Vålerenga
-
Topic author - Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 36866
- Liker mottatt: 27498
Har ikke sett en Brann kamp på lang tid må innrømmes.
Ser de diskuterer det du nevner på Bataljonen.no @Pancho P.
Trommer, spontanitet osv.
Under tråden Tribunekulur på side 16 feks, ligger disse to innleggene
Så ille at de sto på hver sin tribune, og det kom vel nærmest til håndgemeng under en match på Marienlyst i Drammen.
Virker som Brann er der nå.
Uenighet mellom ulike fraksjoner om jeg leser rett på Bataljonen.no.
Mellom noe som kalles felt Z og de i midten som kaller seg Store Stå?
Jeg hadde ikke vært på match på rundt 10 år, før jeg så smått begynte å gå i fjor senhøst igjen.
Er både enig og uenig hva stemning angår.
Ikaros, som er ultras gjengen skaper et enormt trøkk.
Og får med seg resten av Klanen på Østblokka.
Om Brann klarer større trøkk og volum enn 4.000 der, blir jeg imponert.
Ikaros skaper altså trøkk, men enig i at evighetssanger ikke er like sjarmerende som den britiske stilen.
Nå er det ikke slik at den har blitt borte fra Enga.
Masse av de gamle sangene som går, UTEN tromme.
Det er gjerne disse som engasjerer enda flere, feks langsiden Patriot, sånn at kanskje 1-2 tusen der også blir med.
Feks på vekselropet Kom igjen Enga.
Pluss noe jeg mener Enga er nummer en på i Norge.
Humor.
Komme opp med sanger som tar situasjonen på kornet, eller snur ting totalt på hodet.
Leser at Brann har flere sanger gående samtidig.
Litt som da Enga var på Ullevål for 10 ish år siden.
Eller United på Old Trafford for den saks skyld.
Det ødelhger litt for trøkket når flere sanger går samtidig.
Vi er ofte enige @Pancho P.
Kanskje ikke helt her.
Kunne vært så gøy med en cupfinale mellom Vålerenga og Brann.
Det hadde blitt all in fra begge leire.
Jeg er ganske sikker på at Enga fansen hadde vunnet på tribunen, sorry
..
Pga sin samkjørthet, humor og store variasjon av sanger.
Ser de diskuterer det du nevner på Bataljonen.no @Pancho P.
Trommer, spontanitet osv.
Under tråden Tribunekulur på side 16 feks, ligger disse to innleggene
Der er jeg og enig. Det er å banne i kirken, men Østblokken har blitt ganske imponerende siste året. Eneste tribunen i Norge som kan minne litt om Dortmund sin «gule vegg».
Når det gjelder trommer og ultras vs den mer britisk inspirerte var jo det svært opphetet hos Vålerenga for noen år siden.Jeg var på Intility i fjor i jobbsammenheng mot Glimt i cupen og den tribunen deres er milevis foran Frydenbø når det kommer til samkjøring.
Årsaken er nok litt sammensatt av at tribunen der ikke er delt opp på midten som Fydenbø er, samtidig som de ikke har tre fraksjoner som starter hver sin sang og er veldig ødeleggende.
Folk kan si mye om den gjengen borte på andre siden av fjellet, men organisering kan de.
Hadde de ulike fraksjonene på Frydenbø svelge noen kameler og snakket sammen, så hadde det garantert blitt den tribunen i Norge med mest trøkk. Men det blir dessverre med drømmen kan det virke som.
Så ille at de sto på hver sin tribune, og det kom vel nærmest til håndgemeng under en match på Marienlyst i Drammen.
Virker som Brann er der nå.
Uenighet mellom ulike fraksjoner om jeg leser rett på Bataljonen.no.
Mellom noe som kalles felt Z og de i midten som kaller seg Store Stå?
Jeg hadde ikke vært på match på rundt 10 år, før jeg så smått begynte å gå i fjor senhøst igjen.
Er både enig og uenig hva stemning angår.
Ikaros, som er ultras gjengen skaper et enormt trøkk.
Og får med seg resten av Klanen på Østblokka.
