[PL] Manchester United-Chelsea (28-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Topic author
Deleted User 430

😂😂😂

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Transfermarkt er ikke til å stole på i det hele tatt hva historisk materiale angår.
Sikkert bra side for samtiden, men om fortiden er det bare surr og rot @Steinar Stenseth.
Synes 11v11.com, European-Football-Statistics.co.uk og Mufcinfo.com er det tre beste sidene.

Veldig merkelig med strekken i lagdelene @Ryder.
Fullstendig Hawaii.
Husker den daværende Milan trener Arrigo Sacchi snakket om betydningen av å aldri ha mer enn 25 meter fra forsvaret til spiss, og det er 35 år siden!
Tror aldri jeg har sett et så uorganisert United som nå.
Alle spillere samt manager har bare gitt opp struktur.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Hva skal vi med et godt lag bare vi har akademispillere på banen eller benken...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ja huff, la oss kritisere vår akademi tradisjon tilbake til 30/10-37 også.
Beklager at jeg ikke bidrar med mer negativitet.
post liked by: Ryder, Pancho P, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 108

Har skrevet en kommentar flere ganger, men slettet hver gang @Pink Final.
Ville nok blitt utestengt hvis jeg hadde skrevet det jeg mente om den akademi kommentaren her oppe.
Nei, det er bedre å leie inn noen stjerner en sesong eller to for å prøve og få kortsiktig suksess. Aldri vært lurt med et sterkt og godt akademi. Det er liksom ikke noe å være stolt over det. Det er liksom ikke Manchester United det. Og vi skal ihvertfall ikke godta at noen er stolt over klubbens tradisjoner. Nei, De supporterne skal sjikaneres........
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Belfastboy, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Vi ser nok alle at vi presterer under pari med solid margin.
Men som du skriver @Mcilroy.
Noen av oss er stolte over klubbens akademi tradisjon allikevel.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Tror det er viktig for de fleste at vi har spillere fra eget akadami. Det er en stolt tradisjon og noe vi bør satse videre på. Det er viktig med egne, spesielt for supportere. Men det må også være spillere som er gode nok. Per dags dato så er det egentlig ingen av våre egenproduserte spillere som er gode nok til å forsvare en plass på et lag som jakter PL/CL. Rashford var det, men han er rene skyggen av seg selv. Henderson er kanskje det, men de Gea er bedre. McTominay har for store mangler med ball til at han kan være løsningen sentralt. Greenwood vet ingen hva som skjer. Garner har potensiale, men det gjenstår å etablere seg i PL først. Williams kan bli en grei backup. Også gror det greit bak der igjen, men våre unggutter må komme opp i et lag hvor de har flere etablerte å lene seg på.

For å sette det litt i perspektiv, Rashford skal egentlig være vår beste egenproduserte spiller. Men per dags dato så er Arnold i Liverpool bedre, Mount i Chelsea er bedre og Foden i City er bedre. Selv om det er en streng ting å mene, men for øyeblikket så produserer vi mer kvantitet enn kvalitet.
post liked by: Ryder, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er vel en grei oppsummering av ståa.

Likevel skuffende at vi ikke fikk se flere, tidligere, mot Chelsea. Det går an å skjønne at RR tenker at det øker sjansen for at vi taper kampen, jeg ser den. Men publikum trenger et glimt av noe nytt, en bitteliten oppmuntring - de trenger ikke minst å se at prestasjoner fra laveste hylle får konsekvenser, samme hva du heter.
Det hadde neppe gitt oss seier, kanskje tvert imot, men det hadde vært en liten dose indremedisin og håp.
post liked by: messilingard, Pink Final, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Nær sagt det eneste positive denne sesongen er akademiet vårt, og at vi har så mange akademispillere som bidrar både for United og diverse landslag rundt omkring i verden. Men joda, for all del, sleng dritt om det også, hvorfor ikke. Det gikk jo tross alt grenseløst strålende når Ed drev med galacticos signeringer.

