Liverpool

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12976
Liker mottatt: 8246

Om Origi er ei legende, vil eg også hevde at Federico Macheda er det. Og det er han sjølvsagt ikkje.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Classy as always....
https://www.bbc.co.uk/sport/football/62563500
Andersen posted examples of the abuse, some of which included death threats.
post liked by: Can2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pangaea wrote: 17 Aug 2022, 07:10 Classy as always....
https://www.bbc.co.uk/sport/football/62563500
Andersen posted examples of the abuse, some of which included death threats.
Eg er sikkert ultra naiv, men eg kan ikkje forstå kvifor folk er sånn. Eg blir så forbanna oppgitt over folk som er på denne måten. Folk som faktisk er kriminelle har som regel store problem og har hatt det gjennom store delar av livet, men eg reknar med at slike kommentarar kjem frå både rusk og rask for å sei det sånn. Eg overvurderer sikkert dei kognetive evnene til menneskeheita, men syns det er trist, tragisk og hjernedødt. Om ein ikkje klarar å halde kjenslene under såpass kontroll at ein kjem med trugsmål pga. sånne ting har du store problem, og om det er "trolling" så har ein sannsynlegvis sterkt underutvikla konsekvenstenking og/eller empati.

Ok, nok "rant", men det er jo heilt tragisk.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Det er helt forkastelig ja @JørgenT.

På snakk om Liverpool.
Ex Pool spiller og manager Graeme Souness har vært ute å slengt med leppa igjen.


Jeg liker/likte den intensive britiske fotballen selv jeg.

Men her tråkker Souness helt feil, ikke minst mtp hvem som var med ham i studio.
I beste fall en indirekte fornærmelse mot alle kvinner og jenter som spiller fotball.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Sourness er en komplett idiot og har vært det i hele sitt voksne liv. Men å spre idioti på TV gir klikk og seere, så da får dørhåndtaket bare holde på. Slik er det i den industrien.

Ellers må vi vel ha litt forståelse for scouserne som sender dødstrusler til Andersen. Lippa og hodet hans angrep tross alt panna til Nunez på brutalt vis, og stakkars Nunez kom så vidt fra det med livet i behold. Vi må regne med at Andersen nå får en ekstraordinær straff fra FA, på minst 8 kampers karantene.

For i scouseland der kan alt gå an...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

I rettferdighetens navn så har Liverpool en go del skader, men det er en del av gamet for alle klubber. Men leste en plass at den start - elleveren de hadde mot United så var det kun to forandringer, som de hadde i semptember 2018 mot Leicester. Ute er Mane og Wijnaldum. Med alle fit for fight så hadde det nok vært annerledes. Men allikevel, Millner, Henderson og Firminio er heller ikke på topp lenger. Ser man på City så har de gjort mye mer i samme periode. Mye kan enda skje, men jeg tror at de skal slite med å ta City i år.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For et par sider tilbake i denne tråden spådde (eller kanskje rettere sagt håpte) jeg at Liverpool kunne få en tung sesong. At litt av lufta og energien ville gå ut av laget etter antiklimakset de opplevde i vår. Foreløpig ser de ikke ut som seg selv, ble slått av hvordan vi tydelig hadde mer energi enn dem i går - og det er lenge siden jeg har sett.
Ser også antydning til at de trenger et generasjonsskifte, der spillere som Milner, Henderson, Firmino og etter hvert også Salah må erstattes. Sidebackene ser ikke like friske ut. Tror muligens de kommer til å angre på at de ga Salah en så lukrativ kontrakt på dette stadiet i karrieren.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

De har neppe kommet helt i form enda, for synes ikke skadde spillere er spesielle førstevalg? Antar Nunez ble utestengt i 3 kamper for å skalle ned en motspiller (men burde strengt tatt fått hardere straff), og ellers er vel Alcantara en svekkelse. Men ellers brukte de stort sett samme gjengen de alltid gjør. Det som kanskje overrasket meg mest med kampen i går, var at Van Dijk var ganske svak. Har jo tidvis vært nesten på Rio Ferdinand nivå, men det var han definitivt ikke i går. Sto nesten som en saltstøtte da Sancho danset rundt litt og scoret. Tror det var Milner som kjeftet huden hans full etterpå.

Tror dessverre at når de får spilt seg i form, så blir den angrepsrekka, med støtte av begge backene kjempehøyt i banen fortsatt veldig farlig. Det som er litt prekært for dem, er at hvis det blir like høyt nivå i år som de siste årene, der det kreves ~100 poeng for gull, så er de allerede godt bakpå, og kan nesten ikke tape poeng herfra og ut. Det skal jaggu godt gjøres. Det meste et lag kan ta på 38 kamper er 114 poeng, og nå har Liverpool tapt 7 av 9.
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Can2

Deleted User 595

Van Dijk har vært svak i de tre første kampene. De er ganske avhengig av at han er god. Han dirigerer hele forsvarslinja, men er nå helt usynkronisert.