Om Brann klarer større trøkk og volum enn 4.000 der, blir jeg imponert.
Ikaros skaper altså trøkk, men enig i at evighetssanger ikke er like sjarmerende som den britiske stilen.
Nå er det ikke slik at den har blitt borte fra Enga.
Masse av de gamle sangene som går, UTEN tromme.
Det er gjerne disse som engasjerer enda flere, feks langsiden Patriot, sånn at kanskje 1-2 tusen der også blir med.
Feks på vekselropet Kom igjen Enga.
Pluss noe jeg mener Enga er nummer en på i Norge.
Humor.
Komme opp med sanger som tar situasjonen på kornet, eller snur ting totalt på hodet.
Leser at Brann har flere sanger gående samtidig.
Litt som da Enga var på Ullevål for 10 ish år siden.
Eller United på Old Trafford for den saks skyld.
Det ødelhger litt for trøkket når flere sanger går samtidig.
Vi er ofte enige @Pancho P.
Kanskje ikke helt her.
Kunne vært så gøy med en cupfinale mellom Vålerenga og Brann.
Det hadde blitt all in fra begge leire.
Jeg er ganske sikker på at Enga fansen hadde vunnet på tribunen, sorry
Pga sin samkjørthet, humor og store variasjon av sanger.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Rød Pølse, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
Tifo
-
Vålerenga - Brann i cupen ifjor.
I Oslo, så Brann har bortematch.
Klart de er bedre hjemme.
Men her ser man to forskjellige type supporterkultur synes jeg.
Brann står med armene i kors over brystet, Østblokka virker å ha større engasjement, selv på 1-2.
Kjøper ikke argumentet med at fansen ikke er engasjert i kampen, synes det kan virke motsatt ut fra dette klippet.
Tar noen minutter før selve tribune livet i videoen begynner.
Edit: Rettet skrivefeil.
I Oslo, så Brann har bortematch.
Klart de er bedre hjemme.
Men her ser man to forskjellige type supporterkultur synes jeg.
Brann står med armene i kors over brystet, Østblokka virker å ha større engasjement, selv på 1-2.
Kjøper ikke argumentet med at fansen ikke er engasjert i kampen, synes det kan virke motsatt ut fra dette klippet.
Tar noen minutter før selve tribune livet i videoen begynner.
Edit: Rettet skrivefeil.
Last edited by Pink Final on 13 Jun 2024, 06:07, edited 1 time in total.
-
Brann - Vålerenga i Bergen.
Bergens publikummet er unike når det gjelder å møte opp.
Frydenbø tribunen til høyre er vel der de syngende står.
Fra klipp på nett m.m, jeg har rett og slett vondt for å se for meg at de kan skape samme trøkk som Østblokka.
Men to ulike stiler.
Bergens publikummet er unike når det gjelder å møte opp.
Frydenbø tribunen til høyre er vel der de syngende står.
Fra klipp på nett m.m, jeg har rett og slett vondt for å se for meg at de kan skape samme trøkk som Østblokka.
Men to ulike stiler.
Nei, eg trur ikkje vi er så veldig ueinige, @Pink Final
. Trøkket og volumet er sikkert høgare på Østblokka enn på Frydenbø-tribunen, der eg sjølv også står. Hovedpoenget mitt er at trøkk og effektar ikkje nødvendigvis skaper den beste fotballopplevinga. Etter å ha køyrt i over sju timar til Hamar var det litt surt å gå glipp av to mål fordi Lounge Boyz på død og liv skulle vifte med dei gigantiske flagga sine under heile kampen. På heimturen (nye sju timar) lurte eg faktisk på om eg hadde vore på fotballkamp eller sangarstemne på Hedmarken med innlagt flaggvifting
Eg veit ikkje korleis det er på Intility, men forsangarane på Frydenbø-tribunen og på bortekampane til Brann ser ikkje på sjølve kampen. Dermed verkar det tilfeldig kva sangar som blir sunge og av og til blir timingen merkeleg (som i tilfellet dystre og monotone sangar når Brann pressar som verst). Eg syng jo med på dei for å halde oppe stemningen, men eg synest det blir feil når eit par capos hysjar, kjeftar og dirigerer når folk sluttar å synge på ein sang når det oppstår ein målsjanse. Det er den spontane supporterkulturen eg føler meg mest heime i (les: Felt Z).
Som du @Pink Final korrekt nemner, er det den generelle entusiasmen rundt Brann i heile byen (og store delar av Vestlandet) som er klubben sin største forse. I går møtte eg i jobbsamanheng ei ung jente som med tårer i augene kunne fortelle kor viktig Brann hadde blitt for ho fordi klubben har satsa så hardt på kvinnefotballen. Sjølv hadde ho begynt å gå fast på Stadion nettopp pga dette. Stoltheita over klubben er på eit ekstremt høgt nivå både pga det som skjer på og utanfor bana. Ikkje minst fordi ein ser kor ille det kan gå, jfr. det famøse nachspielet.
Så det kokar nok ned til kva supporterkultur ein føretrekk. Eg står på at Brann stadion (ikkje Frydenbø-tribunen) gir den beste fotballopplevinga i landet. Fordi den totale entusiasmen på heile stadion, og ikkje berre blant ultras er så god for tida.
Frykta mi er at Bataljonen, BGG, Lounge Boyz, Brann Youths og dei andre ultras-grupperingane på Frydenbø skal i større definere kva god og "rett" supporterkultur er og at dei skal ta "monopol" på rett support. Om dei får viljen sin, vil nok trøkket og volumet bli betre, men eg er redd for at mange av dei av oss som står med armane i kors (jepp, eg er blant dei og er i bildet i løpet av kvar kamp
) må finne seg ein annan plass.
Eg veit ikkje korleis det er på Intility, men forsangarane på Frydenbø-tribunen og på bortekampane til Brann ser ikkje på sjølve kampen. Dermed verkar det tilfeldig kva sangar som blir sunge og av og til blir timingen merkeleg (som i tilfellet dystre og monotone sangar når Brann pressar som verst). Eg syng jo med på dei for å halde oppe stemningen, men eg synest det blir feil når eit par capos hysjar, kjeftar og dirigerer når folk sluttar å synge på ein sang når det oppstår ein målsjanse. Det er den spontane supporterkulturen eg føler meg mest heime i (les: Felt Z).
Som du @Pink Final korrekt nemner, er det den generelle entusiasmen rundt Brann i heile byen (og store delar av Vestlandet) som er klubben sin største forse. I går møtte eg i jobbsamanheng ei ung jente som med tårer i augene kunne fortelle kor viktig Brann hadde blitt for ho fordi klubben har satsa så hardt på kvinnefotballen. Sjølv hadde ho begynt å gå fast på Stadion nettopp pga dette. Stoltheita over klubben er på eit ekstremt høgt nivå både pga det som skjer på og utanfor bana. Ikkje minst fordi ein ser kor ille det kan gå, jfr. det famøse nachspielet.
Så det kokar nok ned til kva supporterkultur ein føretrekk. Eg står på at Brann stadion (ikkje Frydenbø-tribunen) gir den beste fotballopplevinga i landet. Fordi den totale entusiasmen på heile stadion, og ikkje berre blant ultras er så god for tida.
Frykta mi er at Bataljonen, BGG, Lounge Boyz, Brann Youths og dei andre ultras-grupperingane på Frydenbø skal i større definere kva god og "rett" supporterkultur er og at dei skal ta "monopol" på rett support. Om dei får viljen sin, vil nok trøkket og volumet bli betre, men eg er redd for at mange av dei av oss som står med armane i kors (jepp, eg er blant dei og er i bildet i løpet av kvar kamp
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Can2, Pink Final, Belfastboy, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
@Pink Final , denne artikkelen stod i lokal avisen i dag Dalane Tidene. Det er en pluss artikkel så jeg har kopiert den. Fikk ikke med bilder
FOTBALL FOLK EIK
Bjørn har et «problematisk» forhold til EIK: – Påskekyllinger er fy-fy hjemme hos oss
KJÆRLIGHETEN: Bjørn Haugen markerer seg på kampdag. Balkongflagget må kysses både når det henges opp og tas ned. – Det er en ærbødig seremoni som må gjennomføres, sier han. Søndag kommer kjærligheten til Egersund.
