Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Blodfink wrote: 10 Mar 2024, 20:59 Stemmer @Jan Erik, EtH har penger nok. Så din kommentar i Everton kamp-tråden. ten Hag group er et velgående og velstående selskap med flere bein å stå på. Først og fremst eiendom.

Mirror hadde denne saken før han ble ansatt i United.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... t-26563953

Hjemmesiden til selskapet, mye samme frisyre, hehe:
https://www.tenhag.nl/team/
Gir ikke Mirror et klikk, men den var jo morsom. Erik Haarfagre er han vel ikke :P

Ellers håper jeg ikke ETH får fyken etter sesongen. Men jeg er likevel noe bekymret over mangel på framgang, og mangel på et tydelig system og spillemønster. Samtidig er det fristrende å være noe unnskyldende pga de enormt mange skadene vi har hatt denne sesongen, ikke minst pga en så viktig spiller som Martinez knapt har vært å se på banen i det hele tatt (og noen av kampene hadde han jo nesten bare en fot å stå på). Men så er det også den tanken i bakhodet da: hva om måten han trener United på medfører så mange skader, slik som muskelskader, strekk osv?

Nei, ikke lett å bli kloke på oss denne sesongen, det er sikkert og visst.

Når jeg ser på meningsmålingen til høyre her, så stemte jeg for "Gi han tid", og det står jeg fortsatt inne for.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

Jan Erik
Posts: 2474
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7688
Liker mottatt: 8041

@Pangaea, at vi får skader pga hard trening (og mange kamper) er helt innafor. Vi MÅ opp på et annet nivå når det kommer til det fysiske. De som ikke orker eller vil være med på det, kan dra. Dette er relativt vanlig når trenere med høye krav kommer inn. Så ikke uventet, hadde egentlig trodd det skulle være mer av det i fjor også.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Tringe
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Prøver igjen 😅 Informasjonen gir mening og kilden er troverdig...

post liked by: Jan Erik, Pwint, Andtho01, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2474
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7688
Liker mottatt: 8041

https://www.united.no/nyheter/ingen-gar ... et/1289001

Av og til lurer jeg på hva disse 'journalistene' egentlig driver med....? En manager får ikke bestemme hvem han vil ha i trenerteamet? Pga av at Ineos skal ha vurdere alt og alle fra topp til tå? Hvem har noengang hørt om noe sånt i en toppklubb?
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13403
Liker mottatt: 5122

Fin kommentar fra Eivind B. Holth om ten Hag på United.no
https://www.united.no/nyheter/sa-mye-me ... ye/1289613
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, Pwint, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889



Ratcliffe roser Arsenal for å være tålmodig med Arteta. Det kan man vel tolke som at han vil være tålmodig med Ten Hag, og la han få neste sesong i stolen?

Tror nok det blir utfallet. Så er jeg veldig spent på hvordan vi fremstår i vår 3. sesong under Ten Hag.

Mange i fotballen sier at managere trenger 3 år;
1. året for å bli kjent med spillere, klubben og la de bli kjent med ham. Og ofte får man en positiv utvikling første året, pga ny energi og optimisme.

2. året er ofte det tøffeste. Energi og optimisme er ikke lenger automatisk, og man har høyere forventninger uten å ha hatt mye tid på det taktiske.

3. sesong så forventer man at taktikk skal sitte, og at stallen er formet etter managerens ønsker og behov.
post liked by: red, RedTrafford, Andtho01, Pwint, Rød Pølse, Jan Erik, Pancho P, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Han er helt avhengig av et godt sommervindu om han skal kunne heve dette laget (sentral midtbanespiller, midtstopper, venstreback og spiss som backup for Højlund).

Spent på om det ender opp med å bli et vindu ala det tredje under Mourinho (Fred, 19 år gammel Dalot inn. Carrick, Blind, Fellaini ut). Da ender det fort på samme måte.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pancho P, 10Hag, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

En tråd som viser at EtH vet hva han driver med. Syns han fortjener skryt for inngangen til kampen på søndag. Herlig at han i tillegg gjorde gode bytter og lyktes med gamblingen på slutten 💪

post liked by: Pancho P, RedTrafford, Andtho01, Belfastboy, red, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8648

Eg har lenge sagt det - bald is best!
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, red, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Alf banan
Posts: 328
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 662

De sa det ganske greit i studio i går. Den mann mot mann markeringa ten Hag driver med er mye av grunnen til at vi slipper til motstanderen så lett og ofte. Man skal være veldig rask og lett til beins for at den taktikken skal holde. Veldig lett for motstander også å utnytte dette da den sentrale midtbanen kan løpe ut av sonen og da blir det vidåpent siden Unitedspillerne løper etter. Så har man heller ingen spillere som passer slik mann mot mann taktikk. Casemiro, McT, Mainoo, Bruno er ikke slike spillere. Da trenger man en type som feks Kanté.
Hvor er soneforsvaret? Ofte der vi at først kommer Bruno løpende etter ball, så kommer Mainoo løpende etter ball og plutselig er den sentrale midtbanen borte vekk. Motstanderens taktikk som vi så ofte i går er å bruke en midtstopper til å spille ballen tvers gjennom midtbanen opp til en møtende spiss eller ving. Derfra er det da autostrada mot Onana. Spesielt da Dalot ofte er alle andre steder enn på back. Dette skjer hver eneste kamp og dette ser en vanlig tv titter. Ten Hag nekter tydeligvis å endre seg og vil da få sparken pga sin egen stahet. Han gjør heller ingen taktiske endringer, men bytter bare spillere i de samme posisjonene. Ser han aldri gjøre mottrekk underveis i kampene. Motstanderen kan sette innpå 3 spisser de siste 10 min for å prøve å score mål, ten Hag gjør nada for å stoppe dette.
Jeg liker trn Hag og er ikke fan av å bytte managere hele tiden. Men ten Hag sparker seg selv ved å være så sta( ha lite kunnskap defensivt? )
Ten Hag blir vel ut kontrakten og da står forhåpentligvis Nagelsmann klar til å ta over.
post liked by: Pwint, Blodfink, Belfastboy, M.r. Brownstone, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2922
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13566
Liker mottatt: 8722

