Hva forventer vi av MU til neste sesong.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Veit ikkje om det er så mykje kaos, men Ten Hag har fått to kinkige saker i fanget allereie i sine første månader som manager. Usikkerheita rundt Ronaldo og De Jong er langt frå optimal og gjer jobben til nederlendaren unødvendig mykje vanskelegare enn den trengde å vere. Elles vert det rapportert om positiv stemning i troppen og at spelarane er godt fornøgde med trenarstaben, men det passar ikkje inn i alle journalistane sitt narrativ.

Eg blir dessutan litt lei alt maset om kva United var eller bør vere og at supportarane forventar suksess. Den største fella klubben kan gå i er å forvente umiddelbar suksess og å hive seg på hysteriet om resultata skulle utebli. Vi treng kanskje ikkje ein open hjarteoperasjon, men det er heller ikkje nok med svindyre Donald-plaster på såret.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Can2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

7 plass er veldig pessimistisk tippet da. Greit nok at Newcastle får inn endel forsterkninger pga nye eiere, men det tar tid å bygge opp et godt lag.

Ten Hag derimot bygger videre på et lag som kjenner hverandre veldig godt.

Jeg mener helt oppriktig at det er en kjerne av 7-8 spillere i dette laget som fra før av er gode nok.

I tillegg vil Malacia, Martinez og Eriksen forsterke oss slik at i hvert fall 70+ poeng bør være innen rekkevidde.

Det er også mye potensiale i Donny og Garner.

Men det bekymrer meg at vi enda ikke har fått forsterket midtbanen.

Og på høyreback har vi slik det ser ut nå kun Dalot som har spilt i pre-season.

Krysser fingrene for at det kommer inn i hvert fall en forsterkning til før vinduet stenger.
post liked by: Pangaea, Can2, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Blodfink

Deleted User 631

Enig i det du skriver @Pancho P. Jeg bryr meg ikke om hva Morten P skriver. Han har egne agendaer når det gjelder både norsk og engelsk fotball.
Men det ser ut som om journalister og supportere mener at Manchester United har rett på å vinne troféer hvert år. At City og Liverpool aldri har vært dårlige. At Manchester Uniteds historie startet sommeren 1992.
Men det går faktisk opp og ned. Supportertiden startet med 22 år suksess, så 20 år med suksess, og nå 10 år uten igjen.
Nå er vi der Liverpool var i 30 år, men ikke i nærheten av å være i Leeds og Manchester City sin bølgedal. Der så det mye mørkere ut enn i dagens United.
Tenk hvor godt det neste pl troféet vil smake nå, når det er så lenge side. For ti år siden tok vi det for gitt. Da måtte vi vinne med mange poeng for å være fornøyd.
Vi må huske på å nyte seierens sødme når vi har den. Vi vet ikke når vi får smake den igjen.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Can2, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Amen til dét. @mcilroy2.0. Det er nok derfor eg rangerer FA-cuptriumfen i '85 og Cupvinnarcup-seieren i '91 høgt oppe på lista over store øyeblikk som United-supportar. Vi kjem nok til å feire neste ligagull minst like entusiastisk som Scousarane då dei vann Corona Cup for tomme tribuner😂
post liked by: Can2, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 631

Det er dette som er så deilig @Pancho P.
Det var mer folk og feiret i gatene under bussparaden da Stockport rykket opp til ligasystemet enn da City feiret pl-trofeet i mai.
Sinnsyke scener i Stockport, men ikke like entusiasme i City som slikket sårene etter CL skuffelsen.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Can2, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For å ta på mine pessimistiske briller så tror jeg dette kan bli tøft for United. Spesielt når man ser på overgangsvinduet så langt. Jeg er usikker på om noen av våre signeringen forsterker førsteelleveren vår per dags dato. Malacia har sett spennende ut i et par treningskamper, Martinez var god mot Rayo Vallecano og Eriksen har gjort en del bra. De to førstnevnte må ta steget fra nederlandsk fotball til Premier League, det er et steg man har sett flere slite med. Eriksen er god, men kan han spille dypt som en av to sentrale? Han kommer absolutt best til rette når han har færre defensive plikter, på lik linje med Bruno.

Vi har ikke løst midtbanen på en sikkelig måte, og vi kan ende opp med et gigantisk hull på topp dersom Ronaldo forsvinner. Ellers så er høyrebacken et svakt ledd, hvor Dalot er OK, Laird ender på utlån og AWB er rett og slett ikke god nok. Ellers så er det lite bredde offensivt, spesielt når man tenker på hvor mange kamper som skal spilles og at vi alltid får en periode med mye skader.

