Premier League 22/23

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 887
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7862
Liker mottatt: 2601

Lurer sannelig på om jeg må revurdere jeg også.
post liked by: Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Kanskje jeg var for optimistisk ja... :shit: Men helt ærlig, jeg har ikke helt trua.
post liked by: Can2
LUHG!

Deleted User 595

Dette er sesongens lille sjokknyhet:
https://www.bbc.com/sport/football/63172328

Cooper signerer ny kontrakt med Forest, i en periode hvor de fleste tippet han ville få fyken.

Kan ikke huske sist vi så noe lignende i PL. Har fulgt Forest til nå (utenom to kamper), og har knapt sett et svakere lag i ligaen på mange år. Allikevel er det jo en gladnyhet at Forest går så til de grader motstrøms og backer manager med ny kontrakt, og ikke bare fine ord. Men, det skal godt gjøres om Forest holder seg oppe.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Cooper har heltestatus, og flott at han får mer tid. Men som det sies, Forest ser ut som et eneste stort nedrykk.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Blir veldig bekymret for Uniteds topp 4 sjanser når man ser resultatene så langt i dag, Newcastle ser ut til å ha funnet formen, City cruiser selvfølgelig, og Chelsea under Potter ser sterke ut...Conte/Spurs drar nok i land en sterk borteseier mot Brighton au...Presset på United øker for hvert minutt her...Må nesten vinne i morra, EtH snakker om vinnerkultur, da sier vi det sånn f.o.m i morgen...
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 887
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7862
Liker mottatt: 2601

Enig. Er mer nervepirrende nå i den formduppen vi er i. Det er skuffende synes jeg, at vi sliter såpass mot et lag som jeg antar er omtrent på nivå med de beste i Eliteserien.

Samtidig hører jeg ETH si at det tar uker, kanskje måneder å bygge et stabilt godt lag. Slik det det jo gjorde for Pep og Klopp (egentlig år). Jeg har likevel vært hakket mer negativ i det siste enn jeg normalt er, mest fordi jeg føler Nicosia er et lag vi skulle valset over, og ikke så vidt ta seieren fra, uansett.

Ellers er det vel bare å innse at det skal lønne seg å være penge, -og menneskerettighets-dopet. Dessverre.

Krysser fingre og tær for at formduppen er over i morgen! Veldig glad for at Rashford og Martial virker å være i form.
post liked by: Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4427
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9412

Resultatene denne helgen har ikke akkurat gått vår vei nei, samtidig så kan man forventet at andre lag også vil gå på smeller før VM. Vi hadde en veldig lang pause på grunn av utsettelsene som følge av dødsfallet til Dronning Elizabeth og landslagspausen. United fikk juling av City, samtidig så var de to individuelle feil defensivt som førte til mål i mot nå på torsdag. Slik jeg ser det så er det ingen grunn til å erklære noe krise enda.

De fleste burde vel uansett vært klar over at det kom til å variere for United denne sesongen. For min egen del så er jeg mer opptatt av hvordan vi spiller enn hva resultatene blir for øyeblikket. Og United har tatt noen steg, selv om at det fortsatt er en veldig lang vei å gå. Skal United være ferdig med sin "rebuild" så mangler vi fortsatt en del brikker selv om at det neppe kommer noen nye før sommeren. Forhåpentligvis så klarer Ten Hag å utvikle noen av de som allerede er her også og da kan det hende at man har et mer positivt syn på ting om noen måneder.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Yep, det må tålamod til...Har ikke så mye av det. Men liker i hvert fall EtHs snakk om at det tar tid å lære spillerne intensitet, jeg skjønner ikke helt det, men sånn er det altså. Det tar tid for alle bortsett fra City, ble en 3.plass første året til Guardiola, siden det er det vel kun 1.plasser og en 2.plass. Lite utenfor topp 4. Klopp startet med en 8 plass, men kom inn litt seint i (oktober) 2015, siden det har det vært topp 4 og titler i England og Europa.

Klopps første kamp hadde disse fra start:
Mignolet
Clyne Skrtl Sahko Moreno
Milner Leiva Can
Lallana Origi Coutinho

Ikke rart det ble 8.plass...

EtH har en litt annen stall enn dette, og topp 4 bør være et krav. Men det er tøffere konkurranse i PL nå enn det var da, det skal EtH ha...

Guardiolas første XI:
Caballero
Sagna Stones (debuterte) Kolarov Clichy
Fernandinho D.Silva Sterling
KdB Nolito Agüero

Bedre utg.pkt. enn Klopp, men ikke top notch dette laget heller, godkjent med 3.plass.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17745

Også mest opptatt av progresjon i spillet.
Synes vi ser et tydeligere mønster både i frispilling bakfra, samt mer innøvd bevegelse i angrepet.
Det sagt så faller vi litt for ofte tilbake til gamle synder i angrep.

Jeg har tro på Ten Hag.
Det er tidlig enda.
Og litt betenkelig er det at han ikke har mer erfaring som førstelagstrener i en alder av 52 år.
Men jeg tror han vet hva han gjør, og at han har mye å lære bort.
Ingen garanti for suksess, men han har nest høyeste seiersprosent av alle Uniteds managerer.
Riktignok hadde også både Mourinho og Solskjær det, de er på hhv 3 og 4 plass.
Hårda bud nå om dagen, konkurransen er hardere enn noensinne.

Husk at i Man City og i Liverpool drar de lasset sammen.
City hadde planlagt for Guardiola lenge.
De har hatt Begiristain på plass i 10 år.
I Liverpool lærte de fort, ansatte Edwards etter Comolli.
Og nå har de erstattet Edwards med Ward.

Hva har vi hatt?
Woodward!
En pengeflytter til å stå for fotball overganger.
Vår(e) manager(er) har en tøff jobb, en ensom jobb på mange måter.

Men jeg er enig i at den manglende intensiteten er der altfor ofte @Blodfink.
post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17199
Liker mottatt: 10997

Våres tidligere helt Pereira puttet etter 5 min borte mot West ham.
Så får vi se hvor lenge det holder.
Rart at ikke WH kommer seg snart. 7 poeng på 8 kamper er ikke all verden. Kanskje Moyes sin tid er snart over også.
post liked by: Can2, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Ser Daniel James spiller på Fulham, er han solgt fra Leeds eller på lån til Fulham.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17199
Liker mottatt: 10997

Han er på lån mener jeg å huske.
Det lille jeg har sett av han i Fulham så har han ikke imponert stort.
Og det gjorde han forsåvidt ikke i Leeds heller

Deleted User 595

Daniel James har på ingen måte gjort seg bort i Fulham. Han har vært ganske god.
post liked by: Pink Final

Mr H
Posts: 466
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Pereira i 10er-rolen og James på vingen. Nesten som å se United a la høst 2019.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17745

«One nil to the Arsenal» alt etter 1 minutt.

Klopp’s 7 års syndrom som slår inn?
post liked by: Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply