Hva forventer vi av MU til neste sesong.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Både oktober og april/mai er litt vanskeligere perioder. Begge med Tottenham, Chelsea og West Ham etter hverandre. I tillegg så får vi Arsenal/City back to back i januar.

Sesongåpningen kan potensielt være litt tricky den også, før ten Hag har fått satt laget (Brighton, Brentford, Liverpool, Southampton, Leicester, Arsenal). Da Brighton og Brentford begge er gode med toppede lag (noe en gjerne har i starten av sesongen). Og Southampton starter gjerne sesongen sterkt, dvs før Hasenhüttl rekker å slite de ut med spillestilen sin.

Konklusjon: Det er mye bra lag i Premier League... :D
Last edited by red on 16 Jun 2022, 16:22, edited 1 time in total.
post liked by: Cola2

Deleted User 430

Har forventet mye de siste årene, jeg, @Ryder, så i år legger jeg lista lavt og ser på oss som 6. best inntil det motsatte er bevist.. 😂
post liked by: Cola2, Ryder, Pink Final, Schmeichel

Deleted User 595

Som @red sier, så er den første rekken med kamper ganske tøff!

Brighton, Brentford, Liverpool, Southampton, Leicester, Arsenal. Samtlige lag er stort sett veldig godt organisert, og vanskelig å bryte ned. Arsenal og Southampton er kanskje de mest åpne motstanderne, som tidvis sliter litt med struktur.

Med tilnærmet samme stall som forrige sesong, biir det en positiv overraskelse om vi plutselig spiller oss fint gjennom disse. Vi kan ligge bakpå og kontre for å samle mest mulig poeng, men håper ikke vi gjør det.

I år vil jeg først og fremst se utviklingen av et offensivt, høytpressende og hurtig grunnspill. Om det går på bekostning av resultater, tror jeg vi er tjent med det på lang sikt. Det var den veien Liverpool måtte gå under Klopps første år, og jeg har ingen problem med at vi må gjøre det samme.

Er forsiktig optimist, spesielt om vi får tettet 3-4 hull i førsteelleveren.
post liked by: Mr H, Cola2
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

Det er for tidlig å forvente noe ene eller andre veien enda. Vi må se litt hvem som kommer inn (hvem som evt drar), og kanskje aller viktigst, hvordan spillerne ser ut til å respondere på ten Hag. Han har visstnok bedt de forberede seg på en hard oppkjøring, og da er det viktig å få alle med på det (spesielt typer som Sancho og Shaw som bruker tid på å komme i fysisk form). Får han til det, kan vi fint klare topp fire neste år, men foreløpig er det like greit å avvente med å tro noe som helst.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

På papiret en lett innspurt, men det er ikke nødvendigvis en fordel å møte lag som sannsynligvis ligger i nedrykksstriden da, når alt handler om overlevelse og de må kjempe og gi alt for poeng.

Skal en haug med EL-kamper inni der også, og antar alle gruppekampene skal spilles før slave-VM.

Enda flere grunner til at jeg håpte vi skulle få inn noen overganger tidlig denne gangen, men ja.... Om 11 dager begynner pre-season. Og de fleste kommer jo faktisk med der, ettersom vi ikke har så mange på landslag lenger.

Deleted User 595

Tipper at det blir pre-season uten noen nysigneringer. Kanskje én ny spiller. Ikke helt optimalt.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Merker at jeg også begynner å bli noe urolig for United dette vinduet. City har signert Haaland, Kalvin Phillips og Marc Cucurella ryktes inn. Liverpool har hentet Dawrin Nunez og Fabio Carvahlo. Arsenal og Tottenham er godt i gang. Chelsea har ikke fått til mye enda, men gitt deres situasjon så er ikke det så merkelig. De fleste av konkurrentene forsterker med andre ord.

En ting er at vi er tøffe i forhandlingene med Barca, men siden at vi åpenbart kun klarer å jobbe med en avtale om gangen så kan fort de Jong og Barca bli en sikkelig hengemyr. Et kontraktstilbud til Eriksen er greit det, men det er samtidig langt i fra nok.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Jeg håper ikke at folk har altfor store forventinger, altså vi er en klubb som har slitt og som sliter. Det har vi åpenbart gjort siden Fergie gav med unntak av noen få sesonger.

Spørsmålet er ikke hvilke spiller skal United hente inn av kvalitet, men heller hvilken kvalitetsspiller ønsker til United? Jeg klarer ikke å komme på noen navn.
Realiteten er dette;

7
4
5
6
2
6
3
2
6

Deretter må vi også senke forventingene til klubben. Per nå er klubben et middels godt lag i England. På en god dag er vi gode og kan hamle opp med de beste. Men de dagene er mer sjeldnere.

Vi blir nødt til å hente inn uslepne blad, også må vi håpe at det Ten Hag klarer å få noe ut av den troppen.
Vi bør forvente at vi henger med i topp 6, og det forventer jeg av klubben.

Allerede nå er jeg litt bekymret, hvem er det som skal inn å heve United? Hvem skal score målene?
Jeg er stygt redd for at når sesongen starter så ser vi fremdeles følgende navn i startoppstillingen;

Lindeløf Magueiere og Bissaka i forsvaret.
McTominay og Fred på midten.