Jeg tar 10 McTominays foran én di Maria.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Som vanlig klarer ikke noen å la være å bli så forbasket krenket. Å påpeke det innlysende og som alle ser og ikke vil innrømme. En skal da være korrekt...og 99% av Uniteds supportere dri... i om spillerne er fra akademiet eller fra Lesotho og går rett inn på laget, uten å ha sett snurten av akademiet. Men i mangel på poeng, godt spill, spillere som leverer så trøster vi oss med akademispillere som ikke er gode nok. Jippi. Så politisk korrekt er dette forumet blitt. Vi er dårlig, men vi har akademispillere...
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vidar Dale Fjeld wrote:29 Apr 2022, 11:29 En skal da være korrekt...og 99% av Uniteds supportere dri... i om spillerne er fra akademiet eller fra Lesotho og går rett inn på laget, uten å ha sett snurten av akademiet.
Skal jeg være helt ærlig så tror jeg vi er nærmere 1% enn 99%. De aller fleste jeg kjenner til bryr seg om at vi satser på eget akademi og unge spillere generelt. Det sagt så må de spillerne som kommer opp være gode nok også, som jeg nevnte tidligere så mener jeg det er mer kvantitet enn kvalitet når det gjelder våre egenproduserte om dagen.

Stort sett alle er enig i at United ikke er gode nok, og stort sett alle påpeker dette støtt og stadig. Og stort sett alle forventer at det blir handlet spillere i sommer også. Vi må likevel ha egenproduserte spillere i stallen. Om ikke for supporternes skyld så er det regler fra PL som sier noe om antall egenproduserte spillere hver klubb må ha.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 595

@Vidar Dale Fjeld: Jeg skjønner hva du mener, selv om jeg er litt uenig i fremstillingen. Er enig med @messilingard at det i stor grad produseres kvantitet foran kvalitet.

Hovedproblemet med akademiet slik det er nå, er at klubben har ikke hatt noen grunnleggende filosofi og taktikk. Man ser det veldig tydelig når både U-18 og U-23 spiller. Det er en del kvalitetsspillere, men lite etablert mønster og grunnspill. Altså det samme vi sliter med på førstelaget. Spillerne våre følger ikke en "rød tråd", og blir sjeldent fotballkloke og taktisk smarte. Dette ser vi selv i våre største akademistjerner, som McTominay, Rashford, og Greenwood. De har visse individuelle ferdigheter, men tar ofte feile valg, eller leser spillet dårlig.

Der ligger utfordringen om vi skal begynne å produsere topp kvalitet av verdensklasse. Vi må ha en grunnleggende filosofi og spilletanke, som gjennomsyrer klubben fra barnenivå til seniornivå.

Når det er sagt, har vi all grunn til å være stolte av akademiet, og spesielt dets historiske betydning. Tror det vil bli enda bedre under ten Hag og Rangnick.

Synes det blir litt drøyt å kritisere de som lar seg glede av akademiet, uansett hvordan det går med førstelaget.
Last edited by Deleted User 595 on 29 Apr 2022, 15:37, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vi har verdens mest produktive akademi historisk sett, og er fortsatt helt der oppe, muligens fortsatt på topp. Men joda, sleng dritt om det også, for all del, og når noen selvsagt reagerer på slikt tull, så er det å slenge ut generelle kommentarer om snøflak, politisk korrekthet og slikt piss. Det var en person som ble bannet for ikke så lenge siden som drev med slikt også.
post liked by: Belfastboy, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Kanskje jeg trøster meg med akademiet vårt?
Kall det hva du vil @Vidar Dale Fjeld.

Vi savner alle et konkurranse dyktig lag som sloss om titler.
Med spillere som gir absolutt alt.
Vi savner da vi tok innersvingen på Newcastle og Keegan, da vi utkjempet durabelige dueller mot Arsenal og Wenger år etter år.
Eller da vi passerte Chelsea og Abramovitsj med våre tre strake gull.

Vi er langt unna nå.
Men jeg er sånn skrudd sammen at jeg ikke finner noen mening i å lete med lykt og lupe etter enda mer å kritisere.
Kanskje blir aldri Shola Shoretire eller Alajandro Garnacho gode nok?
Men jeg gleder meg over at de og syv til fra eget akademi var på benk/bane i går.
Så får jeg bare være en politisk korrekt selvtrøster.

Jeg skal gjøre alt jeg kan for at forumet her IKKE skal bli som komm feltet hos United.no.
En motvekt mot kritikk, negativitet og devaluering av klubben vår.
Vil ikke at Unitedforum blir Kopforum eller komm feltet 2.0.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

@Vidar Dale Fjeld Så du tenker at 99% av United-fans hadde vore happy om troppen hadde bestått av 30 galácticos, berre laget hadde hatt suksess? Det trur eg er "galtevask", for å bruke eit godt utanlandsk uttrykk. Håpar ikkje du vart krenka av språkbruken, forresten.
post liked by: Pangaea, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply