Hva forventer vi av MU til neste sesong.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Jeg håper å se at det jobbes og vilje til å blø for drakta når PL sparkes i gang igjen, har jo vært flott har MU kommet topp 4 men tviler på det, men det er ikke et must for meg, det som er viktig er at vi ser fremgang med den nye sjefen for MU.
post liked by: Pink Final, Pancho P, messilingard, Blodfink

Deleted User 595

Har begrensede forhåpninger for første sesong. Det tar gjerne ett år å innprente en helt ny filosofi og spillestil i ett lag.

Etter 2-3 sesonger forventer jeg at vi kan være i nærheten av å utfordre om ligatittelen. Men det tenker jeg forutsetter at vi nesten bygger ett nytt lag, slik både City og Liverpool har gjort. Altså minst 5-6 nye spillere i førsteelleveren. Det tror jeg og vi har om 2 år. Ganske vanlig med så store utskiftninger over ett par når ny manager kommer inn. Det har vi sett i både United, og øvrige lag.
Selv United.no har en artikkel om dette i dag, der vi ser at laget fra Europa League-finalen i 2017 er nærmest helt skiftet ut. Tror vi ser dette igjen om 2-3 år.

Utover dette håper jeg bare at vi kan spille underholdende og kontrollerende fotball, med høytstående press.

Om vi ikke vinner ligaen på 3 år, men allikevel ser at det er en tydelig progresjon mot det målet, er jeg fornøyd. Det tok Klopp mange år å vinne ligaen. Har ingen problem med å gi Erik ten Hag samme tid og tillit som Klopp fikk.
post liked by: pixma, Pink Final, Pancho P, Ryder
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Minstekravet er at det jobbes og ytes 100%.
Jeg tror vi får full innsats fra start, med en tropp som tror på sin managers tanker.
Dernest håper jeg å få se hvilken fotball ten Hag vil implementere.
Men jeg tror ikke på full forvandling i spillestil allerede kommende sesong.
Hva tabell plassering angår er kamp om ligagullet urealistisk.
Egentlig er tabell plassering mindre interessant enn utvikling av eget spill og mentalitet i gruppa.
Håper på et cupgull, vi trenger en pokal igjen.
Neste sesong slutter på 3.
Vi vant pokal i 13, i 03, i 93 og i 83.
Just saying for å si det på United,no kommfelt vis 😁
Vi tar EL eller FA cupen neste vår 🤩
Det viktigste blir ny/fornyet mentalitet.
Altså full innsats.
Samt et lag som forsøker å dominere matchene mot i hvertfall de svakere lagene.
Siste gang jeg var på Old Trafford (4,5 år siden) lå vi bakpå mot lille Bournemouth og vant 1-0.
Sometimes you have to win ugly.
Men vil ikke ha slik fotball på regelmessig basis.
post liked by: messilingard, pixma, Schmeichel, Pancho P, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Rent resultatsmessig tror jeg faktisk fort vi kan vinne Europa League. I ligaen blir åpenbart City og Liverpool for sterke. Jeg tror også Tottenham får en svært solid sesong under Conte og fort kan bli nummer 3. Tror kanskje vi i løpet av det siste halvåret har sett konturene av et Chelsea-lag i nedgang og at de kan få en variabel sesong. Så jeg tror vi kjemper med dem om fjerdeplassen og at vi er bedre enn Arsenal. Tipper 64-70 poeng.

Jeg forventer også at det tidvis kan være veldig gøy å se på United-kamper. Tror fort det blir noen fine stunder i Europa, forhåpentligvis krydret med litt unggutter. Har en følelse av at Ten Hag vil plukke seg ut en unggutt som han ser noe i som ikke alle oss andre ser og gjøre han til en viktig bidragsyter i gruppa. Blir det Amad eller Garner? Kanskje Pellistri eller Hannibal? Hva med Laird eller Fernandez? Jeg tror også vi får se en skikkelig seier mot et av topplagene i PL som blir sett på som ETHs signaturkamp og en forsmak på hva vi kan forvente på jevn basis om noen år hvis man er tålmodige.

