Konserter og festivaler

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Føles som en evighet siden allerede, men for sånn ca tre år siden kjøpte jeg billett til Tons of Rock. Så kom Mouri, sorry et virus fra utlandet, og alt gikk i vasken. Festivalen ble utsatt, og utsatt igjen, men nå i 2022 ser det endelig ut til at det går i orden.

Iron Maiden var et rimelig heftig trekkplaster, men den viktigste grunnen til at jeg kjøpte billett den gangen var ærlig talt australske Airbourne, ettersom deres store inspiratorer er mitt favorittband AC/DC, jeg hadde sett dem før, og de er helt RÅ live! Ser dessverre ikke ut som de er på plakaten nå, men mye fett likevel, inkl. Iron Maiden og Steel Panther, samt norske helter som Backstreet Girls og CC Cowboys.

Som storfan av klassisk rock, kjøpte jeg også akkurat billett til et såkalt tribute band som heter The Iron Maidens. Så dem en gang før, og det var bra. Tror det var på Rockefeller. Har ikke vært på konsert siden før corona, så gler meg til sommeren :)

Har dere vært på noe i det siste, eller planlegger å utfordre hørselen i 2022?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Hot damn!! Oppgaget at Alice Cooper + Airbourne skulle spille om en drøy måneds tid. Det måtte jeg jo få med meg også. :strong:

Juni bør bli en bra måned. Kanskje noen bra signeringer fra Uniteds side også? Vi kan håpe. Og om ikke annet så får vertfall tinnitusen og rockefoten kjørt seg litt igjen. På tide \o/
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg så Iron Maiden i 2018, og de var grisebra!

Jeg hører vel strengt tatt på litt andre sjangre enn hardrock/metal i dag (Maiden var en gammel ungdomskjærlighet 😍). Var fast gjest på Øyafestivalen i mange år, både gjennom jobb og som vanlig gjest. Begynner å bli gammel, så nå ser jeg mer mot greier som Piknik i Parken og den nyere og veldig "90-talls"-inspirerte Loaded.

Hjemme i Trondheim går jeg gjerne på Pstereo, eller på Olavsfest - festivalen jeg jobber i selv...
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Pink Final, Pwint

Deleted User 108

Jeg er ofte på metal konserter og festivaler @Pangaea .
Har dessverre arbeidshelg under årets Tons of rock. Sett det meste før, men Iron Maiden, Five Finger Death Punch og ikke minst Bullet For My Valentine er jo alltid verdt å få med seg👍
post liked by: Pangaea, Pink Final, Pwint
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Har vært på endel konserter opp gjennom, bl.a vært på Roskilde 7 eller 8 ganger. Også endel norske festivaler selvfølgelig. Quarten, Hove, Øya osv. Spørs om det blir så mange flere slike turer etter at jeg har blitt far.
Kommer til å gå på endel enkeltkonserter fremover. Jeg bestilte billett til Rammstein konserten i Trondheim i 2019, ble selvfølgelig utsatt pga korona, og utsatt igjen. Til sommeren ser det ut til å bli konsert :)
Andre konserter jeg har på plakaten er Frank Carter and the Rattlesnakes, kommer til å bli heftig. Og Honningbarna. Begge på Rockefeller i Oslo. Også blir det nok Miniøya med kidsa :)
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Jeg skal se Whitesnake på Hamar i juni. Det er det eneste jeg har planlagt.
Er ingen stor konsertgjenger, men har fått sett bl.a. Pink Floyd (1988), David Bowie (1983), Dire Straitsx2 (1985 og 1992) og Roger Waters (2006).

Var i Oslo for en måneds tid siden med min datter og så på et band som heter Yumi Zouma (indiepop/rock). Det var faktisk veldig bra.
post liked by: Pangaea, Pink Final

Deleted User 108

Har billett til Avantasia i Oslo Spectrum i juli. 3 timer med power metal gleder jeg meg til. Min største konsertopplevelse er fra Ullevi, en helaften med the big four, Metallica, Megadeath, Slayer og Antrax.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vært på Roskilde noen ganger, blant annet når Iron Maiden, Metallica og Turboneger spilte, det var rimelig heftig :love:
Usikker på hvilket år det var, men sikkert 15 år siden. Tiden flyr.

En annen gang reiste jeg ens ærend til Tyskland for å se AC/DC (sammen med Rolling Stones), på Hockenheimring sammen med 80.000 andre. Det var utrolig morro. Så tok vi Roskilde på vei tilbake :D
post liked by: Belfastboy, Pink Final

Deleted User 480

Blir lite konserter nå til dags, gitt. Var en ivrig konsertgjenger som ung voksen. Ikke fått med meg de helt store dog. Har sett Dum Dum Boys, Raga Rockers, De Lillos og CC Cowboys ørten ganger eller noe. 8-) Samt enkeltkonserter med bl.a. Imperiet og Paul Simon. (Vi er jo på litt andre sjangere her, men...) jeg liker både klassisk og visesang, men så er også Led Zeppelin og System Of A Down to store favoritter! Kunne godt tenkt meg å se SOAD live hvis de gjenforenes og anledningen byr seg!
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pangaea

Deleted User 108

Imperiet er vel gamle Ebba Grön @Canto? Det var dritkult. Vet ikke om Imperiet spilte noen av de sangene eller om de forandret sjanger da de ble Imperiet?
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Stemmer at da Ebba Grön ble oppløst, så gikk de over til Imperiet. Har cd'er av begge de to gruppene i hylla mi. Tøff musikk.

