Nent/Viaplay fra 22/23-sesongen

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

GBailey wrote: 31 May 2022, 13:13 @Cola2: Ser man får tilgang til TV2 Play via NENT. Men så vidt jeg forstår, gjelder ikke dette TV2 sine premiumpakker som inneholder Champions League eller annen fotball. Altså må man kjøpe dette i tillegg, noe som vil koste 399,- i mnd.
TV2 Play Total m/ Champions League: https://play.tv2.no/pakker

Da blir regnestykket: 799,- + 399,- = 1198,- i mnd.

Dette beløpet vil og nærmest garantert stige ytterligere ett par hundrelapper om ett par år.
Ahhhaa, der ser jeg det, lure pakke uten CL, og der er vi ikke dette året, og hva neste år bringer vet vi ikke.
Har vi samme manager 2023-24 og fått en fot inn.
(Prisen endres til 399,-/mnd etter 1. august)
Skjermbilde 2022-05-31 kl. 14.19.35.png
Skjermbilde 2022-05-31 kl. 14.19.35.png (126.25 KiB) Viewed 1130 times
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Unnskyld hvis dette er provoserende, men jeg har faktisk problemer med å ta inn over meg at folk er villige til å betale så syke summer for å se fotball. Litt avhengig av hva man "kjøper", så er det snakk om ca 10 000 til 14 000 kr i året. Greit, for noen er sikkert det vekslepenger å regne, men jeg kan ikke unnskylde å bruke så mye på noen TV-abonnementer vertfall, heller ikke moralsk. Som andre har sagt allerede, så lenge vi er villige til å betale det her, så vil prisene fortsette å galoppere oppover. Det som for ikke lenge siden var 3-400/mnd er nå blitt 1200/mnd. Om 2-3 år er det kanskje 2000/mnd. 3000? Hvor går grensen? Hvor mye er dere villig til å betale for gildet?

Jeg synes faktisk supporterklubbene i landet burde slått seg sammen og prøvd en slags samlet front mot TV-selskapene. Joda, de er ikke demokratiske organisasjoner i den forstand, men det her er totalt sinnssykt og noen må nesten prøve å gjøre litt motstand.
post liked by: Cola2, RedTrafford, Pink Final, Schmeichel
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@GBailey + @Pangaea + @Pink Final
Her er jeg totalt 110% enig med @Pangaea , supporterklubbene inn samlet og si i fra.
Dette blir for dyrt for "mann i gata"
Vi kan klage over Glazer, at ting ikke skjedde når de kjøpte klubben vår.
Nå kan vi FAKTISK med diverse supporter klubber si i fra at dette er gått over alle grenser for dyrt!
Da er det bedre med å betale hva vi ser på der og da.
@Dag Langerød leser du hva jeg skriver og hva vi supportere mener?
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Pink Final, Ryder

Topic author
Deleted User 595

Visste ikke at @Dag Langerød var bruker her inne. Men hvis han er det, håper jeg han leser gjennom denne tråden. Forhåpentligvis kan han kontakte Liverpools supporterklubb, og få til et prosjekt på tvers av de største grupperingene, der man samlet oppfordrer til masseboikott.

Nytter i alle fall ikke å sende ett åpent brev til NENT, slik man gjorde med TV2 i fjor. Det faller naturligvis for døve ører. Det må langt sterkere lut til. Det eneste som fungerer er om abonnentene frafaller i massiv skala.

Det er egentlig siste håp. Enten dét, eller så sitter vi her om 5 år, og har rett og slett ikke råd til å følge engelsk fotball. Da må vi dødelige med normal inntekt prioritere bl.a. mat, drivstoff, og strøm, fremfor underholdning.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Ryder, Pangaea, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

GBailey wrote: 31 May 2022, 19:44 Visste ikke at @Dag Langerød var bruker her inne. Men hvis han er det, håper jeg han leser gjennom denne tråden. Forhåpentligvis kan han kontakte Liverpools supporterklubb, og få til et prosjekt på tvers av de største grupperingene, der man samlet oppfordrer til masseboikott.
Var faktisk ikke klar over det selv, men prøve med @ og navnet dermed kom han opp som bruker av forumet. ;-) :hah:

Men om han er innom å leser her vet jeg ikke, men konto har han.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg vet ikke, men vil tippe en mail til redaktøren gir større sjanse for svar enn her.
For her blir jo svaret åpent for alle.

Evt hvis du/dere sender mail til Supporterunionen for britisk fotball med kopi til supporterklubbene til Arsenal. Leeds, Liverpool, Man United og Spurs som er de fem største + evt flere supporterklubber.
post liked by: Cola2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er helt enig i at det har gått over stokk og stein, og at noe må gjøres - gjerne samlet på tvers av supporterklubbene.

Når det er sagt, har jeg visse problemer med å kaste meg på "alternative" løsninger. Å drive med bitcoin-betaling (som jeg har sett noen kreve) osv. er i utgangspunktet helt uaktuelt.
post liked by: Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Enig med deg @Ryder. Jeg er skeptisk til sånne ting. Om jeg hadde vært den typen (*plystre*) så finnes det en side som linker til streaming for alle kamper. Ingen registrering, ingen medlemskap og ingen betaling. Om man bruker VPN vil jeg tro det er relativt trygt.
post liked by: Cola2, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Min "alternative løsning" har mange ganger vært å følge med kampene her og på RedCafe, samt tekst-oppdateringer. Ikke like spennende akkurat, men en ærlig greie vertfall. For mange herrens år siden var jeg innom streaming, særlig for å se akademikamper, men kvaliteten var ofte dårlig, hakket mye, store forsinkelser, og tre tusen falske linker med fare for virus og annet piss. Men husker det var en kanal som hadde god kvalitet og viste MUTV, som på den tiden viste akademilaget, så det var go-to når jeg var student.

Har ikke orket slik lenger i mer voksen alder, og vet ikke engang hvor jeg skulle gått for å finne slikt. Og antar uansett at opplevelsen er omtrent som før, med forsinkelser, hakking og et utall falske og 'farlige' linker.

Men om alternativene sto mellom å betale 10 000 - 14 000 i året for å se United på TV, og å reise til England ~3 ganger i året og se dem live, så hadde jeg valgt Old Trafford 100 av 100 ganger. Får uansett med meg resultatet, og stort sett er det en kar på RedCafe som poster gifs av målene, så får sett dem ganske raskt.

Vi møter på en måte den engelske match-going fan i døra her. Mange der også som ikke har råd til å gå på kamp lenger.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Mitt valg har vært å laste ned en applikasjon, vet at man også kan kjøpe en TV-boks fra denne leverandøren. Applikasjonen gir tilgang til flere tusen kanaler i flere land, i praksis brukes riktignok kun en håndfull. Betaling gjennomførte jeg med et Visa gavekort og kostet rundt 1400 kroner for et år tror jeg.

Jeg bruker alltid VPN samtidig som at jeg kjører applikasjonen. Stort sett så fungerer dette bra, men kampene henger som regel etter 1-2 minutter og man kan oppleve at en treg VPN lokasjon kan gi avbrudd i kampene. Likevel så fungerer dette stort sett greit og det føles relativt trygt selv om at man befinner seg i en gråsone juridisk.

Når det gjelder prisnivået til NENT/TV2 så er det helt uaktuelt for min del å betale de. Har en grei jobb, billig dame og ingen unger så økonomisk skulle jeg fint fått det til. Men at de skal benytte nordmenns betalingsevne til å subsidiere andre land blir helt feil i mine øyne. I tillegg så føles det veldig provoserende at store grupper i samfunnet skal prises ut av fotballen. Noen må ta et standpunkt og mitt er at alternative tjenester absolutt er innafor.
post liked by: Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 480

Jeg følte jeg hang med teknologisk til et stykke utover 2000-tallet. Nå er jeg vel omtrent for en teknologisk dinosaur å regne. Så en del av det som snakkes om her, VPN og masse nye greier er litt gresk for meg. Jeg er enig med dere i at det er hinsides dyrt å følge PL og CL. (Hvem har forresten EL-rettighetene kommende sesong?). Likevel er jeg litt i tenkeboksen. Å være "tvunget" til å se kampene på liten skjerm er ikke så forlokkende det heller. Å reise inn til Scotsman to ganger i uka vil ikke være praktisk gjennomførbart. Å se kamper via alternative løsninger, er en mulighet. Kunne jeg fått det til på PC-skjerm, ville det være akseptabelt, tenker jeg. Vet derimot ikke om det er mulig uten app og "what not" |P . Å sitte hjemme i "United-bula" mi å se kamper på en stor skjerm, er liksom blitt "greia" mi.

Nå har jeg heldigvis fire nevøer i pluss-minus 30-årsalder som tipset om en app. det faktisk var mulig å se uavbrutt kamp på. Liten skjerm er mye bedre enn ingen skjerm. (Sånn rent bortsett fra at ikke alle kamper er like severdige, men det er på en måte en litt annen skål).

Alt tatt i betraktning så er jeg likevel spent på hvilket tilbud NENT kommer opp med. Jeg sendte de en forespørsel om det ville være mulig å se PL-kampene på liniær TV som jeg etter hvert har skjønt er det heter. :yikes: Svaret jeg fikk:
Hei igjen,


Tok litt tid dette.

Foreløbig har vi ikke noe opplysninger om hvorvidt disse kanalene vil være tilgjengelig på Viaplay sin plattform, eller om dette er eksklusivt 3. leverandør (ala Allente, Telia, Telenor osv). Nærmere avklaring kommer nok før sesongstart.
Relativt defensivt synes jeg. De har vel visst en stund at de skulle få rettighetene, og ha et klart opplegg med bla. hvordan få sett kampene på liniær TV før pre-season synes jeg man kan forvente. Slike ting er jo med på føre til at folk finner alternative opplegg. Men deres "død", noen andres brød... Om det i det hele tatt er mulig å få dette til inn i Riks TV-boksen jeg har, er vel litt i det blå.

Jeg så Frankrike-Danmark i går. Tenkte å multitaske mellom den og Belgia-Nederland, men så var det ingen ting på kanalplass 81. Jeg har jo sagt opp TV 2 Premium... :monkey: -Men den er jo heller ikke verdt å ha for bittelite, eller gjerne ikke i det hele tatt uansett.
post liked by: Pink Final, Cola2, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Canto wrote:04 Jun 2022, 21:15 men så var det ingen ting på kanalplass 81. Jeg har jo sagt opp TV 2 Premium... -Men den er jo heller ikke verdt å ha for bittelite, eller gjerne ikke i det hele tatt uansett.
Gikk inn for se hvilken episode i en serie jeg så på, IKKE TILGANG, kom det opp.
Var ikke sikker, dermed lastet jeg ned alle 4 sesongene fra en privat torrent

Topic author
Deleted User 480

@Cola2 Det er
absolutt en mulig løsning. 🙂
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Cola2 wrote: 31 May 2022, 21:48
GBailey wrote: 31 May 2022, 19:44 Visste ikke at @Dag Langerød var bruker her inne. Men hvis han er det, håper jeg han leser gjennom denne tråden. Forhåpentligvis kan han kontakte Liverpools supporterklubb, og få til et prosjekt på tvers av de største grupperingene, der man samlet oppfordrer til masseboikott.
Var faktisk ikke klar over det selv, men prøve med @ og navnet dermed kom han opp som bruker av forumet. ;-) :hah:

Men om han er innom å leser her vet jeg ikke, men konto har han.
Registrert:
08 aug 2018, 20:59

Sist aktiv:
08 aug 2018, 20:59
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Canto wrote: 05 Jun 2022, 09:55 @Cola2 Det er
absolutt en mulig løsning. 🙂
Skal jeg se sport, så skal jeg se det direkte.
Ang MU sine kamper kan man jo se dagen etter på MUTV
Post Reply