[PL] Manchester United-Chelsea (28-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Topic author
Deleted User 108

Forumet her @Vidar Dale Fjeld har blitt mye verre, ligner mer på united.no hvor alt og alle skal kritiseres. Det er nok årsaken til at du kom tilbake og komenterte også, nå hvor flere ønsker å kritisere det meste, så passet forumet deg bedre. Føler du er den som føler mest på å bli krenket her inne, blir litt sånn, på seg selv kjenner man andre.
Trist at du ikke liker mangfold. Er man ikke som deg så er det galt gitt......
Synes forumet var bedre før et halv år siden. Lykke til videre med å krenke eller bli krenket.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Pink Final

Topic author
Deleted User 595

@Mcilroy: Kan ikke snakke om hvordan det var for ett halvt år siden, men har jo tittet rundt og sett bakover i de viktigste trådene... Så jeg har en viss pekepinn.

Synes du svartmaler mange nye og eldre brukere.

Det ligner overhodet ikke på kommentarfeltet på United.no, men ja, folk er mer kritiske enn tidligere. Det er vel ikke rart, all den tid vi har gått gjennom vår verste PL-sesong noensinne. Flere og flere er lei disse spillerne. Det må være lov å uttrykke frustrasjon, uten å bli satt på plass av folk som mener at man må være utelukkende ukritisk for å være en ekte supporter.

Så at du sidestiller det Vidar driver på med her, med andre som er saklige i sin kritikk, er dårlig stil.

Jeg vet at du synes jeg og andre er negative. Og du ser helt sikkert på meg og andre som dårlige supportere. Det er synd du ser medsupportere slik, men det er jo din fulle rett.

Gidder ikke forsvare meg selv eller andre for noen med en slik elitistisk holdning.
post liked by: Blodfink, messilingard
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Ikke kamptråd for Brentford enda, så jeg legger pressekonferansen her. Den ble spilt inn rett etter Chelsea-kampen, og derfor han sier tonight osv noen ganger.


:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pancho P wrote: 29 Apr 2022, 16:21 @Vidar Dale Fjeld Så du tenker at 99% av United-fans hadde vore happy om troppen hadde bestått av 30 galácticos, berre laget hadde hatt suksess? Det trur eg er "galtevask", for å bruke eit godt utanlandsk uttrykk. Håpar ikkje du vart krenka av språkbruken, forresten.
Ikke hørt det uttrykket før, så jeg prøvde å søke det opp. 1 treff. På Unitedforum :joy:
post liked by: Pink Final, Pancho P

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Pangaea wrote: 29 Apr 2022, 14:48 Vi har verdens mest produktive akademi historisk sett, og er fortsatt helt der oppe, muligens fortsatt på topp. Men joda, sleng dritt om det også, for all del, og når noen selvsagt reagerer på slikt tull, så er det å slenge ut generelle kommentarer om snøflak, politisk korrekthet og slikt piss. Det var en person som ble bannet for ikke så lenge siden som drev med slikt også.
Slenge dritt....slenge sannheten kanskje? Å kommentere i en kamptråd mot Chelsea om akademispillere i troppen/benken for liksom å bevise at en er så jævlig mye bedre enn alle andre er patetisk...og forumet er akkurat på vei mot det som Pink svarer til meg...et forum der alle andre som har andre meninger blir fryst ut...men dere skal få være alene. Sitt å klappe hverandre på ryggen over hvor gode supportere dere er. At dere ikke ser det er faktisk litt morsomt. Dette var mitt siste innlegg...så kos dere med at dere er bedre enn alle andre.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Forøvrig ber jeg om at brukeren min blir slettet. Det kan vel adm ta seg av!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ingen som ikke tåler andres meninger her inne, men når argumentasjonen er såpass svak at man må bruke ord/fraser som krenket, politisk korrekthet etc. så er det kanskje greit å se seg i speilet før man skriver. Forumet her inne er vel forøvrig svært kritisk til veldig mye som angår United, det eneste som kreves er en viss grad av saklighet og det er heller ikke for mye å be om dersom man regner ut snittalderen til brukerene her inne.
Vidar Dale Fjeld wrote:29 Apr 2022, 18:27 Forøvrig ber jeg om at brukeren min blir slettet. Det kan vel adm ta seg av!
Send en PM til @RaoulDuke dersom det haster.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8257

@Pangaea. Den engelske versjonen "hogwash" er nok hakket meir kjent enn den nynorske😉
post liked by: Pangaea, Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Positivt av kvaliteten på forumet vil øke da. De fleste andre klarer å argumentere her inne uten å slenge dritt om alt og alle.

