liked by: Blodfink, Can2, Pwint

Deleted User 631

Forrige gang vi lå sist på tabellen vant vi til slutt premier league 👍
post liked by: Pwint, Elkey, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det var det jeg tenkte og, ting kan snu til det bedre. Det ene utelukker ikke det andre. Men det er tøft å tro på ligagull i kveld. Jeg utelukker det ikke, det ville jo vært dumt siden det er mulig...

Edit (nok en gang)...Det er mulig å vinne i Eurojackpot hver gang du spiller også. :hah: (om det da ikke er avtalt spill) Who knows?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jesus gjør det greit så langt, miljøskifte osv. Fint om han var i United, har alltid ønsket meg ham. Men godt mulig han hadde sett livredd ut i United-drakt han au...
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 13 Aug 2022, 22:57 Jesus gjør det greit så langt, miljøskifte osv. Fint om han var i United, har alltid ønsket meg ham. Men godt mulig han hadde sett livredd ut i United-drakt han au...
Hjelper å komme inn i et lag som allerede fungerer. Forstår jo at Ronaldo ønsker seg vekk, og at United ikke har i nærheten samme "pull" som da Sir Alex Ferguson styrte skuta og vi nesten var pokalgarantister hver eneste sesong. Som vi har sett de seneste årene, så kommer ikke sportens største talenter til United lenger, slik som Ronaldo, Rooney og Ferdinand i tidligere tider.

Håper likevel laget ser mye bedre ut om en mnd eller to, og at vi klarer å i det minste kjempe om topp 4 utpå vårparten. Ser mørkt ut nå selvsagt, men ting kan endre seg raskt i fotball. Men: skjer ingenting stort på overgangsmarkedet, så er vi fucked. Midtbanen er rett og slett ikke god nok. Tror ærlig talt både DDG og Maguire hadde sett mye bedre ut hvis midtbanen vår var kapable til å spille moderne teknisk fotball. Alt av planer faller egentlig i grus når vårt svakeste punkt er den viktigste delen på banen.
post liked by: Pwint
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig i mye her @Pangaea, men klarer ikke Maguire, tidenes bomkjøp. Men jeg er ikke stoltere enn at jeg skal ta ham inn i varmen om han plutselig forvandles til en kriger og bedre spiller.
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 14 Aug 2022, 00:18 Enig i mye her @Pangaea, men klarer ikke Maguire, tidenes bomkjøp. Men jeg er ikke stoltere enn at jeg skal ta ham inn i varmen om han plutselig forvandles til en kriger og bedre spiller.
Den biten om Maguire er mest naivt håp tror jeg. Har ikke veldig sansen for ham jeg heller etter en hel sesong++ uten godt spill. Står ikke fram som en god leder og kaptein. Ikke en dårlig spiller, for all del, men det blir liksom bare feil i United, og kanskje særlig slik som vi ønsker å spille nå, med høyere linje og mer ballbesittende stil. Men uansett hva manageren heter, så er det neppe lett å sette spillere som han på benken. Innerst inne tror jeg likevel vi må ha en annen spiller der hvis vi noengang skal komme oss tilbake til å seriøst kjempe om de store trofeene. Bortsett fra svakheten med høyde, så tenker jeg at Martinez er mer typen midtstopper vi bør gå etter. Trygg med ball i beina, god teknikk, aggressiv i presset, og virker som han har god mentalitet også (for tidlig å si, men det er inntrykket). Egentlig litt trist at den ene midtstopperen vår, Martinez, er bedre med ballen enn midtbanespillerne våre (som ikke heter Eriksen).
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Can2

FigoFernandes
Posts: 140
Joined: 13 Aug 2022, 19:08
Liker gitt: 91
Liker mottatt: 351

Noen som så Chelsea-Spurs?? Hadde jeg vært Chelsea, så hadde jeg følt meg bortdømt. Soleklart frispark til Havertz før 1-1 og Krølltoppen blir dratt i håret på corneren før den corneren som gjør at det blir 2-2. Hadde Chelsea fått frispark i de to situasjonene, så hadde ikke Spurs scoret i denne kampen. Conte er mest forbanna og byr opp til dans med Tuchel, burde vært omvendt.

Artig å se en kamp med litt fyr i igjen. Både Spurs og Chelsea viser passion som er på høyde med det man en gang så hos Keane og Vieira!
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Nei så ikke, leste VG.
Må si jeg foretrekker Tuchel fotball foran Conte ball.
Men ‘liker’ Spurs bedre enn Chelsea.

Et av de mer undervurderte derbie’s dette.
Chelsea har vel hatt Spurs som sin hovedrival, og hadde lenge et mindreverdighetskompleks.
For Spurs er Arsenal hovedrivalen, med Chelsea som en god nummer to.
Spurs var tradisjonelt et bedre lag, men gikk nesten 35 ligamatcher og 16 år uten å slå Chelsea mellom 1990-2016.
På 70 og ikke minst tidlig 80 tall kjørte gjerne Chelsea headhunters gass lekkasje lyden v Spurs (stygt).
Spurs med sin David stjerne er ofte nevnt som jødenes klubb.

Passion og krangel er ‘god’ tradisjon i dette derbyet.
Nedrykksdramaet våren 75’ og cupmatchen i 82’ er kjente eksempler på det.
post liked by: Pancho P, Can2, FigoFernandes, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 631

Ble kvalm av Chelsea i forrige kamp. Tok ledelsen langt på overtid i første omgang. Startet andre omgang med å dryge tid. Tok nesten ti minutter i omgangen før de fikk gult kort for uthaling av tid, burde fått det mye tidligere. Rart å se av ett topplag og dryge tid i 45 minutter mot et neddømt Everton lag.
post liked by: Pancho P, Can2, Pangaea

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

mcilroy2.0 wrote: 14 Aug 2022, 20:03 Ble kvalm av Chelsea i forrige kamp.
Kanskje litt kontroversiell meining, men no skal vel ikkje me (United) snakke så høgt om kvalme lag. Rett nok på ein heilt anna måte:)
post liked by: Blodfink
Post Reply