Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Stemmer @Jan Erik, EtH har penger nok. Så din kommentar i Everton kamp-tråden. ten Hag group er et velgående og velstående selskap med flere bein å stå på. Først og fremst eiendom.

Mirror hadde denne saken før han ble ansatt i United.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... t-26563953

Hjemmesiden til selskapet, mye samme frisyre, hehe:
https://www.tenhag.nl/team/
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Pangaea
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2480
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7697
Liker mottatt: 8048

@Blodfink, ja, var vel den jeg erindret...det er jo greit det, lov å tjene penger. Da vet vi ihvertfall at han ikke først og fremst er her for det. Så får vi se hvor lenge det blir. Ajax står visstnok klar om han ikke får fortsette.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pink Final, Pwint

LoveBruno&Rashford
Posts: 44
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 169

Spennende å se hva Ineos gjør med Ten Hag i sommer. Tre alternativer. Gi han ny kontrakt. Gi han sparken. La han fortsette med utgående kontrakt.
Jeg tror mest på ett av de to siste alternativene.
post liked by: 28FPellistri, Pwint, Blodfink

28FPellistri
Posts: 455
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 483
Liker mottatt: 1584

Personlig blir jeg i alle fall meget overrasket om vi starter 2024-2025 sesongen med ETH som trener. I så fall så må han ha hatt gode samtaler med Ineos om veien videre, og at de er på samme plan.
For resultatene i år og taktiske disponeringer før og under kampene er absolutt langt unna det nivået jeg i alle fall forventer fra en som skal trene Manchester United.
post liked by: Pwint, LoveBruno&Rashford, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Merkelige utsagn på pressekonferansen etter kampen, der han "forsvarte" alle avslutningene imot denne sesongen med at det er så mange lavkvalitetssjanser og at vi derfor har god kontroll.

Men selv om det skulle være sant? Om vi ser på forventede antall mål imot (xGA), er det fortsatt bare seks lag i PL som skulle ha sluppet inn flere mål enn oss. Så kan man argumentere med at 20 skudd med en gjennomsnittlig xG på beskjedne 0,1 gir en total xG på 2, og at det forteller at vi ikke egentlig var truet. Men større antall gir uansett større sannsynlighet og større risiko for mål imot, å påstå noe annet blir rart.

Han har imidlertid ett poeng: Vi er gode til å forsvare oss i boks, og har vært det stort sett hele sesongen. Det er jo der både Varane, Evans og Maguire har sin store styrke. Og mange mann mellom skytter og mål gir selvsagt lavere xG per skudd. Synes egentlig at forsvarsfireren vår har forsvart seg godt i de aller fleste kampene - de defensive problemene våre finner vi først og fremst høyere i banen. Men slik han ordlegger seg, virker det som om dette er en planlagt strategi - vi lar motstander ha ball og avansere til siste tredel, mens vi legger oss lavt og forsvarer oss i boksen fordi vi er så gode til det og kun tillatter spekulative avslutninger fra dårlige posisjoner. Om han faktisk tror på og mener dette, er det jo trist, for å si det mildt.

Han trekker også fram at vi hadde høyere xG enn Everton. Da overser han jo at vi hadde to straffespark, som til sammen gir en xG på 1,6. Tar man bort dem, skapte vi 0,90 vs 1.60 i vanlig spill. Jo da, straffesituasjonene var også potensielle sjanser, men også potensielt ufarlige. Så det vanlige er jo å ta bort straffe-xG dersom en skal analysere hvor mye et lag faktisk skaper.

En kan alltids diskutere hvor mye vekt man skal legge på xG, men når han trekker det fram selv for å forsvare en prestasjon, bør det jo kunne tas tak i.
Last edited by Ryder on 11 Mar 2024, 13:50, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, LoveBruno&Rashford, 10Hag, Blodfink

LoveBruno&Rashford
Posts: 44
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 169

