[PL] Liverpool - Manchester United (19-04-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10653

Lekkasjene kom vel strengt tatt ikke med full tyngde før i høst, tidligere har det vært ganske tett.

Disse spillerne kan selvsagt bedre enn det de presterer akkurat nå. Det har sneket seg inn en håpløshet og en retningsløshet i troppen som bare er en nedadgående spiral som ingen synes å være i stand til å stoppe.
Samtidig tror jeg fjoråret var i nærheten av toppnivået til denne stallen, og heller ikke det nivået er på langt nær godt nok om vi skal konkurrere med de to-tre der oppe.

Så ja - vi trenger en stor utrenskning, men 10-15 spillere er neppe nødvendig.
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Husker veldig godt lekkasjene om lagoppstillinger, treningene til McKenna, "klikken" til Pogba, Lingard, Greenwood og Rashford, allerede i 2019/20.

Pogba lekket som en sil gjennom bror og agent, i hver bidige landslagspause. Har pågått i flere år.

Lagoppstillingene lå gjerne klare 6 timer før start.

Lekkasjer om misnøye rundt kapteinsvalget jmf. Maguire.
Last edited by Deleted User 595 on 20 Apr 2022, 10:15, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2579
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13378
Liker mottatt: 8585

Pink Final wrote: 20 Apr 2022, 09:00 100% enig angående kritikk @Vidar Dale Fjeld.
Men ikke alle spillerne du nevner.
Nesten så jeg vurderer pause herfra.
Alle er ræva nå.
Kun Varane slipper unna, men han blir neste.
Vær sikker.
De eneste som slipper unna er et par utvalgte spillere som ofte er skadet eller noen benkeslitere.
Har ‘forsvart’ Lindelöf, de Gea, Fred, Lingard, Jones m.fl.
Men det enkleste hadde selvsagt vært å bare slakte alle.
Være Main Stream.
Beklager - er lut lei.
Hele stallen blir uansett ikke byttet ut.
Dette er det Manchester United vi kommer til å ha i all hovedsak i ett par år til, minst.
Alle er ikkje ræva, men skal vi vere ærlege er det svært få av spelarane som fungerer for tida. Det er kanskje ikkje konstruktivt å slakte enkeltspelarar når vi eigentleg er vitne til ein monumental kollektiv kollaps, men samtidig er det viktig at ein kjem til botns i kvifor laget har blitt så dysfunksjonelt. Etter kampen i går var eg inne på tanken om å begynne heilt på nytt med nye spelarar og eit nytt trenarapparat. Eg veit at det ikkje er særleg realistisk å skifte ut 15 spelarar i sommar, men samtidig er det viktig at ten Hag får forme laget sitt frå første stund. Får noko av ukulturen i klubben fortsette under det nye regimet, er eg redd for at ten Hag ikkje blir gammal i stolen på Old Trafford.
post liked by: Ryder, Pangaea, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10653

Jo da, @GBailey, eksemplene finnes, det var likevel dråper i havet sammenlignet med den gjørmepølen av klaging og baksnakking som har strømmet ut i hele denne sesongen.
Pancho P wrote: 20 Apr 2022, 10:12
Eg veit at det ikkje er særleg realistisk å skifte ut 15 spelarar i sommar, men samtidig er det viktig at ten Hag får forme laget sitt frå første stund. Får noko av ukulturen i klubben fortsette under det nye regimet, er eg redd for at ten Hag ikkje blir gammal i stolen på Old Trafford.
Rangnick virker i hvert fall som han har fått mer enn nok. Dersom han ikke tar et helgeseminar med Ten Hag og forteller ALT han nå vet om spillerne og holdningene deres, blir jeg både overrasket og skuffet. Ten Hag vil nok også være mer enn litt interessert i å bli kvitt hengehoder, ryktespredere, sytekopper og klikkdannere.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Blodfink, MektigeTHOR

Deleted User 480

@GBailey Jeg synes nok du er vel krass mot Solskjær. Det var perioder med "sunshine" over både laget og Old Trafford. Etter min mening var vi bedre offensivt under Solskjær, scoret mer og vi var morsommere å se på. Vi kunne sette oss ned før kampene i reel spenning; vi kunne slå hvem som helst på en god dag. Så møtte han jo veggen (hele klubben egentlig), men det var absolutt ikke bare sorgen før det.

Jeg "nekter" på en måte å gi opp De Gea, Varane, Lindeløf, McTominay, Fernandes og Rashford. Jeg tror det er spillere som kan slå ut i blomst igjen under de rette forutsetningene. Ingen av de har såvidt meg bekjent ytret ønske om å forlate "skuta". I tillegg har vi noen rekrutter som er gode nok til å ta med seg videre.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Becks7, Pangaea, MektigeTHOR

Deleted User 595

@Ryder: Det har blitt verre, som du sier. Jeg tror mange spillere ble pissed off når denne sesongen startet som den forrige. De samme spillerne hadde klippekort uavhengig prestasjoner, og det var fortsatt komplett mangel på eget spillmønster.

Så kom Ronaldo inn, og tok garantert tak i flere spillere i garderoben. Pogba, Maguire og Rashford mistet mye status som stjernespillere. Greenwood falmet og sluttet å sentre til spillere i bedre posisjoner.

Personlig skylder jeg ikke på Ronaldo. Tror han har eksponert mangel på mentalitet i stallen, og at enkelte spillere føler seg utsatt. Det var nødvendig. Problemene var der lenge før han kom, og vil fortsette så lenge sutrekopper, underpresterende spillere og SoMe-klikker har makt i denne garderoben.

Vi trenger vinnerskaller. Spillere som er teknisk gode, knallharde, og tåler å både sette skapet på plass, og bli satt på plass selv. Spillere som Fred og McTominay har absolutt rett mentalitet, men er på gyngende grunn rent teknisk.

Det er en reboot. Bort med alt og alle som ikke ville spilt på verdens beste lag, uavhengig grunn. Start på nytt.

@Canto: Ser den, men synes jeg er realistisk mtp Solskjærs tid. Han tok ikke tak i problemene i spillergruppen i stor nok grad. At vi kunne vinne kamper mot topplag stemmer, men det var med kynisk kontringsfotball, eller enkeltprestasjoner. Aldri med overbevisende grunnspill.

Av de spillerne du nevner, er det ett par av de jeg og tror har en fremtid her. Bruno og Varane er spillere som har nivået inne. Resten har jeg alltid sett enorme begrensninger og utfordringer ved, selv i gode perioder.
post liked by: Pancho P, Ryder, Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17744

Klart vi hadde noe på gang i 20/21.
Å snakke ned United med at Liverpool hadde skader er jeg faktisk ganske lei av.
Har bevisst valgt å holde igjen, til nå.
Hva med at Pogba var skadet en hel sesong?
Teller det?
Synes det blir vel mye devaluering av Solskjær, Greenwood med flere over tid nå
Lytte til Souness m.m @GBailey.
Men klart, det er lov å ha ulike meninger.
Synes bare helt ærlig forumet har tatt en negativ vending.
Sikkert bare jeg som er overfølsom på Uniteds vegne.
post liked by: Pancho P, Becks7, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Souness snakker jo fornuft. At han er en Liverpool-legende forandrer ikke det faktum for min del.

At Pogba var skadet kan nesten sees på som positivt. Synes vi spiller mer positivt og er mindre utsatt defensivt uten han.

Synes ikke du skal holde igjen. Setter pris på ærligheten, selv om man er uenige.

Kjenner meg ikke igjen i negativitetsstemplet. Personlig er jeg meget optimistisk. Rangnick taler vise ord etter kampen, og ser det samme som Meulensteen har nevnt. At man påpeker noe de fleste ser, nemlig at spillergruppa ikke er god nok, er ikke negativt for meg. Det er våkenhet, ærlighet, og utelukkende positivt.

Jeg gleder meg til ten Hag kommer, og tror virkelig at dette laget ikke vil være til å kjenne igjen om 2-3 år. Helt greit om vi ikke gjør det bra neste sesong. Er full av tålmodighet, når man vet at det endelig er en skikkelig reboot på gang. Selv om det vil ta flere år, føles det som vi endelig angriper på de rette frontene.
post liked by: Pancho P, Blodfink, MektigeTHOR

Deleted User 430

GBailey wrote:20 Apr 2022, 09:54 Den 2. plassen blir husket som bedre enn den var
Den 2. plassen blir jaggu gjort dårligere enn den var også.
Ja, Liverpool hadde en del skader, men det handler vel om å konkurrere mot de gitte situasjonene og lagene man til enhver tid møter i en gitt sesong?

Sesongen i forveien var vi 33 poeng bak vinneren, 15 poeng bak City. Året før der igjen var vi 32 og 31 poeng bak henholdsvis City og Liverpool.
City tok 5 poeng mer forrige sesong enn de gjorde sesongen før. United tok 8 og knappet ned avstanden til 12 poeng.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så var det faktisk fremgang målt mot konkurransen man møtte de forskjellige sesongene.
Var det bra nok og/eller et tegn på varig fremgang? Det viser sesongen i år at det helt tydelig ikke var, men det endrer likevel ikke det faktum at vi var nest best i fjorårssesongen..
post liked by: Pangaea, Pancho P, MektigeTHOR

Deleted User 595

@Steinar Stenseth: Alt du sier her er jo sant.

Det var fremgang. Og det var fortsatt langt fra godt nok.

Alt er jo relativt.

Har du glemt andreplassen under Mourinho? Eller at vi vant Europa League, samt ligacupen. Det var og "fremgang". Aldri hatt mer suksess på papiret post-Fergie. Var vi fornøyd med det da, eller i ettertid?

Du skjønner forhåpentligvis poenget mitt.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

GBailey wrote:20 Apr 2022, 08:09 Graeme Souness er skotsk, og er som regel veldig fornuftig, om man tar av United-brillene 😅 Han har peiling på fotball, og han og Keane er veldig samstemte.