Det gir ikke meg grunn til optimisme.
Får håpe Erik ten Haag klarer å få denne gruppen til å prestere noe bedre.
Lett blir det ikke.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ny midtstopper, kanskje fra Portugal (?), det høres jo litt lovende ut vertfall :P

Fra spøk til alvor, så er målet mitt for neste sesong topp fire og CL-fotball igjen. Tror også det er realistisk. Det fordrer naturligvis at vi får inn noen topp spillere i sommer som forsterker første-elleveren, for det blir nok fortsatt tøff konkurranse med Arsenal, Tottenham og Chelsea bak de to "andre". Og selv om jeg er ekstremt frustrert over at det ikke har skjedd den minste dritt enda, så er jeg håpefull, og ganske sikker på at United er en så stor klubb med så høyt potensial at spillere som de Jong og andre i den kategorien fortsatt er interessert i å komme til oss. Klart, det er ikke ideelt, og jeg ser definitivt hvorfor de er skeptiske, men vi har helt klart muligheter og midlene til å komme opp der igjen. Nå har vi en virkelig topp, topp manager, en på vei opp også, for første gang siden Sir Alex ga seg. Jeg må bare prøve å tenke positivt om framtida, selv om det til tider er vanskelig når jeg tenker på eiere og all idiotien klubben har drevet med siste tiåret. Krysser fingre og alt jeg har for at Murtough og ten Hag vet hva de driver med, og klarer å få i land spillerne vi trenger.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Kjenner optimismen kommer sivende 😁.
Selv før vi har kjøpt noen nye.

Ja vi hadde en fæl 2021/22 sesong, men over de tre siste sesongene er vi fjerde best.

Manchester City 260 poeng 284-93 i målforskjell.
Liverpool 260 poeng 247-101 i målforskjell.
Chelsea 207 poeng 203-123 i målforskjell.
MAN UNITED 198 poeng 196-137 i målforskjell.
Tottenham 192 poeng 191-132 i målforskjell.
Arsenal 186 poeng 182-135 i målforskjell.
Leicester 180 poeng 197-150 i målforskjell.
West Ham 160 poeng 171-160 i målforskjell.

Med mye av troppen inntakt er vi fjerde best rent fotball kvalitativt mener jeg.
Jeg mener vi hadde vært nummer tre på lista uten alt bråk innad i klubben i fjor.
Vi er langt bak City og Liverpool.
Av de øvrige er vi så absolutt på høyde, trolig litt bedre før vi kjøper!

Og nå er flere av de (be)ryktede bråkmakerne ute også.
Ref lagmoral.

Får vi inn et par tre gode spillere i viktige posisjoner kan vi fort bli nummer 3.
Men som jeg skrev på forrige side.
At spillemønster utvikles og at lagmoral gjenoppbygges er viktigere for meg enn tabell plassering i 2022/23.
post liked by: Pangaea, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Denne var litt morsom (og treffende) 😂
post liked by: Pancho P, messilingard, Blodfink
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser nettavisen har MU på 7 plass i PL denne sesongen er vel der jeg også tenker at MU havner til slutt, ser ikke så veldig lyst ut med troppen som er til nu.

Deleted User 595

Har tippet United på... andreplass 🤣 Helt hårreisende tipping, jeg danser på syltynn is med den. Tipper og at City kollapser litt, samt at Liverpool blir enda bedre. Igjen, på syltynn is!

Tippingen tar kun forbehold om at de Jong og Antony kommer inn. Uten de tror jeg vi vil slite på midten som tidligere, og være alt for tynt bekledd på vingene med hensyn til evt. skader. Ser og at vi helst får inn en konkurrent til Dalot på høyreback. AWB virker å være helt ute, og Laird drar på lån. Williams er grei og en flott type, men lukter ikke United-kvalitet for min del.

På keeperplass er jeg skeptisk, men håper de Gea hever nivået på feltarbeid og 1v1, samt fortsetter utviklingen med ball i beina - hvorpå han har vist forbedring.
Heaton er mer enn kurant back-up, så ser lite behov for ny målvakt inn, slik ryktene har nevnt.

Er ikke så bekymret for spissplassen. Tror Ronaldo blir, og da har vi to spisser i han og Martial som bør kunne prestere. Håper allikevel Sesko kommer inn og gir konkurranse til begge.

Uten nevnte forsterkninger tror jeg vi skal gjøre godt med å slå oss inn på topp 4. Med forsterkningene, tror jeg vi blir et virkelig sterkt lag, målt opp mot hvem som helst. For ørtende gang; isen er livsfarlig å puste på.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Eg veit det er ein klisjé, men det einaste eg forventar er at laget responderer på Ten Hag sin taktikk, at dei utviklar (angreps)spelet, at dei lukar bort ein del av dei individuelle feila og ikkje minst at dei framstår som eit LAG. Tabellplassering får vere heilt underordna, tenker eg.

Det er også mange usikre moment og faktorar som må klaffe for at vi skal få ein god sesong. Vil De Gea halde nivået frå forrige sesong og klarer han å tilpasse seg Ten Hag-fotballen? Kva skjer om Spanish Dave vert skadd? Kan Dalot prestere jamnt ein heil sesong? Korleis vil kapteinen Maguire fungere i eit lag som pressar høgt og vil spele på seg mange kontringar? Kjem Frenkie de Jong? Er Rashford og Martial ute av blindgatene sine? Har Sancho si form i pre-season vore eit blaff eller er han endeleg klar til å fyre på alle sylindrane? Og sist, men ikkje minst: reiser Ronaldo og klarer vi evt. å få inn ein erstattar eller to?

Summa summarum er det ein haug av ubesvarte spørsmål her. Det kan bli alt frå bronse til granbar. Gull og sølv er dessverre heilt urealistisk.
post liked by: offside, Pangaea, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Forventer at eth har en filosofi som spillerene vil respondere til. Men fortsatt intet nytt i United. Mye kaos innad i klubben.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-591234

Godt sagt , jeg forventer at vi skal være topp 6. At vi ligger et sted mellom fjerde og sjette plass. Håper i det minste vi kan ha kontakt med fjerde plassen.
Post Reply