Nagelsmann kunne jeg levd med ja. Men jeg forstår meg ikke helt på Erik ten Hag og hvorfor han sliter så voldsomt med defensiv organisering. Vanligvis er det det enkleste å få til, mens vi slipper til helt absurd mange muligheter imot hver eneste kamp.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Statistikken er ikke god (fra united.no):

Totalt har dette United-laget sluppet til 524 skudd denne sesongen, noe som er tredje mest i hele Premier League.
Kun Sheffield United (549) Luton (530) har sluppet til flere. Sammenlikner vi United også her opp mot Aston Villa og Tottenham er totalen på 348 og 383 skudd imot.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Aner ikke om Nagelsmann er rett mann, men enig i at EtH må få disse spillerne til å forsvare seg.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!

LoveBruno&Rashford
Posts: 44
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 169

Jeg tror Ten Hag blir vår manager også kommende sesong. Og hvis alternativet er Southgate lever jeg godt med Ten Hag én sesong til.
post liked by: Belfastboy, Pwint

M.r. Brownstone
Posts: 88
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 351
Liker mottatt: 443

Jeg er ingen tilhenger av å sparke managere i hytt å pine. Alf banan du svarte bra ovenfor her på en del spm jeg lurte på. Den evinnelige diskusjonen om midtbanen vår. Nå har Mainoo en av de mest talentfulle midtbanespillerne i verden,vi har Casemiro dessverre på hell men var blant verdens beste midtbanespillere for få år siden. Eriksen,McTominay,Mount,Fernandes,Amrabat som alle kan spille der. Alle er gode fotballspillere men min følelse er at Ten Hag organiserer laget slik at det ikke spiller på disse spillernes styrker. Skullerud hadde en interessant tale om vår mann til mann stil på midten og at dette er en helt bevist taktikk. Da begynner man å lure på hvorfor dette er måten Ten Hag velger å spille på når man ser hvor åpen midtbanen blir. Er det noen som kan forklare hvorfor Ten Hag mener dette er måten å spille på? Hva som er fordelene?
Jeg synes ikke forsvaret vårt har egentlig vært dårlige i år Maguire,Evans,Varane har vært solide og tatt i betrakning at de alle har vært skadet pluss våre 2 beste spillere bsk der Shaw og Martinez knapt har spilt gir jeg forsvaret godkjent. Mener problemene med alle skuddene som blir skutt mot oss stammer fra midtbanen. Vi har Mainoo som har vært glimrende så jeg føler det har med organiseringen å gjøre. Så hva tenker Ten Hag og co hvorfor velger de å gjøre det på denne måten,håper noen har en god forsvarstale om hvorfor. Jeg nekter å tro at Ten Hag og hovedtrenere er inkompetente men som ikke ser hva vi ser og hva fotball "eksperter" uttaler.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Er og av den mening at forsvaret har vært vårt minste problem i år. Det største problemet til forsvaret, er at de står altfor lavt. Men som forsvarere i og rundt egen boks, gjør de stort sett en kurant jobb. Det må de jo også gjøre, siden vi slipper til mest sjanser, og samtidig ikke slipper inn mest mål.

Så er det nok altfor tydelig at midtbanen er et enormt problem.

Men tror og frontrekka er minst et like stort problem. Hvis man ser på de andre topplagene, så forsvarer og presser frontrekka aktivt og fyller opp midtbanen (vingene og 10er spesielt). Det gjør ikke vår frontrekke. Højlund er spiss, så det er greit at han skal stå høyt og strekke motstander. Men vingene våre - hovedsakelig Rashford og Garnacho - gjør ikke dette. Bruno som 10er er heller ikke spesielt god til dette, selv om han prøver og jobber knallhardt. Antony er vår eneste i frontrekka som virkelig gjør det.

Om vingene og Bruno hadde vært med på å befolke midtbanen når vi ikke har ball, ville det gitt 2-3 ekstra mann på midten. Man ofrer litt umiddelbar kontringsstyrke, men det tror jeg vi er nødt til, og vil tjene på over tid.

Bruno blir fort en spiss i enkelte kamper. Eller så løper han for mye og ut av posisjon. Så da mister vi enda en på midten. Når han ligger dypere er det litt bedre, men han blir veldig fort dratt ut av posisjon da også, selv dypt i banen.

Men vi trenger definitivt å forsterke forsvaret også. Per nå har vi ingen ledd som er toppnivå. Så hvor skal man begynne? Fra gammelt av har det vært treneres visdomsord å bygge lag bakfra. Og det gir mening, siden det meste av spill starter bakfra. Men jeg tror vi er pent nødt til å fornye frontrekka og 10er-rollen også (kanskje til og med gå vekk fra 10-er rollen?), før vi ser et lag som virkelig kan dominere og forsvare seg høyt i banen, og ikke minst score nok mål, forutenom på kontringer.
post liked by: Pwint, Blodfink, M.r. Brownstone
Post Reply