Matt Judge har fått fyken (eller trukket seg)

Diskusjon rundt nyhets hendelser som er mer dagsaktuelle enn det som diskuteres i Generelt forumet.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det store spørsmålet er jo om alle disse oppsigelsene er «restrukturering» eller «full oppløsning».
At de to speiderne sluttet ble jo sett på som et aktivt grep, men ifølge Andy Mitten var det slett ikke et resultat av at noen mente at noen hadde bedt dem tre til side til fordel for noen bedre.
Suverent om Judge slutter fordi klubben har funnet noen som er bedre egnet. Ikke fullt så bra om det er fordi han har fått nok av rot og etterlater seg et hull klubben ikke har en plan for å fylle.

At det luftes i gangene på OT er nok overveiende positivt. Men føler meg ikke trygg på at det er resultat av en godt planlagt «revolusjon»…
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Ryder wrote: 30 Apr 2022, 00:41 Det store spørsmålet er jo om alle disse oppsigelsene er «restrukturering» eller «full oppløsning».
Betimelig spørsmål, så absolutt når vi snakker det moderne Manchester United.
Jeg håper dette er veloverveide beslutninger, men frykter det like gjerne kan være nok et kaos.
Det moderne Manchester United har vel bare en verdig konkurrent i dårlig klubbdrift i Europa i nyere tid, Hamburg Sportsverein.
post liked by: Pancho P, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Dersom Paul Mitchell kommer inn så tenker jeg at dette er en plan som Murtough og Fletcher har lagt. Kommer det inn ingen nye så er det mer grunn til bekymring. Spesielt med tanke på sjefsspeiderne. Angående Judge så tenker jeg at vi heller kan hente inn en fotballmann for å verdsette spillere, typ Paul Mitchell.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Ein lite ettertrakta tittel dét, @Pink Final - "Europameister i dårleg klubbdrift" 😬 Eg trur krønikarane i framtida ikkje akkurat vil behandle Ed Woodward med silkehanskar.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Pink Final wrote: 30 Apr 2022, 08:18 Det moderne Manchester United har vel bare en verdig konkurrent i dårlig klubbdrift i Europa i nyere tid, Hamburg Sportsverein.
Hver gang jeg ser ordet Sportsverein går tankene til vårt første møte med Espen Eckbos hårsåre karakter - Rhino Thue - som introduserer seg i Nissene på låven i 2001:

"Så spiller jeg og i bandet Gestapo Sportsverein", etterfulgt av noen sekund med den verste teknomusikken man kan oppdrive fra tysk undergrunn.

Et bandnavn som jeg kun hadde forventet å lese i Øverlis striper. 🤣
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

😂😂😂. Og no, @GBailey, fekk eg assosiasjonar til DDR, bandet til Atle Antonsen, Johan Golden, Kristopher Schau m.fl. "Best ohne Ball" 🤣🤣🤣
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Apropos tyske schlagere 😄
HSV har droppet klubbhymnen sin Hamburg meine perle.
Skikkelig tysk den sangen, men innholdet handler om hvor mye bedre Hamburg er enn de andre.
Det ble for drøy kost, selv for Hamburg slik de har holdt på de siste 10-12 år.
Den eneste klubben som aldri hadde rykket ned fra Bündesliga, med den velkjente klokka som skrøt av det.
Den er også fjernet.
Hvem hadde trodd det, at HSV satte seg selv i så dårlig posisjon at både klokka og Meine Perle måtte skrotes.

For å spore tilbake.
Enig i hva @messilingard skriver.
Håper det er slik, at dette er styrt fra klubben med bedre folk på vei inn.
Sikker på at det er slik?
Omtrent like sikker som på at HSV klarer å rykke opp.
Dette er fjerde sesong i Bündesliga 2, og det ser ikke bra ut for dem.
Gjør det for oss?
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

GBailey wrote:29 Apr 2022, 21:11 Stephen Howson gjør mye research, for øvrig. Han er kjent for å være grundig i sine gjennomganger av spillere, trenere og taktikk. Han bruker ikke manus når han snakker, slik TIFO, The Athletic eller Statman Dave gjør, så det høres kanskje lite forberedt ut? Men det er ikke det. Kan det hende du har en liten bias mot han som farger synet litt?
Har ikke noe veldig imot Howson egentlig, da har sikkert tidligere kommentarer blitt misforstått litt. Hører heller på han hele uka enn 10 min med Goldbridge for å si det sånn. Akkurat denne gangen var det nok heller den siden på transfermarkt som var feil, for jeg sjekket opp litt andre kilder etterpå, og Mitchell hadde en større rolle enn bare speider i sine første jobber. Det var det jeg mente, ikke at Mitchell ikke har hatt høye jobber før. Har lagt merke til faktafeil her og der i ting som Howson har sagt, men jeg aner ikke hva slags research-arbeid han gjør. Angående kanalen mer generelt, så foretrekker jeg helt klart når de diskuterer ting med flere personer, heller enn disse enkelte videoene med tåpelige titler som bare blir laget for å generere klikk, likes osv, for å framheve profilen til kanalen på YouTube. Vet ikke hvem av dem som bestemmer slikt, men jeg synes det er motbydelig og bidrar til mindre seriøs dekning av United. Joda, dette er bare fan-kanaler, de er ikke journalister, men synes likevel vi kan tilstreve litt seriøsitet.

Tror det var i denne tråden noen skrev at Mitten hadde skrevet at denne "prosessen" var mer kaotisk og ikke nødvendig godt planlagte skifter av Murtough osv. Er det noe som er mulig å lese utenfor betalingsmurer? Evt hvor?
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pangaea wrote: 30 Apr 2022, 12:52
Tror det var i denne tråden noen skrev at Mitten hadde skrevet at denne "prosessen" var mer kaotisk og ikke nødvendig godt planlagte skifter av Murtough osv. Er det noe som er mulig å lese utenfor betalingsmurer? Evt hvor?
Mitten uttalte seg om dette i The Athletics United-podcast "Talk of the Devils", der han er fast gjest (som regel sammen med Laurie Whitwell).



Tror det var i den nest siste eller tredje siste episoden han snakket om det.
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ryder wrote:30 Apr 2022, 12:57 Tror det var i den nest siste eller tredje siste episoden han snakket om det.
Takk, fant et sted der det var mulig å laste ned uten DRM og slikt piss. Skal høre på dem senere, lastet ned de tre siste.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hørte sekvensen på nytt nå - Mitten sier strengt tatt først og fremst at Rangnick ikke hadde noe med avskjeden å gjøre. Og at det viktigste var et "legal perspective" hva nå det enn betyr. Han sier riktignok også at det var for å få inn nye ideer og strømlinjeforme prosessen - at det var for mange kokker og for mye søl, der fem ulike personer skulle være enstemmige før det ble kjøp.
post liked by: Pangaea
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Vil det si at det skal være mulig å få til spilleroverganger i løpet av en kort tid da.
Altså ikke dra det ut i evigheter å lande en overgang som vi har sett ganske ofte.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Pink Final wrote: 30 Apr 2022, 09:21 Håper det er slik, at dette er styrt fra klubben med bedre folk på vei inn.
Sikker på at det er slik?
Omtrent like sikker som på at HSV klarer å rykke opp.
Dette er fjerde sesong i Bündesliga 2, og det ser ikke bra ut for dem.
Gjør det for oss?
Fristende å kjøre mer sammenligning med den skakkjørte nord tyske klubben fra Europas rikeste by (?).
De vant 4-0 i Ingolstadt i ettermiddag, og er akkurat nå på play off på målforskjell.
(Spiller isåfall mot tredje dårligste i Bündesliga).
De kan klare direkte opprykk også, på bekostning av rivalen Werder Bremen.
Men ‘perlen’ Hamburg har tøffere motstand i de to siste.
Kanskje går de opp?
Det snur for de skakkjørte.
Og da sier vi at situasjonen rundt Matt Judge er planlagt, og at Paul Mitchell overtar 😉
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

@Pink Final: Det er en av de sprekeste resonnementene jeg har sett 🤣👌
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Viktig med logikk @GBailey 😉😆

For å være mer seriøs, United er nok i ganske mye bedre stand enn Hamburg Sportsverein.
Men det er likheter.
Klaus-Michel Kühne blandet seg også i det sportslige i sin tid, som Woody og brødrene Glazer.
Og de har i likhet med United brukt mye penger, kjøpt masse spillere og byttet trenere uten at det ble bedre.
Snarere tvert i mot.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply