Folkehøyskole med fotball-linje

Diskusjon rundt nyhets hendelser som er mer dagsaktuelle enn det som diskuteres i Generelt forumet.
Post Reply

Topic author
Deleted User 480

Ser VG har en sak på at "Solskjær var fullstendig mislykket".

De kaller hans manager-tid i klubben blant annet en "Folkehøyskole med fotball-linje". Synes det er rimelig respektløst. Det refereres til en "England-basert skribent" som heter Sivertsen, samt en eller annen Karlsen.

Noen som lirer av seg tirader i beste SO-ME stil, og tilfeldigvis bor i England?

Dere får ha meg unnskyldt hvis dere kjenner til dem og de faktisk har en eller annen pondus. -Men den vinklingen har jeg ikke mye sans for.

-Og, ja, United og Unitedlegender ser jeg gjennom colatykke United-brilleglass.

https://www.vg.no/i/x8kqQR
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Enig @Canto, null respekt fra denne journalisten LS.
Føyer seg inn i rekka av svake moderne journalister.
TKK moderer seg noe, og jeg ser hva han mener om jeg legger godviljen til.
Denne Lars Sivertsen har vært etter Solskjær gang på gang.
Bryr meg 0 om ham.
Hyttetur med Luckhurst 7 dager i uka før LS 😄😄
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 480

😅 Det sier litt om nivået når Lockhurst er å foretrekke @Pink Final! Har tydligvis ikke gått glipp av noe når jeg har misset ut på Lars Sivertsen.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Denne Sivertsen er vel ute etter litt merksemd, reknar eg med. Han fokuserer mykje på dei siste månadane til Solskjær, men vel å fullstendig ignorere nordmannen sine sterke periodar.

Tor-Kristian Karlsen sine kommentarar er etter mitt syn langt på veg korrekte. Han peikar på ei svak sportsleg leiing i løpet av mange år og plasserer skulda der den bør ligge. United har heilt sikkert mangla topp kompetanse i mange ledd, men det kan ikkje leggast på manageren si bør. Tenk på kor tilrettelagt alt er for Pep, Klopp, Nagelsmann & co og kor velsmurt maskineriet i klubbane deira er. Ein kan latterleggjere Solskjær for hans "cultural reboot", men eg trur han fekk til maksimalt ut frå føresetnadane.

Kanskje han prøvde å etterligne Ferguson si rolle, men tida der managerar er klubbyggarar, trenarar m.m. er definitivt forbi. Ein treng også kompetanse på høgste nivå i alle ledd for å oppnå langsiktig suksess. Eg håpar og trur at klubben no har innsett dette og at dei er i ferd med å ta dei rette grepa.

Men å skrive slikt vås som Sivertsen gjer, er ikkje med på å berike debatten.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Topic author
Deleted User 430

Fra ansettelsen som Manchester United-manager i desember 2018 og til han ble sparket i november i fjor, snakket Ole Gunnar Solskjær mye om hvordan han hadde endret kulturen og tenkt langsiktig i den engelske storklubben.

Syns jo det er litt moro at de trekker frem dette som en "kick off" til slakten når det er nettopp mer langsiktig tankegang/struktur som virker å være det som har endret seg mest etter OGS sin ankomst.
Ser man på historikken i klubben de siste 10 årene er det jo lov å spørre seg om de ville gått for RR fremfor Conte om OGS ikke hadde jobbet der i 3 år først..

Er nok mye kan kan "ta" OGS på mtp spill og resultater, men den"usynlige jobben" som har blitt gjort med hierarkiets tankesett virker å være ganske opplagt.
Eller er alt RR sin fortjeneste fordi han har hatt et par forfriskende pk'er de siste ukene og kan tillate seg å uttale seg annerledes enn en manager som skal jobbe der daglig i så mange år som mulig..?
post liked by: messilingard, Pink Final

Topic author
Deleted User 477

En ting til som jeg synes Ole får alt for lite skryt for er satsingen på akademiet. Det har tatt store steg de 3 årene som han var her.
Har jo fått med meg at det ble litt diskusjon om akademiet i Chelsea tråden. Og Akademiet er ryggraden i klubben.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Godt poeng @Steinar Stenseth.

Under Solskjærs tid i klubben har to ting endret seg som jeg tror kan snu skuta for United. Ed Woodward leverte sin oppsigelse og John Murtough ble ansatt. Ikke at Solskjær har tatt noen av disse avgjørelsene, men jeg tror det er grunnlag for å tro at han har kommet med en innflytelse som har påvirket beslutningstakerne i riktig retning.

Solskjær er en bra mann, det kan ingen ta fra han. Og jeg tror han kunne blitt en bra sportsdirektør på sikt. Men som trener på dette nivået så var utviklingen i forhold spillestil for dårlig. Og det er der Solskjær falt igjennom. Når det gjelder Rangnick så har han CVen til å slå litt i bordet og fortelle hva han mener. Rangnick har en historie hvor han nærmest har vært arkitekten bak utviklingen til Redbull-klubbene.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 430

Før negativitet overtok spaltemeterene om OGS var det jo diverse "lekkasjer" om hvordan han hadde imponert og overbevist EW med sin langsiktige tankegang/fokus. Han har riktignok ikke ansvaret for hverken ansettelser eller oppsigelser i hierarkiet over seg, som du sier, @messilingard, men det er jo påfallende hvordan ting så smått begynte å endre seg ved hans ankomst.
Problemet med slike endringer er at de ikke skjer over natten og da er det heller den som er i jobben når endringene blir synlige som får all kred'en. Ikke det at kred er noe verken OGS eller RR virker å være opptatt av, men likevel..

Artikkelen treffer selvsagt på noen punkter, da spesielt fra enkelt utsagn fra Karlsen, men for meg virker det som om artikkelen er skrevet kun med ett mål; diskreditere alt OGS har gjort..

Et lite ps!
Er, forresten, ganske "artig" å lese uttalelser/intervjuer fra OGS i tiden som caretaker og den første sommeren/høsten. Påfallende mye likt, hva ærlighet osv angår, som det som sies nå.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Publisert 03.45 den artikkelen der ja. Det skal ikke stå på dedikasjonen når det gjelder å spre litt negative overskrifter om United. Her er vi oppe natt til lørdag, hvis det er det som må til.

I det siste har jeg sett at det stadig dukker opp artikler om Solskjær i landets nettaviser. Dette er til tross for at det er ca et halvt år siden han fikk sparken og at han har holdt en lav profil og ikke gjort noe i nærheten av nyhetsverdig siden den gang. Det er altså artikler med minimal substans. Jeg vet at United/Solskjær skaper klikk, men det er så mye mer interessant å heller se fremover, enn at hvert eneste individ som har en mening om Solskjær som manager skal komme på trykk i disse avisene.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vil ikke gi dem et klikk, men det har jo gått sport i å spre negativitet om United, og ikke minst Solskjær. For all del, det er gode grunner til å kritisere ting, men ang. Solskjær så er det ikke seriøst lenger og har ikke vært det på lenge. Skal vi tro på det vi leser, så var han komplett udugelig, og er skyld i så godt som alt som er galt med United nå, også ting som han hadde null og niks med å gjøre.

Som sagt før, har jeg veldig lite sans for slik agendadrevet useriøst journalistikk. Det er et tegn på tiden vi lever i, og jeg hater det. Viktigere å bli en internetthelt enn å skrive sannferdig og undersøkende.

Veldig på siden her, men morsomt også. Satte på Turboneger når jeg satte på PCen fordi jeg ikke har hørt på det på årevis. Nå kom akkurat det opp en sang her som heter "F*** the world". Kanskje passende :joy:
post liked by: Pink Final
Post Reply