Det blir nok også noen tunge perioder. Man ryker fort på en frustrende uavgjortsrekke på Old Trafford mot antatt svakere lag. Det kan også bli noen skikkelige smeller og skjønnetshsfeil i forbindelse med å f.eks. spille seg ut bakfra og ha en høy linje. Men jeg tror vi vil finne en trøst i at man ser hvor man vil og hva man prøver på. Husker f.eks. at Liverpool kunne gå på noen skikkelige defensive smeller tildlig i Klopps tid. De hadde en forsvarslinje som kunne utnyttes. Nå er den høye linja kanskje deres fremste styrke. Man kan si det samme om City/Pep.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg ikke har noen store sportslige forventninger. Tipper 5.plass, med svingende prestasjoner og ujevnheter, med tidvis veldig underholdende fotball.
Ikke har jeg så alt for store forhåpninger heller. Men derfor så gleder jeg meg litt ekstra, for det er ny start, forhåpentligvis noen nye spillere og en ny manager som jeg faktisk har stor tro på.
Føles faktisk godt å glede seg litt uten å ha for mye håp!

Den største "forventningen" jeg har er at med tanke på så mange spillere som forsvinner, så forventer jeg minimum 2 signeringer av høy klasse. Typ De Jong og Nunez + et par rotasjonsspillere.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Eg prøver meg med Brann-fansen sitt tips før kvar sesong: "Gullet skal hem!". Evt. det endå mindre poetiske slagordet: "Tjukk og feit og full og seriegull!". I den siste versjonen skal det iallefall vere mogleg å få eit par rette...
post liked by: JørgenT, Pink Final, RedTrafford, Pwint, Pangaea, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Jeg tenker vi havner på topp 6 og håper på fremgang når det kommer til spillestil. Hadde vært morsomt med et trofé.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Jeg har ikke de største forhåpningene pr. nå.
Tror jeg vil vente litt med det og først se hva som kommer inn av spillere. Ut vet vi at det er kø og noen har allerede forlatt klubben.

Optimisten i meg håper på å klare en topp-4 plassering + kanskje litt langt i FA- og Europa-league (mulig pokal også).
Men realisten i meg sier at vi kommer til å være veldig ustabile i prestasjonene, og at vi må kjempe for en topp-6 plassering.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kan ikke forvente for mye allerede neste sesong, men jeg er forsiktig optimist. United tar the Double! :joy:
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Belfastboy wrote: 05 Jun 2022, 13:59 Jeg har ikke de største forhåpningene pr. nå.
Tror jeg vil vente litt med det og først se hva som kommer inn av spillere. Ut vet vi at det er kø og noen har allerede forlatt klubben.
Synes også det er umulig å spå uten å vite hvilken stall vi har i august.
Med 3-4 gode kjøp har jeg stor tro på topp 4 og potensiale i cup, blir det for få eller for svake forsterkninger i sommer, tror jeg vi må belage oss på mer frustrasjon.

Ikke mange lovende signaler så langt på overgangsfronten, dessverre. Vi bør i det minste klare å lande en spiller som Timber ASAP, ikke minst for signaleffekten om at vi er i gang. Om selv Timber, ganske uetablert ETH-elev, sier nei, vil det gi et tilsvarende ødeleggende signal.

Kaos-tilstandene i år vil nok få mange spillere til å tenke seg om to ganger, i tillegg til manglende CL. Nok en PR-genistrek fra spillerne som mente det var en god idé å lekke til media.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Må seie meg einig med fleire her. Antal spelarar inn og ikkje minst kvaliteten på dei vil ha mykje å seie for kva håp eg har for den nye sesongen. Nye sentrale spelarar som forstår ten Hag sin spelestil, særleg på midtbana, vil kunne dra med seg mange av dei spelarane vi allereie har, men som har gått seg litt vill i det siste.

United.no kalla Frenkie de Jong ein 'plug and play' - spelar, noko eg synest var ein treffande karakteristikk. Han veit kva som krevjast av ein sentral midtbanespelar i ten Hag sitt system og eg trur mange av problema våre kunne ha blitt løyste av å få inn de Jong i tillegg til ein drivande god defensiv midtbanemann.

