Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7628
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27393
Liker mottatt: 17899

Enig @M.r. Brownstone.
Vi har mange meget gode spillere.
Tror problemene våre først og fremst har med mangelfull organisering av laget å gjøre.

Husker Solskjær skrøt veldig av spillerne våre, selv om flere av dem nå er borte.
Jeg har alltid tolket Rangnick dit at at prøvde å skyve skylda over på noen andre enn seg selv.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2516
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7807
Liker mottatt: 8206

@Pink Final, veldig angående det Solskjær sa...spillerne er gode, men passer kanskje ikke i samme lag...?

Helt uenig i meningen din om Ragnick...om det er noe de siste årene har vist oss, er det at vi er avhengige av at spillerne jobber sammen (Liverpool sist) for å få resultater. og ikke som mot Brentford da halve laget jobber. Det var det Ragnick mente. Om vi skulle klare å spille moderne fotball med intensivt press.
post liked by: Pwint, Blodfink, MektigeTHOR, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7628
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27393
Liker mottatt: 17899

Ble etter bare noen uker sittende med inntrykket av at Rangnick ikke respekterte spillerne våre.
Taktløse intervjuer ifbm matchene.
Trolig mistet han garderoben ganske tidlig.
Og deretter la han bare alt over på spillerne.
Det er mitt inntrykk.
Men er klar over at et stort antall hyllet ham for å være ærlig.

For å spore tilbake til trådens hovedperson er det vanskelig å forutse om han er manager neste sesong.
Leste kommentaren til Langerød på United dott no.
Der overskriften sa meg at dette er en artikkel med argumenter på hvorfor ten Hag er ferdig.
Nå blir jeg svært overrasket om han leder United neste sesong er overskriften.
Men han skrev seg jo nesten til å argumentere for ten Hag underveis der.
I hvert fall både for og i mot.
Tenker mye likt, det er argumenter begge veier på framtiden til Erik’n.

Hva spillet angår var mangel på offensiv trussel det som bekymret meg mest helt til nå på senvinteren.
Men det egentlige organisasjons problemet ser ut til å være det defensive.
Vi gir bort helt enorme rom foran stopperne og i rommet bak backene våre.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Andtho01, Jan Erik, M.r. Brownstone, Blodfink, MektigeTHOR, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2516
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7807
Liker mottatt: 8206

@Pink Final, en god del av de spillerne da (og noen nå), fortjener ikke respekt. Det er ikke sånn at fordi du spiller for United, er du automatisk en av de 'gode'. De er 'flinke' til å si de rette tingene i SoMe, eller har folk til å gjøre det, men å levere det som skal til i forhold til innsats og vilje i kamp etter kamp klarer de ikke. Så ikke rart at Ragnick sa det som det var, han skjønte nok at han ikke kom til å være der lenge, og hadde ikke noe å tape på det når han innså at spillerne ikke ville gjøre jobben. Eller kunne. Vi er fortsatt et godt stykke unna det.

Og akkurat det er den største grunnen til at EtH ikke skal få fortsette, mens de beste argumentene FOR EtH er at det rar tid å endre en så skakkjørt klubb, og at vi utvilsomt har slitt med skader på noen av de aller mest sentrale spillerne. I tillegg til det er troppen faktisk tynn, spesielt på spiss og backer.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, 10Hag, Blodfink, MektigeTHOR, Pwint

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Pink Final wrote: 05 Apr 2024, 19:15 Enig @M.r. Brownstone.
Vi har mange meget gode spillere.
Tror problemene våre først og fremst har med mangelfull organisering av laget å gjøre.

Husker Solskjær skrøt veldig av spillerne våre, selv om flere av dem nå er borte.
Jeg har alltid tolket Rangnick dit at at prøvde å skyve skylda over på noen andre enn seg selv.
Solskjær mener jeg er den beste man management manageren vi har hatt siden Ferguson.
Ser Øyvind Eide skriver om den mangelfulle organiseringen vår. Tror de fleste egentlig ikke ønsker et managerbytte men Ten Hag gjør det ikke enkelt for seg selv hvordan laget blir satt opp. Skulle likt å være flue på veggen å høre hvorfor han mener dette er den beste måten å få resultater på.
Sitter med en følelse hadde vi fått tak i Rice (som Solskjær ønsket da han var verdt under halvparten av prisen) så hadde vi nå snakket om bomkjøp pga måten vi organiserer laget på. Ser også Eide er inne på at kantene må hjelpe mer hjemover når vi spiller som vi gjør og det har han helt sikkert rett i. Det er jo kanskje instrukser spillerne får men ikke klarer å gjennomføre.
Vi går spennende tider i møte. Personlig mener jeg Ten Hag burde få første halvdel av neste sesong på å prøve å utvikle laget. Skadene i år er helt uvirkelige. Men om han får den tiden jeg tviler.
post liked by: MektigeTHOR, Pink Final, Belfastboy, Pwint
User avatar

