[PL] Arsenal - Manchester United (23-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Akkurat Bruno er jeg villig til å gi den tilliten som en ny kontrakt er. Er det en spiller i dagens tropp som jeg tror vil komme tilbake til gamle høyder så er det Bruno. Han viser i alle fall en vilje og innsats som mange av de andre ikke er i nærheten av. Bruno har vært svak i år, men han er en av få i dagens tropp som jeg er villig til å forsvare. Det å få det beste ut av Bruno Fernandes må vel være noe ten Hag gleder seg til også?
post liked by: Pink Final, Pangaea, Jan Erik
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4930

Jan Erik wrote: 23 Apr 2022, 15:25 Noen spillere må være med. Bruno bør være vår kaptein, og den ten Hag bygger laget rundt. Regner med han er informert og syns det var en god ide å sikre ham fremover. Lønnsøkningen (eller størrelsen på den), kan selvsagt diskuteres. Men han lå LANGT bak Ronaldo, De Gea, Varane og Sancho i lønn.
Enig. Ganske sikker på at det var avklart med ten Hag uansett. Og slik jeg forsto det hadde forhandlinger foregått i lang tid, et år eller noe slikt, så jeg synes ikke det var spesielt merkelig at han signerte nå. Bedre å få det gjort før sommeren uansett. Det blir hektisk med annet opplegg da, og Bruno er uansett en vi vil ha med videre. Han er en av få spillere i dette laget som er god nok og med riktig innstilling til å bli med i "nye United".
post liked by: Jan Erik

Deleted User 595

Jeg forsvarer Bruno 😊

Det var bare et prinsipielt argument.

Men lar den ligge, skjønner at jeg ser annerledes på det.
post liked by: messilingard, Jan Erik, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Steinar Stenseth wrote: 23 Apr 2022, 15:31 I og for seg enig i det, @messilingard. Liten hjerneblødning og tenkte at vi var ferdige med hjemmekamper 🙈😂
La han få starte som kaptein mot Brentford, men ellers er det bare å la den potensielle fremtiden suge til seg all mulig erfaring med alt en inkludering i tropp osv innebærer..
Jeg er helt enig! For min del spiller det ingen rolle om Telles, Matic, Lingard eller Cavani spiller flere kamper for oss. Akkurat Mata fortjener å bli takket av på en sikkelig måte, en hedersmann av hel ved! Det er ikke alle vi kan si det til i dagens tropp.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Sånn apropos å ikke skylde på dommeren her..
Kun sett 1 reprise, men er det ikke en offsideplassert Nketiah som står i veien for DDG på skuddet til Xhaka?
Eller var det bare kameravinkelen her som spilte meg et puss?
post liked by: Pangaea, Blodfink

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

Klarer ikke å bry meg så mye om tapet i dag. Jeg ser egentlig bare fremover til neste sesong og topp 4 røk uansett før i dag.

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg helst vil ha EL/ECF slik at ETH kan få sjansen til å kickstarte epoken sin med et "enkelt" trofé, eller en åttende plass for å få mest mulig tid på feltet.

Også litt interessant/morsomt at dette Arsenal-laget er er det mest spennende og beste laget på mange år. For United snakkes det derimot om tidenes skuffelse, etc. Likevel er det to relativt jevne lag og små marginer avgjør hvilken retning møtene mellom dem går.

Ronaldo ser også mye friskere når han ikke spiller mer enn én kamp i uken. Får han muligheten til dette, kan han fort bli viktig neste år.
post liked by: Pancho P, Pangaea
User avatar

Jan Erik
Posts: 2354
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7236
Liker mottatt: 7555

GBailey wrote: 23 Apr 2022, 15:29
Jan Erik wrote: 23 Apr 2022, 15:25

Noen spillere må være med. Bruno bør være vår kaptein, og den ten Hag bygger laget rundt. Regner med han er informert og syns det var en god ide å sikre ham fremover. Lønnsøkningen (eller størrelsen på den), kan selvsagt diskuteres. Men han lå LANGT bak Ronaldo, De Gea, Varane og Sancho i lønn.
100 prosent enig i alt.

Hvis ten Hag har godkjent, er det helt innafor å kjøre på så tidlig som mulig.

Håper allikevel det jeg sa ga litt mening.