For noen uker siden leste jeg hvordan tabellen hadde vært hvis Xg hadde bestemt. Hvis Xg hadde vært 1,02 mot 1,01 hadde hjemmelaget fått 3 poeng selv om sannsynligheten for det ikke er gedigen.
Men uansett. Da hadde United ligget på 15.plass i premier league. Liverpool nummer 5. Chelsea nummer 3 og Everton nummer 4 uten poengtrekk.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Den expected points-statistikken får jo litt rare utslag (som over) og er sjelden brukt.
Men vi ligger vel ikke noe lavere på tabellen enn statistikk og øyetest forteller...
post liked by: LoveBruno&Rashford, Pwint, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Er vel veldig splittet når det kommer til Erik t H. Han kan nok ikke gjøre det samme som Pep og Klopp under en kamp men det kan jo også ha noe med dem som spiller å gjøre, kommer det en ny sjef inn og stort sett samme tropp så kan vel det ikke bli annet en fiasko med ny sjef også. Trur alt det rare han sier etter kampene er for å ikke rakke ned på gutta på MU for det har vel blitt et fans leven vist han skulle være ærlig med hvordan dem gir mer eller mindre fan i det meste i noen kamper, ikke alle men der er dessverre noen som gjør det. Men håper litt at han får 1 sesong til å vise at han er en topp trener.
post liked by: Pwint, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Det er to punkt (i tillegg til prestasjonene) jeg mener vil være avgjørende mtp Erik ten Hags fremtid i klubben.

1. Tabellen

Spurs vil være 9 poeng foran oss hvis de vinner hengekampen. Villa er 8 poeng foran (pluss målforskjell), med 10 kamper igjen. Hvis Villa leverer 5-1-4 (16 poeng) må United levere 8-1-1 (25 poeng). Det er helt usannsynlig, dessverre.

CL neste sesong kan vi nok bare glemme, United havner i beste fall på sjetteplass.

2. Managerens kontrakt

EtH sin nåværende avtale utløper sommeren '25. Hvis jeg har forstått det riktig er det kontraktsfestet at bare han og styrelederen (Joel Gl*zer) har veto på overganger.

For at dette skal endres, feks inkludere Dan Ashworth, Omar Berrada og/eller fjerne managerens veto, må han godta en endring av nåværende avtale, eller signere en ny kontrakt.

Jeg tror EtH må godta en endring i kontrakten for å ha mulighet til å beholde jobben.

Dersom han ikke godtar en endring må klubben enten kjøpe spillere som kanskje ikke passer visjonen til den nye strukturen eller risikere å være relativt inaktiv på overgangsmarkedet. Ingen av delene er særlig sannsynlig.

Det er også høyst tvilsomt at INEOS-gutta vil tilby Erik ten Hag en ny kontrakt basert på denne sesongens prestasjoner.

Uten ny sportslig ledelse ville man lagt all vekt på det første punktet og vist nederlenderen døra så fort alt håp om CL er ute. Nå er det litt vanskeligere å forutse hva som vil skje.
post liked by: 10Hag, Pwint, Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Manager-debatten ødelegger mye. Jeg er ikke sint, bare veldig skuffet :hah:

Jeg hadde lett godtatt at EtH personlighetsmessig fremstår som ultra-grå; om resultatene hadde hatt litt mer farge.
Jeg er jo egentlig bittelitt "manager må få tid"-supporter, selv om jeg ikke er i gruppa "en manager må sitte i årevis for å få suksess", (fordi det ikke stemmer med virkeligheten). Det som er viktig er å få inn en manager som kan lede og få folk til å jobbe. En lurendreier og menneskekjenner av en teamleder.

Bryr jeg meg overhodet ikke om hva som skjer til sommeren med EtH, trist nok.

Om Ratcliffe lefler med Southgate eller noe lignende, da beholder jeg gjerne EtH i 25 år, uavhengig av resultater. Å gå fra ultra-grå til likeglad-sprøyte ærnte bra.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Ryder, 28FPellistri, Pwint, Pangaea
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Det har vært mange rykter den siste tiden. Dette kommer fra en relativt troverdig kilde...

post liked by: Andtho01, Jan Erik
Football, bloody hell!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Hva stod i ryktet, @Rød Pølse ?
Får bare opp 'not found'..
post liked by: Pwint
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2928
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13583
Liker mottatt: 8731

Ja det ser ut som posten er slettet.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Jeg tolket det som en spøk.
Altså, troverdig kilde "not found".

Men tar sikkert feil 😅
post liked by: Blodfink, Pangaea, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Det sto at det kom fra Ornstein, men jeg tror vi kan se bort fra innholdet. Gikk til kilden og fant ikke noe som minnet om det som ble meldt. My bad 😂
post liked by: Blodfink, Andtho01, Pwint, Tringe
Football, bloody hell!
Post Reply