Sondre Røhmen
Taxi-Bjørn har bodd i Egersund i 14 år, og på søndag kommer hans store kjærlighet til byen for aller første gang. Og det er ikke kona vi snakker om.
For abonnenter
Bjørn Haugen og en kongeblå taxi møter Dalane Tidende på taxisentralen i Egersund.
Han har kjørt taxi i omtrent elleve år. For fem år siden fikk han eget løyve. Da det var på tide å bytte taxi og han kom over den kongeblå fargen, var det ingen tvil.
– Den skulle jeg ha. Ferdig diskutert. De leverte, og den er så kongeblå som du får det, sier Bjørn.
Han er fra ei bygd nord for Oslo – Hadeland – og elsker jobben sin. Han hadde en bakgrunn innen lager og logistikk, primært rettet mot kundebehandling, før han begynte som taxisjåfør.
– Jeg har alltid elsket den direkte kontakten med kunden og det nære forholdet man kan ha til folk på en arbeidsplass. Og det er vel det som gjør at jeg trives såpass godt med denne jobben også. Som taxisjåfør i en liten by som Egersund, har man mulighet til å ha et helt annet forhold til kundene sine enn hva man har i de store byene. Man utfyller på en måte flere roller; familieterapeut, klovn, syndebukk og hobbypsykolog. Det er variasjonen som gjør at jeg føler meg såpass vel hjemme i dette yrket, sier han.
KONGEBLÅ: Taxien Bjørn kjører er kongeblå. Han har også flere kjennemerker i bilen som forteller om at han har et sterkt forhold til Vålerenga, som for eksempel banneret i bakruta. Foto: Sondre Røhmen
40 år med kjærlighet
Han har sin egen personlige hobbypsykolog, Bjørn. Kjærligheten til den kongeblå fargen kommer fra kjærligheten til fotballaget Vålerenga. Historien om Bjørn og de kongeblå fra hovedstaden startet for over 40 år siden.
– Som bygdegutt hadde jeg ikke noe fotballag å skryte av, men vi opplevde faktisk at vårt lokale lag ble kåret til Norges dårligste i programmet «Tande på programmet» med Tande P. Da jeg var rundt 13–14 år, reiste jeg og kameratene mine ofte inn til Oslo, og gjennom folk vi ble kjent med i byen fikk vi en slags innføring i klubben Vålerenga. Etter hvert som jeg ble eldre, følte jeg mer og mer på stemningen, atmosfæren, samholdet, styrken og betydningen som klubben hadde for befolkningen. Det smittet over på oss, selv om vi ikke bodde der selv. Vi følte på en inkludering som vi ikke opplevde på samme måte der vi kom fra, forteller 57-åringen om starten på sitt livs kjærlighet.
– Hva betyr Vålerenga for deg nå?
– Det betyr det aller meste. Det gir meg motivasjon, styrke, tro på mennesker, glede, energi og en ny gnist, rett og slett. Det å kunne se, føle og høre laget mitt og å se dem opptre på idrettens arena gir meg noe unikt.
Ærbødig seremoni
På kampdager markerer han seg der han bor oppe ved Langevann. Da henges et stort VIF-flagg opp på balkongen, og diverse gensere og andre rekvisitter finnes frem på kampdagen.
– Hvor viktig er det for deg?
– Veldig. Siden jeg ikke kan være til stede på kampene, har jeg heller valgt å bruke effektene og engasjementet til å gi min støtte. Balkongflagget må henges opp – hvis ikke blir det tap. Lykkeundertøy er jo en klassiker. Skjerf, jakker, hatter, effekter osv. Alt må være på plass. Det løfter meg under kampen, sier han.
– Det er jo små rutiner man må gjøre også. Jeg må kysse flagget før jeg henger det opp for å vise min kjærlighet til klubben, samt kysse det når jeg tar det ned igjen. Det er en ærbødig seremoni som må gjennomføres, sier han.
