Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3052
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14309
Liker mottatt: 9289

Jeg har troen på Erik ten Hag og den troen blir ikke mindre av å høre ham snakke: "I don't see it as a risk. I think this club has a great history and now, let's make a future. I'm really excited to do that."
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 595



En flott gjennomgang av ten Hags spillestil. Lett fordøyelig.
post liked by: messilingard, Pangaea, Pancho P, Ryder, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Syntes han kler sitt nye arbeidstøy!

LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

100% på siden: Detaljelskeren i meg liker at at navnene til Erik og Mitchell er forkortet riktig på treningstøyet: Altså med små bokstaver i henholdsvis "ten" og "van der".

EtH (ikke ETH)
MvdG (ikke MVDG)

Okei. Back to earth. 😂
post liked by: Pangaea, messilingard
User avatar

Pangaea
Posts: 2876
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4199
Liker mottatt: 5574

GBailey wrote: 27 Jun 2022, 22:07 100% på siden: Detaljelskeren i meg liker at at navnene til Erik og Mitchell er forkortet riktig på treningstøyet: Altså med små bokstaver i henholdsvis "ten" og "van der".
Smådetaljer som du sier, men jeg synes faktisk det er frustrerende at united.no nesten hele tiden bruker Ten Hag når de skriver navnet hans.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Fra hva jeg har funnet så skal man skrive preposisjonen i nederlandske navn med stor bokstav dersom man ikke bruker fornavn, altså Ten Hag.

Dersom man bruker fornavn så skrives det med liten bokstav på preposisjonen, Erik ten Hag.

Noe usikker kilde her, men var det beste jeg fant på området.
https://www.quora.com/What-is-the-capit ... Van-or-van
post liked by: red, Pancho P, Ryder, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2623
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13753
Liker mottatt: 8891

Takk for info, @messilingard. Har synda mot dette sjølv, men skal frå no av prøve å følge rett nederlandsk skrivemåte.
post liked by: messilingard
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4772
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2706
Liker mottatt: 11007

Bra info, @messilingard , og kjenner jeg ble lettet. Føles så ekstremt unaturlig å skrive starten på et navn med liten bokstav 😅
post liked by: messilingard
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

messilingard wrote: 27 Jun 2022, 21:17 Syntes han kler sitt nye arbeidstøy!

Småpirk, men jeg har sett mer overbevisende "ganger" :hah:

Får håpe fotballtaktikkene hans fremstår mer overbevisende.
Mener det selvsagt litt spøkefullt, men det kan jo indikere ulike ting. Er han selvsikker nok i jobben han skal utføre? Gleder meg som en unge nå, spesielt om han får inn Frenkie. Håper han bare klarer å implementere han på en god måte de andre gutta liker. Litt småredd at "han nye" skal bli "favoritten" fra starten, og at de andre spillerne begynner å surmule om det. (Med alle rapportene om uroen i spillergruppa og garderoben skulle man jo nesten tro det var et bortskjemt småguttelag vi hadde å gjøre med.)
post liked by: Cola2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

@Schmeichel

Nå er ikke jeg noe ekspert på kroppsspråk, men her tror jeg du overanalyserer situasjonen noe. Det sagt så fremstår Ten Hag selvsikker nok i mine øyne. Om han har alle egenskapene som skal til for å snu skuta er usikkert, men han har i alle fall en tung nok sportslig CV til at spillerne vil gi han en sjanse. Så må han selvsagt oppnå resultater over tid for å virkelig bli trygg i jobben, men det er slik manager-yrket fungerer.

Angående spillertroppen så er det greit å nevne at mange spillere har forsvunnet. Sier ikke at alt er perfekt nå heller, men at det kommer til å bli en endring i gruppedynamikken er uungåelig i mine øyne.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

messilingard wrote: 28 Jun 2022, 12:16 men her tror jeg du overanalyserer situasjonen noe
Hehe, det var litt av pointet. Ikke meningen å bli tatt seriøst på det i det hele tatt. :D Skal sies jeg ikke har tatt meg tid til å se mye av Ten Hag enda slik sett og vet lite om hvordan han har fremstått. Magefølelsen min er bra, men det er den nesten alltid rundt nye managere. Var kjempepositiv til Rangnick, vi ser hvordan det gikk.

Tror også det er veldig bra at så mange spillere forsvinner som du sier, ja. Forhåpentligvis får vi solgt et par i tillegg, spesielt hvis det er noen spesifikke som har vært mer urokråke enn andre. At både Lingard og Pogba forsvinner for eksempel tror jeg er positivt. De virker generelt sett umodne.
post liked by: messilingard, Cola2, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Schmeichel wrote: 28 Jun 2022, 12:34 Hehe, det var litt av pointet. Ikke meningen å bli tatt seriøst på det i det hele tatt. :D
Her blir man arrestert på alt!

Men ja, er enig i at man ofte er optimistisk når det kommer en ny manager inn. Greit å innstille seg på at det gjenstår mye arbeid før vi er der vi ønsker å være.
post liked by: Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4772
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2706
Liker mottatt: 11007

Det er vel en kjent sak også fra Nederland at ETH er en litt sånn "awkward" fyr - og ikke en type som strutter rundt bredbeint og med masse karisma. Tror heller han er typen som oppnår respekt gjennom grundighet og seriøsitet, ikke et blendende førsteinntrykk.
post liked by: Schmeichel, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2876
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4199
Liker mottatt: 5574

messilingard wrote: 28 Jun 2022, 00:52 Fra hva jeg har funnet så skal man skrive preposisjonen i nederlandske navn med stor bokstav dersom man ikke bruker fornavn, altså Ten Hag.

Dersom man bruker fornavn så skrives det med liten bokstav på preposisjonen, Erik ten Hag.
Takk for den, det var ny informasjon for meg. Så da skal man altså bruke stor forbokstav i van/von/der/ten/osv når fornavnet er utelatt.

Bare noe som falt inn i hodet her, så god sjanse for null relevans, men har Hag noe å gjøre med Hague? Som i Erik frå Hague, eller noe i den dur? På skandinavisk har vi noe litt lignende gående med Eriksen, Svensson, Sigtorsson, Thorisdottir osv.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 28 Jun 2022, 12:54 Det er vel en kjent sak også fra Nederland at ETH er en litt sånn "awkward" fyr - og ikke en type som strutter rundt bredbeint og med masse karisma. Tror heller han er typen som oppnår respekt gjennom grundighet og seriøsitet, ikke et blendende førsteinntrykk.
Absolutt samme jeg har lest. Han er ekstremt dyktig faglig og fotballmessig, en god lærer, men er helt klart ikke en karismatisk fyr eksternt og i media. Akkurat på det feltet er han kanskje den rake motsetning til Solskjær, som var nærmest perfekt i håndteringen av media. Jeg forventer en del rare ting i pressekonferanser, også fordi ETH ikke er like dyktig i engelsk som f.eks. Rangnick.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2623
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13753
Liker mottatt: 8891

Pangaea wrote: 28 Jun 2022, 23:01
Bare noe som falt inn i hodet her, så god sjanse for null relevans, men har Hag noe å gjøre med Hague? Som i Erik frå Hague, eller noe i den dur?
Dette utviklar seg til det reinaste Språksjovet😀 Trur absolutt du er inne på noko, @Pangaea. 'Ten' blir, som andre preposisjonar, brukt i etternamn til å indikere at ein kjem frå ein stad. Bruken av 'ten' er visstnok gamaldags og særleg mykje brukt i den litt provinsielle Twenteregionen, som Erik ten Hag kjem frå.

Ordet 'hag' finn eg ikkje på nederlandsk, men ifølge Wiktionary finst det eit ord på gamaltysk som heiter 'hag'. Dette ordet har i moderne nederlandsk utvikla seg til 'haag', som i bynamnet Den Haag (The Hague på engelsk). 'Haag' kan bety 'hekk', 'gjerde' etc. Sidan Erik ten Hag kjem frå den austlege delen av Nederland, mot grensa til Tyskland, er det vel ikkje usannsynleg at skrivemåten kan ha vorte påverka av det tyske språket?

Uansett høyrest "Erik frå hekken" heilt fantastisk ut😀 Som Vicente del Bosque (Vicente frå skogen).
post liked by: Pangaea, Pink Final, Can2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply