Manchester United legender

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13426
Liker mottatt: 5122

Den scoringen mot Arsenal er en fantastisk prestasjon. Halv volley bort i hjørnet.
Når du ser det i reprise fra bak mål så ser det ut til at George Wood i målet ikke rekker å reagere før ballen ligger i nettet bak han.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 661

På denne dag for 60 år siden gjorde George Best sin Manchester United debut.
post liked by: Belfastboy, Pwint, Pink Final, Vidar Dale Fjeld, RedTrafford, Can2, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 890
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7936
Liker mottatt: 2620

Så flott historie om Norman Whiteside, @Pink Final ! En stor mann på mange måter. Fantastisk å se og oppleve han i ungdommen. Han hadde en utrolig karriere, og satte imponerende mange rekorder. Synd han måtte gi seg så (fremdeles) ung. Denne Bob Bishop må ha vært en speider av rang. 👌
Last edited by Can2 on 01 Oct 2023, 17:25, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Cola2
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27317
Liker mottatt: 17818

Takk @Can2 - ja Big Norm var stor - på flere vis.

Bob Bishop - hadde jeg hatt forumet som jobb og hatt tid skulle jeg skrevet i legende tråden om ham og alle de ni speiderne under Matt Busby.

Whiteside har sagt at Bob Bishop fortalte ham at han var født i 1899.
Så da han oppdaget Norman var han nærmere 80 år!
Bishop ble ansatt av Jimmy Murphy da han var ca 50 år.
Og området hans var hele Nord Irland.
Der ble han kjent for å oppdage talent før noen andre, og å se forbi svakheter og feil og se styrkene,
De få gode som ikke kom til United skyldes uhell rett og slett.
Bishop anbefalte United å kjøpe Pat Jennings fra Newry Town, United kunne få ham for £3000,-.
Men sjefsspeider Joe Armstrong misforstod å dro på feil match i NI, dermed snappet Watford opp Jennings.

Den tannløse og upretensiøse og kanskje litt spesielle Bishop oppdaget spillere som Jackie Blanchflower, Jimmy Nicholson, Sammy Mcilroy, Jimmy Nicholl, David McCreery, Norman Whiteside og selvsagt George Best.
Med det berømte telegrammet til Matt Busby: I think i have found you a genius.

Bishop jobbet for United til han ble 90 år!
Altså noen år inn i Alex Ferguson’s regjeringstid.
post liked by: Can2, RedTrafford, Blodfink, JørgenT, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464



En av våre største har gått bort.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse, Buchan, red, Ryder, Jan Erik, JørgenT, Belfastboy, Pancho P, 10Hag, Pink Final, Pwint, Can2, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Dette er vondt og trist.
I tillegg til å være den største legenden i klubben var han også den siste overlevende fra Munchen-ulykken. Ulykken som satt så dype spor i han. Han var en Busby-babe, en av de som holdt klubben opp etter ulykken, en av verdens beste spillere på 60-tallet, hevet trofeet på Wembley i 68 og har vært i klubben helt til det siste. Ordet legende er ikke dekkende.
Vi har ikke bare mistet en stor mann og fotballspiller i dag, vi har mistet en del av vår historie og litt av hjertet i klubben.

Nå er det bare King Dennis igjen av de tre store...

Hvil i fred, Sir Bobby
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, messilingard, Jan Erik, Buchan, Pancho P, Belfastboy, 10Hag, Cola2, Pink Final, Pwint, Can2, MektigeTHOR
User avatar

Jan Erik
Posts: 2492
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8107

@Jan Anders Veldig fine ord om en sann legende.
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Pancho P, Belfastboy, Cola2, Pink Final, messilingard, Pwint, Can2, MektigeTHOR
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27317
Liker mottatt: 17818

Vår aller største spiller i min bok.
Og den beste engelske spiller gjennom tidene.
En ekte SPORTSMANN, fikk vel kun tre advarsler på 758 United matcher og 106 landskamper.
Blitt sagt at Sir Bobby sto bak Alex Ferguson i 1989 og i 1990 da mange ville sparke skotten.

(Møtte ham og Norma utenfor Old Trafford på 80 tallet og fikk autograf).
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, messilingard, Buchan, Pwint, Jan Erik, Belfastboy, Can2, MektigeTHOR, Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

post liked by: messilingard, Buchan, Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, MektigeTHOR, Can2, Cola2

Deleted User 430

Sky Sports News med spesialsending om Sir Bobby Charlton nå. Kanskje den rødeste av de røde, men elsket av alle. En helt unik mann, enkelt og greit.

post liked by: Rød Pølse, messilingard, Buchan, Jan Erik, Pink Final, MektigeTHOR, Pancho P, Belfastboy, Cola2

MektigeTHOR
Posts: 484
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

En av de aller største som noensinne har tatt på seg en United drakt har gått over på den andre siden. 🙏🏻

Gått i ett i dag med forberedelser samt gjennomføring av bryllupsfest til en av søstrene til kona.
Fikk med meg bare slutten av kampen i dag.
Så ser jeg det står Bobby Charlton 2023.
Jeg googler mens jeg er i bilen på vei hjem etter en hektisk dag. 😰

Sir Bobby Charlton, Tusen Evig Takk for alt du ga oss, for alt du stod for!

Hvil i Fred. 🕊
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik, Buchan, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Cola2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9143
Liker mottatt: 8408

"Bobby Charlton could shoot from Manchester and score in Rio de Janeiro" - Pele

"I have more admiration for Charlton than any other player, even Pele" - Franz Beckenbauer

Ordet legende blir ofte brukt i tide og utide, men i Sir Bobby Charltons tilfelle strekker det egentlig ikke helt til. Busby babe, FA-cupmester, ligamester, europacupmester, verdensmester og vinner av Ballon d'Or✨ Fikk aldri sett han spille, bortsett fra på video, men likevel har han alltid vært der så lenge jeg har fulgt Manchester United.

Alle snakker pent om Sir Bobby Charlton. En ekte gentleman, en fantastisk ambassadør for klubben og han omtales som Englands største idrettsmann gjennom alle tider. Ord blir fattige. Hvil i fred ❤️
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, MektigeTHOR, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13426
Liker mottatt: 5122

Gåsehudfaktor.
Uniteds største legende og klubbens beste spiller gjennom tidene.

post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pancho P, Buchan, MektigeTHOR, Cola2

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

Leste en gang i United-Supporteren at det på 70-tallet fantes isolerte avkroker av verden der lokalbefolkningen kunne kun to ord på engelsk: Bobby Charlton.

Det var nok en overdrivelse og humoristisk ment, men samtidig ikke så langt unna sannheten. For en legende, for et forbilde, for et idol!! Tror ikke noen kommer i nærheten av ham på og av banen. Har aldri hørt et negativt ord om ham fra noen.

Husker jeg jobbet som en galning for å greie alle achievements på This Is Football på playstation sånn at jeg kunne spille med historiske spillere, deriblant Charlton. Etter hundrevis av timers innsats var skuffelsen stor når jeg oppdaget at jeg av en eller annen grunn ikke kunne gjøre det allikevel. Jeg endte opp med å istedenfor lage mitt eget legendelag med Charlton og Edwards og Best… på NHL2001 der man fritt kunne redigere spillere 😂
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Belfastboy, Buchan, Pink Final, MektigeTHOR, Cola2

Deleted User 402

Passer vel i denne tråden. NB! Kan gi en liten klump i halsen....

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, Ryder, Cola2
Post Reply