Jeg har også ganske bred musikksmak. Her i hyllene mine har jeg alt fra visesang (Finn Kalvik og Evert Taube) til punk (Sex Pistols og Sham 69). Tenker alltid at det er dagsformen som bestemmer hva jeg skal spille.

Favoritter hos meg er Pink Floyd, gammel Deep Purple og Ulf Lundell.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

@Mcilroy @Belfastboy Stemmer. Ebba Grøn ble Imperiet. Tøff musikk, ja! De endret noe på stilen, fra "ren" punk, til en slags hybrid i grenselandet viserock med punkislett.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Belfastboy wrote: 28 Apr 2022, 14:28 Jeg skal se Whitesnake på Hamar i juni. Det er det eneste jeg har planlagt.
Er ingen stor konsertgjenger, men har fått sett bl.a. Pink Floyd (1988), David Bowie (1983), Dire Straitsx2 (1985 og 1992) og Roger Waters (2006).

Var i Oslo for en måneds tid siden med min datter og så på et band som heter Yumi Zouma (indiepop/rock). Det var faktisk veldig bra.
Da har vi vært på samme konsert flere ganger @Belfastboy.
Pink Floyd, Dire Straits, Roger Waters.

Gikk som @Canto mye på konsert som ung voksen.
Mest på Valle Hovin, men også flere ganger da Spektrum var nytt.
Toto og Manchester bandet Simply Red bl.a.

Er glad i West Coast musikk, men har som @Canto og @Belfastboy mye forskjellig på spillelistene.
Fra Richard Clayderman til Kari Bremnes til Di Lillos, Pink Floyd, Deep Purple, Queen, Chicago, Toto, Happy Mondays, Kim Larsen, Joe Cocker, Billy Joel, Sex Pistols, U2 …er vel egentlig altetende av musikk.
Til og med opera, Nabucco, Tryllefløyten, Turandot, Carmen.
Greia med opera er å se og høre det utendørs - stemning og kulisser.
Slavekoret under Nabucco på arenaen i Verona feks.
Faktisk en helt utrolig opplevelse,

Men om det blir konsert i sommer blir det nok noe West Coast.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

Ser noen av dere nevner Sex Pistols. Jeg er så heldig at jeg fikk oppleve dem live i Tromsø i 2008. Sid Vicious var (av naturlige grunner) erstattet av opprinnelig bassist Glen Matlock. Fryktet at det skulle bli et geriatrisk preg over konserten, men den var faktisk utrolig bra; Johnny Rotten var i storform :thumb_up: . Ellers så er en av de største konsertopplevelsene mine med The Stranglers i Manchester i 2010, stemningen ble jo heller ikke noe dårligere av at jeg tidligere på dagen fikk med meg kampen hvor vi slo Liverpool 2-1* ;)
(*Park og Rooney scoret for oss)
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pangaea

Deleted User 480

Pink Final wrote: 28 Apr 2022, 19:36 Gikk som @Canto mye på konsert som ung voksen.
Mest på Valle Hovin, men også flere ganger da Spektrum var nytt.
Toto og Manchester bandet Simply Red bl.a.

Er glad i West Coast musikk, men har som @Canto og @Belfastboy mye forskjellig på spillelistene.
Fra Richard Clayderman til Kari Bremnes til Di Lillos, Pink Floyd, Deep Purple, Queen, Chicago, Toto, Happy Mondays, Kim Larsen, Joe Cocker, Billy Joel, Sex Pistols, U2 …er vel egentlig altetende av musikk.
Til og med opera, Nabucco, Tryllefløyten, Turandot, Carmen.
Greia med opera er å se og høre det utendørs - stemning og kulisser.
Slavekoret under Nabucco på arenaen i Verona feks.
Faktisk en helt utrolig opplevelse,

Men om det blir konsert i sommer blir det nok noe West Coast.
Mye kjent her og! Bremnes, Pink Floyd, Sex Pistols og U2.

Artig at det er fler her som har link inn mot klassisk. Akkurat en slik opplevelse som du beskriver har jeg på "Bucket-lista" mi. En mørk varm sommerkveld med Nabbuco e.l i autentiske omgivelser høres ut som en storslagen opplevelse! 😀👍
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Må lufte litt før naboene ringer til både politiet og militæret. Skulle på konsert i dag, men har migrene så kan ikke gå. Prøvde derfor å selge billetten på Finn. Men fy satan for noe forpult makkverk den siden er!!! Måtte skrive annonsen sånn ca 300 ganger før rævskiten presterte å lagre. Hver eneste gang jeg skulle skrive noe eller trykke på en knapp, så reloadet siden. Det er seriøst det dårligste systemet jeg noengang har vært borti. Kan ikke huske det var slik før, men kanskje de har ansatt en drøss med komplett hjernedøde "utviklere". Et fuckings mirakel jeg klarte å legge ut annonsen til slutt. Blir sikkert ikke solgt, men likevel. Blir pokker meg lenge til neste gang jeg prøver å gjøre noe der. Sikkert enklere å ringe til tilfeldige telefonnummer enn det mølet der.

:angry: :angry: :angry:
post liked by: Cola2
Post Reply