Konserter og festivaler

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

Deleted User 595

Edit: Postet i feil tråd. Skulle i Liverpool-tråden 😲
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Er absolutt en som ikke løper/renner ned på konserter.
Men en jeg husker spesielt var Led Zeppelin, ikke spør om år, men Teisen Fotball klubb hadde fått oppdraget å være vakter.
Og jeg var Led Zeppelin fan på den tiden.
Jeg ble plassert oppe ved scenen, med deres venstre bass rett mot meg.
Men dette var også en utgang/inngang/nødutgang, og der banket de ekstrem i dørene for å slippe inn.
Åpnet opp døra, og der sto ett "underverk" av en ung dame, var ikke så gammel selv på det tidspunktet.
Slapp henne inn, fikk boltet og låst døra.
Men husker ikke mye av konserten, ble stående" å kline "med henne ved siden av Basshøyttaleren.
Konserten ferdig, og hun ble borte....
I dag så kan jeg slappe av med klassisk, er også en STOR Elvis og Beatles fan.
Men liker veldig mye Norsk, Vazelina, Åge; Ø Sunde og mange flere jeg ikke husker navnet på.
Forøvrig har jeg jobbet i arbeidsuka (normalt 1 uke, jeg fikk 2) hos Arne Bendiksen
post liked by: Pangaea, Ryder, RedTrafford, Blodfink, Can2
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Da var dag 1 av Tons of Rock unnagjort. Fikk sett Iron Maiden, og det var DEILIG. Ble en kald opplevelse da, når solen forsvant og det blåste litt friskt, og jeg sto der i dongerishorts og t-skjorte. Hjelper å hoppe opp og ned en del :D

Må si det er fint å kunne reise hjem og sove i en skikkelig seng, sammenlignet med "i gode gamle dager" når det var å våkne opp i et telt, nesten fortsatt drita. Og i teltet var det gjerne 40C.

Satser på det blir en god dag i morgen også. Mange bra band på programmet.
post liked by: Cola2, Schmeichel, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Var du også der @Pangaea ?
Jeg hadde dagsbillett i går, og var utrolig fornøyd. Hvilke artister fikk du med deg og hvilke var du mest fornøyd med?
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

For min del var det Steel Panther og Backstreet Girls. Samt selvsagt Iron Maiden dagen før.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Synes også Steel Panther var gøy, Backstreet Girls fikk jeg ikke med meg. Litt skuffet over lydbildet på Dimmu Borgir egentlig, som er et av favorittbandene og grunnen til at det ble fredag. Synes også Wyrd var litt kult.

Men fy flate jeg ble imponert av Korn. Synes det var helt vanvittig bra! Litt overrasket over at jeg likte de så godt, for ikke hørt særlig mye på de før. Definitivt mange hakk bedre live.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Du mener sikkert selve bandet når du snakker om lydbildet, men jeg var faktisk litt overrasket over hvor "lavt" volumet var på Iron Maiden. Det er et kjent problem med utendørskonserter, men virker nesten som det var skrudd litt ned i forhold til noen av de andre bandene. Fantastisk konsert altså, de er fortsatt rå live, men det var ikke helt den 'lydmuren' jeg forventet.

Skal sies at jeg fikk tinnitus av min første konsert med AC/DC, så kanskje greit nivået ikke ligger helt der :rofl:
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pangaea wrote: 27 Jun 2022, 22:22 Du mener sikkert selve bandet når du snakker om lydbildet
Neh, ikke nødvendigvis. Rett og slett inntrykk av at selve lydteknikerne ikke fikk frem lyden like bra. Vært på konsert med Dimmu før og mener bestemt at det har vært vesentlig bedre.
Det er ikke sikkert at det som får for eksempel Steel Panther til å høres bra ut blir helt det samme på Dimmu Borgir. På festivaler er det vel stort sett de samme lydteknikerne som har ansvaret for alle de ulike bandene. Da kan det hende oppsettet passer bedre for noen band enn andre. På Korn synes jeg dette kom tydelig frem.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Godt poeng det ja, lydoppsettet blir neppe perfekt for alle. Sikkert større mulighet for å tilpasse til de større bandene, da det gjerne var litt mellomrom før de konsertene, men på de mindre scenene gikk det mer i ett tror jeg.

Endte utrolig nok opp med å bli syk for første gang på flere år, så jeg kom meg ikke bort på lørdag. Rart hva man blir vandt med som menneske. Plutselig var det kjempemerkelig å hoste, for det har jeg ikke gjort på sikkert 3 år :D Håper jeg ikke har fått covid (ikke hatt det enda), men jaggu ikke lett å vite. Tok en hjemmetest som var negativ, men samtidig var det sabla fullt i bussen tilbake fra Ekeberg.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Veldig off-topic egentlig, men tok ny test i dag, og har jaggu det fått Covid. Tok sin tid, men nå var det visst min tur. Alle planer denne uka har gått fløyten. Tipper jeg må ha fått det på den bussen tilbake fra Ekeberg, for det skal vel litt til å bli smittet utendørs på selve festivalen.