«MITT VÅLERENGA»: Sangen er kjent som en av de flotteste klubbsangene i Norge, og den spilles av mye i taxien til Bjørn, som synger når han tar med DT på en rundtur i Egersund. Foto: Sondre Røhmen
Forbyr påskekyllinger
Kona Elin Skadberg Leite er grunnen til at Bjørn flyttet til Egersund, men deler ikke den samme lidenskapen for Vålerenga. Dog fikk hun kjapt merke Bjørns kjærlighet for klubben, kan han fortelle.
– Som VIF-supporter har man en viss avsky for Lillestrøm (erkerivalen, journ.anm.), og fargene deres er gult og svart. Så da det ble snakk om å flytte hit til Egersund, ga jeg klar beskjed om at dersom hun hadde noe gult, måtte det ut av huset før jeg i det hele tatt vurderte å flytte inn. Av samme grunn er påskekyllinger fy-fy inne hos oss, samt andre gule ting. Hun mener vel at jeg «kanskje» har dratt det litt for langt; Det er så vidt at jeg bruker blinklys, av prinsipp, fordi det er gult. Midtstripa på veien er gul, og du har trafikkskilt som er gule. Jeg prøver å holde meg til de blå skiltene, ler han.
Felte en tåre
Dermed er også forholdet hans til «Tigrene» noe problematisk.
– Jeg må være såpass ærlig å si at jeg ikke har fulgt med mye på klubbens framgang før nå. Om jeg lukker øynene og unngår å se fargene, må jeg jo si at de har imponert meg stort. De har vist en vinnermentalitet og ståpåvilje som det står respekt av. Prestasjonsmessig har jeg all mulig respekt for dem, men det forutsetter at jeg lukker øynene, gjentar han.
Bjørn innrømmer at han felte en tåre da det oppsiktsvekkende nedrykket fra Eliteserien var et faktum i fjor høst. Men han tror det kommer noe godt ut av det. Blant annet fordi flere Obos-ligakamper enn eliteseriekamper spilles i nærheten av Egersund.
Han krysset kjapt av 16. juni på kalenderen sin, da han skjønte hva som skulle skje. På søndag kommer hans store kjærlighet til «Okka by» for aller første gang.
KONTRASTER: Det ble en tårevåt avslutning på fjorårssesongen for både Vålerenga og EIK. Skuffelsen var stor for de kongeblå og Bjørn Haugen da nedrykket var et faktum, mens EIK ennå svever etter opprykket. Foto: Annika Byrde (NTB) / Kjell Åvendal (DT)
Frir til billettinnehavere
– Skal du på kampen?
– Nei. Jeg var nok litt optimistisk, og tida løp fra meg av ulike årsaker. Det endte med at jeg ikke fikk tak i billetter. Jeg har prøvd på flere måter, men det har vist seg å ikke være lett. Det er synd, og det er vondt. Så jeg må jo si at hvis noen snille, gode sjeler der ute har en ekstra billett, vet jeg om hvert fall én person som kan ha bruk for den, hinter han med et smil.
Kamp i B&G Parken eller ikke – på søndag henger flagget på balkongen igjen.
– Jeg tipper 3–1 til Vålerenga, avslutter Bjørn.

FOTBALL FOLK EIK
Bjørn har et «problematisk» forhold til EIK: – Påskekyllinger er fy-fy hjemme hos oss
KJÆRLIGHETEN: Bjørn Haugen markerer seg på kampdag. Balkongflagget må kysses både når det henges opp og tas ned. – Det er en ærbødig seremoni som må gjennomføres, sier han. Søndag kommer kjærligheten til Egersund.
Sondre Røhmen
Taxi-Bjørn har bodd i Egersund i 14 år, og på søndag kommer hans store kjærlighet til byen for aller første gang. Og det er ikke kona vi snakker om.
For abonnenter
Bjørn Haugen og en kongeblå taxi møter Dalane Tidende på taxisentralen i Egersund.
Han har kjørt taxi i omtrent elleve år. For fem år siden fikk han eget løyve. Da det var på tide å bytte taxi og han kom over den kongeblå fargen, var det ingen tvil.
– Den skulle jeg ha. Ferdig diskutert. De leverte, og den er så kongeblå som du får det, sier Bjørn.
Han er fra ei bygd nord for Oslo – Hadeland – og elsker jobben sin. Han hadde en bakgrunn innen lager og logistikk, primært rettet mot kundebehandling, før han begynte som taxisjåfør.
– Jeg har alltid elsket den direkte kontakten med kunden og det nære forholdet man kan ha til folk på en arbeidsplass. Og det er vel det som gjør at jeg trives såpass godt med denne jobben også. Som taxisjåfør i en liten by som Egersund, har man mulighet til å ha et helt annet forhold til kundene sine enn hva man har i de store byene. Man utfyller på en måte flere roller; familieterapeut, klovn, syndebukk og hobbypsykolog. Det er variasjonen som gjør at jeg føler meg såpass vel hjemme i dette yrket, sier han.
KONGEBLÅ: Taxien Bjørn kjører er kongeblå. Han har også flere kjennemerker i bilen som forteller om at han har et sterkt forhold til Vålerenga, som for eksempel banneret i bakruta. Foto: Sondre Røhmen
40 år med kjærlighet
Han har sin egen personlige hobbypsykolog, Bjørn. Kjærligheten til den kongeblå fargen kommer fra kjærligheten til fotballaget Vålerenga. Historien om Bjørn og de kongeblå fra hovedstaden startet for over 40 år siden.
– Som bygdegutt hadde jeg ikke noe fotballag å skryte av, men vi opplevde faktisk at vårt lokale lag ble kåret til Norges dårligste i programmet «Tande på programmet» med Tande P. Da jeg var rundt 13–14 år, reiste jeg og kameratene mine ofte inn til Oslo, og gjennom folk vi ble kjent med i byen fikk vi en slags innføring i klubben Vålerenga. Etter hvert som jeg ble eldre, følte jeg mer og mer på stemningen, atmosfæren, samholdet, styrken og betydningen som klubben hadde for befolkningen. Det smittet over på oss, selv om vi ikke bodde der selv. Vi følte på en inkludering som vi ikke opplevde på samme måte der vi kom fra, forteller 57-åringen om starten på sitt livs kjærlighet.
– Hva betyr Vålerenga for deg nå?
– Det betyr det aller meste. Det gir meg motivasjon, styrke, tro på mennesker, glede, energi og en ny gnist, rett og slett. Det å kunne se, føle og høre laget mitt og å se dem opptre på idrettens arena gir meg noe unikt.
Ærbødig seremoni
På kampdager markerer han seg der han bor oppe ved Langevann. Da henges et stort VIF-flagg opp på balkongen, og diverse gensere og andre rekvisitter finnes frem på kampdagen.
– Hvor viktig er det for deg?
– Veldig. Siden jeg ikke kan være til stede på kampene, har jeg heller valgt å bruke effektene og engasjementet til å gi min støtte. Balkongflagget må henges opp – hvis ikke blir det tap. Lykkeundertøy er jo en klassiker. Skjerf, jakker, hatter, effekter osv. Alt må være på plass. Det løfter meg under kampen, sier han.
– Det er jo små rutiner man må gjøre også. Jeg må kysse flagget før jeg henger det opp for å vise min kjærlighet til klubben, samt kysse det når jeg tar det ned igjen. Det er en ærbødig seremoni som må gjennomføres, sier han.
«MITT VÅLERENGA»: Sangen er kjent som en av de flotteste klubbsangene i Norge, og den spilles av mye i taxien til Bjørn, som synger når han tar med DT på en rundtur i Egersund. Foto: Sondre Røhmen
Forbyr påskekyllinger
Kona Elin Skadberg Leite er grunnen til at Bjørn flyttet til Egersund, men deler ikke den samme lidenskapen for Vålerenga. Dog fikk hun kjapt merke Bjørns kjærlighet for klubben, kan han fortelle.
– Som VIF-supporter har man en viss avsky for Lillestrøm (erkerivalen, journ.anm.), og fargene deres er gult og svart. Så da det ble snakk om å flytte hit til Egersund, ga jeg klar beskjed om at dersom hun hadde noe gult, måtte det ut av huset før jeg i det hele tatt vurderte å flytte inn. Av samme grunn er påskekyllinger fy-fy inne hos oss, samt andre gule ting. Hun mener vel at jeg «kanskje» har dratt det litt for langt; Det er så vidt at jeg bruker blinklys, av prinsipp, fordi det er gult. Midtstripa på veien er gul, og du har trafikkskilt som er gule. Jeg prøver å holde meg til de blå skiltene, ler han.
Felte en tåre
Dermed er også forholdet hans til «Tigrene» noe problematisk.
– Jeg må være såpass ærlig å si at jeg ikke har fulgt med mye på klubbens framgang før nå. Om jeg lukker øynene og unngår å se fargene, må jeg jo si at de har imponert meg stort. De har vist en vinnermentalitet og ståpåvilje som det står respekt av. Prestasjonsmessig har jeg all mulig respekt for dem, men det forutsetter at jeg lukker øynene, gjentar han.
Bjørn innrømmer at han felte en tåre da det oppsiktsvekkende nedrykket fra Eliteserien var et faktum i fjor høst. Men han tror det kommer noe godt ut av det. Blant annet fordi flere Obos-ligakamper enn eliteseriekamper spilles i nærheten av Egersund.
Han krysset kjapt av 16. juni på kalenderen sin, da han skjønte hva som skulle skje. På søndag kommer hans store kjærlighet til «Okka by» for aller første gang.
KONTRASTER: Det ble en tårevåt avslutning på fjorårssesongen for både Vålerenga og EIK. Skuffelsen var stor for de kongeblå og Bjørn Haugen da nedrykket var et faktum, mens EIK ennå svever etter opprykket. Foto: Annika Byrde (NTB) / Kjell Åvendal (DT)
Frir til billettinnehavere
– Skal du på kampen?
– Nei. Jeg var nok litt optimistisk, og tida løp fra meg av ulike årsaker. Det endte med at jeg ikke fikk tak i billetter. Jeg har prøvd på flere måter, men det har vist seg å ikke være lett. Det er synd, og det er vondt. Så jeg må jo si at hvis noen snille, gode sjeler der ute har en ekstra billett, vet jeg om hvert fall én person som kan ha bruk for den, hinter han med et smil.
Kamp i B&G Parken eller ikke – på søndag henger flagget på balkongen igjen.
– Jeg tipper 3–1 til Vålerenga, avslutter Bjørn.
post liked by: Pink Final
-
Tusen hjertelig for at du postet denne fra Dalane Tidene @Buchan.
Det satte jeg pris på
.
Artig lesning
.
—————————-
4 busser med Enga supportere reiser bort dit.
Egersund har satt opp en stillas tribune.
Fått rundt 200 billetter Vålerenga da?
1200 til hjemmefansen.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Klipp fra bla.Brann stadion fra 2.30.
Det satte jeg pris på
Artig lesning
—————————-
4 busser med Enga supportere reiser bort dit.
Egersund har satt opp en stillas tribune.
Fått rundt 200 billetter Vålerenga da?
1200 til hjemmefansen.

Klipp fra bla.Brann stadion fra 2.30.
post liked by: Buchan
De har økt til 1400 for hjemmefansen. Det er utsolgt på på nett, men det kan kjøpes noen billetter i billett luka før kamp start. Bare stå plasser
. Jeg fikk billett i dag. De har økt antallet på borte billetter også, vet ikke hvor mange.
Gleder meg til kamp, det blir fint med litt pyro i Okka by

Gleder meg til kamp, det blir fint med litt pyro i Okka by
Last edited by Buchan on 16 Jun 2024, 09:10, edited 1 time in total.
-
Artig at du fikk billett @Buchan.
Skriv gjerne noen setninger her inne.
Eller et helt reisebrev, i denne sammenheng gjelder ikke less is more
.
Synes jeg leste at de økte med 75 billetter for bortefansen.
Tipper det blir god stemning mellom de to tilhenger gruppene.
