[PL] Liverpool - Manchester United (19-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Mye brutalt å lese her og der dagen etter Pool kampen.
Må si det er vanskelig å være uenig i mye av det som blir sagt.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Litt rant her, etter at Neville har sugd av Liverpool i ca 10 minutter. Men anbefaler å se fra ca 17:00 minutter. Da kommer Neville inn på noen gamle helter :)


:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kom over en annen podcast, med Andy Mitten. Liker Mitten, han sier mye fornuftig, virker å ha gode kilder i klubben, og er rolig og analytisk. Ikke så mange 'view' så kanskje ikke så populær, men den ser bra ut for mine øyne.

post liked by: Pink Final, Pancho P

Vidar Dale Fjeld

Hvor mange spillere spiller i Manchester United pga lønningsposen? Hvor mange spiller for klubben og drakta de tar på seg før en kamp?
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Tipper dessverre flere spillere er som toppledelsen.
De tenker penger.
Så tror jeg en hel del har følelser for klubben.
Selv om det ikke ser sånn ut på banen om dagen.
Spillere som Lingard, Rashford, Elanga, (Greenwood), Henderson, de Gea, Jones, McTominay, Fred, kanskje Shaw, Lindelöf, Fernandes og noen til.
Men jeg tror det har vært mye usikkerhet og trolig uvennskap innad i gruppa denne sesongen.
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Enig @Pink Final Jeg tror også de fleste spillerene har et godt hjerte for klubben. Det er ikke så lenge siden de trakk i samme retning og sto på for hverandre.
Mitt inntrykk er at det hovedsaklig handler om det mentale. Frykt for å feile, frykt for konsekvenser osv. Og som du sier så er det nok noe veldig usunt som foregår i spillergruppa. En kollektiv kollaps av noe slag.
Sannheten kommer vel frem en dag.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Litt analyse av Solskjær og Rangnick mot Liverpool (0-5 og 0-4). Spoiler-warning: han gir ikke veldig mye skryt til spillerne. Mange av de samme feilene skjer enda, og det er mange individuelle feil(valg). Var interessant å se på. Noe av det nevnte jeg i en post her eller der med bilder, men selvsagt er dette langt mer kunnskapsrikt. Jeg hadde ærlig talt ikke fått med meg de feilvalgene Maguire gjør, vertfall ikke fokusert nok på det.

Interessant det han sier om våre offensive spillere, som på en måte ser ut som de gjør noe (presser), men egentlig ikke gjør det. Det blir halvhjertet, og dermed har det egentlig ikke den store effekten på hva motstander foretar seg.


:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Hmm, jeg så opp igjen noen repriser, og på 0-1 er Pogba allerede skadet, så slik sett kan jeg unnskylde at han ikke presser Mane i forkant av 1-0. Kan allerede der, og når han halvveis forsøker å løpe hjemover, se at han hinker og er klart ukomfortabel. Vet ikke hvor tidlig han ble skadet, men det må være i løpet av de første minuttene. Hvorfor tok vi ham da ikke av med en gang? Eller evt, hvorfor startet han hvis han ikke var frisk? Han ble ikke tatt av før det var gått 10 minutter, og det første målet kom etter 4.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pangaea wrote: 22 Apr 2022, 06:00 Interessant det han sier om våre offensive spillere, som på en måte ser ut som de gjør noe (presser), men egentlig ikke gjør det. Det blir halvhjertet, og dermed har det egentlig ikke den store effekten på hva motstander foretar seg.
Har ofte lagt merke til dette. De bare "er der" uten å gjøre et realt forsøk, alltid en meter eller mer for langt unna. Av og til leder de til og med motstanderen feil vei, altså inn i farlig område. Det er sikkert litt mentalt ("treneren har sagt at jeg skal gjøre dette, men jeg har ikke så veldig lyst men løper litt i riktig retning så det ser pent ut"), men har også med spillertype å gjøre. Rangnick har jo snakket om det defensive DNA-et, enkelte offensivt anlagte spillere skjønner rett og slett ikke den typen av spillet - akkurat som en del forsvarere får full panikk dersom de må gjøre noe kreativt i nærheten av motstanderens mål.
Fred er en av dem som ikke jukser eller gjør det feil, han kan sine saker i denne delen av spillet og "fanger" veldig ofte motstanderen.
post liked by: Pancho P, Pangaea

Vidar Dale Fjeld

Fotballinteligens er det første en må se etter hos en fotballspiller om målet er en ballbesittende stil, basert på kvikke kombinasjoner på hele banen. De finner rom og avstander i "blinde" og vet hva en likesinnet spiller tenker...så er det for trenerapparatet å finjustere dette og få det fysiske på plass. Da kan hele laget stå mye høyere i banen og den totale belastninger i laget blir mindre enn med tut og kjør. Mulig de Gea må skiftes ut om dette blir "fasiten"...vi må ha en sweeper som keeper. Og Maguire må finne seg en ny klubb...sammen med mange andre. Om 2 år er minst 3/4 av laget i dag borte.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Cola2, Blodfink

Deleted User 595

@Vidar Dale Fjeld: Tror det samme.

@Pangaea postet et glimrende intervju med McClaren i går. Her analyserer han hvordan Liverpool og City har mulighet til å spille slik de gjør, og går i dybden på rollene, inkl. keeper.

Målvaktene i disse lagene, inkl. ten Hags, skal stå så høyt som mulig til enhver tid, og figurere så mye som mulig som utespillere i i oppbygningsspillet.
Onana er god, men ikke verdensklasse på dette, slik Allison og Ederson er. Midtstopperne skal nærmest figurere som midtbanespillere, og vingbackene skal være være like mye angripere som forsvarere. Spissrollen til Haller er mer eller mindre lik Ronaldos rolle i dag, men kan og være mer dynamisk. Haller har allikevel vært ganske statisk til tider, med stor suksess.

Ang. keeperrollen: Ten Hag forsøkte å hente Henderson på lån til Ajax før sesongen. Det er interessant. Tror allikevel at de Gea får sjansen under ten Hag, noe han fortjener.

McClaren sier at han, ten Hag, Klopp, og Guardiola og de progressive trenerne, vil fortsette å utvikle keeperrollen til å bli enda mer offensiv. Målet er å utligne balansen ved å i prinsippet ha 11 utespillere på banen i alle spillets faser. Virkelig fascinerende. Det er jo akkurat det vi ser med spesielt Allison. Og det er mer å gå på.

Det er mange som får en tøff oppgave med å bli slike spillere. Virker mer og mer sannsynlig at signalene om store utskiftninger over de to neste sesongene vil, eller , realiseres.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Cola2, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Synes den samtalen med McClaren var veldig interessant, sjelden man får såpass godt innsyn i tenkingen til disse topptrenerne, og han forklarte det slik at det var lett for oss utenforstående også. McClaren har gjort noe så uvanlig som å reist litt rundt i verden, og dermed fått en annen type innsikt og erfaring enn veldig mange andre engelske trenere, vertfall managere. Så jeg tror det kan bli veldig bra, og de har allerede jobbet sammen før.
GBailey wrote:22 Apr 2022, 10:18 Onana er god, men ikke verdensklasse på dette, slik Allison og Ederson er.
Ser ut som Pasveer Remko egentlig er førstekeeper i Ajax, selv om han er 38 år gammel. Og i cupfinalen var det 39 år gamle Stekelenburg som sto. Onana var ikke engang på benken, men aner ikke hva som var grunnen til det. Aner ikke hva slags keeper Remko er, men hvis han er litt mer av Neuer-skolen, kanskje det kan delvis forklare formduppen til Ajax i det siste? Både Stekelenburg og Remko har vært skadet i det siste, så sikkert derfor Onana har fått noen kamper.

Jeg er faktisk skikkelig spent på hva vi får se av United neste sesong, særlig hvis vi får inn en del riktige spillertyper i sommer. Blir garantert en humpete vei, men fra det jeg har lest om ten Hag i det siste (ganske mye), så blir det en knalltøff jobb på treningsfeltet i sommer. Skal vel ikke bli veldig overrasket om det blir lekkasjer fra spillere som ønsker å komme seg hjem tidligere osv :D Uansett, det blir viktig å legge et godt grunnlag i løpet av de 5-6 ukene han får før sesongen kommer i gang, og derfor håper jeg vertfall noen viktige signeringer kommer i boks ganske raskt. Ønsker ikke å se samme surret med hektisk aktivitet siste 12 timene og den typen greier. Men de forbanna vampyrene skal vel godkjenne alt først.... Grrrrrr

Vi skal kanskje ikke se bort fra at en spiller som Dalot blir en del av laget framover heller. Han er vertfall av den offensive typen, og jeg tror ikke vi kommer til å presse veldig hardt på for å signere spillere akkurat på backene. Vi har evt Laird i bakhånd også, som burde passe ekstremt godt -- hvis han klarer å ta nivået, og holde seg skadefri.

Fred tror jeg rett og slett vil passe godt inn. Han er en press-spiller, og har egentlig fått en ny vår nå i en mer offensiv rolle. Jeg klarer fortsatt ikke helt å se hvor van de Beek skal passe inn, så lenge vi har Bruno Fernandes, men ETH har nok en plan ;)

Vi beveger oss langt ut på viddene her ift Liverpool-kampen, men slik som jeg har forstått det, så er det hovedsakelig sentrallinjen vi ønsker å styrke. . Det snakkes om midtstopper, defensiv midtbanespiller, og spiss. Høres i så fall fornuftig ut. Jeg klarer i mindre og mindre grad å se for meg et framtidig United-lag som inkluderer Maguire. Kommer han tilbake i god form så kan det jo hende, men han virker uansett til å være feil type spiller. Ikke rask nok til å stå så høyt, ikke god nok 1 v 1, og for treig på små flater/vendinger. Varane passer mye, mye bedre inn, bare han klarer å holde seg skadefri. Sukk :(

Synd det virker som Gravenberch er på vei til Bayern, for han hadde passet ypperlig inn tror jeg. Visstnok skambillig også, men det toget har vel gått. Særlig hvis Greenwood er borte for alltid, så trenger vi egentlig noen nye på høyrevingen også, ettersom Sancho virker mer komfortabel på venstre, og Rashford er ute av form (i 2 år??). Sier ikke nei hvis ETH tar med seg Antony til United. Spennende spiller i rett alder.

Keeper er også et stort spørsmål, vertfall potensielt. Ganske sikker på at DDG får en real sjanse, og jeg er rett og slett ikke sikker på om Henderson er god nok til den typen ETH ønsker heller. Men ettersom vi har større behov for investeringer lenger framme i banen, så ser jeg ikke for meg at det blir kjøp av keeper nå. Da blir det heller å kjøre på med DDG og Henderson, og evt bytte litt avhengig av hvem vi møter.

Vel... det blir spennende tider framover, og for første gang siden Sir Alex føler jeg at vi virkelig har gått for rett manager. Blir han også spist opp, ja da vet ikke jeg lenger. Da kan vi bare legge ned hele sjappa.
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pangaea wrote: 22 Apr 2022, 11:04
Ser ut som Pasveer Remko egentlig er førstekeeper i Ajax, selv om han er 38 år gammel. Og i cupfinalen var det 39 år gamle Stekelenburg som sto. Onana var ikke engang på benken, men aner ikke hva som var grunnen til det. Aner ikke hva slags keeper Remko er, men hvis han er litt mer av Neuer-skolen, kanskje det kan delvis forklare formduppen til Ajax i det siste? Både Stekelenburg og Remko har vært skadet i det siste, så sikkert derfor Onana har fått noen kamper.
Onana har vel nektet å skrive under på ny kontrakt, mener å ha hørt at han er satt ut av Ten Hag ene og alene på grunn av dette. Enda en grunn til å ha forhåpninger til ETH.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

Glimrende innlegg @Pangaea. Flott lesning!

Som @Ryder sier, har Onana blitt fryst ut da han har ønsket seg bort.

Ang. de Gea/Henderson: Jeg har fulgt Henderson i 80+ kamper, og kan med sikkerhet si at han er god nok til å figurere som en slik, offensiv målvakt. @Pink Final har nevnt mentalitet, konsentrasjon og overtenning som svakheter, og der er jeg helt enig. Ser ironisk nok, en del av de samme svakhetene hos Allison. Uten sammenligning for øvrig. Henderson er ikke på det nivået pdd.

Uansett, så håper jeg virkelig ikke at det blir rullering på keeperplassen, som under Solskjær. Det skaper utrygghet blant de to, samt resten av laget. En keeper er avhengig av full tillit for å spille med selvtillit. Jeg ser heller at de Gea er ubestridt førstevalg, enn at han gjøres utrygg ved å bli droppet i hytt og pine. Han fortjener som sagt uansett sjansen til å imponere ten Hag.

Så tror jeg at vi har en annen målvakt når vi går inn i sesongen etter neste. Og skulle jeg satt penger på det, tror jeg det blir Henderson, som sannsynligvis tar et sesong på utlån.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

GBailey wrote:22 Apr 2022, 11:25 Uansett, så håper jeg virkelig ikke at det blir rullering på keeperplassen, som under Solskjær.
Egentlig helt enig, det bare var en tanke jeg kastet ut. Har skrevet det samme selv tidligere, at det ikke er ideelt med rullering akkurat på keeperplass. Antar uansett at begge to får prøve seg i sommerkampene. Så spørs det jo hva Henderson ønsker da, og om han presser hardt på for overgang hvis han ikke får klare lovnader om å bli førstekeeper. Og slik som DDG har spilt i ca 2 år nå, så er det ikke en lett avgjørelse å kaste han på benken heller. Blir en viktig oppkjøring for begge to.

Deleted User 595

Jepp. Det er nok ganske sannsynlig at de Gea er førstekeeper når sesongen sparkes i gang. Noe annet ville vært et lite sjokk.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Litt på siden og av ren nysgjerrighet: Hvorfor er det verre å rullere og ha reell konkurranse på keeperplass enn andre posisjoner?

Er jo klar over at det er en slags etablert sannhet, men enkelte slike ting viser seg å være mer myte enn sannhet («den som felles skal ikke ta straffe», f.eks, har jo ingen støtte i statistikk).

Skjønner jo at det er et poeng at bakre femmer kjenner hverandre og kan kommunisere osv, men skulle tro det er like viktig med relasjoner overalt på banen.
post liked by: Pangaea
Post Reply