Hvem rykker ned fra PL 21/22?

Av og til vil vi ha konkurranser, av og til også premier
Post Reply

Hvilke lag rykker ned i år?

Poll ended at 22 May 2022, 10:29

Newcastle
0
No votes
Leicester
0
No votes
Brighton
0
No votes
Brentford
0
No votes
Southampton
0
No votes
Crystal Palace
0
No votes
Aston Villa
0
No votes
Leeds
7
21%
Burnley
3
9%
Everton
3
9%
Watford
10
29%
Norwich
11
32%
 
Total votes: 34
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Hvilke lag tror dere rykker ned fra PL i år?

Tenkte først å si i tillegg til Norwich og Watford, men tar dem med også, sånn i tilfelle det skjer et større under enn at United tar 4. plass.

Her er ligatabellen per 28. april, med en knapp måned igjen.
Ligatabell 28-04-22.png
Ligatabell 28-04-22.png (78.08 KiB) Viewed 1873 times
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det står vel mellom Burnley og Everton. Etter å ha sett på oppsettet tror jeg faktisk Everton ryker.

Tror Burnley tar 9 poeng på sine siste: Watford (B), Villa (H) og Newcastle (H).
Everton tar 7 poeng: Watford (B), U mot Brentford (H) og Palace (H).

Tror Burnley taper mot Spurs (B) og Villa (B). Everton taper mot Chelsea (H), Leicester (B) og Arsenal (B)


NB: Ser nå at Leeds har City, Arsenal og Chelsea i de tre neste, så de kan fort dras inn i det. Så har de Brighton og Brentford i de to siste, med minst tre poeng i de to bør de likevel berge.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16752

Tippet også Everton.
De tok imidlertid en tung seier i dag.
Legger press på Leeds som har et tøft program.

Angående pollen:
Om vi kan legge inn 3 stemmer hver må det være en som enten har lagt inn kun 1 stemme, eller som har lagt inn 4 stemmer.
10 stemmer totalt, det går ikke opp med 3.
Edit; Glem det, ser pollen sier opp til 3 stemmer.
post liked by: red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Er rimelig 50/50 mellom Leeds og Everton formmessig, men tipper Leeds ryker pga kampprogram og målforskjell.

Skudd fra hofta; begge ender på 38 poeng 😳
post liked by: red, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Slik det ser ut nå:
  • Burnley (34p) : Aston Villa (H), Tottenham (B), Aston Villa (B), Newcastle (H)
  • Leeds (34p) : Arsenal (B), Chelsea (H), Brighton (H), Brentford (B)
  • Everton (32p) : Leicester (B), Watford (B), Brentford (H), Palace (H), Arsenal (B)
Tror det blir Leeds som rykker ned.

Ingen lette kamper igjen, klart dårligst målforskjell, og dårlig form.

Everton har såpass gode spillere at de kan heve seg ytterligere også.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 01 May 2022, 17:20
Angående pollen:
Om vi kan legge inn 3 stemmer hver må det være en som enten har lagt inn kun 1 stemme, eller som har lagt inn 4.
Jeg la inn bare 1 før jeg så at det kunne være 3… 🤡
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ryder wrote: 01 May 2022, 18:15
Pink Final wrote: 01 May 2022, 17:20
Angående pollen:
Om vi kan legge inn 3 stemmer hver må det være en som enten har lagt inn kun 1 stemme, eller som har lagt inn 4.
Jeg la inn bare 1 før jeg så at det kunne være 3… 🤡
Er det ikke mulig å legge inn de to siste? Hmm. Tror kanskje jeg velgte at det ikke gikk an å endre stemmer, så da går det sikkert ikke an å legge inn de "manglende" stemmene heller.

Jeg trodde ærlig talt at Everton skulle rykke ned, men med en sterk (og noe heldig) seier i dag ser det plutselig mye lysere ut for dem. Nær sagt som vanlig, så er det mer spenning i bunnen enn i toppen tabellen. Bare drittlag der oppe likevel :blush:

Deleted User 480

Pangaea wrote: 01 May 2022, 20:02 Bare drittlag der oppe likevel :blush:
😄 True that!

Stemte på Burnley, men det kan jo fort bli Leeds mtp kamp-program, ja.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jaggu ikke godt å si hvordan dette går etter dagens resultater. Everton kastet bort en matchball, men har minst én til. Men skal de fortsette med 1-2 røde kort i hver kamp, må vel snart juniorene trå til. Jeg synes fortsatt det ser mørkest ut for Leeds, men hvis de klarer å slå Brentford borte i siste kamp, så har de absolutt sjanser til å klare det. Tradisjonelt trenger man omtrent 1 poeng per kamp for å overleve PL, og det ser ut som linjen vil gå omtrent der i år også.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror alt avhenger av hva Leeds klarer i siste kamp. Vinner de den, tror jeg de berger plassen, tipper Burnley får maks tre poeng fra sine to.
Everton har Arsenal, ellers er alle kampene mot lag som ikke har noe å spille for. Det kan få betydning, selv om både Brentford, Newcastle og til dels Villa har vært gode i det siste.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser ut som 12 stk stemte. Norwich og Watford var åpenbare, og ellers var det bare 3 stk som tippet riktig om den siste plassen. Jeg var ikke en av dem, da jeg gikk for Leeds. Hadde foretrukket om det ble riktig, fordi jeg misliker Leeds veldig, men blir ikke akkurat noe stort tap for ligaen at Burnley er borte heller. Og selv om de hadde en imponerende "new manager bounce", så er det litt fint å se at de rykker ned, etter å ha gitt Dyche fyken, som på mange måter bygde opp klubben.

Deleted User 480

Hadde litt flaks med teften min, eller hva man skal si. Tippet Burnley i tillegg til Watford og Norwich.
post liked by: Pangaea, Pink Final
Post Reply