United-kamp i Norge i sommer

Diskusjon rundt nyhets hendelser som er mer dagsaktuelle enn det som diskuteres i Generelt forumet.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

United.no skrev om dette i går og billettene ble visst sluppet idag. Jeg er ikke medlem der for tiden så får ikke sjekket linker og priser, men ifølge noen i kommentarfeltet så koster de visstnok mellom 650 og 1475 kr. Så ikke noe på ticketmaster, men skulle jo tro det er der 'vanlig' salg kommer etterhvert.

Noen som skal? Sikret billetter alt?

Tror jeg avventer litt og ser. Har kjøpt billetter til en god del konserter i sommer, og kanskje en tusing for å se United er jeg litt usikker på, og særlig om det blir opp mot 1500. Blir kanskje et mer toppet lag denne gangen enn sist de var innom landet, men tenker uansett jeg venter litt for å se. Erfaringsmessig er prisen så borti granskaugen dyre at de ikke forsvinner på en liten time slik som store konserter kan gjøre.
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg kommer heller til å prioritere en tur til Manchester i løpet av høsten. For min del så blir det ikke helt verdt det å se United på Ullevaal hvor stemningen vanligvis er laber når man får betraktelig mer verdi for pengene med en tur til Manchester.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Litt pinlig, men tror ikke jeg har vært på United kamp her til lands siden kampen mot Strømsgodset i 91(tror jeg).
Koster litt mer nå for tiden, gitt...
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg har ikke vært på United kamp i Norge.
Men tenkte å gå nå sammen med barnebarn. Viktig å oppdra etterkommerne 😊
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Pangaea

Deleted User 480

Jeg tenkte å kjøpe noen billetter, sto i billettkø lenge. Var bare enkeltseter ledig. Kjøpte en billett til 1425,- 🙈
Går utfra at MUSCS har fått en kvote, og at ihvertfall den kvoten er i ferd med å bli revet vekk. Så det var rekordinnmelding i supporterklubben ifm denne kampen.

Ser absolutt poenget med og heller reise til Manchester, men usikker på om jeg kommer meg over kommende sesong. Også er jo Atletico et av topplagene i Spania. Er ikke like sikker på om jeg hadde dratt for å se dem mot Molde. 😏

Har sett dem mot Enga på Bislet, tror muligens det var i '88 (1-1) og mot RBK på Lerkendal i '92 (United vant 3-2).

Edit: kjøpte på langsida, tror det var en del ledig på kortsidene.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Kjøpte 2 billetter nå til 1325 stk.
Synes ikke det er akkurat billig, men men

Det er vel det fotball livet handler om, øse ut mest mulig penger for å se klubben sin.
Hvordan ellers skal sjarmtrollet Avram få fylt opp lommeboka si :skul:
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Kom meg ikke inn - siden var nede.
Og hadde ikke tid til å vente.
Jaja, drar vel på ferie istedet da 🤩
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Når NFF kan ta 650-1500 kr, ish, for feriefotball, er det ihvertfall ikke noe vits å lure på hvordan Tv2/Nent kan forsvare prisene de tar... Synd, men sant..
post liked by: Cola2, Pink Final, Pangaea
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

4-5 timer i kø, kommer til slutt igjennom.
Får opp hva billettene koster, får nesten hjerneinfarkt grunnet priser på en treningskamp.
Skulle ha 2 billetter, men før jeg kom så langt krasjet systemet igjen.
Det vil si at jeg skal ikke på Ullevål til denne trenings kampen.
post liked by: Pink Final, Pangaea

Deleted User 480

Det som ble lagt ut i dag var visst en MUSCS-forhåndsbestilling. (Det åpnes for ordinært billettsalg på mandag 30.) Veldig dyrt. Enig i det, samtiidig må man ut med en drøy tusing for konserter og skiflyging og, men kunne med fordel kostet halvparten.

Sikkert noen med bedre sangstemme enn meg her (og sangene kan vi jo stort sett), og "Singing section" har jeg forstått er på ca. halve prisen av ordinær langsidepris.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Jeg titter nok innom i morgen for å se på prisene, men er det typen 1300-1400 kr som flere over her sier, så synes jeg det blir for stivt. Husker ikke i farten hva det kostet når de spilte mot Kristiansund i 2019 (?), men tror ikke det var så syk pris. Synes ærlig talt det er vanskelig å forsvare slike utlegg på en treningskamp, selv om det selvsagt hadde vært utrolig morro å se United igjen her på bjerget.
post liked by: Cola2
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Heh. Stilte meg i kø i dag og kom inn etter ca 20 minutter. Men da fikk jeg opp melding om at all billettene var utsolgt. Eller, det står vertfall "sold out" på alle priskategorier. Jeg hadde neppe kjøpt uansett, men ser ut som siste resten forsvant i dag tidlig, selv om jeg kom inn så raskt som det var mulig (F5 inntil linken skiftet til "Kjøp billetter", så ca 2 sekunder over kl 10:00).

Lykke til til dere som har kjøpt billetter, håper det blir en bra kamp med ganske toppede lag. Prisen er helt hinsides, men så var det vel neppe gratis å få United (og Atletico) til Norge heller.

Fra det jeg leste av kommentarer på united.no, så var mange frustrerte. Flere hadde stått i kø i 5-6 timer, bare for å bli sendt tilbake til start uten å få kjøpe billetter, og mange skrev at det ikke gikk an å kjøpe selv om de hadde lagt billetter i handlekurven (tom kurv likevel). Så timet ting ut, og man var tilbake til start i køen. Ekstremt frustrerende. Fatter ikke hvorfor man ikke brukte billettservice i stedet. De har vertfall kapasitet til slike prosesser, selv om de tar fett betalt i ekstragebyr. Kjøpte et par billetter til Bruce Springsteen her om dagen til min mor, og det gikk lett som bare det etter noen få minutters venting.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Pangaea wrote:30 May 2022, 10:29 Lykke til til dere som har kjøpt billetter, håper det blir en bra kamp med ganske toppede lag. Prisen er helt hinsides, men så var det vel neppe gratis å få United (og Atletico) til Norge heller.
Akkurat prisnivået er det vel NFF gjennom sitt eierskap i Ullevaal Stadion som står bak. Tror ikke klubbene har noe med det å gjøre egentlig, bortsett fra som du nevner at United og Atletico tepper er billige klubber å få til Norge.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Ja, jeg tenkte ikke at klubbene direkte har noe å mene om prisene, heller at det sikkert koster en god del å få dem til Norge, og at NFF eller hvem som står for arrangeringen/inntektene derfor måtte sette prisene på "neseblod"-nivå for å tjene på det. Uten at jeg vet veldig godt hvordan dette funker for fotball-lag selvsagt.

Nå kom det artikkel på united.no om at alt er utsolgt, bortsett fra enda stivere prisede VIP-billetter. Antar det ligger mye på Finn, men det er uaktuelt. Bare så synd at man legger opp til slikt gjennom å godta 10 billetter per snute. En gavepakke til billetthaier. Og tipper det er mange som har strategisk blitt medlemmer i US i disse dager for å tjene noen gryn. Trist men helt sikkert sant.
post liked by: RedTrafford

andyunited
Posts: 1
Joined: 30 May 2022, 15:07

Hei, noen som har noen ekstra billetter til United - Atletico?
Post Reply