Så kan vi jo tenke oss hvordan United-spillere reagerer på sånn oppførsel, hvis det stemmer at Ronaldo driver på slik.

Topic author
Vidar Dale Fjeld

messilingard wrote: 29 Apr 2022, 18:37 Ingen som ikke tåler andres meninger her inne, men når argumentasjonen er såpass svak at man må bruke ord/fraser som krenket, politisk korrekthet etc. så er det kanskje greit å se seg i speilet før man skriver. Forumet her inne er vel forøvrig svært kritisk til veldig mye som angår United, det eneste som kreves er en viss grad av saklighet og det er heller ikke for mye å be om dersom man regner ut snittalderen til brukerene her inne.
Vidar Dale Fjeld wrote:29 Apr 2022, 18:27 Forøvrig ber jeg om at brukeren min blir slettet. Det kan vel adm ta seg av!
Send en PM til @RaoulDuke dersom det haster.
Det er gjort...
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Her er familien til Garnacho mens han kommer på banen.


Kan ikke forstå at det går ann og si at 99% av fans vil ha et lag bestående kun av galacticos. Da bør man kanskje se til PSG eller City i stedet for United, for det ligger ikke i Uniteds DNA.

Hvis du ser dette Vidar så har jeg slettet brukeren din, fordi du ba meg om det. Det går ikke ann å reversere, så om du vil inn igjen må du lage en ny bruker og starte på nytt.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, messilingard, Buchan, Pink Final, Pangaea

Topic author
Deleted User 480

Akademiet er sjelen i klubben. Helt enig med dere over som sier at dette er United-DNA. Det er så godt å se, og lese, at Garnacho er stolt og med familien tilstede. Det er helt herlig! 👍
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Så litt av 2.omg i reprise nå. Fikk ikke sett pga. jobb. Den lobben av Matic og Ronaldos scoring var utsøkt. Vilje i angrepet på '92 også. Med litt tur kunne det blitt seier. (Skjønner selvsagt at det var større tur og god De Gea som hindret tap.) Var vel dog ikke alt som var uffent.

Hvorfor i alle dager får ikke Rudiger kort for å sparke Elanga i hodet? Det er kanskje ikke tilsiktet, men definitivt farlig spill.
post liked by: Buchan, Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Fikk anbefalt en glimrende podcast av @Harry Greaves - When we were kings.
Midt i blinken for meg, så takk for den @Harry Greaves 🤝.
Tar opp spesielle sesonger i forskjellige klubbers og landslags historie.
Med den svenske FourFourTwo skribenten Erik Niva i hovedrollen.
Han er selv Tottenham Hotspur, men for å gjøre flere lange historier til en kort.
Han sier at Spurs har ingen tradisjon for å fostre fra eget akademi.
Han har en egen episode om Uniteds junior lag.
Og sier han synes både klubben United, og vi United supportere burde vært enda mer stolte over akademi tradisjonen vår.
Vi burde promotert det enda mer
.
Jeg er enig.
Det var vel bare det noen av oss gjorde i kamptråden her.
Ingen som nekter for at førstelaget er i dårlig stand nå.
Vi er bare stolte over tradisjonen vår, en tradisjon ingen andre i UK er i nærheten av.
Det er jo helt utrolig, over 4,000 strake matcher med minst et akademiprodukt på bane (og en sjelden gang kun på benk, første gang 2011).
Godt over 200 akademispillere har fått A kamper etter 1945.

