[PL] Arsenal - Manchester United (23-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14536
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18955

Det er flere som burde gjøre som Ronaldo, foreslår speil til alle spillerne, for refleksjon før og etter match. Selvbeundring er undervurdert :blush:
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Greit jeg er/var en OGS supporter.
Men tror ikke han hadde gjort dette dårligere hvis han hadde fått stått ut sesongen
Vi snakker om spillere som må spille seg i form, for meg synes jeg det har vært De Grea og Fred.
Men jeg synes at Rashford, Maguire og Bruno har spilt seg ut av formen de hadde forrige sesong
Så savner jeg Daniel James
post liked by: Pangaea

Deleted User 480

Helt enig @Cola2. Jeg tror heller ikke Solskjær hadde vært noe dårligere.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26855
Liker mottatt: 17363

Skjønner dere @Cola2 og @Canto.
Spillet har ikke vært bedre under Rangnick, snarere motsatt.
Matchen i dag var kanskje vår beste under tyskeren.

Men, det er et men her.
Jeg har vært og er glad i Solskjær.
Tror nok han ville klart å holde gjengen mer sammen.
Allikevel, problemene i gruppa ville tvunget seg fram.
Og Rangnick som midlertidig manager har ikke så mye å tape på å ta spillerne i media nå.

Jeg likte at Solskjær forsvarte dem.
Og på den måten holdt dem sammen.
De siste dagene, eller kanskje i løpet av i dag faktisk har jeg begynt å erkjenne Rangnicks verdi.
Hva han kan få til.
Nå er tiden inne til å få bort all ukultur.
Uansett hvem det måtte være.
Få dem bort.

På banen er vi nærmest svakere enn noensinne.
Men utenfor banen tror jeg Rangnick nå er i posisjon til å gjøre klubben godt.
Det er hvordan jeg tenker, tanker som i stor grad har blitt modnet de siste par dagene.
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Etter dagens "bombe" fra Scholes, og tilhørende vage svar fra RR, virker det, for meg, å være mer og mer sikkert at det lå mer bak utblåsningene til OGS allerede etter Everton-matchen, og deretter Burnley, i 2019, enn kun prestasjonene på banen. Noe som stakk dypere enn som så..

Dette virker å ha vært en problem som har sittet i veggene lenge, men forhåpentligvis vil sommeren i år bestå av det den skulle ha gjort de 2 siste somrene. Fjerning av ugress..

OGS gjorde rett, i mine øyne, å beskytte troppen da det tydeligvis var ekstremt vanskelig å bli kvitt spillere, på samme måte som RR gjør rett i å lufte problemene nå som han uansett er ferdig. Litt usikker på timingen til RR, da jeg gjerne skulle sett det komme etter siste kamp, men uansett glad for at det kommer frem i lyset.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pangaea

Deleted User 480

Ser absolutt det poenget også @Pink Final.
post liked by: Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote:23 Apr 2022, 18:19 Jeg likte at Solskjær forsvarte dem.
Og på den måten holdt dem sammen.
De siste dagene, eller kanskje i løpet av i dag faktisk har jeg begynt å erkjenne Rangnicks verdi.
Hva han kan få til.
Nå er tiden inne til å få bort all ukultur.
Uansett hvem det måtte være.
Få dem bort.

På banen er vi nærmest svakere enn noensinne.
Men utenfor banen tror jeg Rangnick nå er i posisjon til å gjøre klubben godt.
Det er hvordan jeg tenker, tanker som i stor grad har blitt modnet de siste par dagene.
Burde ikke mulighet vært at de hentet inn RR for å bruke "lusekam" for å se hvem/hvilken/hva vi må kvitte oss med?
Vi supportere vet hvem vi vil ha ut, men vi er ikke manager/trenere så vår stemme vil aldri bli hørt, takk og pris for det.
OGS har ett stort hjerte for klubben vår, og vil alltid forsvare enkelt spillere.
Derfor burde de hente in RR i admin og la han se/høre/føle hvem vi bør ha, og hvem som bør ut , og la OGS fullføre sesongen,
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26855
Liker mottatt: 17363

Ville vel blitt vel ydmykende for Solskjær @Cola2?
Å få inn Rangnick i en slik rolle?
På en måte over seg.

Jeg tror Solskjær vet veldig godt hvem som laget trøbbel.
Men han så for seg å fortsette som manager.
Da ville det blitt vanskelig å ta spillerne offentlig.
Husk også utfordringene med covid, isolasjon, økonomi osv.
Vi er enige om at Solskjær gjorde en god jobb.

Men kanskje var han ikke helt tøff nok?
Kanskje var han for lojal?
Eller kanskje - og dette er mest trolig - var det for mange trøbbel makere?

Vi vet at Busby og Ferguson var nådeløse.
Men som oftest hadde de kun enkelt spillere som var et problem.
Og de var i tillegg salgbare.
Johnny Morris og Johnny Giles to av de Busby kastet på dør.
Whiteside, McGrath, Sharpe, Beckham, Keane med flere Fergie kastet ut.
post liked by: Pangaea, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote:23 Apr 2022, 18:48 Ville vel blitt vel ydmykende for Solskjær @Cola2?
Å få inn Rangnick i en slik rolle?
På en måte over seg.
Hvorfor det?
Alle har sagt at klubben vår ikke hadde en sportslig ledelse (husker ikke rolle navnet) og der kunne RR blitt hentet inn å bruke sine øyer/ører/innsikt om hva, hvem skal bli og bort til sommeren.
Samtidig at de så seg om en permanent trener, Den Haag, tror OGS hadde jobbet på samme måte ut sesongen, selv om han hadde (tror jeg ett år igjen av kontrakten)

Hvis nå neste manager må gå etter 1-2 år, hvor mange managere vil ta chansen på klubben vår.
Så vidt jeg vet ble ikke Rom bygget på en dag eller 1 år
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26855
Liker mottatt: 17363

Solskjær hadde akkurat fått ny og forlenget kontrakt.

Jaja, nå skjedde det som skjedde.
Jeg synes personlig det var leit hva som skjedde med Solskjær.
Sendte ham et (forhåpentlig) oppmuntrende brev, første fan post jeg har sendt siden jeg var 15,16,17 år gammel.

Spillet på banen er ikke bedre, (i dag var det ganske bra).
Men det ‘spillet’ som foregår utenfor banen får vi kanskje en slutt på nå.
Jeg tror Ralf Rangnick gjør en nyttig jobb der.

Bare noen dager siden jeg synes RR ikke har tilført noe som helst.
Men noe av det dummeste jeg vet (for min egen del) er å ikke kunne endre mening om man får ny info.
Og ny info sier meg at RR legger grunnlaget for å røske opp i denne gruppa.
(Koster meg ikke en drue å endre mening om jeg lærer noe nytt.
Samtidig som man ikke skal la seg presse til å endre mening om man ikke er enig.)

Dette har forøvrig ingenting med Solskjær å gjøre.
Han er like stor for meg fremdeles.
En av mine største United favoritter, og min favoritt manager etter Ferguson.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

For å være litt positiv på kveldinga her så trenger vi kun ett poeng på de siste 4 for å holde Newcastle bak oss i år...
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Cola2 wrote:23 Apr 2022, 18:06 Men tror ikke han hadde gjort dette dårligere hvis han hadde fått stått ut sesongen
Tror kanskje du har rett i det, vi har ikke vært markant bedre under Rangnick egentlig, og hadde tross alt en lang rekke med 'lette' kamper da han kom inn. På den andre siden, slik som det nå har utspilt seg, så er jeg på en måte glad for at Solskjær slapp å stå i det lenger. Hadde vel fått samme sveisen som ten Hag :-|

Og som folk var inne på tidligere, hvis Solskjær hadde fortsatt og på et eller annet vis fått oss til 4. plass (vi får si det med fren-glish aksent..), så hadde vi heller ikke fått den oppvasken som forhåpentligvis er på gang nå, og heller ikke samme store opprydding kommende sommer. Det har vært så grusomt mye negativt denne sesongen, at nå velger jeg å håpe på at all denne dritten kan bli positivt -- til slutt. Få ut all gørra, røyk ut rottene, brenn ned låven, og start på nytt.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 430

Vet det meste ang OGS blir helt hypotetisk, men en kraftig opprydding i troppen er jeg sikker på det ville blitt selv om han beholdt jobben og vi klarte en 4. plass i år.
Kan ikke se for meg at 5 (?) mann var alt han ønsket å kvitte seg med permanent på 3 år..

Opprydding har vært uunngåelig i flere år, men at det hadde skjedd i roligere former er jeg enig i. Sannsynligheten er dog stor for at OGS ville blitt slaktet for enkelt av de samme exitene som nå vil skje, nettopp fordi det ville skjedd uten videre fuzz. Sånn sett er det nesten litt positivt med alt oppstyret og alle spekulasjoner nå...
post liked by: Pink Final, Cola2, Pangaea, Pancho P

Deleted User 480

Pink Final wrote: 23 Apr 2022, 19:53 Men noe av det dummeste jeg vet (for min egen del) er å ikke kunne endre mening om man får ny info.
Jeg er helt enig med deg. Synes det er en veldig klok og fornuftig innstilling! -Både i fotball og livet generelt. Hører av og til folk som sier at det er en slags "storhet" å ha en mening og stå for den uansett. Da hadde lover, regler og samfunnet generelt ikke utviklet seg mye.

Artig å høre at du sendte brev til OGS. fikk du svar?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Steinar Stenseth wrote: 23 Apr 2022, 19:54 For å være litt positiv på kveldinga her så trenger vi kun ett poeng på de siste 4 for å holde Newcastle bak oss i år...
:D

Spørs hvordan det blir neste år, etter at de har brent av 520 millioner pund på 18 nye spillere eller noe slikt sykt
post liked by: Pancho P
Post Reply