Liverpool

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Man ser tydelige tegn på slitasje ja, City er også slitne, Guardiola sa at spillerne hans var totalt utslitte etter seieren mot Brighton forrige runde. Og en perle av et frispark skaffet 3 poeng i går.

Klopp og Liverpool har jo vunnet ligaen, CL, klubb-VM og FA-cupen, pluss noe mer kanskje. Så det har jo vært stor suksess, men de er ikke seg selv nå, det er sikkert.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Litt rart at slitasjen ikkje har komme før med ein så intens spelestil og så få utskiftingar dei siste sesongane. Men det er på høg tid at dei møter veggen.

Eg skal ikkje legge skjul på at eg har vorte imponert over det Klopp & co har fått til i Merseysides nest største klubb, og eg har meir sansen for måten dei har gjort det på enn t.d. City. Likevel er den panegyriske hyllesten av Liverpool i overkant for min smak.

Klopp sitt lag blir i enkelte krinsar omtala som det beste laget i Premier League-æraen, med den beste keeperen, trenaren, høgrebacken, stopparen, venstrebacken og tidenes beste angrepsrekke. Pokalsamlinga under tyskaren tilseier ikkje at vi har med tidenes beste lag å gjere. Det er heller ikkje slik at dei har heldt det same høge nivået i alle åra Klopp har vore sjef. Tittelforsvaret deira var vel blant dei mest ynkelege vi har sett.

Når det gjeld enkeltspelarar, vil eg hevde at vi har hatt betre spelarar i alle posisjonar under Ferguson. Neville > Trent. Rio/Vidic/Stam > van Dijk. Irwin/Evra > Robertson. Eg ville ha plukka minst ti tidlegare United-midtbanespelarar over Henderson, Fabinho og Thiago. Og ikkje fortell meg at Salah, Firmino og Mané heldt høgare nivå enn Rooney, Ronaldo, Van Nistelrooy og Giggs.

Edit: Eg gløymde keeperplassen, men Peter the Great, Van der Sar og De Gea tronar over Alisson på mi liste. Og å samanlikne Klopp med Sir Alex blir berre useriøst.
Last edited by Pancho P on 30 Oct 2022, 14:12, edited 2 times in total.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pink Final, Ryder, Can2, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Kort og godt oppsummert @Pancho P 👍
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Veldig mange Liverpool-supportere nå som retter sinnet sitt mot FSG, og hvordan de angivelig plutselig er dårlige eiere som ikke spytter nok penger inn i klubben. Swiss Ramble hadde en økonomisk sammenligning av Liverpool vs ManCity for et par dager siden (hvor Liverpool slett ikke kom dårlig ut), hvorpå han ble forsøkt belært innen finans av scousere.

Dette er altså den samme gjengen som beskylder United-fansen for kun å vende seg mot Glazers når det går dårlig på banen...
post liked by: Can2, Belfastboy, Buchan, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Ryder wrote: 01 Nov 2022, 12:31 Veldig mange Liverpool-supportere nå som retter sinnet sitt mot FSG, og hvordan de angivelig plutselig er dårlige eiere som ikke spytter nok penger inn i klubben.
Dei har i lengre tid forsvart businessmodellen til FSG og snakka om forsvarleg drift og bærekraftig pengebruk. Så djupt stakk idealismen, ja😅 Men éin ting skal scousarane ha. Om dei bestemmer seg for å bli kvitt eigarane, kjem dei til å bli meir uuthaldelege for FSG enn det unitedfansen har vore for the Glazers. For fanatisme er dei gode på på Merseyside.
post liked by: Can2, RedTrafford, Buchan, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



Oi oi...
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Da kommer sikkert Sir Jim Ratcliffe inn og tar over scouserne. Skjer det så blir det tungt i mine øyne og få erstattet Glazers.
post liked by: Ryder, Pwint, Pancho P, Pink Final, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Scouserne liker jo å påberope seg en moralsk overlegenhet i forhold til alle andre fans, så det blir interessant å se hva som skjer dersom det kommer en sjeik fra Midtøsten med ubegrenset seddelbunke...
post liked by: JørgenT, messilingard, Pancho P, Pink Final, Can2, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Scousere blir vel også ofte omtalt som et skadedyr av typen gnager, så man skal vel heller ikke se bort i fra at de forsyner seg uavhengig av hvem som eier klubben.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

messilingard wrote: 07 Nov 2022, 13:50 Da kommer sikkert Sir Jim Ratcliffe inn og tar over scouserne. Skjer det så blir det tungt i mine øyne og få erstattet Glazers.
Vi har jo alltids FC United of Manchester. :P Jeg er så lei av Glazers at det ikke er utenkelig at det kunne blitt for mye om Sir Jim Ratcliffe hadde kjøpt lfc fordi Glazers ikke vil selge.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Eventuelt: Elon Musk går lei av å bli vitset om på Twitter og kjøper Liverpool i stedet...
post liked by: messilingard, Can2, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

De får legge dem ut på Finn.no :-|
post liked by: Can2, Pancho P, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Vi kan jo spleise vi, og erstatte de med Jerv eller noe. 🤔
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

RedTrafford wrote: 07 Nov 2022, 14:36 De får legge dem ut på Finn.no :-|
Minner meg om då eg la inn eit bud på eit gammalt, fillete Liverpool-håndkle på Finn for ei stund sidan. Selgaren "trua" med å brenne det offentleg om det ikkje kom akseptable bud på skiten og eg hadde same behandling i tankane. Eg la inn eit bud på 3 guineas, 5 shillings and tuppence, noko som var gjeldande valuta sist gong scousarane vann ligaen. Dessverre var budet mitt for lågt og Mickeyane vann Coronaligaen like etterpå, men heldigvis utan tilskodarar😉
post liked by: Can2, Buchan, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Hehe @Pancho P
Fillete håndkle eller fillete klubb blir akkurat det samme :D

Lurer på hvilken kategori annonsen kommer i, når klubben blir lagt ut. Kanskje næringseiendom, men mest sannsynlig under Torget :D
post liked by: Pink Final, Can2, Pancho P
Post Reply