Jeg digger supportere som Erik Niva.
Han er Spurs på sin hals, men klarer å snakke pent og objektivt om andre klubber.
Selv rivalen Arsenal 👏.
Synes det er en super holdning.
Snakk opp eget lag så langt det går, og ha i tillegg respekt for motstanderne er mitt syn på å holde på med dette.

Takk for twitter klippet @RaoulDuke.
Old Trafford synes det er stas med Garnacho.
post liked by: Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mcilroy wrote: 29 Apr 2022, 17:39 Forumet her @Vidar Dale Fjeld har blitt mye verre, ligner mer på united.no hvor alt og alle skal kritiseres. Det er nok årsaken til at du kom tilbake og komenterte også, nå hvor flere ønsker å kritisere det meste, så passet forumet deg bedre. Føler du er den som føler mest på å bli krenket her inne, blir litt sånn, på seg selv kjenner man andre.
Trist at du ikke liker mangfold. Er man ikke som deg så er det galt gitt......
Synes forumet var bedre før et halv år siden. Lykke til videre med å krenke eller bli krenket.
Synes godt vi kan slutte å stille stadige diagnoser på forumet, alltid i sammenligning med United.no (den voldsomme demoniseringen av den sida er også slitsom, men det er en annen sak).

Vi er vel ikke flere enn 10-15 stk som skriver jevnlig her inne, vi har nesten ikke utskifting av bidragsytere. At nivået skal være lavere enn for et halvt år siden, må da bety at en håndfull av oss har begynt å holde et lavere nivå.

Synes Vidars opprinnelige post var drøy, men godt innafor hva vi må akseptere, det kunne til og med vært oppspill til en interessant diskusjon. Så må han selvsagt tåle å få igjen med samme mynt (noe han ikke tålte).

At tonen er mer kritisk enn i september har vel sine åpenbare årsaker. At det automatisk gjør nivået lavere, er jeg grunnleggende uenig i. Synes fortsatt det er en fin balanse her, det meste er stort sett konstruktivt og de aller fleste er villige og i stand til å begrunne sine synspunkter. Å forvente gladsaker og full enighet når klubben er på sitt verste på mange, mange år, er utopisk. Eventuelt snakker vi om et forum med 4-5 brukere.
post liked by: messilingard, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8257

Einig på generelt grunnlag, @Ryder. Likevel synest eg responsen Vidar fekk stort sett var konstruktiv. At han valde å spele seg sjølv utover sidelinja, får nesten stå for hans rekning.

Eg kjenner meg heller ikkje igjen i @Mcilroy sin omtale av forumet. Eg synest @GBailey med fleire har vore eit friskt pust i det siste, sjølv om eg ikkje alltid er einig med innhaldet i postane. Det er mange her inne som er meir kritiske enn det eg er, men eg er ikkje interessert i eit ekkokammer for mine eigne meiningar.

Når eg tenker over det er det litt over eit halvt år sidan eg sjølv begynte å poste her. Kanskje det var då ting begynte å gå åt skogen 😅😅😅
Last edited by Pancho P on 30 Apr 2022, 10:55, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Blodfink, Ryder, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det skal være rom for flere meninger her inne, dersom man forventer at ingen andre skal kritisere spillere, trenere, klubben, akademiet egentlig hele organisasjonen så er det nok for mye å forvente av andre brukere. Som det blir påpekt over her så er Uniteds prestasjoner såpass dårlig at et kritisk blikk er uungåelig. Det sagt så er det forskjell på kritikk og sjikane/hets, og sistnevnte er selvfølgelig ikke innafor. Men så lenge kritikken er konstruktiv og begrunnet så ser i alle fall ikke jeg problemet med det. Det bør ingen andre heller.

For min egen del så vil det nok fortsatt bli en kritisk tone til mye, men samtidig så er det noe håp rundt situasjonen nå som ten Hag er på vei inn og Murtough jobber med det organisatoriske. Alt er ikke negativt, men skal vi kun diskutere positive nyheter rundt United så vil vi ha et rimelig dødt forum for da er det ikke nok nyheter å diskutere.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Ryder, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply