[PL] Crystal Palace - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8516

Takk for det, @Canto. Trudde den siste bird-referansen skulle gå folk hus forbi, men du er på jobb😁🐦 Vi snakkast på kamptrådkonferansen på Kanariøyene i juli😎
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Pancho P wrote: 17 May 2022, 23:41 men du er på jobb😁🐦 Vi snakkast på kamptrådkonferansen på Kanariøyene i juli😎
Alltid våken for slikt. 😊

Den konferansen høres forøvrig ut som en utmerket plan! 👍 😄
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7535
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17415

Pancho P wrote: 17 May 2022, 23:41 Vi snakkast på kamptrådkonferansen på Kanariøyene i juli😎
Godt valg 🏝☀️
Kanariøyene er et utmerket utgangspunkt for å legge strategier.
Slik har det vært helt siden 1492 og Christofer Columbus, minst.
Det gledes 🤩🏝
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Siden det på denne dag er 25 år siden The King la opp som fotballspiller så passer det kanskje med en liten fortelling om den dagen i januar 1995?
Som nevnt så var jeg på den kampen. Med forbehold om at noe kan ha gått i glemmeboka så er dette en liten oppsummering av hvordan en ung nordmann opplevde dagen.
Det startet som vanlig, så vidt jeg husker, med busstur fra Manchester. Det er jo et stykke til London og det ble selvsagt en liten dose forfriskninger underveis. Vel fremme i London dro vi selvsagt på pub og det ble nok noen forfriskninger der og. Kort fortalt så var det en småbrisen kar som vandret med de andre 3-4000 United supporterne til Selhurst Park.

Må innrømme at jeg ikke husker så mange detaljer fra kampen før den store hendelsen. Jeg minnes at det var skikkelig drittvær og relativt kaldt. Men stemningen var som vanlig god blant United-fansen.

Så skjer det. Cantona får, igjen, rødt kort. Vi er selvsagt helt uenig i det der og da. Sett i ettertid var det vel relativt soleklart.
Den gjengse oppfatning av det som så skjer er selvsagt farget av særdeles sterke United-briller og en "liten" promille.
For oss ser det ut som om en tilskuer angriper Cantona og at han prøver å beskytte seg. Stemningen endrer seg drastisk. Man angriper ikke "The King"! Det er mye aggresjon i lufta for å si det pent.
Kampen ender 1-1. En skikkelig drittkamp mener jeg å huske.

Og nå opplever jeg vel noe av det nærmeste jeg kommer 80-talls hooligan-stemning. Nå skal kongen hevnes. Aggresjonen ligger tykt i lufta og det føles som om alle som tilhører hjemmefansen er personlig ansvarlig for det som skjedde.
Det er åpenbart at det er vold og slåssing i luften. Så burde jeg vel slått med på brystet og sagt at jeg var en del av "hevnen", men jeg ble faktisk litt engstelig og snek meg tilbake til bussene sammen med en del andre. Husker vi måtte vente lenge før alle var tilbake på bussen og det var tydelig at noen hadde fått sin hevn. Jeg hørte fortellinger om store gjenger med United-fans som drev klappjakt på "skyldige". Heldigvis var politiet i forkant og fikk stoppet det meste etter hva jeg ble fortalt.

En kan jo bare tenke seg hva som kunne skjedd hvis dette var det glade 80-tall.....

At konsekvensen skulle bli måneder med utestengelse ante jeg jo ikke da. Og det er vel ikke å ta i å konkludere med at med Cantona på banen hadde vi vunnet serien det året og. Det var veldig tydelig resten av sesongen at den kreative kraften var borte.

Så det ble en stor nedtur på Upton Park i siste serierunde, men det er en annen historie:-)
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Pangaea, Belfastboy, Cola2

Deleted User 595

@Jan Anders: Herlig å lese! Kan nesten kjenne på stemninga og det kalde været. Som å hoppe i en tidsmaskin.

Personlig synes jeg dette var lengt bedre lesning enn de leserbrevene som har kommet på United.no i det siste. Takk for at du deler 😄
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8516

Pink Final wrote: 18 May 2022, 07:05 Godt valg 🏝☀️
Kanariøyene er et utmerket utgangspunkt for å legge strategier.
Slik har det vært helt siden 1492 og Christofer Columbus, minst.
Det gledes 🤩🏝
Ikkje sant? 😄 Og så held vi oss innanfor ornitologien 🐤
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235



Rangnick har et siste kort i ermet før ferien. Hannibal fra start!
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Artig med Hannibal! Får bare håpe han klarer å styre tenningsnivå og temperament:-)
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235



Sjefen er på plass!

Håper bortefansen gir han en sikkelig velkomst!
post liked by: Pink Final, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16987
Liker mottatt: 10884

Får ikke sett kampen. For min del er det bare å komme gjennom siste 90 minutter av denne sesongen helskinnet.
Litt spesielt at man må kjempe om EL, isteden for man taper CL plass og ender i EL.

Håper Garnacho får en del spilletid.
Ellers fint at ten hag ser kampen :thumb_up:
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Feriefotball første 10, labert tempo fra begge lag.
post liked by: Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 2355
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7242
Liker mottatt: 7560

Ikke en jævel som prøver å stoppe Zaha. Håper Ragnick gir ut bok om den jævla gjengen der.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Fernandes spiller Dalot i en kinkig situasjon. Men Dalot ser ut som en skolegutt der.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Zaha, 1-0. Elendig pasning fra Bruno, før Dalot og Lindelöf løper i veien for hverandre når de prøver å takle.
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Jan Erik wrote: 22 May 2022, 17:39 Ikke en jævel som prøver å stoppe Zaha. Håper Ragnick gir ut bok om den jævla gjengen der.
Fikk du med deg hvem som hadde den nydelige målgivende pasningen?
Jeg mener Bruno skal ha all skyld.

Overhodet ikke første gang han prøver på disse tversoverpasningene direkte fra kast. Elendig.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, messilingard
Post Reply