David Moyes

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg har postet mange videoer i det siste, men synes det har vært interessant å se en del. YouTube rabbithole kan være farlig :D

Kom over et intervju med David Moyes som jeg synes var rett så interessant. Det er i en serie som kalles "High Performance". De har intervjuet bl.a. Rio Ferdinand og Ole Gunnar Solskjær tidligere, som også kan anbefales. Kommer mer under huden på dem i et slikt langt intervju (samtale egentlig), og det gjør man egentlig med Moyes her også. Dette blir bare smådrypp, og alt handler selvsagt ikke om United, men noe av det han sier er at han skulle ønske han var 7-8 år eldre når han tok jobben (altså hadde mer erfaring). Virker som en fin karakter. Jeg er av det sikkert lille mindretallet som liker Moyes og er glad for at han har fått suksess nå i West Ham. Ting fungerte rett og slett ikke i United, og han gjorde feil som han er inne på her, men jeg synes også klubben var vel raske med å gi han sparken, og tror han kunne fått til mye mer enn han gjorde hvis han fikk mer tid. Men så klart, kanskje han uansett ikke hadde nok "ballast" på det tidspunktet til å ha klart å gjøre en virkelig god jobb uansett.

post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi har lett for å idioterklære managere som ikke lykkes hos oss, både Moyes og Solskjær fikk jo merkelappen ganske tidlig av mange.

United-jobben var nok altfor stor for Moyes - det tror jeg vel den ville vært også i dag, selv med mer erfaring. Han fikk i tillegg et generasjonsskifte i fanget, og hadde en ny sjef i Woodward som (i alle fall ikke da) visste hva han holdt på med.
Men at han er en god og bunnsolid manager er vel bevist gjennom mange sesonger. Vil påstå at han er på det nivået han hører hjemme på nå med West Ham, akkurat som han var det med Everton. Øvre halvdel av PL, men et lite hakk under de aller beste.
post liked by: Harry Greaves, Pink Final, Pancho P
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Enig, tror Moyes var feil mann uansett tidspunkt. Stilen hans er vel en mer raffinert form for 90-tallsfotball som sikkert mange lag på andre- og tredje hylle holder høyt. Tøffe i duellspillet, godt organisert og gode på kontringer. Ikke noe galt i dette, men ikke en type fotball som utstråler dominans, og neppe noe som vil vinne deg CL eller PL (men kanskje EL, tydeligvis!).
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ryder wrote:21 Apr 2022, 10:39 United-jobben var nok altfor stor for Moyes - det tror jeg vel den ville vært også i dag, selv med mer erfaring.
Tror også du har rett i det, men samtidig hadde han nok gjort en bedre jobb i dag hvis han fikk muligheten nå. Men det er delvis pga erfaringen han gjorde seg da han fikk muligheten, så det blir ganske kontrafaktisk. Men litt mer generelt, så synes jeg ikke Moyes får den ære han fortjener heller. Å ta West Ham til EL-semifinale og kjempe om CL-plass i serien, er virkelig imponerende. Og han tok over et West Ham som kjempet mot nedrykk. Han passer sikkert ikke i en virkelig toppklubb, men har gjort en veldig imponerende jobb i særlig Everton og West Ham, i litt sånn ryggen-mot-veggen situasjoner, eller som underdog. Tror det er da han er best. Får neppe en ny sjanse i en virkelig toppklubb, men jeg synes ikke noe om den latterligjøringen som han ble utsatt for, og som han til dels fortsatt blir utsatt for.
post liked by: Pink Final, Pancho P
Post Reply