Nent/Viaplay fra 22/23-sesongen

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Kanskje det presser seg frem en endring? https://www.dagbladet.no/meninger/farve ... y/78277493
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2, Pink Final, Cola2, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Bra det blir tatt tak i. Har min tvil, men er lov å håpe.
De kan fort drite seg skikkelig ut.
post liked by: Pancho P, Can2, Pwint, Pink Final, Cola2, Blodfink

Topic author
Deleted User 430

Eneste som kommer til å skje er at flertallet av de som allerede har "bent over" og betalt første prisen de kom med nå skynder seg å signere for 12 nye mnd til samme pris..

"Nå er det nok" har vel blitt sagt sånn ca siden Canal Digital satte opp prisen fra 299kr til 349kr pr mnd for et halvt liv siden, så dette kommer bare til å fortsette..
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, Pink Final, Cola2, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Trur du har heilt rett, @Steinar Stenseth. Dei som betaler 649 kr no vil sannsynlegvis betale eit par tusen i månaden om dét skulle bli prisen framover. Det er som den mektige doplangaren som har full kontroll over dei avhengige kundane sine og som kan ta kva pris han vil pga manglande "lovleg" konkurranse. Dei gir uansett blaffen i om produktet er drit, iallefall utfrå den hjelpelause "unnskyldninga" dei gulpa opp i romjula.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint, Cola2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For min del er det eneste alternativet å se kamp ute på pub.

Dersom jeg går ut fra at jeg ser 60 kamper i året (alle United-kampene, resten kan jeg leve uten), blir det ca 150 per kamp å bruke Viaplay. Går jeg på pub, blir det veldig fort enda mer ut i buss og to-tre øl.

Ikke for å forsvare de kriminelle prisene, men det er jo slike regnestykker man er nødt til å sette opp etter hvert.

For min egen del må de gjerne kutte alt av studioanalyse, kommentatorene kan gjerne være engelske (eller norske som sitter på et kott i Oslo). All den fordyrende staffasjen trenger jeg ikke, men virker som rettighetshaverne tror det er slike ting de måles på.

Storklubbene presser jo på for å kunne selge tv-rettigheter til sine egne kamper selv. Høres jo beleilig ut, men vil være døden for alle de litt mindre klubbene.
post liked by: Pancho P, messilingard, Pink Final, Pwint, red, Cola2, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Steinar Stenseth
Leste noen nyheter tidligere om at de ikke har solgt som forventet. En ting er pris, en annen ting er at man har alternativer som er svært billige eller gratis med en tilnærmet like god kvalitet. Kampanje sin sak om dårlige seertall

Er ikke sikkert at jeg har rett, men håpet for at de tjener lite med penger på Premier League er absolutt til stede. Kan hende det er ønsketenkning fra min side dog, jeg skal i alle fall ikke utelukke at det er en mulighet.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 17 Jan 2023, 20:51 For min del er det eneste alternativet å se kamp ute på pub.
Misforstå meg rett her nå, men akkurat her er jeg veldig glad for at jeg har dårligere moralsk kompass. I det minste er lommeboka glad for det!
post liked by: Pancho P, Pwint, Pink Final, Can2, Cola2, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 430

messilingard wrote: 17 Jan 2023, 20:53 alternativer som er svært billige eller gratis med en tilnærmet like god kvalitet.
Man får absolutt alt av fotball, med nøyaktig samme kvalitet, til prisen av halvannen mnd med Viaplay.
De høye herrer mener de taper milliarder av kroner fordi folk benytter seg av andre tjenester. Sannheten er nok at majoriteten av disse ikke ville ha sett på fotball om det ikke fantes alternativer pga prisene de krever. Likevel er logikken å øke prisene enda mer..

Bare å gratulere 👏
post liked by: messilingard, RedTrafford, Pwint, Can2, Pink Final, Cola2, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

@Steinar Stenseth og @Pancho P Jeg betaler 649,- nå, men har en smertegrense. Helt klart. Det er sikkert flere enn meg som tenker likedan. Jeg sier opp nå Viaplay nå, og finner andre alternativer.
post liked by: messilingard, Pink Final, Pwint, RedTrafford, Pancho P, Cola2, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Skjermbilde 2023-01-18 kl. 15.18.50.png
Skjermbilde 2023-01-18 kl. 15.18.50.png (146.77 KiB) Viewed 1551 times
Ingen tom trussel fra meg. Så da har jeg Viaplay nesten ut Mars. Får se hva jeg finner på da .
Skal sjekke ut andre løsninger. Tar gjerne imot tips også (via PM selvfølgelig.)

Måtte bare si hvor lite fornøyd jeg var med både produktet og prisen. Kan jo i det lengste håpe at det kommer en klagestorm som er stor nok til at de snur.
Men, er det noe de driter i, er det slike mailer. Så dette har jeg lite tro på.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, Pwint, Cola2, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Eg sende sjølv ein mail etter dei tekniske problema i desember, men eg fekk sjølvsagt ikkje svar. Pressetalsmannen til Nent sa jo i ettertid at problema berre varte nokre minutt (bl.a. 6-8 minutt på slutten av ein tett kamp) og at det berre var eit fåtall som merka problema (ut frå reaksjonane blant kundane kan det tyde på at det var mange tusen).

Med slike haldningar og omtanke for kundane er det heilt usannsynleg at Nent lyttar til kundane etter den varsla prisauken. All fornuft tilseier at ein burde vise dei den proverbiale langfingeren, men då må ein justere på det moralske kompasset sitt. Trøsten får vere at Nent ikkje veit kva eit moralsk kompass er.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2, Ryder, Pwint, Cola2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Tenker det må en felles front til om de skal lytte.
For eksempel Supporterunionen.
Eller United og Liverpool sammen.

Som nevnt av andre tipper jeg de spekulerer i at en del av oss betaler nærmest uansett hva det vil koste.
Men ett sted går grensen.
Kanskje ikke økonomisk, men prinsipielt.
Føler man(jeg) seg flådd og lurt sier man(jeg) fort opp abonnementet.
Spesielt når den tekniske biten ikke akkurat fungerer knirkefritt.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2, Pwint, Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Kanskje det var kun noen få som hadde problemer.
Bare merkelig at alle de få er på unitedforum bare😬

Syntes det var greit å skrive mail. De trenger å se det med skrift, ikke bare at abonnementet blir avsluttet i stillhet.
For min del så ble det vel bare en pen måte å be dem kysse seg i ræva på.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, Pwint, Cola2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Har sendt mail selv jeg :hah:.
Uten at jeg tror de blir skremt av min ene stemme.
Hadde det ramlet inn 50,000 mailer på en uke derimot..,,
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pwint, Cola2, Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Kan jo late som det blir det samme som å stemme på kommune/stortingsvalg.
Mange tenker jo at "min stemme betyr ikke noe" .
Det er da det er viktig å sende klagemail i dette tilfellet. Tenk om det datt ned 50.000 mailer i kassa deres :-|

I mitt tilfelle hadde jeg fint klart den ekstra hundrelappen, men all sunn fornuft byr meg i mot.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint, Cola2, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Viaplay ved Fjørtoft intervjuer Henriette Steenstrup før Liverpool mot Chelsea på indre bane, er dette en forsmak på hva vi kan forvente med en prisøkning?? :shit: :bomb: :bump:
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink
Post Reply