Må ikke tolkes som kritikk mot Bruno, eller som et ønske om å bli kvitt han. Er potensielt vår nøkkelspiller i lang tid.
Jeg skjønner hva du mener med det du skriver, sånn sett kunne det absolutt ventet til sommeren. Men klubben må jobbe med troppen og andre ting uavhengig av hvordan laget gjør det på banen. Det viktigste er at Bruno er med de neste 3-4 årene.
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4930

GBailey wrote: 23 Apr 2022, 15:34 Jeg forsvarer Bruno 😊

Det var bare et prinsipielt argument.

Men lar den ligge, skjønner at jeg ser annerledes på det.
Jeg skjønner argumentene dine, men er bare ikke helt enig. Synes det var bra gjort av klubben, og han fortjener faktisk det også, altså bedre lønn. Har tross alt på mange måter bært United på sine skuldre siden han kom (men haterne på RedCafe skal sikkert kritisere Solskjær for det også, på en eller annen måte)
post liked by: Jan Erik

Deleted User 430

Canto wrote:23 Apr 2022, 15:29 Skjønner ikke hva som har skjedd med Lingard etter at han briljerte for West Ham. Nå er han bare en skygge av seg selv.
Enormt god og produktiv første mnd for West Ham, men ellers var det mer som det har sett ut i United de siste 3-4 årene. Det er den han er, rett og slett. Periodevis ketchup, ellers mye løping og begrenset teknisk og taktisk forståelse.
Den perioden blir hypet litt vel mye pga statistikken, i mine øyne..
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

GBailey wrote: 23 Apr 2022, 15:34 Jeg forsvarer Bruno 😊

Det var bare et prinsipielt argument.

Men lar den ligge, skjønner at jeg ser annerledes på det.
Jeg forstår hva du mener, og jeg er ikke nødvendigvis uenig. Jeg hadde reagert veldig dersom Lingard hadde fått en ny kontrakt nå. Hadde Pogba fått det så hadde jeg vel sikkert mistet all fornuft. Men Bruno er en av de få som vi aldri kan klage på hjerte og innsats. Når vi i tillegg vet hva slags toppnivå han har så er jeg villig til å gi han den tilliten. Samtidig så er det slik at dersom han ikke klarer å tilpasse seg ten Hag etter en stund så vil det være naturlig å se andre steder.

Også er det sikkert greit å nevne at jeg tror de managerne som ble intervjuet har blitt spurt om sine tanker rundt troppen og sikkert mer spesifikt angående Bruno. Så jeg tror det her har vært en del av planene til ten Hag. Dette er selvsagt kun spekulasjon enn så lenge med mindre ten Hag gir utrykk for når han kommer over kanalen.
post liked by: Jan Erik, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4930

Steinar Stenseth wrote: 23 Apr 2022, 15:36 Sånn apropos å ikke skylde på dommeren her..
Kun sett 1 reprise, men er det ikke en offsideplassert Nketiah som står i veien for DDG på skuddet til Xhaka?
Eller var det bare kameravinkelen her som spilte meg et puss?
Godt observert. Han står i klar offside. Men han er vel ikke med i spillet siden han forhindrer keeper fra å se skuddet som så går i mål? :risteroppgittpåhodet:
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Dere har overbevist meg. Gir meg på den 😅

Var nok helt rett å bare få sydd den kontrakten ferdig og fokusere på andre ting.
post liked by: Jan Erik, Pangaea
User avatar

Jan Erik
Posts: 2354
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7236
Liker mottatt: 7555

GBailey wrote: 23 Apr 2022, 15:34 Jeg forsvarer Bruno 😊

Det var bare et prinsipielt argument.

Men lar den ligge, skjønner at jeg ser annerledes på det.
Fint med saklige, respektfulle diskusjoner. Helt greit å være uenige om enkelte ting.
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4930

Legger inn et bilde av det. Rimelig klar spør du meg, men hvem svarten vet hva som gjelder på offside lenger?
Arsenal offside-goal.jpg
Arsenal offside-goal.jpg (175.2 KiB) Viewed 597 times
Last edited by Pangaea on 23 Apr 2022, 15:49, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink

Deleted User 595

@Pangaea: Oi, den bør avblåses ja! Obstruerer jo mye for keeper der han står.

Ser dessverre nesten aldri at slike avblåses :/
post liked by: Pangaea
Post Reply