I tillegg til at det ikke har kommet mange nok spillere inn så har det heller ikke forsvunnet mange ut. Bortsett fra en ellever som gikk på free-transfer riktignok. Vi kan likevel selge minst én forsvarsfirer, men lite har skjedd på den fronten.

Hvorvidt denne sesongen blir en suksess eller ikke avhenger i stor grad av hvordan Ten Hag lykkes med å implementere sine idéer til spillergruppa. Så lenge jeg ser et lag i utvikling så er jeg villig til å gi Ten Hag tid til å få resultater. Men jeg tror at Ten Hags evne til å skape utvikling i stor grad er avhengig av hvorvidt vi får forsterket på midten eller ikke. Per dags dato så ser det lite sannsynlig ut og det er absolutt en grunn til bekymring.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Egentlig tenker jeg positivt inn mot neste sesong basert på måten vi stort sett har spilt i pre-season, men det er klart at ting kan gå på ræven og. Vi har en ganske tynn stall bak de beste 13-14, og verre blir det om Ronaldo drar. Vi trenger ganske desperat 2-3 spillere til, men vanskelig å vite om det skjer eller ikke. Tidligere tippet jeg United på 4. plass, og mener det er helt innafor. Det blir sikkert jevnt bak de to vanlige, og så får vi håpe på bedre flyt nå, og at en del jevne kamper går i vår favør. Så kommer det selvsagt an på hvordan de andre lagene gjør det. Per nå ser det ut som Arsenal ligger foran resten av røkla, og det er mer vanskelig å spå hvordan Tottenham og Chelsea vil prestere. Per i dag så har kanskje United sitt vindu vært minst imponerende av alle topplagene, men det kan endre seg drastisk hvis en viss kar kommer inn dørene. Likevel mener jeg det er såpass mye positivt med United under Ten Hag, og uutløst potensial i spillertroppen, at jeg ser på oss som favoritter til å ta siste CL-plassen.

Får håpe vi får en god start mot Brighton vertfall. Et surt 0-1 tap for eksempel, og alle knivene er ute med en gang. Det ønsker jeg ikke å se.
post liked by: red, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Can2, messilingard
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Det jeg forventer av klubben United neste sesong er først og fremst vi blir kvitt uro og dårlig stemninger innad i klubben.

Har ståltro på prosjektet Ten Hag, liker det jeg hører av han veldig godt og når han snakker om disiplin så forventer jeg at det blir fulgt.
Spillemessig forventer jeg stadig progresjon.
Forventer at klippekort kultur skal avskaffes. Noe han også har sagt klart ifra.

Hvor vi ender til slutt tror jeg blir ganske bingo fra 3-6 plass. Men forventer en del flere poeng enn sist.
Jeg tippet United på 5th plass i tråden tipp 1-8 plass.
Tror nok vi ender der, så sant vi ikke ender opp med noe godfisk på overgangs markedet.
Tror bare med FDJ hadde jeg satt United på 3th plass.

Tror også vi har mye og glede oss over siste del av sesongen.
Over ett halvt år med Ten Hag system og detaljer må jo bli bra :thumb_up: 8-)
post liked by: Pink Final, Can2, Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå som transfervinduet er over og sesongen er i gang: Hva tror vi om sjansene i år?

Snuoperasjonen etter Brentford-kampen har vært imponerende, ingen tvil om det, og jeg tror vel de fleste både på banen og tribunen har fått trua på Erik ten Hag og hans prosjekt. Men er det nok til å bli topp 4?

Jeg er veldig usikker. Ikke fordi jeg tviler på at vi blir bedre enn i fjor (det er vi allerede), men fordi andre lag også utvikler seg. Dømt strengt ut fra DAGENS nivå på de ulike lagene, ligger nok både Arsenal og Spurs hakket foran oss i prosessen. Samtidig føler jeg at de begge nærmer seg å være "ferdige lag", som presterer omtrent på maksnivå av det stallen deres tilsier - og ser derfor ikke for meg at de skal bli bedre utover i sesongen. Her har United mye større utviklingspotensial, og jeg føler meg ganske trygg på at vi vil være bedre enn dem om ett år. Spørsmålet er hvor mye vi vil forbedre oss, og hvor fort det vil skje.