Tror Klanen er litt sjarmert av Egersund, og over å skulle møte dem for første gang.
Skriv gjerne noen setninger her inne.
Eller et helt reisebrev, i denne sammenheng gjelder ikke less is more
Synes jeg leste at de økte med 75 billetter for bortefansen.
Tipper det blir god stemning mellom de to tilhenger gruppene.
Tror Klanen er litt sjarmert av Egersund, og over å skulle møte dem for første gang.
Vålerenga har fått 275 billetter.
Se om du for lest denne fra Stavanger Aftenblad.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/B03E ... r-eksotisk
Se om du for lest denne fra Stavanger Aftenblad.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/B03E ... r-eksotisk
-
Får ikke lest den @Buchan.
Men koster jo bare 1 kr å klatre over betalingsmuren.
Her er fra Vålerenga på nett.
Og et skråblikk på Okka by sett med et par VIF øyne.
https://www.vpn.no/2024/06/14/vpn-myser ... more-55444
Men koster jo bare 1 kr å klatre over betalingsmuren.
Her er fra Vålerenga på nett.
Og et skråblikk på Okka by sett med et par VIF øyne.
https://www.vpn.no/2024/06/14/vpn-myser ... more-55444
Den artikkelen er verdt 1 kr @Pink Final
I tillegg til Sæternes så begynte både Valon og Veton Berisha sin karriere i Egersund IK. For de som har levd en stund husker kanskje Bryne sin solide back Kjell Iversen, og spiss Jan Kjell Skulstad. Begge de kom fra Egersund IK.
Mye er relatert til fisk i Egersund, men Akers Solution tidligere Kværner Brug er den største arbeidsplassen.
Berntsen Brygghus er kjent ikke bare for eplemost, men også for sin gode Rogalands Pils
. Nå lager de også Gin og Whisky.
Jeg går mye tur i fjellet/marka, men har ennå ikke vært på Trollpikken
. Det er en enkel tur, Berntsen Brygghus har også laget Trollpikken øl
.
I tillegg til Sæternes så begynte både Valon og Veton Berisha sin karriere i Egersund IK. For de som har levd en stund husker kanskje Bryne sin solide back Kjell Iversen, og spiss Jan Kjell Skulstad. Begge de kom fra Egersund IK.
Mye er relatert til fisk i Egersund, men Akers Solution tidligere Kværner Brug er den største arbeidsplassen.
Berntsen Brygghus er kjent ikke bare for eplemost, men også for sin gode Rogalands Pils
Jeg går mye tur i fjellet/marka, men har ennå ikke vært på Trollpikken
-
Takk for det du forteller om Egersund @Buchan.
Tror det blir en fin match i morgen, og funny på tribuna.
Ser noen Enga supportere trekker sammenligning til Surnadal 1991.
Der hjemmefansen hadde stelt til tidenes grillfest for ‘beryktede’ Klanen.
Det ble vennskap for alltid.
Surnadal og Vålerenga
.
https://www.tk.no/surnadal/fotball/spor ... 5-51-51004
Surnadal er eneste klubben som får ha skjerfet sitt hengende på Bohemen.
Kan Egersund oppnå det samme?

(Liker btw å gå turer i naturen jeg også, balsam for kropp og sinn).
Tror det blir en fin match i morgen, og funny på tribuna.
Ser noen Enga supportere trekker sammenligning til Surnadal 1991.
Der hjemmefansen hadde stelt til tidenes grillfest for ‘beryktede’ Klanen.
Det ble vennskap for alltid.
Surnadal og Vålerenga
https://www.tk.no/surnadal/fotball/spor ... 5-51-51004
Surnadal er eneste klubben som får ha skjerfet sitt hengende på Bohemen.
Kan Egersund oppnå det samme?
(Liker btw å gå turer i naturen jeg også, balsam for kropp og sinn).
Her kan du lese kampprogrammet. Mye om Vålerenga her @Pink Final 
http://eik-historie.no/kampprogrammer_2024/07-vif.pdf
http://eik-historie.no/kampprogrammer_2024/07-vif.pdf