EM Kvinner 2022

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

Det hjelper lite at pressen lanserer Hege Rise som ny trener etter EM, før den viktige kampen til Fredag.
Kunne ha evt ventet til Lørdag syns jeg😗
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13442
Liker mottatt: 8677

messilingard wrote: 12 Jul 2022, 10:19
Og for å snu litt om på spørsmålet til @Pancho P, er det sportslige produktet utelukkende definert av sportslig kvalitet? Eller kan det være andre faktorer som også påvirker produktet?
Og det er jo dette som er det interessante spørsmålet. Svara på kva som er eit godt produkt vil variere frå person til person utfrå preferansar etc. Sjølv ser eg heller på ein 1.rundekamp i FA-cupen enn ein semifinale i Champions League mellom Manchester City og Real Madrid, sjølv om eg veit at "kvaliteten" på sistnemnde kamp heilt klart er på eit anna nivå. Basketballen i NBA er visstnok på eit ekstremt høgt teknisk og fysisk nivå, men eg ser heller på Åsane mot Bryne i OBOS-ligaen.

PS. Skulle rein kvalitet ha vore det viktigaste kriteriet, hadde eg ikkje sett mange United-kampar forrige sesong 😉
post liked by: Pink Final, messilingard, RedTrafford, Pangaea, Can2, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Enig @Pancho P.
Forventer du Real Madrid - Man City blir du skuffet av å se Radcliffe - Curzon Ashton.
Uten sammenligning forøvrig til kvinne fotball.

Kan legge til for egen del:
Liker at Rosenborg, Brann, Stabæk, Lyn, Lillestrøm og Vålerenga satser på sine damelag.
Det gir drahjelp.
Og kvinnene er nesten avhengig av det, etter 120 år hvor det meste var tilrettelagt på guttas premisser.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pangaea, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5147

Har ikke sett på håndball på mange år, men her synes jeg kvinnehåndballen var bedre å se på. Av veldig praktiske grunner. Det var lettere å følge med på spillet, og hvor ballen befant seg. Med herrene så var det gjerne superraske gjenlegg og skudd, og det var søren ikke lett å følge med på hva som skjedde hele tiden. En del av det samme i ishockey, selv om det sikkert er å banne i kjerka her inne. Plutselig aner jeg ikke hvor pucken er :rofl:

Jeg fikk ikke sett kampen i går, og det var vel like greit slik som det gikk, haha. Men jeg liker å se på fotball for kvinner, vertfall på internasjonalt nivå. Det blir litt som med akademifotball (for gutta); sporten er renere og mer ærlig. Ikke så mye stuping, trøyeholding, klaging til dommeren, filming og vifting av hender. Dessverre er dette i ferd med å endre seg i kvinnefotballen også, en konsekvens av å prøve å jukse seg til små fordeler over alt, og dommere som ikke henger med, og VAR som er komplett håpløst til å fjerne den typen for juks. Men foreløpig så gjør slike faktorer at det er mer artig for min del å se på kvinnefotball og akademifotball enn det kunne ha vært.

Som @Pink Final er inne på, så blir det urettferdig å sammenligne kvinner med menn for hva som skjer på banen. Man har ikke like forutsetninger, og menn har en enorm fordel gjennom finansiering av sporten, og historie og "kultur". Kvinnefotball er fortsatt i rivende utvikling, finansiering er egentlig bare på plass for den ypperste eliten, og selv der er det ikke allverden.

Uansett, jeg synes det er litt trist at denne diskusjonen dukker hver eneste gang vi kommer i snakk om kvinnefotball, og det gjelder ikke bare på dette forumet. At folk misliker å se på er en ærlig sak, og da er den enkle løsningen å skru av TVen. Sikkert slitsomt for kvinnene som utøver sporten også, å på en måte hele tiden må forsvare seg for at de ikke er menn med samme fysiske forutsetninger. Derimot ingenting som tilsier at kvinner ikke kan ha like god teknikk som menn, like god ballbehandling, og det er en del spillere som er utrolig gode. Husker jeg ofte fikk hakeslepp av å se Marta, den legendariske brasilianske spissen. Og nå er det flere spillere av det slaget, vertfall i nærheten, slik som vår egen Ada Hegerberg.

Vi får prøve å se framover i stedet. Håper vi slår Østerrike og kommer litt tilbake på sporet. Får neppe positiv målforskjell, men kommer vi videre kan alt fortsatt skje. Okay, kanskje ikke alt, men håper uansett vi går videre :love:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

messilingard wrote: 12 Jul 2022, 10:19 . Men likevel så mener du at det er kvinnene som er det beste produktet?
Er ikke meg du skal stille det spørsmålet til. Det er verden du får spørre det om.
Alle som følger med vet at det er dame håndballen som er det største og beste produktet der.
Fotball og håndball er omvendt der.
Så ja jeg mener som de aller fleste at damene har det beste håndball produktet.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@Sir Alfie Rey

Da har du kanskje også statistikk som underbygger at kvinnehåndball er større enn herrehåndball? Eller mener du at kvinnehåndball er bedre rent kvalitetsmessig?
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

messilingard wrote: 12 Jul 2022, 15:36 @Sir Alfie Rey

Da har du kanskje også statistikk som underbygger at kvinnehåndball er større enn herrehåndball? Eller mener du at kvinnehåndball er bedre rent kvalitetsmessig?
Hvis du ikke har fått med deg at dame håndballen er mere populært og større enn herrehåndballen så burde du tenke deg litt mere om.
Trenger ikke komme med noe som helst. Er bare fakta det jeg sier.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@Sir Alfie Rey
Så du hevder bastant at kvinnehåndball er større enn herrehåndball uten å komme med et eneste bevis. Greit nok det, det får stå for din regning. Det motsetter likevel argumentasjonen din om at produktet til en sport blir avgjort av kvaliteten på sporten. Så da er det på tide å bestemme seg for om det kun er kvalitet som du hevdet tidligere eller om det er andre faktorer involvert.

Og du trenger ikke sitere innlegget som står rett ovenfor,
post liked by: Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5147

En grunn til at de postene ikke viser ja... Men godt vi ikke har for mye slikt tull her inne. Heldigvis er de fleste seriøse og evner å argumentere for sine standpunkt.

Deleted User 595

messilingard wrote: 12 Jul 2022, 16:00 @GBailey
Så du hevder bastant at kvinnehåndball er større enn herrehåndball uten å komme med et eneste bevis. Greit nok det, det får stå for din regning. Det motsetter likevel argumentasjonen din om at produktet til en sport blir avgjort av kvaliteten på sporten. Så da er det på tide å bestemme seg for om det kun er kvalitet som du hevdet tidligere eller om det er andre faktorer involvert.

Og du trenger ikke sitere innlegget som står rett ovenfor,
Hæ? Jeg har ikke nevnt håndball i én eneste post...
Sikker på at denne var ment til meg?
post liked by: messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@GBailey

Obs, var selvfølgelig ikke ment til deg!
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Null stress 😄

Jeg er for øvrig enig i at kvalitet ikke er den eneste kvalifikasjonen for hva som gir underholdningsverdi.

Så mener jeg fortsatt at kvinnefotball er av såpass laber lvalitet at jeg personlig får lite ut av det. Uten at det utelukker at jeg synes kvinnefotballen fortjener respekt - det gjør den naturligvis.

Er ellers veldig enig med @Pink Final i at fotballen bør tilpasses kvinner i større grad, slik andre idretter har lykkes med å gjøre. Med noe mindre bane, mindre mål, og str. 4 på ballen, tror jeg vi vil sitte igjen med et langt bedre produkt, på alle områder. Både for spillerne, og fansen. Kvinnevolleyball med lavere nett er et glimrende eksempel på underholdende idrett, med høyt, teknisk nivå. Samme kan sies om mindre ballstr. i damehåndballen. En liten justering, som gjør idrettene hakket mer jevnbyrdige, rent underholdningsmessig.


Men tar høyde for at jeg og tar feil, og at kvinnefotballen er akkurat der den skal være. Kun min ubetydelige, personlige mening.
Last edited by Deleted User 595 on 12 Jul 2022, 16:14, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pangaea wrote: 12 Jul 2022, 16:02 En grunn til at de postene ikke viser ja... Men godt vi ikke har for mye slikt tull her inne. Heldigvis er de fleste seriøse og evner å argumentere for sine standpunkt.
Du trenger ikke være så frekk.

Har ingenting med å ikke evne å svare. Men fakta er at dame håndball er mere populært enn herrehåndball. Hvis man må ha inn med teskjee hvorfor så får du spørre håndball verden.

Herrehåndball går litt fortere ja, men er rart med det. På håndball er damene sitt nivå det vanlige. I fotballen er det for tregt.

Persolig liker jeg også dame håndball best.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@Sir Alfie Rey

Hvorvidt andre brukere benytter seg av ignoreringsfunksjonen eller ikke er helt opp til de. Ikke noe å bli furten for.

Når det gjelder om hvilken type håndball som mer populær og ikke. Jeg finner ingenting som beviser at kvinnehåndball er mer populært enn herrehåndball. Eneste jeg har funnet er at verdensrekorden for tilskuertall var i en kamp spilt av herrer. (Kilde)
post liked by: Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Mulig du ikke finner noe "bevis" men det er sånn det har vært i alle år at dame håndballen er mere populært. At du må ha "bevis" får være din greie.

Håndball em og vm for damer hvert år i desember er det mye mere interesse for enn herrehånd mesterskapene i januar f.eks.

Du får lete og google videre :)

Mod-edit: Du trenger ikke sitere innlegget rett ovenfor.
Glory Glory Manchester United!!!!
Post Reply