Premier League 22/23

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14531
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22972
Liker mottatt: 18950

Tror jeg har sett Phillips noen sekunder på banen før, vellykka overgang ja...Apropos overganger: Jeg har alltid vært glad for at Henderson ikke endte opp i United, synes han er litt mye gråstein, og nå skynda han seg i veien for frisparket til TAA, det hadde føki rett inn :hah:
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16963
Liker mottatt: 10884

Palace er fantastiske i det ene sekundet og horrible i det neste sekundet. Det er vel det som er Crystal Palace.
Men de har muligheter her asså.
Liverpool ser ut til å ha fire Maguirer bak der til tider😀
post liked by: Blodfink, Pink Final, Torquemada
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Hvordan noen klarte å forsvare dommerstanden når Casemiro fikk rødt kort etter VAR sjekk etter dagens tilbaketrekning for Ziyech er for meg en enda større gåte etter å ha sett det her. Dagens Premier League spillere får lov til å gjøre hva de vil med mindre de spiller for United virker det som.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13317
Liker mottatt: 8511

@messilingard Det er ikkje berre dommarane som er inkonsekvente. I Viaplay-studio meinte alle at det ikkje var eit slag, samtidig som dei var samstemte om at Casemiro tok kvelartak på "stakkars" Will Hughes. Det var kanskje ikkje dei same folka som sat i studio, men dei har tydeligvis gått til same optikar.
post liked by: Pwint, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

@Pancho P

Jeg er ikke overrasket. Viaplay må vel være en av de få organisasjonene som er konkurransedyktige med den britiske dommerstanden når det kommer til inkompetanse!

Så skal det sies at jeg sjeldent benytter meg av Viaplay sitt tilbud, det er i så fall kun på pub og da går stort sett pausen til å justere vannstanden.
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

FigoFernandes
Posts: 140
Joined: 13 Aug 2022, 19:08
Liker gitt: 91
Liker mottatt: 351

Skremmende dømming i Spurs v Chelsea. En dommer som har bommet fullstendig. Gir gult til Mount for munnbruk når Romero lager et soleklart frispark. Total mangel på spilleforståelse fra dommer, atter en gang.
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Blek om nebbet på tribunen nå, Boehly…
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13317
Liker mottatt: 8511

For håpe for alle sin del at Potter får sleppe meir pinsle no. På tide at han går tilbake til ein skikkeleg klubb.
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

FigoFernandes
Posts: 140
Joined: 13 Aug 2022, 19:08
Liker gitt: 91
Liker mottatt: 351

Og på 2-0 så er det vel også frispark til Mount. Dier klatrer på ryggen til Mount når han stusser den videre. Mulig det er soft, men synes Spurs er heldige. Chelsea har null flyt. Harry Potter sitter nok veldig utrygt nå. Liker egentlig Potter, men han er sjanseløs i denne jobben. En stall fullt av spillere som er hentet av ulike managere og det virker ikke som om det er noen plan. Hadde håpet på U her eller tap for begge lag 😀
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Ryder wrote: 26 Feb 2023, 16:19 Blek om nebbet på tribunen nå, Boehly…
Legger inn bud på Skipp og Kane etter kampslutt. 150 millioner pund for Skipp og Stamford Bridge for Kane.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14531
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22972
Liker mottatt: 18950

Potter, enig, tenkte på det så fort nyheten sprakk, dette blir ikke noen gåtur i parken...Men når du går til Chelsea så vet du det blir tøft i stolen.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Har respekt for Potter og han er nok en god manager. Og det er helt sikkert mange strukturelle problemer i Chelsea som gjør jobben hans vanskeligere.
Likevel er det påfallende at de ikke viser framgang overhodet. Man burde begynne å se konturene av noe, noen enkeltkamper her og der, men det virker helt flatt og identitetsløst. Sist de vant en bortekamp var i oktober, siden har de bare vunnet hjemme mot Bournemouth og Crystal Palace. Det er nesten uforståelig elendig med den stallen de faktisk har, uansett om den er anskaffet uten klar plan eller ikke.

De vil helt sikkert bli bedre, men om en skal sammenligne med oss under ETH, virker den mentale biten, vinnerviljen, hos Chelsea-laget helt fraværende. Du finner ikke fram til den kun gjennom å være smart taktisk. Så om Potter skulle få sparken, synes jeg faktisk ikke det er helt urimelig.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Skal jeg være helt ærlig så tror jeg Chelsea kommer knallhardt tilbake neste sesong. De har ekstremt mye gode spillere, samt en bredde som selv ikke City kan konkurrere med for øyeblikket. Chelsea har et problem helt på topp, men basert på Boehlys pengebruk tidligere så er det mest sannsynlig midler tilgjengelig til en forsterkning der fremme til sommeren. Chelsea sitt største problem per dags dato er at det er for mange nye spillere inn samtidig. Men dette er noe som tid løser naturlig.

Når det gjelder Potter og hans jobb så har han prestert under pari. Men basert på hvordan han gjorde det i Brighton så bør han få tid. Potter har ikke engang fått en sommer til å sette laget sitt. Og da tenker jeg ikke på signeringer, men på at han trenger tid til å sette laget sitt. At arbeidsvilkårene ikke er helt ideelt bør vel også med i den ligningen. Spør du meg så vil den viktigste signeringen for Chelsea være en sportslig leder som har kontroll på sakene sine. Fortsetter Boehly med sitt sirkus så blir det nok mer av det samme.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Beta 2.0
Posts: 317
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Potter uttalte vel nylig at pre-season var mislykket og at opplegget deres ikke levde opp til forventningene hans. Tror nok at det kan være en del av forklaringen, for vi har jo selv sett hvor mye våre spillere har slitt hvis de har vært skadet under eller rett etter pre-season. Ikke bare vil det fysiske være 90% i stedet for 100% (som man ikke slipper unna med i PL), men laget vil slite med å bli samspilte. Når det i tillegg er en så stor tropp som atpåtil får inn enda flere i januar blir det fort vanskelig å få det beste ut av troppen.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

@Beta 2.0

Med mindre man regner de ukene mot slutten av VM som pre-season så har Potter faktisk enda ikke hatt en større periode med trening da han overtok 8. september. Den perioden under VM ble vel uansett preget av at flere spillere ikke var tilgjengelig for klubben.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply