[PL] Liverpool - Manchester United (19-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 595

@Pangaea: Gode poeng. Det med Pogba er mest subjektivt. Jeg ser store kvaliteter i han, men er virkelig drittlei hele fyren, og har vært det lenge. Når Mourinho kalte han et virus, var det dessverre ikke overraskende i mine øyne.

Solskjær og spillergruppen... den er vanskelig. Kan faktisk godt hende at Solskjær hadde gjort det langt bedre med en sterkere og mer dynamisk spillergruppe.

Tror Solskjær ble kneblet av ledelsen, og ofret av spillergruppen. Selv var han taktisk ensidig og manglende, og kanskje ikke hard nok.

Det er mange gode argument og relevant statistikk som peker ha ut som den beste post-Fergie.

Men det blir til syvende og sist ikke nok, og å diskutere æraen hans på denne måten virker lite fruktbart for fremtiden.

Det som gleder meg nå er at det er tydelig at Rangnick og ten Hag har forstått at det er ikke noe poeng i å ansette en ny manager, om han ikke har en klar filosofi og makt over spillergruppen og logistikk.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

100% enig med @Steinar Stenseth der. Solskjær sa også offentlig, flere ganger, at United burde bli det best trente laget i PL/løpe mest, så intensjonen var helt klart der. Så gikk ting delvis i dass pga covid osv. Alle klubbene sto likt der sånn sett, men når vi lå bakpå fra før, så ble det ikke akkurat lett å ta igjen de andre lagene. Dette var noe Solskjær arvet fra Mourinho, som jeg mener var helt utdatert på slike felt. Mye mer dinosaur enn Sir Alex noengang var.
post liked by: Belfastboy

Deleted User 430

Harry Greaves wrote:20 Apr 2022, 14:21 Mener uansett at Solskjær aldri var riktig mann å ta klubben videre. Det har jo kommet ut utallige historier om hvor lite taktiske instruksjoner spillerne fikk, og hvor lite mønster som ble etablert. Jeg tror generelt sett at den norske/engelske fotballskolen, som Solskjær jo har gått, er en ganske håpløs vei å ta trenerutdannelsen gjennom.
Det er litt både og det første der. Etter uttalelsene fra spesielt EW, mtp tankesett om rød tråd i det sportslige osv, tror jeg han var den rette mannen til å ta klubben videre. At han ikke var den rette til å ta dem dit vi ønsker å være, til topps , er jeg dog enig i. (Samme hvor mye jeg forsøkte å være utpreget positiv og finne de positive endringene i et større perspektiv da kan var der..)
Tror faktisk ikke vi hadde sett de tingene som skjer i dag om de hadde forutsett med utdaterte trenere som LvG og Mourinho..

Vi vil dessverre aldri få svaret på hvordan spillergruppen egentlig kunne sett ut uten verdensomspennende problemer på flere plan, så jeg skal ikke synse for mye om det, men jeg ser f.eks. ikke for meg at en manager som går ut så hardt som han gjorde etter den famøse Everton-matchen våren 2019 kun ønsket å kvitte seg med 5 spillere på permanent basis..

Det sagt så er jeg enig i at det fremstår som at norske/engelske-trenerskolen har gått seg veldig fast i et forhistorisk mønster, så der er jeg enig i at han hadde sine begrensninger. Kanskje ikke like ubrukelig som mange, ikke du, påstår, men likevel ikke topp notch over tid..
post liked by: Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17399

Bare skyte inn at den taktiske biten under Solskjær var ikke bra nok.
Og sånn sett trolig riktig at han måtte gå i fjor høst.
Når det gjelder den fysiske biten forklarer @Steinar Stenseth det godt
Og har vel vært inne på at den fysiske kapasiteten bare er mulig å øke med noen få prosent hver sommer.
Ellers må det økes ila match
Som Myhre så riktig underviste Alsaker i under match i går.

Vi nådde altså fem cup semifinaler, tok 2 og 3 plass.
Den siste sesongen med 74 poeng.
Ville kanskje klart 80 med ordentlig preseason?
Vi scoret mest mål av alle.
Vi har aldri hatt høyere XG pro Fergie.
Vi tapte nesten ikke
Mange skrev at laget var lett å like.
I min verden vil jeg kreditere Solskjær og spillerne for det.
De hadde framgang helt til i høst.

Jeg får det bare ikke til å gå opp at alt dette bare skyldes tilfeldigheter.

Rangnick får ros nå for å kritisere spillerne sine.
Vi må bytte 10 mann osv.
Solskjær hadde en helt annen tilnærming.
Jeg tror den var god for spillergruppa.
Men for hans egen skyld burde han kanskje også ha kritisert spillerne sine?
Som Rangnick, Mourinho og van Gaal.
Der en av dem omtales som ærlig, en omtales som en drittsekk og tredjemann som et stabeist 😅
post liked by: Belfastboy, Pangaea, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

@Pink Final: Du trenger ikke være hånlig og latterliggjøre det jeg sier, selv om du er uenig.

