Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg går ikke etter noen, det burde ikke EtH heller @messilingard , det er poenget mitt. Han er i nettet.

Edt, det er pai-folka au. (i nettet)

Jeg har jo skrytt av Neville post-match. Men Jamie Redknapp hadde et godt poeng når han sa til Neville at han også har spilt "for" Glazers. Dette er jo vanskelig, følelser, moral, selvrespekt osv.
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Blodfink

Det bare blir så feil fokus for min del. Jeg vil ha Glazer ut like mye som alle andre her. Men å si at folk er i nettet og jobber for Glazers uten å egentlig vite hva personene selv mener om det blir bare feil i mine øyne. Ten Hag ønsker nok sportslig suksess på lik linje med de fleste andre.
post liked by: Pangaea, red
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Støtter ten Hag fullt ut, og tror han er den rette mannen. Er sjeleglad for at vi fikk ham, og ikke Poch. Det er umulig at det er hovedsakelig managerne sin feil at vi har feilet i ti år. Vi har slitt med eierne, styret, og overbetalte statusspillere som er hausset opp av media, fans og klubben som bedre enn de faktisk er. Det er problemet.
Gi ten Hag stallen til City, og vi taper garantert ikke 4-0 mot Brentford. Den saken er vel såre enkel.

Men samtidig forstår jeg @Blodfink.
Han sier mye bra etter kampen, men det er en del ting han sier som ikke er like bra.

Også er det viktig som @messilingard sier, at det kanskje ville vært lurt å være mer pragmatisk, og tilpasse spillestilen til lagets åpenbare mangler. Kanskje han tenker at det er verdt å droppe noen poeng, for å virkelig vise styret at nye spillere behøves inn? Sikkert ikke, men tankene går nesten dit 😅
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ikke sett post-match intervju med Ten Hag enda, men forstår at han ikke ønsker å kaste spillerne under bussen, eller kritisere for mye offentlig. Slikt tar man internt i stedet, i video-analyse osv. Samtidig er Klopp og Guardiola i en helt annen situasjon, de har høy status og total sikkerhet i sine jobber, og spillerne jobber for dem slik de tidligere gjorde for Ferguson. Ten Hag er ikke der. Han må prøve å skape "buy-in", bygge ny kultur og spillestil, og må til en stor grad arbeide med de han har i klubben nå. Om han blir her i 3+ år og har suksess, så blir det sikkert litt annerledes, og han kan være mer kritisk offentlig også, uten at spillerne blir for arge.

Anyway... før han kom til klubben var jeg litt bekymret for hvordan han kom til å håndtere pressen. Synes han har klart seg bra hittil egentlig, men det blir jo mange tøffe spørsmål framover hvis trenden ikke snur snarlig. Spørs hvor godt han takler det da, engelsk er tross alt ikke hans morsspråk, og sikkert ikke språk nummer 2 heller.

Ellers stiller jeg meg helt bak dere andre. Jeg stoler på og har trua på Ten Hag. Bare håper han får den nødvendige støtten av øvrig sportslig ledelse, og da særlig gjennom helt nødvendige signeringer de neste tre ukene. Skjer det ingenting markant, så blir det knalltøft denne sesongen. Ikke bare for å nå CL, men Europa i det hele tatt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Har sett to intervjuer med Ten Hag nå, og synes egentlig han klarte seg rimelig greit, til tross for mange tøffe spørsmål. Var dessverre umulig å høre hva de spurte om på den offisielle pressekonferansen etter kampen, men svarene hørtes bra ut. Ofte er spørsmålene lenger enn svarene da :D

Synes faktisk han var overraskende konkret i kritikk mot både enkeltspillere (de Gea) og laget mer som helhet. Og mest bekymringsfullt var at han sa at negativiteten fra forrige sesong har krøpet inn i denne sesongen også, og at det må de endre på raskt. Er jo det vi var bekymret for, at de har svak mentalitet og knekker sammen ved den minste nedtur.

Får bare repetere meg selv fra tidligere: håper klubben får tak i de gode spillerne vi trenger de siste tre ukene av 'vinduet', for ellers får vi kjempetrøbbel. Kan ikke gå rundt grøten lenger; Fred + McTominay på midten holder ikke i det selskapet her. Krysser derfor fingrene for at Ten Hag får den støtten han og klubben trenger på overgangsmarkedet, og at de spillerne vi allerede har klarer å ta til seg kunnskapen fra trenerteamet, og lære seg å ta bedre avgjørelser i kampsituasjoner.

For øvrig meget voksent gjort av De Gea å ta initiativ til et intervju, og påta seg all skyld for tapet.
post liked by: messilingard, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 13 Aug 2022, 22:59 . Men å si at folk er i nettet og jobber for Glazers uten å egentlig vite hva personene selv mener om det blir bare feil i mine øyne. Ten Hag ønsker nok sportslig suksess på lik linje med de fleste andre.
Det er jo i grunn det jeg har sagt hele tiden: Det ene utelukker ikke det andre. Jeg skreiv jo at om EtH hadde sagt hva han tenkte så hadde han blitt "hatet" av eiere/adm/spillere, det er det jeg antar. Sannheten kan også være at EtH er fornøyd med eierne, eller at han ikke har tenkt på dem, who knows?

At han ønsker sportslig suksess er det ikke tvil om tror jeg.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

For å komme med noe positivt, så synes jeg det er godt å høre at det ble arrangert en straffeøkt på søndagen.

Jeg er fortsatt av dem som først og fremst mener United mangler kultur, disiplin og mental styrke, heller enn individuelle ferdigheter. Derfor er det viktig å gjøre småting som dette med én gang uakseptable tap kommer, for å sette standarden fremover.