King Eric
Posts: 60
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 78
Liker mottatt: 371

Det store spørsmålet er jo hvem vi skal bytte han ut med. Ser ikke noen soleklare kandidater, men her har andre mer oversikt enn meg.

Først og fremst er jeg møkka lei å hele tiden måtte diskutere sparking av managere. Har jo ikke gjort annet siden 2013. Skulle ønske andre ting stod i fokus for å si det pent.....
Så må det sies at ten Hag ikke gjør det lett for seg selv heller. Vi er jo et kaos på banen. Moro når det går bra, ikke fullt så moro når vi taper poeng etter poeng på slutten av kampene.

Men ok, tar vi FA-cupen og fremstår relativt bra ut sesongen får han kanskje en sjanse til. Fortsetter vi å tape annenhver kamp og ryker ut mot Coventry er det garantert takk og farvel.

Så er det på'n igjen.....hurra.
post liked by: MektigeTHOR, Pink Final, Belfastboy, Pwint, M.r. Brownstone
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19390

Det er sant det, det er evige diskusjoner rundt managere og spillegruppe. Slitsomt, og hva som er riktig å gjøre er ikke så lett å bestemme seg for. Man kan egentlig bare lene seg tilbake og følge med på hva den sportslige ledelsen lander på.
Har trua på at manageren er med i planene for neste sesong pr. nå. Skulle sesongen havarere totalt, så kan det være at saken stiller seg annerledes ja.
post liked by: Andtho01, MektigeTHOR, RedTrafford, Pink Final, Pwint
LUHG!

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Se her ja. 😅

Dere er i full gang å diskutere akkurat det temaet som jeg følte for etter å ha sett 1-9 mot Liverpool riktignok noe uvitende om Ten Hag har stor innvirkning på det laget.

Tror nok han har noe innvirkning der sett i lys hvordan han slipper til yngre spillere på førstelaget.

Det holder vist ikke å lese noen innlegg i en tråd før man poster her inne. Knapt nok gjør jeg det!
Man må vist lese alle tråder før noe postes. 😉 Det blir for mye for min del da får jeg heller ta rollen som 5 hjul på vognen.

Vennligst fortsett der dere stoppet opp. Det her var EKSTRA interessant.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pwint, M.r. Brownstone
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7628
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27393
Liker mottatt: 17899

Kan godt være ikke alle leverer det de skal @Jan Erik.
Men at de ikke fortjener respekt er harde ord.
Ikke minst fra sin egen manager.
Enig med deg @M.r. Brownstone, Solskjær er den beste man management manager vi har hatt post Fergie.
Og etter som tiden går ser prestasjonene med laget bedre og bedre ut også.
post liked by: LoveBruno&Rashford, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2769
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3974
Liker mottatt: 5158

Jan Erik wrote: 05 Apr 2024, 19:40 @Pink Final, veldig angående det Solskjær sa...spillerne er gode, men passer kanskje ikke i samme lag...?

Helt uenig i meningen din om Ragnick...om det er noe de siste årene har vist oss, er det at vi er avhengige av at spillerne jobber sammen (Liverpool sist) for å få resultater. og ikke som mot Brentford da halve laget jobber. Det var det Ragnick mente. Om vi skulle klare å spille moderne fotball med intensivt press.
Helt enig med deg ang. Rangnick. Han var midlertidig ansatt og var dermed mer fristilt til å si sannheten i pressekonferanser. Og det gjorde han så ettertrykkelig noen ganger, selv om det er "åpen hjerteoperasjon" vi husker best. Ettertiden har også vist at han hadde rett. Selv nå etter flere hundre millioner pund i spillerkjøp, trenger vi et halv lag til.

Bortsett fra Mourinho og kanskje noen eksempler til av den hyperarrogante sorten, så tror jeg managere flest ønsker det beste for klubben de er i, og ikke bruker media først og fremst for å fordele skyld til andre. Rangnick hadde god erfaring med å bygge lag fra det hersens Redbull-systemet, så han visste hva han snakket om. Noen slipp her og der fra Solskjær viser en stor ukultur i klubben, og det virker som mye av det fortsatt henger igjen, utrolig nok.

For å peile inn på Ten Hag, så synes jeg han fortjener en sesong der vi har et proft sportslig apparat bak ham. Vil være ganske kjipt om han får fyken i sommer, gjør det kjempebra der han havner etterpå. Så når vi endelig har en skikkelig sportslig ledelse som kan støtte manageren, må vi på leting etter ny manager, og hvem vet hvem som kommer inn da. Kanskje blir det treff, kanskje blir det ny sparking om 12 mnd.

Jeg er fortsatt såpass overbevist om Ten Hag er en god manager "deep down", men har hatt fryktelige arbeidsforhold. Ja, det har vært en grusom sesong på mange vis, men jeg mener fortsatt klubben bør støtte Ten Hag og gi ham videre tillit. Om han absolutt nekter å gi fra seg noe makt ang. spillerlogistikk, så får vi heller skille lag, men så sant han går med på at ny sportslig ledelse tar mer kontroll over spillersigneringer, så bør United gå inn i neste sesong med Ten Hag som manager. Det mener vertfall jeg.
post liked by: 10Hag, Blodfink, RedTrafford, Jan Erik, Pwint, M.r. Brownstone
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19390

En glimrende post @Pangaea, som om jeg skulle skrevet den selv :hah:
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Pwint, 10Hag
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19390

Må også bare stille meg bak @Jan Erik, ingen av oss vet hva som eksakt skjer i garderoben. Men det scenarioet jeg tror er det rette ang. Rangnick er at han hadde høye krav, spillerne respekterte ham ikke fra første stund, han syntes de var uprofesjonelle og det fikk de rett i trynet, vel fortjent...
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Jan Erik, Pwint, 10Hag
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3959
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17347
Liker mottatt: 11080

Selv om det har kommet noen tvilende øyeblikk over vår manager etter skikkelig dårlige kamper, særlig i det siste.
Er jeg fortsatt der at klubben bør støtte Ten Hag. Jeg har fortsatt litt tro på prosjektet.

Er mer redd for alternativene enn at mr. Hag greier å rote det til enda mer.
Tenker også at spillergruppa er større problem enn at alle managererne er det.

Med noen fornuftige signeringer i sommer, vil også heve kravene for sesong 3 for Erik ten Hag.
post liked by: Blodfink, Pangaea, Jan Erik, Pwint, M.r. Brownstone, 10Hag
User avatar

Jan Erik
Posts: 2516
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7807
Liker mottatt: 8206

Veldig enig @Pangaea, @Blodfink og @RedTrafford.

@Pink Final, ja det er knallharde ord, og spesielt fra egen manager. Men dette er toppidrett, det er verdens største klubb i den mest populære idretten. Det skal være høyt nivå. På alt. Da må man tåle at det stilles harde krav. Gjør man ikke det, bør man ikke være i United. Uansett om man er født i Manchester eller Sao Paolo.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Pangaea, Pwint, RedTrafford, 10Hag

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Angående spillergruppa er jeg både enig og uenig. Utad kan det virke som en skjær gjeng. Hva virkeligheten er aner jeg ikke. Men jeg har hørt om denne spillergruppa i rundt 7 år nå det er ikke mange igjen fra den tid så det vil i såfall si at vi kjøper "problem" spillere. Eller er det kanskje mer et ledelses problem? For alle oss må det største i livet være å trekke på oss den røde trøya og gå ut på Old Trafford,det er det sikkert for mange av spillerene også. Men én bedrift med dårlig ledelse får umotiverte arbeidere,usikre arbeidere osv. Overfør dette til United og Glazers ledelse,en ledelse som kun har tenkt penger til seg selv. En Woodward som uttaler at United ikke er avhengig av trofeer,som sammenligner United med Disney world. En klubb som omtaler oss fansen som kunder. Er det da utenkelig at slikt sprer seg nedover i spillergruppa?
post liked by: Pink Final, King Eric, Belfastboy
Post Reply