I etterpåklokskapens tegn, så var det vel like greit jeg ikke kom meg av gårde på lørdagen :-|

Deleted User 595

God bedring, @Pangaea 😊
post liked by: Pangaea
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pangaea wrote: 29 Jun 2022, 10:15 Veldig off-topic egentlig, men tok ny test i dag, og har jaggu det fått Covid. Tok sin tid, men nå var det visst min tur. Alle planer denne uka har gått fløyten. Tipper jeg må ha fått det på den bussen tilbake fra Ekeberg, for det skal vel litt til å bli smittet utendørs på selve festivalen.

I etterpåklokskapens tegn, så var det vel like greit jeg ikke kom meg av gårde på lørdagen :-|
Huff, kanskje det var noe som gikk rundt på konserten? Jeg har nemlig også pådratt meg noe! Følte meg smått febersyk i går, men ikke sånn fryktelig syk. Slapp og litt øm i kroppen. Kjenner allerede formen er bedre i dag, men har litt vond hoste som smerter litt i nedre del av ribbena. Kanskje det er det samme vi har. God bedring hvertfall! :-|
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Takk @Schmeichel. Trodde først jeg hadde blitt 'vanlig' syk ettersom jeg nok frøs en del på slutten av torsdagen når solen forsvant osv, men jaggu var det noe mer ja. Jeg har faktisk blitt ganske så redusert må jeg si, mer enn vanlig influensa, men det er store individuelle forskjeller. Noen får nesten ingen symptomer, så slik sett kan det være du har fått det også, men umulig å si uten å teste. Smerter i ribbeina tyder kanskje på noe annet, men jeg er ikke akkurat lege :D
For min del har nesten hele smørbrødlista av vanlige symptomer dukket opp: slapp, muskelsmerter, sår hals, hodepine, (muligens feber*), hoste og rennende nese. Føler faktisk pusten er litt dårligere også i dag, men kanskje det er bare hodet som kødder med meg. Heldigvis er omikron mildere enn tidligere varianter, så får tro det verste er over nå, og at jeg blir gradvis bedre utover uka.

Er slett ikke umulig slikt går på rundgang på en festival. Jeg trodde smitten var nesten borte i Norge nå, har ikke fulgt med like mye lenger, men har nå lest at den er på vei opp igjen. Ikke kraftig i antall, men det har doblet seg på to uker. Men det skulle vel godt gjøres å gå 100% klar i en fuckings pandemi, og nå blir vertfall kroppen oppdatert med anti-stoffer og slikt styr. Får prøve å se lyst på det. Håper du ikke har fått Covid, og at det 'bare' er vanlig sykdom, eller eventuelt diverse sprell i fylla som har skylla :P

*har ikke noe å måle med :hah:
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pangaea wrote: 29 Jun 2022, 20:57 . Jeg trodde smitten var nesten borte i Norge nå, har ikke fulgt med like mye lenger, men har nå lest at den er på vei opp igjen. Ikke kraftig i antall, men det har doblet seg på to uker.
Ja, og det kan godt være mørketall her også, ettersom jeg har en mistanke om at stadig færre tester seg, med tanke på at alvorlighetsgraden og oppmerksomheten rundt det med tiden har sunket betraktelig. Håper nesten det er Covid for min del jeg da, siden jeg allerede har hatt det en gang tidligere :hah:
Men siden jeg er såpass frisk og svake symptomer tviler jeg nesten på at jeg orker å dra å teste meg, sjansen er kanskje liten og er ikke akkurat mye ute blant folk for tiden uansett.
Tons of Rock var et hederlig unntak! Men det ga mersmak, damen i huset har uttrykt ønske om hele festivalpasset til neste år og ikke bare en dagsbillett! Spørsmålet er jo om det blir like imponerende navn/band til neste år, jeg aner ikke om det var litt ekstra i år for å ta igjen hvertfall litt av det tapte.
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Mistenker det er ganske store mørketall nå ja, ettersom myndighetene ikke registrerer smitte på samme måte lenger. Min smitte vil for eksempel ikke registreres noe sted, ettersom jeg tok en hjemmetest. Okay, var i kommunikasjon med fastlegen i etterkant, så det kan jo hende han registrerer +1 et eller annet sted, men bortsett fra det.

Ser billetter for neste års festival allerede er lagt ut, men tenker å avvente en del før jeg ser hvilke navn som kommer opp. Var ganske vilt i år, og må si det var skikkelig herlig å se Iron Maiden igjen. For det er den type musikk jeg elsker. Om de får noen storkanoner som det neste år også, så er det godt mulig jeg kaster inn tre lapper for festivalpass igjen. Får bare avvente litt og se hva som kommer etter hvert. Har appen installert, så mulig de sender varsel etter hvert. Tar vel uansett litt tid antar jeg. Men vi burde vel vite en del mer inn mot jul?
Post Reply