Er en av de få som har snakket sant om Pogba i årevis.
Jeg mente selvsagt ikke at han bokstavelig talt er fra Liverpool, bare så det er sagt. Ellers er jeg ikke enig. Sourness har figurert som en menneskelig møkkespreder i årevis. Om det blir bedre avlinger av det skal være usagt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote:20 Apr 2022, 10:50 Den 2. plassen blir jaggu gjort dårligere enn den var også.
Jeg mener helt ærlig at Solskjær er den beste manageren vi har hatt etter Sir Alex ga seg. Og ikke minst den som passet best for United. Joda, han vant ikke noen trofeer, men jaggu var han nær en håndfull. Hva hadde vi sagt da? Med tanke på hva Solskjær klarte å få ut av denne troppen, særlig forrige sesong, burde han nesten fått en statue utenfor Old Trafford han også. Mulig den største "feilen" han gjorde var å prøve å heve spillet vårt, hadde vi fortsatt kjørt på med mer kontringsorientert fotball der vi fikk det beste ut av Rashford og Greenwood, så hadde kanskje ikke det gått slik det gjorde denne sesongen.

Klart han hadde svakheter han også, men hadde jo den samme gruppen av spillere å jobbe med, dårligere faktisk i fjor, men fikk utrolig mye ut av stallen. Jeg er faktisk blitt ganske pisslei av den enorme kritikken av Solskjær over alt nå. Plutselig er det liksom HAN som er skyld i problemene i United? WTF. Nå sikter jeg ikke først og fremst til kritikk av han på dette forumet, men jeg skumleser på RedCafe og andre steder nesten hver dag, og trådene til Solskjær er som en søppelbøtte. All dritten skal lempes inn der. Synes det blir veldig urettferdig mtp den jobben han gjorde, og at han er den første manageren som virkelig prøvde å rydde opp i rotet i klubben.
Last edited by Pangaea on 20 Apr 2022, 11:21, edited 1 time in total.
post liked by: red, Pancho P, MektigeTHOR

Deleted User 595

@Pangaea: Skjønner hva du mener ang. Souness, og greit å være uenig.

Han har utvilsomt en "grumpy" og negativ fremtoning. Mener allikevel han er veloverveid og svært treffende i sin kritikk, både nå og tidligere. Har sjeldent vært spesielt uenig i hans analyser eller kritikk, uavhengig hvilke lag og spillere han snakker om.

Han og Roy Keane er ganske like. Synes verden trenger flere slike, og at vi har nok av folk som ikke tør å si ting rett ut.
post liked by: Blodfink, MektigeTHOR

Deleted User 430

Enig i at vi ikke var, eller er, fornøyde, @GBailey, men det betyr ikke at jeg vil undergrave de resultatene og den fremgangen som var, fra de forskjellige utgangspunktene, seiv om sluttresultatet ikke endte med den dundrende suksessen vi ønsker oss.
post liked by: Ryder, Pancho P, Blodfink

Deleted User 595

Og det vil ikke jeg heller @Steinar Stenseth.

Jeg hater ikke Solskjær, og han ga oss mye bra. (Jeg elsker spilleren og personen, og synes dessverre manageren kommer til kort).

Men hvorfor han stadig løftes frem i diskusjonen om framtiden, skjønner jeg ikke.

Hver gang spillergruppen får rettmessig kritikk, skal vi kaste fram Solskjær som eksempel på hvor gode de egentlig er, og hvor rosenrødt det var.

Og da kaster jeg frem Mourinho-eksemplet, fordi jeg mener det blir nøyaktig samme argument. Det holder ikke vann.

Vi har ikke vært gode nok i noen sesonger, og denne spillergruppa er langt unna å være god nok nå. At vi viser til ett par andreplasser under forrige managere endrer ikke det.
post liked by: Ryder, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Nå gikk jeg akkurat inn på RedCafe, så rett skal være rett, det hender at noen tar til motmæle, som faktisk er fint å se.
Hilarious. I can't believe you lot are still trying to pin it on the guy who got 2nd and 3rd with pretty much this set of players. Where is the logic that the person who objectively performed better is the one who is at fault? What happened to "this team should be challenging" and "any decent manager would be doing better"? I'm sure the expectations for this season thread is still around somewhere, I wonder how many were saying we'd be losing in the rat race for 4th?

Also, you do know that after Ole, Carrick actually did a lot to stabilise the club and put us on something of an even keel, with his three games being Chelsea, Villarreal and Arsenal? We were 2 or 3 points off fourth when RR came in, and were coming into our easiest run of the season (a run which I am absolutely positive Ole would have done better with), and what has been the end result? All Ralf had to do was to keep things ticking over, and on that front he has abjectly failed.

I think at a time like this, this Twitter thread is perfect reading:


So many of those sentiments have been apparent in this thread from the start, and so many of them have been disproven, and yet, just like the Twitter accounts, almost all of you are stubborn to admit you were perhaps a tad harsh on the last guy and are consistently shifting the goalposts.
post liked by: Blodfink
Post Reply