Tvilsomme eller rett og slett korrupte forhold

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply

Deleted User 430

City, PSG og co. kan bare fortsette sponsorjakten blant slekt og venner, med andre ord..

post liked by: Pwint, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Og i opp-ned-land, der er alt man vil sant?
"Uefa's first financial regulations, introduced in 2010, served its primary purpose," said Aleksander Ceferin, president of European football's governing body.

"They helped pull European football finances back from the brink and revolutionised how European football clubs are run.

Deleted User 430

Passer bra at UEFA kommer med en ny "FFP"-variant samtidig som det endelig blir fullt fokus på PLs etterforskning av City.

Blir vel "fy -fy" og et lite klaps på lanken denne gangen også, tenker jeg..

https://www.bbc.com/sport/football/61017887
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Flere her er vel medlemmer av MUST og har fått denne oppdateringen, men tenker det er greit å skrive det i denne tråden uansett. Det er vertfall litt "tvilsomt" i min bok, at rike/store klubber får fordeler og kan omgå det vanlige kvalifiseringssystemet (ligaposisjon).
Open Letter to the Club re UEFA Competition Reform Proposals

We are all aware of the imminent decisions by UEFA on the format of their club competitions that will take effect from the 2024/25 season. Our informed understanding is that, contrary to some media reports, key decisions on the number of matches and the potential for a privileged qualification route for some clubs, very likely to include our own, remain under active discussion.

These are significant changes to a major competition that will have an impact on the match-going commitments of our supporters and compromise the principles of competitive integrity in a similar way to the ill-fated Super League. Discussions have clearly resumed in recent weeks that will determine a solution on issues of significant interest to fans, whether or not they attend matches. Last May Joel promised ‘deeper consultation across a range of important issues including the competitions we play in’. In the spirit of that commitment, we feel it would have been appropriate for there to have been consultation on these changes so that the supporter perspective could be taken into account in the discussions that you and other clubs have been a part of.

We intend to ask for clarity and transparency on the club’s position on these changes through forthcoming regular engagement channels but, given the time constrained UEFA discussions, we want to put on record what the views of supporters are. To that end we want to draw your attention to:
  • The position statement agreed by the FSA’s Premier League Network that has unanimous support from supporter groups representing all PL clubs.
    https://thefsa.org.uk/news/fan-groups-s ... e-changes/
  • The results of our own supporters survey that we published and shared with you recently. It’s 20,000 responses confirmed over 80% opposition both to the extra matches and the use of historical coefficients as a means of qualification
    ESL/UEFA Supporters Survey Results
The principles of sporting merit, competitive integrity and the sustainability of domestic leagues, all absent from the Super League proposal, must be at the centre of this competition reform. We urge you to embrace them unequivocally in any further engagement that will influence the final decisions of the UEFA Congress in early May.

During this period, together with the Premier League Supporter Groups Network, we will also be making further representations to the Premier League, the FA and UEFA.
Manchester United vil nok dessverre fortsatt støtte dette tåpelige forslaget, vi var tross alt en av lederne for Greed League, men flott å se at MUST kommer ut mot det, og har støtte av størsteparten av fansen.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Ikke nok gryn i lommene på pampene? Hva med flere glimrende forslag? :wallbash:
UEFA vurderer å skrote dobbeltoppgjør i Champions League-semifinalene
Den europeiske foreningen for fotballklubber (ECA) kommer antakelig til å stille seg bak et UEFA-forslag som innebærer at semifinalene i Champions League ikke lenger vil spilles som dobbeltoppgjør.

I stedet vil de spilles på nøytral grunn i byen der finalen avholdes, i det som omtales som en «fotballuke». Det melder den troverdige engelske avisen The Times.

Avisens Martin Ziegler skriver at organisasjonen for europeiske fotballigaer også må stille seg bak ideen for at den skal bli et faktum, og at endringen ikke vil gjelde før tidligst 2024/25-sesongen.

Ifølge The Times krever ideen at eventuelle vertsbyer må være i stand til å ta imot 100 000 besøkende over en uke, noe som angivelig vil utelukke alle andre byer enn London, Paris, Madrid, Istanbul, Roma og Moskva.
Ikke glem Qatar eller New York på den listen, da...
post liked by: Belfastboy, Blodfink

Deleted User 430

The gift that keeps on giving, aka City-eierene, hjelper oligarkene i disse tider. Viktig med image-bygging på flere fronter...

https://www.vg.no/sport/i/V9v4Rr/bloomb ... ke-russere
post liked by: Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

Det er ein viss deviasjon i dei moralske kompassa til den gjengen der.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Kjenner jeg City-fansen rett så er dette helt innafor så lenge han fortsatt pumper blodpengene sine inn i klubben. Begynner å bli mektig lei av denne fyren for å være helt ærlig.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Infantino leverer helt i henhold til malen Blatter lagde..
Gjestearbeiderne i Qatar er faktisk stolte 😲

Det er en ting vi ikke må glemme. Når du gir noen arbeid, selv under tøffe forhold, gir du vedkommende verdighet og stolthet. Det er ikke veldedighet. Vi driver ikke veldedighet. Du gir ikke noen noe og sier «bare bli der du er, du får dette, og jeg føler meg bra»


https://www.tv2.no/sport/14763708/
post liked by: Pangaea, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Gjennomkorrupte idioter. Orker ikke si særlig mer, da kommer det MYE ut.
post liked by: Pancho P

Deleted User 480

Jeg hadde lest en håndfull nyheter i morges, som i større eller mindre grad forteller at verden går til et sted rett sør for Stjørdal. Så fikk jeg denne dårlige unnskyldningen av et menneske på toppen (Infantino). Reagerte som dere over her. Får holde meg til Donald Duck og United lesestoff! 😏
post liked by: Pangaea, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Jeg liker å vise utlendinger bilder fra det stedet, særlig fra vinteren :D
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

Tippar at enkene og dei foreldrelause barna i India, Nepal, Bangladesh og Pakistan strålar av stoltheit når signore Corruptino bles i gang VM i november. Smått utruleg at dei ikkje prøver å skjule vondskapen, men ingenting forbløffar meg med den gjengen lenger.
post liked by: Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Pangaea wrote: 03 May 2022, 16:26 Jeg liker å vise utlendinger bilder fra det stedet, særlig fra vinteren :D
😄 Jepp. Det er mange Engelsk-talende som sender postkort derfra.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

I tilfelle noen ikke vet hva vi spøker med :yikes:
Image
post liked by: Pancho P
Post Reply