Chelsea? Det meste tilsier jo at de skal være der oppe, men sesongstarten har vært merkelig rotete. Tuchel virker sint og frustrert, synes det ser ut som det brygger opp til drama. Tror kanskje det blir verre før det blir bedre for Chelsea, og at de dermed faller utenfor i år.

Liverpool? Det er vanskelig å se for seg at de skal fortsette å være såpass svake, og blir tross alt overrasket om de ikke tar topp 4.

Jeg tror ikke vi når topp 4 med dagens nivå, men om vi får forløst potensialet fullt ut bør det være mulig.
Om vi skulle fortsette framgangen, spille god fotball og likevel bli nummer fem, vil det være greit å leve med for min del.
post liked by: Harry Greaves, Buchan, Pink Final
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ryder wrote: 07 Sep 2022, 09:21 Nå som transfervinduet er over og sesongen er i gang: Hva tror vi om sjansene i år?
Etter mitt syn har vi null sjans mot City, og en under middels sjanse mot Liverpool og Tottenham. Tror United kommer til å krige om fjerdeplassen med Arsenal, Chelsea og kanskje en outsider (Newcastle) i år.

Er ikke så bekymret for det heller. Første bud må være å få en tropp med spillere fansen liker, og som spiller bra fotball. Det vil gi Ten Hag MYE goodwill.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er det bare jeg som mener Tottenham overvurderes en smule rundt omkring? Ser at "alle" har dem trygt på topp 4, men jeg er ikke 100 prosent overbevist. Synes ikke de har sett superimponerende ut innledningsvis: Gode og solide, for all del, men tror rett og slett ikke de har spillermaterialet til å cruise i land en sikker topplassering.
post liked by: Buchan, Pink Final

Deleted User 595

Håpet er topp 4. Tror og vi har en ørliten mulighet til å kjempe om 2. plassen. Men så lenge vi utvikler grunnspillet, blir bedre på å bryte ned lavtliggende lag, og fortsetter å gi 100 prosent i alle kamper, er jeg fornøyd selv om vi havner utenfor topp 4. Vil være litt skuffende å miste CL igjen, men progresjon rent spillmessig er viktigere på lang sikt.

Har ingen forventninger til cuptrofé, da vi fort stiller med mindre innspilt mannskap. Cupene krever og mye flaks mtp trekninger for å komme seg til finaler. Så der er jeg mer avslappet. Synes PL bør være hovedfokuset i år.
post liked by: Ryder, messilingard, Buchan, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke kommer til å måle Ten Hag på resultater de to første sesongene, men heller progresjonen vi gjør spillemessig. Så tar jeg det kanskje noe for gitt at det dersom Ten Hag lykkes med å implementere sin spillestil og utvikle spillerne i større grad at resultatene også vil komme, i alle fall på sikt.

Det sagt så tror jeg vi skal være en konkurrent til topp 4, med mindre vi får noen alt for store formdupper som i fjorårets sesong. Jeg regner med at det vil komme et par perioder med dårlige resultater, men det er en stor forskjell på om de periodene er et par uker eller om de er 5-6 uker.
post liked by: Ryder, red, Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Er veldig optimist til en forandring, tror United blir topp 4 og vinner av en cup, hvilken gjenstår å se. Men EL er mest sannsynlig i mitt hue. City vinner vel trolig PL, bak dem blir det nærmest dødt løp mellom 5-6 lag tror jeg. City tar 90+ poeng, resten av kobbelet havner rundt 10-15 poeng bak Haaland&co?
post liked by: Ryder, Buchan, Can2, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg tippet vel United på sjette plass, og holder fortsatt på det, selv om optimismen river i kroppen akkurat nå. Så for all del, det er ikke noe nederlag for meg om dette skulle gå bedre, og jeg tar feil. :blush:
Men man venter liksom på at motgangen igjen skal komme. Men i det lange løp så har jeg tro på ETH, måtte han bare få tid nok til å sette sitt preg, slik at dette kan bli bra etter hvert. Uansett så tror jeg det blir vanskelig å hamle opp med City i de kommende år, men ting snur raskere i fotball enn hva man tror enkelte ganger.
Tror det blir jevnt blant lagene bak City. Hvordan vil Arsenal respondere etter deres første tap, hva med Chelsea nå.
Alle venter på Liverpool, men faktisk mest usikker på dem, de har ikke samme intensiteten lenger, og de savner nok Mane. VVD, og Salah synes jeg begynner å vise tegn på at de kanskje er over toppen.
post liked by: RedTrafford, Can2, Pink Final
Post Reply