Du bygger ikke kultur uten å sette spillerne på plass når de gjør noe som ikke er greit, og Ten Hag har fått muligheten til det nå. Dersom Ten Hag i tillegg benker fire-fem av de som startet mot Brentford, så begynner vi å se konturene av noe.
post liked by: JørgenT, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Ryder, Can2, Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tenker at Liverpool-kampen ble en stor seier for Erik ten Hag på flere måter enn kun resultatet.

- Fikk betalt for å ha baller av stål og sette store navn på benken. Markerte tydelig at ingen er fredet, og det funket.
- God organisering, pragmatisk tilpasset motstanderens styrker og svakheter både offensivt og defensivt.
- Han fant den beste stopperduoen sin.
- Spillerne responderte åpenbart på det som var hovedtema etter Brentford - innsats og vilje. Det betyr at han blir lyttet til, i motsetning til blant andre Rangnick.

Hadde jeg vært ETH, hadde jeg tatt meg et glass god rødvin, satt meg i godstolen og tenkt "her har jeg laget mitt, disse spillerne ønsker å spille for meg, disse hører på meg. Disse kan jeg jobbe med".

Så får vi håpe det ikke var nok en "false dawn" som vi har hatt så mange av de siste årene.
Vi blir ikke skikkelig gode før denne innsatsviljen og mentaliteten blir regelen og ikke unntaket. Og vi må fortsatt utvikle eget spill ganske mye, dette var tross alt en underdog-innsats av typen dette laget har vist i enkeltkamper tidligere. Blir ekstremt skuffet om vi glir tilbake til slapp gåfotball mot Southampton i helga.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pangaea, RedTrafford, Schmeichel
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Virker som om Ten Hag er opptatt av å bygge lag. Applaus fra min side i alle fall!

post liked by: red, Ryder, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Herlig!
Viktig å gå foran med et godt eksempel og vise at du er villig til å jobbe knallhardt selv - om det så er på løpebanen, kontoret eller feltet. Det er samtidig et signal om at han tar en del av ansvaret og skylda selv også.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

United.no gjenforteller noe av Erik ten Hag’s versjon av Ronaldo’s exit.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/han-v ... ville-bli/
Synes vår manager opptrer ryddig og klart igjen.
Ser av Telegraph artikkelen at den avisa bruker mye sterkere ord enn United.no gjør.
Både Betrayed us, stabbed him in the back framkommer i innledningen av den artikkelen.

Det synes i hvertfall klart at denne saken har flere enn én side.
Og jeg synes Ten Hag opptrer verdig og fint slik det blir gjengitt av United.no.

Klubben går videre, og står trolig mer samlet.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Ryder, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Artikkelen som ligger på United.no, "Looking for Erik" viser at dette er en bra mann :thumb_up:
post liked by: Pink Final, Ryder, Cola2, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Manageren snakker om at alle spillere må regne med å være klare for United-spill så fort VM er over.

Likbart.

Men det blir fort Linde og Mag i forsvar mot Burnley som nevnes på supportersiden. Har ikke sett Burnley under Kompany, spiller de "Pepsk"? M.a.o. lagt om stilen siden Dyche? Kan jo ta svaret i kamptråden om noen vet.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Svaret ligger i kamptråden, sjekket nå :hah: Takk @Pink Final
post liked by: Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Litt i tvil om dette er riktig tråd, temaet faller litt mellom flere stoler - men er det flere som har lest saker om at ETH angivelig skal ha innført et lønnstak i United? Dette for å unngå misunnelse a la Ronaldo.

Flere som har kjørt denne historien, men synes personlig dette høres veldig usannsynlig ut. For det første kan vel ikke en manager bare bestemme hva spillerne skal tjene. Det må i så fall være i forbindelse med nye kontraktsforhandlinger, men selv da vil jeg tro det vil være resultat av en mye mer omfattende prosess enn at "manageren har bestemt det".

Summen som er nevnt er på 200K i uka. De fleste oversikter viser at det er ganske mange United-spillere som tjener mer enn det: De Gea, Varane, Casemiro, Bruno, Sancho og Martial - mens Rashford og Antony angivelig ligger på akkurat 200K.

Kan ikke huske å ha sett historien hos noen av de mest seriøse aktørene, men heller ikke sett den avvist. Noen andre som har kommet over troverdige kilder?
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

@Ryder Det var vel Mail on Sunday som "breaka" denne saka, men som du nemner har mange andre referert til ho. Stort sett alle har vore medier på eller i nærleiken av MoS sitt nivå på tabloidskalaen.

Gary Neville gjekk ut og kritiserte eit eventuelt lønnstak og hevda at det ville gjere at United ville slite med å lokke til seg dei beste spelarane. Tull og tøys, meiner eg. For det første bør vi ikkje gå etter dei største namna, dvs. "Woodward-metoden". For det andre bør vi gå etter rette spelartypar som passar inn i systemet til Ten Hag. Til no har vi ikkje sett eit einaste teikn på at nederlendaren ikkje har full kontroll på kva han driv med.

Til slutt vil eg påstå at Manchester United er ein stor nok klubb til å tiltrekke seg 99.9% av alle spelarane i verda. Om vi også oppnår sportsleg suksess, vil dette talet stige med 0.1 prosentpoeng.

Edit: "Ifølge rapportane" skal både Ten Hag, Arnold og Murtough vere einige om lønnstaket og De Gea skal etter sigande vere den første som blir berørt sidan han skal vere i samtale om ny kontrakt. Klubben kan ikkje gå inn og endre på allereie inngåtte avtalar og kontrakter. Vi er tross alt ikkje Barcelona...
post liked by: RedTrafford, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply