Kjedelig at det dør ut...

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Håper RedArmy-brukere oppdager dette forumet ja...synd at man vil bruke Facebook som arena i stedet. Uoversiktelig og eid av Zuckerberg... Hvorfor dele alt med ham? Uforståelig...

Unitedforum.no er rett plass for fansen imo...
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

En twitter-venn, og gammel medforumdeltaker på et par av de gamle Unitedforumene som nå har dødd ut, tipset meg om dette her om dagen. Regget meg med mitt gamle nick og profilbilde, så får vi se hvordan det blir. Var veldig aktiv og også moderator på de gamle forumene men twitter og andre sosiale medier overtok muligens for forumene. Folk forsvant hvertfall og forumene gikk fra å være veldig aktive med haugevis av tråder som glødet daglig, til at det nesten ikke var nye innlegg når man logget på etter jobb dagen etterpå.

Håper dette forumet holder hodet over vannet, United burde ha et ordentlig forum for folk å diskutere i. Holder på å gjøre meg kjent her inne nå, men det ser meget bra ut. Liker layout og design. So far so good! Kudos til bidragsyterne og til de som skapte og har drevet forumet fram. Har delt link på twitter, så får vi se om det ankommer noen flere etterhvert. (Midt på sommeren er vel ikke den beste tiden forsåvidt, snart begynner treningskamper og man får kanskje flere signeringer på plass og da vil det være behov for å diskutere)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Ivanisevic wrote: 02 Jul 2019, 19:56 Var veldig aktiv og også moderator på de gamle forumene
Fint at du fant dette.
Du gjorde en glimrende jobb på forrige forum.
Jeg kalte meg BusbyMurphyFerguson der.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Velkommen [mention]Ivanisevic[/mention] Husker deg fra forrige. Vi blir flere her. Det tar tid å bygge, men vi gir oss ikke.

"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out". (Bill Hicks), the legend Hicks :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Pink Final wrote: 02 Jul 2019, 20:28 Jeg kalte meg BusbyMurphyFerguson der.
Stemmer, husker deg godt. :thumb_up:
Blodfink wrote: 02 Jul 2019, 20:38 Velkommen @Ivanisevic Husker deg fra forrige. Vi blir flere her. Det tar tid å bygge, men vi gir oss ikke.
Takker, får som sagt se hvordan det blir med aktivitet her men skal ikke se bort i fra at man blir halv-hektet igjen.
Blodfink wrote: 02 Jul 2019, 20:38 the legend Hicks
Tidenes beste og artigste stand-up komiker.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ivanisevic wrote: 02 Jul 2019, 20:43 Tidenes beste og artigste stand-up komiker.
Enig, George Carlin er også stor for meg.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Fint med aktiviteten her inne.
Synes dette forumet er svært bra.

Skulle ønske vi var flere riktignok.

Nederst på siden kan man se rekordantall for besøkende brukere.
Det pleier å være en liten håndfull på det meste når jeg er inne.
Som oftest ingen - bare Google, Bing og meg :D.
Hender ‘Majestic-12’ roboten slenger innom også ;)

Klokka 05:47 på tirsdag 5 november var det 42 brukere online!
Egentlig ingen betydning men, kan det stemme?
Vanligvis fra 1-3 brukere online, også er det plutselig 42 stk på kl 05:47 en tirsdagsmorgen? :zzz: :zzz:

Hva er forklaringen her?

Tviler på at 42 stk logget seg på samtidig, - grytidlig ett par timer før sola ble hengt opp på himmelen.
Ønsker alle disse 42 velkommen til å logge seg på kl 15 på søndag - da er det match mot Brighton :football: :D
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg har ikke været så meget logget på på det sidste da jeg har været meget optaget. Men jeg kigger hele tiden på med mobilen, hvor jeg ikke er logget på.

Og jeg synes, at det er ærgerligt hvis dette forum også faldt ned. Forstår ikke helt hvorfor flere kun bruger Twitter og muligvis Facebook til at diskutere United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Kyndilfan1 wrote: 09 Nov 2019, 11:50 Jeg har ikke været så meget logget på på det sidste da jeg har været meget optaget. Men jeg kigger hele tiden på med mobilen, hvor jeg ikke er logget på.

Og jeg synes, at det er ærgerligt hvis dette forum også faldt ned. Forstår ikke helt hvorfor flere kun bruger Twitter og muligvis Facebook til at diskutere United.
Ofte innom som ‘gjest’ selv jeg.
Spesielt på dagtid når jeg er på jobb.
Kikker kjapt innom for evt nye innlegg uten å logge meg inn.

Var ikke kritikk det innlegget mitt over her, bare stussa litt på det høye antallet online grytidlig en tirsdags morgen.

Ellers all mulig Kudos til de som deltar her inne, og en spesiell takk til [mention]RaoulDuke[/mention] som står for forumet.

Må si jeg heller ikke forstår hvorfor ikke Manchester United, Skandinavia har et stort og aktivt forum.
Se på Liverpool med Kopforum.
Det er der United burde ligget.
Leeds har også et forum med et antall brukere og et antall innlegg United bare kan drømme om.
Jeg leser en del på Stoke’s forum.
Ikke det største forumet, men over 700 brukere.
30-35 på under kamp.
Norges beste forum for engelske lag om man tenker kvalitet på innlegg og sakelighetsnivå.

United’s supporterklubb i Skandinavia gjør mye bra synes jeg.
(Vet det er delte meninger om det).
På forumbiten har de sviktet totalt.
Skuffende at de ikke tar ALLE supportere på alvor.
Blant annet de av oss som vil ha noe så solid som et forum å boltre seg på.
Dette forumet burde fått mye mer oppmerksomt der inne.

[mention]RaoulDuke[/mention] har forsikret at dette forumet ikke blir borte.
Det er bra.
Allikevel holder jeg litt igjen iforhold til på forrige forum.

Der la jeg bl.a inn alt om FA cupen alle de tre sesongene det forumet eksisterte.
Med resultater og tilskuertall på mange av kampene fra kvalrundene som startet for nivå 10 og 9 klubbene siste helg i august.
Utrolig kjipt at all den jobben jeg la ned der bare forsvant i løse lufta.

Det er FA cup denne helgen.
League One og Two deltar.
Kanskje oppretter jeg en egen FA cuptråd igjen?
Verdens mest tradisjonsrike turnering.
Om jeg oppretter blir den nok ikke så grundig som den jeg opprettet på forrige forum.

Når jeg leser mange år gamle poster på feks Leeds forumet, kjenner jeg litt på skuffelsen over at United’s tidligere forum ikke er ivaretatt.
Blant annet supporterklubben har sviktet der.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Trur at forumet er litt lik klubben vi liker, når dem er dårlig så er det tungt å bare skrive negative ting om MU, selv liker jeg ikke å skrive når det blir tap eller uavgjort, synes det er mye artigere å skrive når det spilles flott fotball og det blir seier.

Cola

pixma wrote: 09 Nov 2019, 18:44 bare skrive negative ting om MU, selv liker jeg ikke å skrive når det blir tap eller uavgjort, synes det er mye artigere å skrive når det spilles flott fotball og det blir seier.
Enig med deg i dette. Taper vi, og da mener jeg VI, og også spilt elendig, så blir jeg skuffet og nattesøvnen blir ødelagt.
Og jeg er opptatt av "fotball guden" :| Når sesongen startet var det MU flagg på terassen, så begynte vi å tape, byttet flagg, når heller ikke det hjalp så sluttet jeg med å sette opp flagget. Etter det kun ett tap.
Pink Final wrote: 09 Nov 2019, 18:08 Kanskje oppretter jeg en egen FA cuptråd igjen?
Verdens mest tradisjonsrike turnering.
Om jeg oppretter blir den nok ikke så grundig som den jeg opprettet på forrige forum.

Når jeg leser mange år gamle poster på feks Leeds forumet, kjenner jeg litt på skuffelsen over at United’s tidligere forum ikke er ivaretatt.
Blant annet supporterklubben har sviktet der.
Burde vel finnes noen backuper ett eller annet sted.....?

PS: Flagger heller ikke imorgen (søndag) ;)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Cola wrote: 09 Nov 2019, 18:53 Burde vel finnes noen backuper ett eller annet sted.....?
Muligens?
Forumet var privat og ble plutselig borte helt uten forvarsel.
En mandag morgen i slutten av november 2017 var det bare borte.

United.no hadde trukket seg ut før den tid.
De linket til forumet.

Må si at jeg ikke forstår meg på redaksjonen i United.no når det gjelder forum.
De har valgt kommentarfelt, og motivet for det er helt åpenbart kommersielt og ikke med tanke på supportervennlighet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Danske United-fans havde oldtrafford.dk som forum. Men deres forum er så småt dødt og nu er det så i ugen endelig blevet nedlagt.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Skulle gjerne sett flere aktive brukere her, ja, men som dere allerede har vært inne på så har Twitter og Facebook tatt mer over. Jeg er medlem av Red Army OSLO og Red Army Norge på Facebook. Jeg leser litt, men skriver svært, svært sjeldent. Det blir postet veldig mye rart, kanskje spesielt av administratorene.. og det er flere ganger jeg har lyst til å kommentere - mest fordi de skriver mye piss, men orker bare ikke. I tillegg liker jeg å være anonym. :blush:

Nå har vel Dag Langerød og United.no opprettet en gruppe på Facebook som heter "United.no". En gruppe på foreløpig litt over 9000 medlemmer og her skrives det egentlig mye fornuftig. Dag selv poster også en del. I tillegg er de flinke til å kaste ut folk som skriver tull, tror jeg, for det meste som skrives der inne er saklig.
Fin gruppe, men igjen.. ønsker man å være litt mer anonym er det enklere å skrive på et forum.

Cola

Pink Final wrote: 09 Nov 2019, 21:08
Cola wrote: 09 Nov 2019, 18:53 Burde vel finnes noen backuper ett eller annet sted.....?
Muligens?
Forumet var privat og ble plutselig borte helt uten forvarsel.
En mandag morgen i slutten av november 2017 var det bare borte.

United.no hadde trukket seg ut før den tid.
De linket til forumet.

Må si at jeg ikke forstår meg på redaksjonen i United.no når det gjelder forum.
De har valgt kommentarfelt, og motivet for det er helt åpenbart kommersielt og ikke med tanke på supportervennlighet.
Det jeg tenkte på er at hvis du/de som eide, har en web adresse på den adressen, så har de 3 mnd med backup hvis du sier opp abb.
Men som du skriver dette er lenge siden, mulig at noen av de andre har noen kopier...
Som du vet, jeg er også opptatt av historie, og at det taes vare på.
Post Reply