Synes og det er litt frekt å rette ett innlegg med spm til meg, for så å bare ignorere svaret jeg prøver å gi deg.

Skjønner jo at du sikter til meg her, men du har jo tydeligvis ikke lest alt jeg skriver. Da hadde du visst at mitt syn på Solskjær er mer nyansert enn du fremstiller det.

Det er for øvrig ingen som sier at Solskjærs gode meritter skyldes tilfeldigheter. Så du trenger ikke ta den posisjonen, som om at man hater Solskjær hvis man ikke ser likt på det.

Respekterer at du har lang erfaring som supporter, men du burde legge av med hersketeknikker mot de som er uenige med deg. Ikke minst mot de som faktisk liker og respekterer deg.
Last edited by Deleted User 595 on 20 Apr 2022, 15:04, edited 2 times in total.
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2557
Liker mottatt: 10430

Synes det er forskjell på å kritisere laget og å ta enkeltspillere. Mourinho var den eneste som var ekspert på sistnevnte (med Luke Shaw-kommentarene som lavmål). Det blir samtidig fort komisk når alle kan se at laget har prestert elendig, og så sitter treneren der og synes kampen har vært grei og snakker om hvordan det kunne gått om laget hadde satt den ene sjansen de skapte. Solskjær kunne helle litt den veien innimellom.

Når det er sagt - jeg tror Rangnick hadde snakket annerledes om han hadde vært permanent manager. Jeg tror også laget hadde spilt annerledes, forsøket på gegenpress hadde ikke blitt forkastet etter få kamper. Nå handler det bare om å komme over målstreken, og om å avdekke problemer. Det er neppe smart på kort sikt, men forhåpentligvis på lang.
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17399

«Der en av dem omtales som ærlig, en omtales som en drittsekk og tredjemann som et stabeist 😅»

Du tenker på denne?
Den var mer generell, ikke til deg @GBailey.
Jeg vil beklage om jeg framstår som en som bruker hersketeknikk.
Prøver å opptre redelig.

Synes bare det blir veldig negativt.
Jeg er overhode ikke enig i at vi har en stall full av ubrukeligheter.
Og at det stort sett var Fernandes som reddet oss.
Solskjær får (med rette?) kritikk for å ha kjøpt Maguire og Wan-Bissaka.
Da skal han ha ros for å ha hentet Fernandes og ha brukt ham riktig.
Synes dette blir veldig ensidig.

Skal være ærlig å si jeg merker at jeg ikke klarer å holde følelsene helt under kontroll.
Bl.a derfor begynte jeg i dag tidlig med om det kan være lurt av meg å sette forumet litt på pause for min del.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, RedTrafford, Pancho P, Cola2, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2557
Liker mottatt: 10430

Helt naturlig at det renner litt over for noen og enhver akkurat nå, spør du meg. Om vi sitter her etter å ha blitt ydmyket av Liverpool for andre gang i år, uten å føle noe og med 100 prosent ro og rasjonalitet, ville det vært noe galt med oss.

Tipper likevel de fleste av oss er mer eller mindre i vater om et par dager. "We go again", som spillerne sier på Insta... 🤣😜
post liked by: Pangaea, Pancho P, Blodfink, Pwint

Deleted User 595

Takk for forklaringen.

At vi er uenige, er jo helt greit. Det er saklig. Vi er og enige om masse, men bruker ikke mye tid på det, da vi har "viktigere" ting å snakke om per nå 😅 Jeg har i alle fall sett over hundre ting du har skrevet, hvorpå jeg tenker at her er vi altså så enige. Prøver å vise dette med å "Like" og, men det blir en annen debatt 🤣

Men jeg har jo og erkjent i denne tråden at du (og mange andre) har gode poeng, og at jeg kan være enig om masse. Det er ikke sort-hvitt. Sannsynligvis ligger sannheten om Solskjær og spillergruppen et sted mellom ytterpunktene(?)

Personlig ønsker jeg ikke at du skal ta en pause. Det gjør forumet langt fattigere, og kjedeligere. 😀

Bare ønsker at vi kan respektere at vi har ulikt syn på enkelte spillere og managere, og ikke forsøker å latterliggjøre hverandre av den grunn.

Men jeg er samtidig lei av at enkelte ting og spillere ikke er diskutable. Jeg blir oppgitt når man ikke engang kan poste en analyse fra Souness, Meulensteen eller van Gaal uten at det bare skal avskrives fordi han er "Scotch Scouser", eller fordi noen er en "bitter f*en". Savner nyansert mottakelse av folk som uttaler seg, det være seg supportere, eks-managere, eller pundits. Å demonisere noen fordi de har et annet syn enn seg selv, er ikke holdbart. Da må man i det minste forsøke å forstå hvor kritikken kommer fra, eller argumentere for hvor de tar feil.

Mye bedre det, fremfor å la seg provosere fordi noen våger å kritisere klubben man er glad i.

Til slutt er det viktig for meg å påpeke at jeg ikke vil tilskrives noe "anti-Solskjær", eller "anti-de Gea/Rashford"-agenda, for det har jeg ikke. Har både positive og kritiske synspunkt på de.
Den eneste jeg kan slite med å finne mye positivt å si om er Pogba, fordi jeg kan ikke fordra den karen. Men, om noen vil diskutere Pogba, skal jeg jaggu forsøke å være saklig, og legge fram det positive om hans ferdigheter.
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Håper du fortsetter å skrive her @Pink Final. Jeg har også lurt på å sette alt på pause, ikke bare forumet, men foreløpig surrer jeg rundt her :-/

Enig i det som sies over, at Rangnick ganske sikkert hadde sagt ting annerledes om han var permanent manager. Det føles også mye verre nå enn det noen gang gjorde under Solskjær. Det handler ikke nødvendigvis om at det ikke hadde skjedd under Solskjær, for vi vet hvordan det gikk i høst. Men om at laget virker som det har falt helt sammen, og det er så lite "fight" i spillerne. Under OGS hadde vi ganske lange perioder med gode resultater, før det kunne duppe en stund, så ble det bra igjen. Så da var det lettere å komme ovenpå som supporter, og få troen på det som skjedde både på og utenfor banen. Nå derimot, har vi vandret oss inn i synkesand, og der står vi enda. Konteksten er rett og slett litt annerledes, og jeg tror heller ikke Solskjær hadde vært i strålende humør av det vi ser nå. Vi husker jo ham etter den famøse Everton-kampen, der det så ut som han holdt på sprenge. Også enig i at han neppe så for seg såpass få utskiftinger fra det laget til det han endte opp med. Og det går jo igjen: manglende støtte fra ledelsen og for dårlig jobb med rekruttering.

Elsket jo at OGS var så positiv og alltid beskyttet spillerne offentlig, og det minnet oss om SAF. Men så var det ganske to ulike lag og perioder også. Det var enklere for SAF å gjøre det, for laget vant stort sett. Kanskje Ole var litt for positiv utad, gitt konteksten laget befant seg i. Uansett, jeg synes han gjorde en ekstremt mye bedre jobb enn Mourinho, og jeg klarer ikke å sammenligne dem og si at Mourinho kommer godt ut. Han brant alt som fantes av broer og forhold, kastet spillere under bussen "at the drop of a hat". Slikt kan man ikke ha som manager. Joda, han vant EL og det var kjekt det, men vi spilte ofte anti-fotball, mye verre enn det OGS gjorde, og det var helt grusomt å følge klubben i de årene, med en så giftig personlighet i sjefsstolen. Det kunne ikke gå bra, det visste jeg og mange andre fra dag 1. Klubben skulle fortsatt å høre på Charlton...
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Ryder, Pwint

Deleted User 430

Slapp av folkens.. Pausene til @Pink Final varer kun en ettermiddag/kveld før abstinensene tar overhånd igjen, så igjen fare... 😂
post liked by: Pangaea, pixma, Cola2, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Haha :rofl:

Skal vertfall fortelle om noen som ikke tar pause herfra :P
Screenshot from 2022-04-20 15-42-40.png
Screenshot from 2022-04-20 15-42-40.png (5 KiB) Viewed 802 times

Deleted User 430

Mr. Bing er trofast, det er sikkert og visst! 👏
post liked by: pixma
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 814

Husk å pust med magen folkens!
Går ikke bra for tida, men det er jo da det er morsomt å diskutere veien videre.

Husk at forumet ble startet under kanskje enda mer elendige forhold nettopp for å ha et sted å diskutere 😊
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Pancho P, Ryder, Pink Final, Cola2, Pwint
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Enig i hva @RaoulDuke skriver. Pust med magen.
En ting som er sikkert, ingen kan like alle, men man kan vise respekt eller unngå dem.
Under matchen i går var jeg så frustrert at jeg gikk ut i hagen og satt på vanning av gresset.
Det avkjølte meg litt.
Men det var én ting som varmet mitt hjerte, og fikk noen tårer.
Det var etter 7 min, det viser at mesteparten av oppegående supportere står og applauderer 1 min for vår #7.
Og at Pool supportere hadde dratt dette i gang.
Men fortsatt viktig å puste med magen, og heller skrive det negative du vil skrive dagen etter.
JJeg er født det året tragedien inntraff for MU, men i mai mnd, fikk gave fra OGS dagen før dagen min i 1999
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea
Post Reply