No skal eg ikkje skryte på meg å ha inngåande kjennskap til Ajax sin taktikk og spelestil under ten Hag. Likevel har eg skjønt at spesielt dei to indreløparane (eller 8-arane) heile tida er i bevegelse for å skaffe seg rom til å bli spelbare, i tillegg til at dei heile tida prøver å skaffe seg gode pasningsvinklar. Dei er pasningssikre og skal kunne spele av press mot høgtpressande motstandarlag. Dessutan er dei nesten konstant med i angrep for å skaffe overtal. Enkel arbeidsbeskrivelse? På ingen måte😅

Eg tenker at både Fred og McTominay vil slite med å fungere optimalt i eit slikt system, særleg sistnemnde. McTominay har drivet og mobiliteten, men manglar ein del på posisjonering og pasningskvalitet. Fred kan passe inn pga intensiteten i spelet sitt, men eg er usikker på smartnessen og pasningane til den brasilianske pianoberaren vår.

Ein annan viktig posisjon for ten Hag sitt system er visstnok sidebackane. På same måte som Cancelo på City, trekk ein eller begge opp i midtbaneleddet og fungerer som djuptliggande playmakarar. Dessutan gir dei støtte til den defensive midtbanespelaren om det skulle oppstå brudd imot. Eg ser ikkje at Dalot eller Wan-Bissaka kan løyse denne oppgåva på ein tilfredsstillande måte. Eg spør meg også om Shaw har den taktiske forståelsen til å lukkast i ei slik rolle.

Samtidig trur eg at spelarar som Sancho, Garnacho, Elanga og andre 1-mot-1 kantspelarar kan blomstre under ten Hag. Eg har forstått at han ofte opererer med driblesterke og kreative innovervendte vingar som likar å utfordre. Kan vi håpe at Dr Rashford også vil få sving på karrieren sin igjen?

Til slutt må vi nok også ha ein spiss og ein stoppar på plass. Om vi får alt dette og nysigneringane slår til, er eg optimistisk med tanke på topp 4.
post liked by: Pink Final, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Mulig det ble diskutert i en annen tråd, men jeg tror faktisk vi kommer til å se ganske radikale endringer i spillesystem og -stil allerede kommende sesong. ETH er pragmatisk anlagt, men jeg tror likevel han ønsker å gjøre store endringer, og har en relativt normal og hel sommer på å spille det inn. Samt en del uker i vinter for de som ikke skal til VM. Det kommer selvsagt ikke til å sitte som støpt allerede i høst eller sikkert ikke våren heller, men vil tro han gjør ganske store omveltninger likevel, litt avhengig av hvilke spillere som kommer inn.

Samtidig husker jeg han sa at Guardiola gikk litt for voldsomt til verks med en gang, men senere var smart nok til å justere litt for den raskere og mer fysiske PL-fotballen, så pendelen kan vippe ulike veier her. Men jeg tror som sagt at vi får se et veldig annerledes United enn forrige sesong under ten Hag allerede kommende sesong. Kommer litt av på hvor stabile de andre lagene rundt oss blir i 22/23, men per nå har jeg ganske stor tro på at vi kan klare topp 4. Til tross for en helt katastrofal sesong der mesteparten av laget ga faen i å spille for både Solskjær og Rangnick, så var vi ikke milevis unna før det raknet enda mer de siste ukene. Sikkert litt snill nå, men vi hadde en genuin mulighet inntil det var 5 kamper igjen eller noe slikt. Legg på 15-20 poeng, slett ikke umulig, og vi bør ha en veldig god sjanse.
post liked by: messilingard, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Terminlista er klar: https://www.united.no/nyhetsarkiv/her-e ... liverpool/

Tøff start, med Liverpool allerede i tredje runde :yikes:
Liverpool, så Soton og Leicester borte før Arsenal, kan potensielt gi ETH en vanskelig start.

Men avslutningen ser til gjengjeld meget behagelig ut. Overkommelig start etter VM-pausen også.

Ingen "helvetesperioder" så vidt jeg kan bedømme, de tøffeste kampene er spredt ganske jevnt utover.

terminliste-2048x1152.jpg
terminliste-2048x1152.jpg (365.09 KiB) Viewed 862 times

Deleted User 430

Ryder wrote: 16 Jun 2022, 10:35 Ingen "helvetesperioder" så vidt jeg kan bedømme
Liker den positive innstillingen din 😁
Selv syns jeg oktober virker litt ugrei med 4 av 6 kamper mot fjorårets 1. til 7. plass. 3 av dem topp 4 i tillegg..
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja, den er potensielt vrien. Men seier mot Everton borte og i hjemmekampene mot Spurs og Newcastle bør vi kanskje kunne forvente.
Post Reply