Uten Thiago og Fabinho på midten, sliter de med å styre tempoet og diktere spillet. Dette er avgjørende både defensivt og offensivt. Er jo her vi også sliter. Kamper vinnes og tapes på midten.

Frontlinja har ikke selvtillitten de vanligvis har. Selv Salah er litt på hælene, men fortsatt giftig.

Allison spiller og med mindre selvtillit, noe som er uvanlig.

Katastrofal start for Liverpool, tatt i betraktning hvor mange poeng de nå må sanke for å matche City. De har ikke mange poeng å avse fremover, som du sier @Pangaea!

Men tør ikke avskrive de ennå. Om de fortsetter å miste poeng i én måned til, er nok løpet kjørt mtp ligagullet. City virker til nå ustoppelige, selv om de og kan tape enkeltkamper. Det skjer altfor sjeldent.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Buchan, RedTrafford, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Liverpool slår tilbake, det kan vi dessverre forvente.

Heldigvis ser man at selv ikke Klopp (og Pep) kan gjøre vann til vin.
De er også avhengig av at nøkkelspillere fungerer.
Spesielt med det høye nivået alle lag i PL besitter.
Vil legge til at det ikke bare er dårlig form og skader som har stoppet dem.
De blir spilt dårligere av motstander.
Crystal Palace jobbet knallhardt og ga dem ikke tid.
United gjorde det samme.
Ta dem med deres egen medisin - intensivt press.
De fikk ikke ro i går.
Én spiller som nærmest ble avkledd i matchen var Trent Alexander Arnold.
Han fikk virkelig kjørt seg, først mot Elanga og deretter mot Rashford.
Trent fikk ikke utrettet noe som helst, og selv ble han passert flere ganger, både av Elanga og av Rashford.
Ikke første gang Rashford tar rotta på ham.
post liked by: Ryder, Buchan, RedTrafford, Can2, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote: 23 Aug 2022, 15:16 Heldigvis ser man at selv ikke Klopp (og Pep) kan gjøre vann til vin.
Ikke no' problem det i grunnen. Trenger bare litt utstyr og ingredienser :-| :angel:
post liked by: Can2, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Er vel her dette passer best inn. Veldig sterk historie av Andy Mitten om en Everton-fan som mister broren sin i Hillsboro-katastrofen. Han sa i siste podcast at den lå helt åpen, så det bør være mulig å lese den.
https://theathletic.com/3526057/2022/08 ... lsborough/

Medfølende gjeng må jeg si, de politifolka...
I stood up and walked over to him. I was stopped.

“Can I just see him? I want to give him a kiss, he’s been on his own all night. I’m his brother. I’ve come for him.”

“He’s the property of the coroner.”

“Is he fuck, mate. He’s my mother’s son. Let me see him.”

“No.”
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Takk for deling @Pangaea.
Utrolig sterk historie.
Klubb tilhørighet betyr lite når slike ting skjer.

Synes det var avskyelig når Pool fansen sang om München og t.o.m hadde bannere får å håne ofrene.
Like ille å synge om Hillsborough og lage bannere om den ulykken.
Avskyelig.
post liked by: Pangaea, Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det ble tap igjen ja, Liverpool sliter for tiden. Selv om de har hatt et par stor seiere, og at de slo City. Kan nesten se ut som at kampen mot City var deres cup finale.
Mange som mente at dette var verdens beste lag forrige sesong, det kan man jo mene når de kjempet om fire forskjellige titler. Men forrige sesong så slo de ingen av topp fire lagene. De spilte tre finaler uten å score mål. De vant to finaler på straffespark. Så de kunne jo fort stått uten noe som helst.
De har hatt mye skader, men laget bærer preg av å være utslitt.
Å nå begynner tro det eller ei noen å bli kritiske til Klopp, selv om eierne er de som for mest skyld.
Men i grunnen så er det helt topp synes jeg 😊
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P, Belfastboy, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

De har vært veldig gode, uten tvil.
Synd for dem at Man City har vært hakket bedre.
Så de står igjen med lite å vise til.
Og nå begynner slitasjen å melde seg?
Mest mentalt kanskje?

Senest i vår var det Pool fans som i fullt alvor la ut om at Ferguson aldri ville oppnådd det Klopp har oppnådd.
😂😂😂.
Nei, Ferguson fikk ikke til all verden, verken i Aberdeen eller i Manchester United 🤪.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply